Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: - Maaliskuu 01, 2006, 03:13:50 ap
-
mikähän kun viime pystymettästä tullessa kalista loppui veto,ja vaikutti vielä että menovettäkin meni tavallista runsaammin.Lämpötila oli kyllä lähempänä nolla,että vaikuttaako,ja jos niin miten?kali 3 vm-88 kaasarimalli.
-
Villi arvaus, ilmansuodatin/kaasuttimet alkoivat jäätää.
-
Jäätyminen on kyllä mahdollinen syy.
Myös: sytytyspuola? boxi? - nämä meni minulta.
-
kiitokset vastauksista calin kulkuongelmiin,kysymys on kyllä ihan aito ja asallisessa mielessä esitetty,nimittäin olen senverta uusi guzzisti etten tiä enkä osaa,mutta pikkuhiljaa,pikkuhiljaa.Kaasarin jäätymistä itsekin epäilin ja oikeestaan toivon koska kaikki muut ratkaisut lienevät tyyliin..."elämä on".
-
Edellinen kaasutinpyöräni oli Kawa ER-5. Se kärsi myös jäätämisongelmista, huolimatta siitä että kaasuttimet ovat lämmitetyt (nestekierto pohjassa).
"Tenttua tankkiin" 1-2 % korjasi ongelman. Pelasi virheettä jopa -25C lämpötiloissa 2% seoksella.
MotoJussi & California Kompressor
-
Kovilla pakkasilla kaverit mopoilee...:D No joo vakavasti ottaen kaasuttimien jäätymiselle otollisimmat olosuhteet ovat ymmärtääkseni noin nollan tietämissä pikkupakkasilla ja kostealla ilmalla. Kuiva ankarakin pakkanen ei sinällään jäädytä kaasuttimia ellei bensan seassa ole vettä, siihen puree sitten tuo jäänestoaine.
Moottoripyörällä ei heti kaasuttimien jäätyminen aina tule mieleen kun yleensä ongelmat taitaa liittyä enempi ylikuumenemisiin... autopuolella tuo jäätyminen oli kaasutinkaudella tuttua juttua talvisin kelien vaihdellessa. Loppukauden mopoajeluihin varmaan ihan hyvä niksi lisätä jäänestoa (eikä pelkästään kuskille perillä) niin pelaa varman päälle:)
YJ