Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Motopoika - Syyskuu 24, 2009, 18:15:03 ip
-
Onkohan jollakullakokemusta Ducatin ST4 rotuhevosesta.
Tämmöistä olen mahdollisesti hankkimassa Nevadan tilalle ja kaikenlaiset kokemukset pyörästä kiinnostaa. Kone pitää tyhjäkäynnillä paukkuvaa ääntä joka hiljenee kytkintä painamalla,taitaa kuulua asiaan.
-
Kettinkiveto? :-\ Vaseliinia vanteella? :o Lahkeissa? >:( ;) ;) ;) ;)
-
Ducati:n kuuluu kaikenlainen kolina. Kannattaa huolestua sitten kun on oudon vähän kolinaa. Varsinkin kytkimen kanssa (kun ei rahinaa kuulu, niin on remppa edessä)
Mieti ny viellä vaihtoa ;D
-
Otas ny järki käteen taas. Remminvaihtoa ja venttiilinsäätöä sun muuta kiukuttelua, enpä menis yllyttämään. Guzzin kanssa on elämä helppoa. :)
-
Kettinkiveto? :-\ Vaseliinia vanteella? :o Lahkeissa? >:( ;) ;) ;) ;)
Hyi helvetti! :D
-
Niin.... 20000 km välin kun vaihdat remmit ja venttiilinsäätö ( iso huolto ) on hintava. Eli pitää olla kätevä käsistään. Kuiva kytkin kalkattaa aika lailla. Ja sitten se ei ole mikään kaupunkipyörä. Jos löydät ST3: n tai kakkosen .. hmm.
Minä luovuin ajatuksesta ja ja laitoin toisen MG:n .... saa olla peukalo hieman keskemmällä kämmentä.. kuten minulla.
Hiipivä hulluus eli Guzzismi... vai oliko se Saabismi
-
Onkohan jollakullakokemusta Ducatin ST4 rotuhevosesta.
Tämmöistä olen mahdollisesti hankkimassa Nevadan tilalle ja kaikenlaiset kokemukset pyörästä kiinnostaa. Kone pitää tyhjäkäynnillä paukkuvaa ääntä joka hiljenee kytkintä painamalla,taitaa kuulua asiaan.
On tullut jonkun kerran ajeltua tavallisella ST4:llä, mutta omassa tallissa ei vielä ole ollut. Tuossahan on kuiva kytkin, joka kalkattaa tyhjäkäynnillä jonkin verran. Jos kalkatus on voimakasta, kannattaa tarkistaa, onko kytkinkopan ja pesän välissä prikat ja ilmarako, joka voimistaa ääntä, mutta parantaa vähän tuuletusta. Jos taas on umpinainen koppa, voi voimakas kalkatus olla merkki jo vähän kulahtaneesta kytkinlevystä ja/tai kellosta. Jos olet moista ostamassa ja ääni häiritsee, kannattaa tarkistaa tuo ilmaraon olemassaolo, tai vaikka pyytää avaamaan se koppa. Jos siellä näkyy selviä kulumisjälkiä vaikka hampaissa, voi ostohintaan laskea hiukan tinkivaraa sen kytkinsatsin verran. Ei ole toisaalta kovin kummoinen homma vaihtaa vaikka itse. Tosin ei sitä ääntä kannata säikähtää, jos kytkin irrottaa ja vaihteet menevät päälle ja pois normaalisti. Sehän on vähän äkäisen sorttinen ja saattaa äkkinäisellä vähän jurskahtaa, kun ensimmäisiä kertoja lähtee ajamaan. Kuuluu vaan ominaisuuksiin.
Itselle jäi vähän ristiriitaiset fiilikset ko. vekottimesta. Tavallaan kätevä ja mukava reissuntekijä, mutta suhteellisesta keveydestään huolimatta ei sieltä ketterimmästä päästä. Ajogeometria vaikutti alussa vähän erikoiselta, tosin vertailukohtana oli enemmän sporttiset ajokit. Matkapyöräksi ja vaikka Nevadaan verrattuna varmaan silti suht ok. Tuo kuivakytkin samoten sopii erinomaisesti esim. 74x ja 9xx- sekä Monsteriin ja SS-malliin, mutta ainakin minusta tuossa ST-sarjassa vähän turha, ja epämukavakin. Makuasioitahan nämä toisaalta ovat, samoten tottumuskysymyksiä.
Uudempi ST3 on mukavampi sekä satulaltaan että ajotuntumaltaan, ja tuo vanhan sporttipelin myllystä tehty kone ei ehkä ollut ihan parhaimmillaan tuollaisessa matkalehmässä. Jäi jopa vähän semmoinen fiilis, että ulkoisesti samanlainen ST2 saattaisi olla jopa sopivampi. Malliin tuli muutamia pieniä uudistuksia muistaakseni v. -99 ja 2000, joten sarjan viimeisimmät mallit 00-02 ovat mielekkäämpi valinta kuin alkupään 98-99 mallit. Kyllähän tuossakin kulkua piisaa ja kyllä joku on saanut sen taipumaan kohtuudella radallakin, mutta ainakin henkilökohtaisesti ei innostanut niin paljoa, että olisin moisen hommannut. Toki hintakin vaikuttaa asiaaan.
Jarrut ja alusta ovat kyllä muuten taattua Ducati-laatua, mutta ajogeometrian ja ajomukavuuden suhteen jäi vähän ristiriitainen fiilis. Ajoasento on silti riittävän tilava ainakin 180-senttiselle asti, mutta mukavampiakin olen ajanut, esim. ST3. Tuo on vanhaa kliseetä mukaillen enempi semmoinen ajajan peli, jolla voi edetä reippaasti pitempiäkin matkoja, mutta lötkönlokoisaa matkasohvaa halajavalle väärä valinta. Reipasvauhtiseen mutkatienaatiskeluun en itse tuota hommaisi, mutta reipashenkiseen matkantekoon voisi mennäkin. Kunhan siihen satulaan ja 'ohjaussarviin' tottuu. Se kuiva kytkin vaatii etenkin lasti päällä hiukan totuttelua nimenomaan tuossa mallissa, mutta siihen tottuu kyllä suht nopeasti. Esim. SS- ja Monster -malleissa se taas toimii kuin ajatus.
Mutta älä silti tee kovin pitkällemeneviä johtopäätöksiä tämän perusteella, vaan käy ihmeessä kokeilemassa, jos vaan kelejä piisaa ja tilaisuus tulee. Tuo lienee myös niitä joko-tai -mopotteja, eli joko siitä tykkää heti, tai sitten ei nappaa ollenkaan. Omalla kohdalla tuo oli vähän kuin Guzzin 1200 Sportin kokeilu, eli tavallaan metka ja mukavakin sportahtava "matkasonni", mutta joku siinä kuitenkin tökki sen verran, ettei kiihkeää omistushalua syntynyt.
Venttiilinsäätö on omanlaisensa juu ja remmithän siellä on, mutta asiaa ei kannata säikkyä sen enempää. Onhan noita remmejä muissakin koneissa, ja jopa gutseissakin, ja ihan hyvin kestävät, kunhan nyt ei ihan väärin niitä asenna eikä ylitä käyttöikää ainakaan tuplakilsoja tai -tunteja enempää. Eniten niistä tuntuvat olevan huolissaan sellaiset, jotka eivät ole ko. vehkeillä juuri ajaneet. Ei ole ihan mahdoton homma itse tehtäväksi, tai vastaavasti ei ole pakko käyttää sitä kalleinta mahdollista huoltopaikkaa, jotta homman saa tehtyä. Omasta rukatista tuo venttiilien tarkistus ei ollut kovin kallis homma, eikä niitä tarvitse välttämättä edes säätää ensimmäisen 40tkm aikana ollenkaan. Eli ei käytännössä kovin paljoa kummempi ylläpidettävä kuin gutsitkaan.
Valinta kannattaa tosiaan tehdä ennemmin muiden ominaisuuksien perusteella, eli minkälaiseen ajoon sitä suunnittelit. Maantiepainotteiseen ajoon ihan ok ajopeli, ei paina niin paljon kuin perus-gutsi, eikä syö mahdottomasti bensaakaan, mutta kadunkulman kiertoon ja essonbaarissa vierailua varten ei ehkä se miellyttävin vaihtoehto, jo pelkästään noiden ainaisten venttiili- ja remmihöpinöiden takia. :)
-
Kokemuksen mukaan Duca on kallis ylläpitää ja huoltaa ainakin PK-seudulla.
Mut jos tykkää ketjujen rasvauksesta niin mikä ettei, onhan se kuitenkin italialainen.
- Reima -
PS. Olis vaan kannattanut ottaa tosissaan vinkkini "non bulk product:sta"...
-
" Eniten niistä tuntuvat olevan huolissaan sellaiset, jotka eivät ole ko. vehkeillä juuri ajaneet. Ei ole ihan mahdoton homma itse tehtäväksi, tai vastaavasti ei ole pakko käyttää sitä kalleinta mahdollista huoltopaikkaa, jotta homman saa tehtyä. Omasta rukatista tuo venttiilien tarkistus ei ollut kovin kallis homma, eikä niitä tarvitse välttämättä edes säätää ensimmäisen 40tkm aikana ollenkaan. Eli ei käytännössä kovin paljoa kummempi ylläpidettävä kuin gutsitkaan. "
Siis jos Desmoquattro moottorin venttiilinsäädön olet joskus itse tehnyt tai nähnyt tehtävän niin tiedät kyllä että se ON käytännössä kummempi ylläpidettävä kuin kusti.
Lisäksi ko. moottorityypissä on ollut jonkin verran keinuvipujen pinnoitus ongelmia
-
Kovasti vähän arvostavat mopoliikkeet tämmöstä Nevadaa,ei tahdo päästä kaupoille.
Kävin koeajamasssa Jackalia mutta ajoasento oli vielä Nevadaakin ahtaampi,polvet koukussa
ja persus kipeänä 100km ajon jälkeen. Pyysivät Tampereen pojat 2000 mallista vielä 7500€ vaikka pyörä näytti seisseen puun alla kesät talvet
Ducati tuntuu herättävä ainakin mielipiteitä ja keskustelua Guzzimiesten keskuudessa,ovathan molemmat spagettimaan oreja.
Onko tämmösen Ducatin huolto vaikeampaa tai kalliimpaa kun nelipyttyisten Japsienkaan.
Italialaisen pyörän kuljettajan tunnistaa siitä, että häne pitää välillä pysähtyä bussipysäkille
nauramaan.On vaan niin hauska ajella.
-
Onhan niitä muitakin Guzzeja olemassa kuin nuo Calit ja Nevadat. Käy kokeilemassa V11:a. Joko Sportia tai LM:a. Ei ole niin jyrkkä peli kuin Ducatit ja kuitenkin luotettavaa Guzzi-tekniikkaa. Pitkälläkin reissulla mukava ajaa ja on aika toisen henkinen, kuin kromilla koristellut.
-
Ducatien luotettavuutta ja huollon kalleutta pohdiskelevat
monet, varsinkin ne, joilla ei ole pyörästä mitään kokemusta.
Tässä referenssiksi yhden yksilön, Turbon Dicati Monster 800:n
vikahistoria. Pyörä on vm. 2003, ajettu reilut 110 000km.
-Öljynpainekytkimelle menevä johto katkennut, johto korjattu.
-Öljynpainevalo ei sammu pyörän seisottua sateessa. Vika ei ole
uusinut puhdistuksen ja liitosten tiivistämisen jälkeen.
-Startti ei pyöritä aina ensimmäisellä yrityksellä. Starttimoottori
puhdistettu ja rasvattu.
-Huohotinputken muovisen keräilysäiliön sauma vuotaa, säiliö uusittu.
-Öljyä kuluu n. 2dl / 1000km.
Siinäpä ne. Ducatilla on tyypillisesti tullut ongelmia, kun on
kokeiltu jotain uutta ja hienoa, kuten sähkölaitteiden CAN-väyläohjaus
tai tietokoneohjatut monitoimimittarit. Startteja on tuhoutunut, kun
käynnistettäessä huonolla akulla moottori on potkaissut takaisin.
Kuivakytkin kuulemma kuluu nopeasti vauhdikkaassa ajossa.
Hammashihnojen vaihto on helppo, venttiilien itsesäädössä ongelmana
on tarvittava prikkakokoelma. Meillä huolto on ulkoistettu Cuda Motorsille.
http://omakaupunki.hs.fi/mesta/1331986/Cuda-motors
-
Vielä viime vuosikymmenen loppupuolella ajelin ajoni Hondan VFR:llä. Loistava matkasportti, jonka ajoasento ei väsyttänyt eikä puuduttanut, oli päivätaival mikä tahansa. Kävin tuolloin koeajamassa ST 4 S:n, ja mielestäni tuon pyörän ajoasento oli melkeinpä täsmälleen sama kuin Vehviläisessäkin. Saundit olivatkin aivan jotain muuta!
Huollon kustannuksista en tiedä ja sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon on valmis tekemään itse. Tuon koeajon jälkeen tosin VFR ei enää tuntunut miltään, hajuton ja mauton tuote. Budjetti ei tuolloin kestänyt Ducatin hankintaa, mutta alitajunnassa se edelleen jyllää. Myöhemmin sitten se johtikin vakavaan Guzzitartuntaan. Vioista puheenollen, kyllä meidän Kusteihinkin joutuu useimmiten tekemään yhtä ja toista!
Kannattaa myös tehdä niinkuin Bhillkin ehdotti ja käydä kokeilemassa esim. V11-sarjan pelejä. Kokemuksesta voin kertoa, että niissäkin on mukava ajoasento, sen verran etukeno ettei paino ole koko ajan pakaroilla eikä pärsse näinollen puudu. Lähtee tarvittaessa kuin tauti paskasta ja sopii hyvin pidemmälle kuskille.
-
Heh, vähän paksusankaisilta näyttää gutsiukkojenkin klasit. Jännä homma sinänsä.
Juuei, kyllähän se tosiaan niin on, että ainoastaan gutsilla voi ajaa, ja muita vaan huolletaan ja rassataan tallissa koko ajan. :D
Kokemuksen mukaan Duca on kallis ylläpitää ja huoltaa ainakin PK-seudulla.
No mikäpä siellä Sakka-Suomessa nyt ei olisi kallis ylläpidettävä?
Siis jos Desmoquattro moottorin venttiilinsäädön olet joskus itse tehnyt tai nähnyt tehtävän niin tiedät kyllä että se ON käytännössä kummempi ylläpidettävä kuin kusti.
Olen vierestä seurannut, ollut assarina ja 'opiskellut' hommaa jonnin verran. Oman ajokin kanssa tapahtuva omatoiminen harjotteleminen jäi aloittamisen asteelle, kun silloinen mopo menikin vaihtoon. Toki se on omanlaisensa homma etenkin noissa moniventtiilivehkeissä, jotka jätän suosiolla ammattilaiselle, mutta se ei tee pyörästä ajokelvotonta. Eipä nuo kaikki gutsitkaan ole täysin ylläpitovapaita.
Pointti tuossakin oli siis se, että noita huoltojuttuja ei kannata korostaa liikaa, koska nuokin vehkeet on ajettaviksi tehty, ja se niillä kyllä onnistuu. Se olisi vähän sama asia, kun sanottaisiin että sitä mollykottia pitää olla tunkemassa gutsin persuuksiin joka ajolenkin jälkeen, perän laakerit vaihtoon kerran vuodessa ja venttiilivälykset pitää tarkistaa vähintään kerran viikossa, imupuolen kumikurkuista nyt puhumattakaan, tai muuten horojen kaasarien ja ruiskurunkojen huollot. Eikö vaan?
Lisäksi ko. moottorityypissä on ollut jonkin verran keinuvipujen pinnoitus ongelmia
Monestako todellisesta tapauksesta tiedät juuri näiden matkalehmien kohdalla? Niitä pinnoiteongelmia on ollut etenkin 996 ja kait vielä 998-malleissakin, mutta vähemmän ärtsyissä ST4:ssä ja etenkään eri koneella varustetussa ST2:ssa niitä ei ainakaan haitoksi asti ole ilmennyt.
Niin ja gutseissahan ei siis koskaan ole ollut mitään ongelmia, eihän? ;)
Pointti oli taas siinä, että ei ole mitenkään tavatonta bongata tuollainen ST-rukati, jonka mittarissa on jo lähemmäs tai yli satatuhatta huoletonta kilsaa. Kaikesta eksoottisuudestaan huolimatta niilläkin voi oikeasti ajaa. En ole ristiretkellä rukatin puolesta, mutta tietynlainen suhteellisuudentaju on syytä pitää mielessä.
annattaa myös tehdä niinkuin Bhillkin ehdotti ja käydä kokeilemassa esim. V11-sarjan pelejä. Kokemuksesta voin kertoa, että niissäkin on mukava ajoasento, sen verran etukeno ettei paino ole koko ajan pakaroilla eikä pärsse näinollen puudu. Lähtee tarvittaessa kuin tauti paskasta ja sopii hyvin pidemmälle kuskille.
Juu, samaa mieltä, paitsi tuosta lähtemisen ripeydestä. Tosin noissa mallisarjoissa on kyllä melkolailla eroa. Muutakin kuin se kettinki vs keppi ja kampuran asento. Ajoasennossa on minusta myös selvää eroa. ST-sarjalaisessa on paremmat jalkatilat, V11-sarjassa jalat turhan koukussa. Tosin minusta ST2/4 olisi saanut olla vähän etukenompi. Turhan pysty miu mau mukkaan.
Sitäpaitsi 99-02 -mallisiin V11 Guzzeihin verrattuna nuo käytetyt rukatit alkaa olla jo suorastaan edullisia. Vai onko paljon järkeä siinä, että jostain 00-03 mallisista lemuista, pallapioista, rossoista ja muista mukasporteista pyydetään täällä pahimmillaan selvästi yli kymppitonnin hintoja, kilsoista riippumatta? Huhheijaa, kyllä semmoiseen rahaan säädättää jo muutamat desmokoneistot vaikka Klaukkalassa. Ei ne kohta kymmenen vuotta vanhat gutsitkaan ihan ilman huoltoa ja ylläpitoa selviä.
Elikkä noin yhteenvetona minusta voisi todeta, että jos tuommoinen ST4 kiinnostaa, niin kannattaa käydä kokeilemassa myös ST2, ja etenkin sarjan loppupään malli, eli 00-02 mallinen. Voi hintakin olla jo suht soppeli. Tai jos budjetti sallii, niin ST3. Minusta tuo tavallinen ST 4 (ei s-malli) on ehkä vähiten kiinnostava malli noista, mutta sehän on vaan makuasia.
-
Mistähän tämmmöisen V11 löytää jota voi kokeilla saatikka ostaa???
-
Tutki nyt aluksi vaikka Motopalstan ja Nettimoton tarjontaa. Onhan siellä yleensä jokunen V11 malli tarjolla. TS. Le Mans, V11 Sport ja Rosso Mandello, Ballabio ja muut Sportin eri variaatiot. Taitaapi Piikkiössäkin jotain olla, tai ainakin oli joku aika sitten.
Ballabio on noista oma suosikki lähinnä sen suoran stongan takia. Sopii minusta parhaiten tuohon mallisarjaan, kun se V11 nyt ei ole mikään oikea sporttipyörä. Vaikka polvikulman osalta kyllä tuntuukin joltain sutsukilta. Makuasioita taasen.
-
Olisiko vielä ideaa,mistä rahat?? :o
-
Tuolta ainakin löytyy yksi V11 ja aikas sopuisaan hintaan .
www.rinta-jouppi.com / turku
-
Käy samalla koeajamassa tuommoinen ST 2. Huomattavasti vikkelämpi kuin Nevada ja ilmajäähdytteisenä 2-venttiilipelinä mekaanisesti yksinkertaisempi eli halvempi ostaa ja huoltaa. Makuasioista puheenollen ST 3 näyttää lähinnä ST 2/4:ltä johon joku on laittanut ladon oven lampun ympärille. Tai Tuisku-tuulisuojan Pappatunasta!
Ajoasennon kanssa on myös niin, että koeajo kertoo sinulle, onko ajoasento OK. Capriccioso pitää korkeammasta ajoasennosta, itse olen miettinyt, voisiko Rosso Mandellossa tankoa hieman madaltaa ja ehkä tappeja viedä taaksemmaksi/aavistuksen ylemmäksi. Johtunee siitä, että olen ajellut viime vuodet LM I:sellä ja kroppa on mukautunut sen ajoasentoon!
-
Ducatit on hienoja vehkeitä. Niissä on LUONNETTA. Muiden mielipiteet saa jättää omaan arvoonsa, ketjuista sun muista. Jos koeajolla tuntuu hyvältä niin eikun rahat tiskiin ja sillä selvä.
-
No sieltä se nyt tuli. Tämmöstä asiallista mielipidettä olenkin odotellut.
KIITOS Ikkala,homma alkaa olla selvä.Nyt vaan tinkimään. ;D ;D
Eikö ketään tosiaan kiinnosta myyntipalstalla oleva Gagiva Elephant,Ducatin kone ja kaikki.
Hieno peli sekin ja hyvässä kunnossa,ei ole ajettu aavikolla vaan pikitietä.
-
No sieltä se nyt tuli. Tämmöstä asiallista mielipidettä olenkin odotellut.
KIITOS Ikkala,homma alkaa olla selvä.Nyt vaan tinkimään. ;D ;D
Eikö ketään tosiaan kiinnosta myyntipalstalla oleva Gagiva Elephant,Ducatin kone ja kaikki.
Hieno peli sekin ja hyvässä kunnossa,ei ole ajettu aavikolla vaan pikitietä.
Ota BMW vaihdossa.... siis jos se vielä mun nimissä on huomisen jälkeen ;D Jatketaan tästä, ehkä.
-
Minkälainen BMW olisi tarjolla?
-
Tämänkin sivun myyntipalstalta löytyy, R1100RT -96. Nettimotostakin on, en jaksa linkittää :-\. Mutta tosin huomisen yli kun mennään niin voimme jatkaa jos on jatkettavaa.
-
Tuolta ainakin löytyy yksi V11 ja aikas sopuisaan hintaan .
www.rinta-jouppi.com / turku
Onhan se tosiaan aika tavanomainen Suomi-hinta, mutta ainakin minusta vielä kaukana sopuisasta. Olkoonkin että tuo yksilö ei varmaan olis paha valinta.
Käy samalla koeajamassa tuommoinen ST 2. Huomattavasti vikkelämpi kuin Nevada ja ilmajäähdytteisenä 2-venttiilipelinä mekaanisesti yksinkertaisempi eli halvempi ostaa ja huoltaa. Makuasioista puheenollen ST 3 näyttää lähinnä ST 2/4:ltä johon joku on laittanut ladon oven lampun ympärille. Tai Tuisku-tuulisuojan Pappatunasta!
Ettet nyt vaan puhu Monsterin ja SS:n ilmajäähykoneesta? Siis siitä samasta, jota käytetään edelleen 1100cc koossa mm. Monsterissa, Hypermoradissa ja Multistradassa? ST2:ssa on ihan eri kone, eikä edes ilmajäähy sellainen. ST4:ssä taas oli se neliventtiilinen 916:sta lainattu pata.
Ulkonäöltään vanhemmat ST2 ja ST4 ovat identtisiä eli niitä paremmannäköisiä. Viimeisimmät ST4 ja ST4s mallit taas muuttuivat rumempaan suuntaan. ST2:n ja sen samannäköisen ST4:n valmistus loppui 2002. Sen jälkeen ST4 -malleja myytiin vielä jokunen vuosi sillä rumemmalla katevarustuksella, kunnes v. 2003 esitelty ST3 jäi ainoaksi matkamalliksi.
Capriccioso pitää korkeammasta ajoasennosta, itse olen miettinyt, voisiko Rosso Mandellossa tankoa hieman madaltaa ja ehkä tappeja viedä taaksemmaksi/aavistuksen ylemmäksi. Johtunee siitä, että olen ajellut viime vuodet LM I:sellä ja kroppa on mukautunut sen ajoasentoon!
Nyt meni vähän äinpäin. ;)
Meikä tykkää nimenomaan vähän etukenoisemmasta eli matalammasta ajoasennosta, mutta ei apinan anatomiaa vaativasta sellaisesta. TS. minusta ST2/4:n ajoasento oli vähän liian pysty eli korkea, mutta jaloille oli kivasti tilaa, (ja etenkin ST3:ssa), kun taas esim. V11:n ajoasento on suht ok, mutta kun en omista apinan anatomiaa, ne jalkatapit ovat vähän liian ylhäällä, eli jaloille jää turhan vähän tilaa.
Vähän yksilöllisiähän nämäkin jutut ovat, eli parempi tosiaan mennä kokeilemaan ihan itse.
Tai ilmeisesti esim. minua pikkaisen pitempi Pekka on luonnostaan hiukan apinamaisempi, koska ajeli ilmeisen tyytyväisenä Le Mansilla useamman vuoden. ;D
ikö ketään tosiaan kiinnosta myyntipalstalla oleva Gagiva Elephant,Ducatin kone ja kaikki.
Hieno peli sekin ja hyvässä kunnossa,ei ole ajettu aavikolla vaan pikitietä.
Mikä ettei, kyllähän se voisi ruveta kiinnostamaan, jos hinta on sopiva.
-
Cagiva ei ole minun pyörä,kaveria jelpin. Hp. 3000€
-
Heitän tähän ihmettelyä V11 mallin hinnoittelukäytännöstä, liikkeissä näkyvät pyynnit tuntuvat aika kovilta, 12000 Euroa jos vertaa piikkiössä kesällä olleen sportin pyyntiin, 2005 rekisteröity h.8900Euroa , 10000km ajettu siisti peli. Vanha totuus pätee tietysti tässäkin, ostaja ja myyjä ratkaisevat hinnan ja kun se kummallekkin passaa syntyy kauppa. Itse en vielä ole sopivaa löytänyt vaikka yksi rosso kävi meillä koeajokierroksella, hinta/ laatu eivät kohdanneet, ducatikin on mielessä käynyt. Peku
-
Kyllä Ikkala on oikeassa, luonnetta Ducatissa kyllä on, mahtavat mölinät tarvittaessa ( Itävallan alppiteillä erityisesti ), eli yksi todellisten moottoripyörien sarjaan kuuluva merkki.
Aikanaan jo 450 Desmo kiinnosti, vaikka oli aika omaperäinen 70-luvun alussa. Yksi pytty riittää, kaksi on parempi, kolmesta ylöspäin liikaa.
-
No niin, nyt on Ducati kaupat sovittu,viikonloppuna hakemaan Jyväskylän suunnalta.
Taitaa vaan olla vähän viillet kelit lähteä ajamaan 250km per suunta,taitas mennä ST:lläkin toista tuntia, joten pakulla mennään.
Jos kääntäs Ducatista koneen oikeinpäin ja laittas kardanin niin... ;) ;D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Onnea tukatille! On nekin vaan hienoja keksintöjä. ;D
Mutta unoha se paku ja kunnolla vaan vaatetta päälle. Vielä on kelit plussalla. Kait sitä nyt pitää testailla heti alkuunsa :D.
-
Onneksi olkoon! NAUTI!!!! 8)
-
Mahtaako ketään tällaisen vanhan guzziukon mielipiteet kiinnostaa mutta kommentoin kuitenkin täältä Ohranjyvän junttisuoralta. Itsellä pitempää kokemusta ainoastaan kahdesta Ducatista joista niistäkin toinen oli Cagiva ja saman suvun tuotteita eli norsumerkillä varustettuja Castiglionin veljesten pajasta peräisin. Ensteks oli uudennihkee 906. Eka vesijäähy merkiltä. Hiukan painavahko mutta sairaan hyvä räppäily et kikkailuvehje. Ketjut hiukan hentoiset 520:set. Niitä kului keskimääräistä enempi. Ei haitannut kun oli hauskaa. Matkapyöräksi kahdelle ei soveltunut vaikka sitä siihen mainostettiin. No. ehkä silloin ylivoimaisesti matkamallisin mitä Ducatin pajalta tullut siihen mennessä. Kuudentoista tuuman matalaprofiilirenkaiden hankinta tuotti välillä tuskaa. Maassamme.
Makuasia, mutta pidän edelleen hyvän näköisenä vehkeenä. Huolto sujuu poropeukaloltakin. Remmien vaihto ja venojen säätö ei vaadi kuin perustiedot toimenpiteestä. Kohtuuhintaisen 907ie:n otan talliin heti kun rikastun...
Sitten oli se Al Azzurra 650. Suunniteltu matkapyöräksi jo alkujaan vaikka runko peräisin Ducati Desmo 600 Superlightista. Katteet suojaavat ja rengaskoot edulliset ja osat yhteensopivat yllättäen monen japaninpyörän kanssa. Sähköosat Nippondenson 2-laatua, otaksun. Aika paljon häiriöitä ja jätti tielle silloin tällöin. Moottori alhaalta vääntävä, kierrättämisestä ei ole apua kulkuun. Soveltuu matkailuun. Tallista löytyis vielä kokokatesarja ja pakoputkisto sekä
ilmanputsarisetti.
Nykyducateista kokemuksia vain kylmien tyyppien ja muutaman koeajon verran. Monsterisarja kaksi ja kolmiventtiilisten osalta kelpaisi. Exällä jo yli 100000 km ajettu 600 Monster. Venttilikoppaa pidemmällä ei ole käyty eikä huoltokustannuksetkaan ole hinnoilla huimanneet.
Muuten olen sitä mieltä matkapyörät valmistetaan Saksassa...
mm
-
Kyl niit Espanjassaki tehään. Ei sitä aina tarvii ajaa yli 200 km/h. :)
t. nimimerkki
Matkailua harrastava