Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Antsu - Heinäkuu 28, 2009, 20:42:17 ip
-
http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=2780
-
Mikähän se semmoinen "iso" kruiseri sitten mahtais olla? Entisestään lihotettu Kalivieteri Stelvion pannulla?
Noh, oishan se kiva nähdä taas jotain uuttakin, mutta esmes Bellaggio tuolla 8V koneella olis kiva myös, tai vaikka V7 Cafen "isoveli".
-
Tuo Cali Claasic Stelvion pannulla - voisi olla hyväkin. Onhan siinä sentäs tehoa 30 heppaa enämpi. Eli enemmän käyttämättömiä tehoja... :P ::) ;)
-
Eikös tuon California-mallin kehitys viimeisen 20 vuoden aikana ole keskittynyt lähinnä siihen, että pyörään on pultattu kiinni kaikkea painavaa ja kromattua rautaa lisää... :)
-
Cruiserin koneeseen tarvitaan alavääntöä joten turha katsella Stelvion koneen suuntaan.
Ehkäpä Guzzi tässä ajattelee että sitä saadaan lisää kun yksinkertaisesti laitetaan lisää iskutilavuutta koneeseen. Tosin cruiserin luonteeseen pitäisi kuulua sekin että sillä voi körötellä rytkymättä matalilla kierroksilla joten haastetta tuossa suunnitteluosastolle kyllä riittää.
- JuhaV
PS. Ja päästörajatkin pitäisi samalla pystyä läpäisemään
-
Liittyisikö tämä hieman aikaisempaan aloitukseen http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=1943.0 (http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=1943.0)
-
Eikös tuon California-mallin kehitys viimeisen 20 vuoden aikana ole keskittynyt lähinnä siihen, että pyörään on pultattu kiinni kaikkea painavaa ja kromattua rautaa lisää... :)
Täydellistä on huono parantaa ;D
-
Liittyisikö tämä hieman aikaisempaan aloitukseen http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=1943.0 (http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=1943.0)
Joo, eiköhän se siihen liittyne. Sinänsä ihan looginen veto kilpailijoiden tekeleihin verratessa, mutta eihän tuossa oikein olis edes järkeä, jos ei tehtäis uutta isompaa "vanhaa" konetta, eli nykyisen 1100cc myllyn tekniikalla mutta isonnettuna. Ei onnistune muuten kuin tekemällä sama kone isommilla kannuilla ja iskun pituudella, eli ei taida mennä ihan vaan osia vaihtamalla kuten Bellaggion koneen tapauksessa. Kun pitäis tosiaan ne päästönormitkin läpäistä.
Mutta sitten kun ne perusmitat on isonnettu, niin siitähän saataiskin jo soppeli cruiseri ameriikan markkinoille tyyliin trumpan thunderbirdi. Otetaan nykyinen kalivieteri kromikrumeluureineen, ja pultataan siihen 1600cc:ksi isonnettu wanha pushrod-kone ja voila... eikun ecco, siinäpä se uusi trendikäs ameriikan kruiseri on. Kunhan vaan malttaisivat ottaa sen pyörän aihion vanhemmasta ja pelkistetymmästä Stone mallista tai peräti Jackalista, niin voisi näyttääkin paremmalta. Mutta todennäköisesti siihen pitää saada sitä kromia, astinlautoja, kromia, trimmiraitoja, kromia, ja muuta painavaa blingblingiä mukaan...
Saappaat nähä joko loka-marraskuussa olisi valmis proto esillä.
-
Kyllähän se tervetullutta on päivitys Californiarintamalle. Käytännössä nykytrendin mukaisesti on pakko lihottaa kuutiosenttejä, jotta pysyy kilpailijoiden mukana. Kunhan uudesta luomuksesta ei tule liiaksi perusamerikan kruiserin näköinen (puhumattakaan japsiversioiden) vaan vedoksen tunnistaa ensi silmäyksellä Moto Guzziksi. Oma visio olisi ollut esim. nykyisen Californian pitäminen runkomitoiltaan ja ulkonäöltään suht ennallaan ja siihen uusi esim. 1400 cm3 kone kaksiventtiili kansilla. Välttämättä ei tarvitsisi lihottaa ihan tonnikuussataseksi :o Mielenkiinnolla jään odottaan, että kuinka radikaalisti uusi California sitten poikkeaa nykyisestä ulkonäön osalta. :)
-
Pääasia on että kahta ei vaihdeta: V-2.
hehehehehehe!