Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Motopoika - Lokakuu 03, 2009, 18:23:17 ip
-
Se on sitten ensimmäinen 100km lenkki takana Ducatilla ja kivaa oli.
Pleksi täytyy vaihtaa matalammaksi kun ilma pyörteilee ikävästi kaulassa ja kypärässä.
Aikaisemmin ajamassani pyörässä oli 5cm matalampi pleksi eikä ongelmaa ollut.
Toisin kuin Nevadassa kaasukahvaa käännettäessä vauhti kasvaa enemmän kuin tärinä,
saattaa tämmöinen ominaisuus rasittaa ajokorttia. ;).
Vanhasta Gutsista luopuminen oli yllättävän vaikeaa,melkein tuli tippa linssiin.
Aiheittaakohan japsimopot samanlaisia tunteit ?
Sitten vaan tilaamaan Hailacilta ISOhuolto n. 950€ >:(
P.S Toivoisin ettei kirjoituksiani poisteta sen vuoksi etten enää,ainakaan tällä hetkellä
Kutsia omistakkaan. :D
-
Tilaa huolto Cudalta niin säästät muutaman satasen. Lisäbonuksena Cuda ei tee
liukuhihnatyötä vaan suhtautuu pyörääsi yksilönä, jolla on sielu ja elämä.
-
Cudan yhteystiedot unohtuivat:
http://omakaupunki.hs.fi/mesta/1331986/Cuda-motors
-
Kiitos vinkistä ,Cuda on kuulema n. 30% Hailacia edullisempi.
-
P.S Toivoisin ettei kirjoituksiani poisteta sen vuoksi etten enää,ainakaan tällä hetkellä
Kutsia omistakkaan. :D
Ei suinkaan. Täällä minäkin roikun vaikka en tällä hetkellä Guzzia omistakaan. On vaan paremppaa porukkaa täällä kuin tuolla Aprilia foorumilla. Tai sit se vaan tuntuu siltä kuin nuo kutsi hemmot on paremmin omaa ikäpolvea, eli kaljuja tai muuten vaan harmaapäisiä. :) :D ;D
-
Tosiaan tuntuu Gruppon väki olevan aktiivisia keskustelupalstan käyttäjiä.
Kommenttia ja palautetta tulee joka asiaan,joskus jopa asiantuntevaa. ;)
Ducati Clubin keskustelupalstalla tuntuu olevan hiljaista,eikä kovin kiinnostavia aiheita löydy.
Guzzimiehet ja -naiset ovatkin ehkä jo pitemmän linjan motoristeja joten kokemuksia ja
kommelluksia on ehtinyt kertyä muillekin kerrottavaksi.
-
>> P.S Toivoisin ettei kirjoituksiani poisteta sen vuoksi etten enää,ainakaan tällä hetkellä
Kutsia omistakkaan. <<
No eihän toki!
Ja minäkin olen päättänyt lopettaa kettinki- ja kummiremmivetojen ir...arvostelun. :-X
Keskityn pelkästään tuomaan esiin kardaanivedon ylivoimaisuutta. Mm. omassa pyörässäni on siksikin ylivoimainen vetotapa, että siinä on mm. öljy perän sisäpuolella, josta se ei pääse tahrimaan...Eikä kardaania tarvitse kiristää venymisen takia... ;) ;D
-
Juu, ja esim. laakerivikaisen perämurikan vaihto on lasten leikkiä vaikkapa ketjujen kiristelyyn verrattuna ;D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Saman näköinen rojekti oli minunkin Nevadassa kesällä,kun Ducatihemmot päästelivät menemään mutkatietä. Ketjujen ja rattaiden kunto on helppo silmämääräisesti tarkastaa,
toisin on kardaniakselin boorien kanssa. ;)
-
Niin.
Ketjut kestää n. 25 000km ja niitä pitää rasvata 500km välein.
Mille GT:stä hajosi kardaani ensimmäisen kerran 15 000km kohdalla.
V11:n kardaanin vaihtoväliksi on tehtaan huolto-ohjelmassa suositeltu
20 000km. Tämän jälkeen ne tosin lisäsivät rasvanipat, joten ehkä kestävät
pitempään, jos rasvaa säännöllisesti.
-
P.S Toivoisin ettei kirjoituksiani poisteta sen vuoksi etten enää,ainakaan tällä hetkellä
Kutsia omistakkaan. :D
Ei suinkaan. Täällä minäkin roikun vaikka en tällä hetkellä Guzzia omistakaan. On vaan paremppaa porukkaa täällä kuin tuolla Aprilia foorumilla. Tai sit se vaan tuntuu siltä kuin nuo kutsi hemmot on paremmin omaa ikäpolvea, eli kaljuja tai muuten vaan harmaapäisiä. :) :D ;D
Samaa mieltä! :) :) :)
-
Korjaus kardaanin vaihtoväliin:
Sporttisessa ajossa 15 000km.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Juu, ja esim. laakerivikaisen perämurikan vaihto on lasten leikkiä vaikkapa ketjujen kiristelyyn verrattuna ;D
Siis perämurikan VAIHTO kyllä käy aika nopeasti ja vähillä työkaluilla, mutta sen korjaaminen onkin sitten eri asia... :)
-
Kyllä tuo 15t km tuntuu kovasti lyhkäiseltä matkalta :-[ Ja mitä siinä kardaanin vaihdossa oikein vaihdetaa,koko systeemikö ???
-
Korjaus kardaanin vaihtoväliin:
Sporttisessa ajossa 15 000km.
Tuossa on vissiin tehty sama virhe kuin lähes kaikissa ketjuvetoisissa: pistetty se värkki pyörimään koteloimattomana. Ketjuhan on sisänsä oikein hyvä voimansiirtotapa. Virhe on tehty siinä, että se pyörii suojaamattomana kaiken ravan ja pölyn keskellä. Ketjuhan ei veny, se kuluu. Omistin aikoinaan MZ:n, jossa oli koteloitu ketju. Kahden vuoden aikana ketjulle ei tarvinnut tehdä mitään. Ei rasvata eikä kiristää. Makuasioitahan nämä ovat, mutta missä muussa kulkuneuvossa hyväksyttäisiin voimansiirto, jonka huoltoväli on lyhimmillään alle vuorokausi?
-
Kyllä tuo 15t km tuntuu kovasti lyhkäiseltä matkalta.
Meidän Italian serkuille tulee usein yllätyksenä. että täällä ajetaan vuodessa se
mitä heillä koko elinikänä.