Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Kimmo Saarelainen - Syyskuu 10, 2009, 19:20:15 ip
-
Terve!
Olisi tarvetta 350cc pyttyyn sopivalle männälle!
Rikkinäinen mäntä on oikeanpuoleinen (en tiedä onko eri puolisilla männillä eroja?).
Täytynee vaihtaa kuitenkin molemmat. Pyörän vm. 1987
Moto Italiassa ei ole näitä harvinaisia mäntiä ja Piaggiolta on kuulemma turha kysellä...
Vaihtoehtoisesti vinkit ulkomaisesta ostopaikasta kiinnostavat myös!
t. Kimmo
puh. 0400 744 011
e-mail: kimmo.saarelainen(at)pp1.inet.fi
-
http://www.gawa-guzzi.de/firma_frame.html. Tuola näyttäs olevan 350cc mäntiä.
-
Voihan sen päivittää viis hunttiseksi
-
Terve,
Mitä kaikkia muutoksia 500:si päivittäminen vaatisi?
Kimmo
-
Jos aitoon viiteensataan tähtää, niin männät, sylinterit, kampiakseli (isku), kannet ja todennäköisesti etukäyrät. Itse tekisin siten, että männät ja pytyt vaihtoon ja jättäisin pienireikäiset kannet paikalleen. Ero venttiileissä ei ole tuon kokoiselle pannulle suuri. Tilavuutta tulisi 430cc. isku olisi kuitenkin lyhyt ja muut romut varmaan menisivät niine hyvineen. Ehkä etukäyrät voisi joutua vaihtamaan, jos pytyt ovat korkeammat, voivat myös käydä suoraan.
-
Kiitos neuvista,
Ensisijaisesti yritän löytää oikeita mäntiä tähän 350cc koneeseen. Piikiön mukaan Floridan ja NTX:n männät ovat yhteesopivia. Muiden 350:den männät ei käy.
Kyselykierros Euroopassa menossa, katsotaan mitä jää haaviin.
Kimmo
-
Niin, minkäs kokoinen poraus tuossa on? Jos se on se isompi, niin sehän on sama kuin oliko 500:ssa? Eli kone on huomattavan lyhyt iskultaan. Poraus tavallisessa 350cc:ssä on 66mm ja viisisatasessa 74.
-
No niin, tänään oli juhlapäivä!
Sain vihdoin ja viimein pyörän nippuun ja tulille!
Projektissa meni luvattoman kauan, mutta voitto on sitäkin makiampi! ;D
Pyörä käynnistyi ensi yrittämällä. Toisesta sylinteristä kuuluu ylimääräistä naputusta tai ainakin enempi kuin toisesta.
Pitänee säätää venttiilit uudemman kerran...
Toivottavasti homma on sillä selvä! ???
Koko projektin kulusta ja siihen liittyvistä vaikeuksista enempi seuraavassa IL FALCONESSA, kuten jo lupailin!
t. Kimmo 8)
-
Onnituksia pikkulohkon henkiinherättämisestä!
-
Mullakin kuuluu oikeasta kannesta enemmän mökää, kuin vasemmasta, vaikka välykset on just samat. Neliventtiilinen kilisteli myös enemmän oikeaa. Vasenhan siitä silti räjähti.. Ota näistä selvää.
Onnittelut pikkupuksuttimesta!!
-
Mukava kuulla, että koneremppa onnistui. Oma NTX 650 lähti myös täyden konerempan jälkeen
ensiyrittämällä käyntiin. Näin ollen NTX:n koneremonttien onnistumistodennäköisyys on
vaatimattomat 100%.
- seppo