Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Tuulenpoika - Helmikuu 03, 2010, 17:03:57 ip
-
Tarkoitus muokata Cali ev :tä kesäksi .Onko kukaan vaihtanut astinlautoja jalkatapeiksi.Ongelmia ? Mielästäni tappien kanssa jarrupolkimen saisi alemmaksi säädetyksi ja paremmin toimivaksi.
-
Siitäs näät.... Porukka meni ihan mykäksi.... "vanhempana" ;D alat arvostaa "vibraatiomattoa" joka hellii jalkapohjia.... ja kuten tiedät jarruttaminen on epätervellistä ja hidastaa etenemistä. Minun pyorässä on emännälle samanlaiset takana...ja o'vot... pitää kuin hullu puurosta tai Guzzimies konjakista...
Turskajalalle kunnon alusta- liike
-
Taitaa Galimiehet olla jo huru-ukkoja jotka ovat tyytyväisiä saatuaan nostettua jalat astinlaudalle.Itse olen kokenut jarrupolkimen paikan olevan käyttökelvoton.Jarruttamisesta tulee liikaa etupainoitteista.Menee hyvä integroitu systeemi hukkaan.Etelä-Euroopan liukkaat asvaltit kokeneena ( sateella ei paljon etujarruun koskettu kaatumisen jälkeen ).
Pyörää on tarkoitus muokata itselle sopivammaksi.Satula on verhoomossa,nostetaan kuoppa suoraksi.Täytyy käydä kysymässä Piikkiössä jospa ev:n sopisi Titaniumin sarvet.
Ja etupäähän vaihtuu pehmeämpi pitävämpi rengas.
-
Omassa Jakaalissa oli ostohetkellä astinlaudat, jotka vaihdoin heti alkuperäisiin tappeihin. Ajoasento oli kuitenkin jotenkin luonnoton, puuduttava.
Seuraava muutos oli satulan korotus ja taaksesiirretty Tarozzin tappisarja. Huomattava parannus kuskille, mutta kyytiläisen jalkatapit tulivat liian lähelle etutappeja. Kyytiläinen ei tilannetta hyväksynyt.
Ensi kesäksi tulee T5:n poliisimallin etutapit ja polkimet, Moto Spezialin pitkä Sportiva satula hieman normaalia paksummalla toppauksella ja ohjausstangoksi suorahko fat bar eli paksu alumiinitanko korotuspaloilla. Ainakin tallissa kokeillessa ajoasento alkaa olla moottoripyörämäinen! Omalle kropalleni on luonnollisin jalkatappien paikka suoraan alaspäin satulan istumakohdasta.
Mutta kokeilemalla se löytyy...
-
Mistä sait hankittua T5:en tapit ja polkimet.? Ja Fat barin korotuspaloilla.? Itsekin koen Calin ajoasennon luonnottomaksi.Sarvetkin on kuin työntäisi kottikärryä.
-
Reboot Guzzi Spares Ranskassa toimittaa melkeen mitä vaan Guzziin sopivasti. Homma toimii hyvin voin sanoo kokemuksesta.
-
Nohh.. Stein-Dinsen sivulla on sarja Stone/Jakal tappisarja muutetaan astinlaudaksi.... eli varmaan vastaavat mallien tapit löytyy Piikkiöstä.
Vaikka en ymmärrä.... kyllä laudat luistavat asvaltilla paremmin kun tapit ;D
Savetun hiekkatien kaatuja ::)
-
T5 jalkatapit ja polkimet löytyi Saksan Ebaysta. Tontin runkoon saa kyllä sovitettua muidenkin mallien tappeja, Le Mansia yms. Kuukkelilla löytyy kuvia erilaisista rakennelmista kunhan jaksaa selailla.
Rebootiakin olen kokeillut ja hyvin toimii sekin.
Ohjaustangon ostin Biltemasta, samoin korotuspalat. Niitä löytyy mp-liikkeistäkin, jos haluaa maksaa tuplahinnan. Tai tripla.
-
Minulla on Jackalissa Le Mansin (III tai IV) tappisarja, menee ilmeisesti paikalleen ns. heittämällä, jos on polkimet ja vivustot mukana. Omakohtaista asennuskokemusta tosin ei ole, nuo kun olivat pyörässä kiinni jo ostettaessa. Taitavat nuo normitappien (siis muiden kuin Calien) kiinnikkeet tulla kaikki kiinni sinne alarunkoputkien takakiinnikkeisiin, jotka vissiin ovat koko lailla samanlaisia kaikissa Tonti-rungoissa. Äänenvaimentimen kiinnitystä joutuu sitten pikkuisen virittämään, mutta ei sekään paha rasti ole.
Ainakin minun kropalleni nuo LM-tapit eivät tosin oikein sovi, tuntuu että tappien pitäisi olla joko hiukan alempana tai taaempana. Tai sitten satulan korkeammalla. Nuo G5:n tapit voisivat olla aika hyvä ratkaisu, tai kenties SPII:n/Millen. Tai sitten LM:n taaksesiirretyt mallia Tarozzi. Stongakin kannattaa varmaan samalla vaihtaa vähän matalampaan, tuolla vakistongalla ajoasento on hiukan hassun tuntuinen, kun tapit ovat taaempana. "Vuh vuh, anna keksi", jos tajuatte. ;D ;D