Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Pampi - Elokuu 31, 2009, 20:48:45 ip

Otsikko: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
Kirjoitti: Pampi - Elokuu 31, 2009, 20:48:45 ip
Terve taas kaikille

Onko muilla ilmennyt Pipercross-ilmanputsarien kestävyydessä murheita ?
Itsellä ( siis Guzzissa ) ei kestä kesääkään, kun kumiseos jotenkin muuttaa koostumustaan ja alkaa kovettua ja murtua. Turhan kallista pestäville suodattimille,jos menee n. 100 ekua suvessa putsareihin. Edellisenä kesänä ei kestänyt kuukauttakaan , kun hajosi.
Liike antoi uudet tilalle ja epäili materiaalin kovettuneen pitkässä varastoinnissa. Eipähän tämä maailmaa kaatava murhe ole, mutta kumminkin. Muilta merkeiltä en ole löytänyt vastaavia epäkeskeisiä malleja.

Olen koittanut liimaillakin, mutta mikään valtakunnan kitti ei siihen materiaalin tunnu tarttuvan.
Terv. Pampi
Otsikko: Vs: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
Kirjoitti: Iltzu - Syyskuu 08, 2009, 14:48:54 ip
Miten ilmanputsarin murtuminen oireilee?
Kysynpä vaan ihan uteliaan blondin ominaisuudessa, sillä pikku guzzissani on ilmanputsarin vaihdon jälkeen ilmennyt kummallisia käyntihäiriöitä tietyillä kierrosalueilla.

T. Iltzu
 
Otsikko: Vs: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 08, 2009, 18:57:48 ip
Minkälaiset Piperit sulla on? Itsellä on ne vaahtomuoviset tötteröt, jotka kiristetään ihan nippusiteellä kaasariin kiinni. Ne ainakin tuntuu kestävän. Ovat nyt kait kolmatta kesää paikallaan ja kestävät ohjeista huolimatta myös bensalla pesun.
Otsikko: Vs: Pipercrossit maatuu ennen aikojaan
Kirjoitti: Pampi - Syyskuu 09, 2009, 09:37:29 ap
Terve taas

Stormin epäkeskeiset , peltipäiset kartio Piperit, mahtuvat paremmin kuin suorat, kiinnitys klemmarilla. Stormin myyjä kertoi havainneensa saman ilmiön omissa putsareissaan ja epäili kovettumista varastoinnin aikana tai kumiseoksen heikkoutta. Vaikka laatu ei vakuuttanu, ostin kuitenkin vielä samanlaiset ja vahvistin vulkanoimalla neopreenipitoista kumia kauloihin Loctite 401 :llä.( tämä kitti taitaa ottaa kuiteskin kiinni ) Murtuminen alkoi oireilla muuttuuneella imuäänellä, ei juuri muuten,ja avatessani kiinnityksen mureni koko kumikaulus. Laatu merkkihän tämän pitäisi olla, mutta kaikki on bensarahoista pois.

Vaihteeksi pakoventtiili paloi, että tuli muuta hommaa vaihteeksi. Hankin Colortunen testitulpan seoksien säätöön,ainakin suuntaa antavien ja vähentää se kokeilun tarvettakin ja ko. tulppa kestää käytössään vuosia.

Hyviä ajokelejä ja pitkään

Terv P