Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: themetus - Heinäkuu 24, 2009, 13:08:01 ip
-
Enpä olisi aamulla herätessäni uskonut että meikäläiselle saattaa (iso ehkä) käydä viellä hassusti....
PS. ei ole kyykky. ;D Saas nähdä miten käy.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Sitä on liikkeellä... Viime viikolla matkaan tarttui tämmöinen:
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Enpä olisi aamulla herätessäni uskonut että meikäläiselle saattaa (iso ehkä) käydä viellä hassusti....
PS. ei ole kyykky. ;D Saas nähdä miten käy.
Niinpä, kaikkea sitä. Taitaa olla vielä nelipyttyinenkin kaikenlisäksi..? Huhhuh tosiaan. ;D
Pistähän nyt isompikin kuva kehiin, ettei mene uteliailla arvaus- tai etsintäleikiksi. :D
-
Sitä on liikkeellä... Viime viikolla matkaan tarttui tämmöinen:
Keltainen penkki..... ja sehän on BMW K1 vm 90 tai 91 ( on tullut ajettua )
MR
-
Jep, '90 (http://www.heikkil.net/K1/kuhsp.jpg) :)
Sitä on liikkeellä... Viime viikolla matkaan tarttui tämmöinen:
Keltainen penkki..... ja sehän on BMW K1 vm 90 tai 91 ( on tullut ajettua )
MR
-
Niin se katras kasvaa.. onneksi olkoon !!!.. onkohan TM:n koeajossa v-90 ollut pyörä ??
-
Katras ei kasvanut, vaan muutti vain muotoaan... :-\
K1 on "alkuperäinen Suomipyörä", muttei tietoa onko esiintynyt TM:ssä taipaleensa alussa.
Niin se katras kasvaa.. onneksi olkoon !!!.. onkohan TM:n koeajossa v-90 ollut pyörä ??
-
Enpä olisi aamulla herätessäni uskonut että meikäläiselle saattaa (iso ehkä) käydä viellä hassusti....
PS. ei ole kyykky. ;D Saas nähdä miten käy.
;D hyvä värivalinta! onnea uudelle pelille. koita pitää eturengas maassa.. ;)
-
Ei ole ihan viellä tallissa. Kävin testi ajolla ja meinas tulla housuun :D Kattotaan nyt viellä......
Enpä olisi aamulla herätessäni uskonut että meikäläiselle saattaa (iso ehkä) käydä viellä hassusti....
PS. ei ole kyykky. ;D Saas nähdä miten käy.
;D hyvä värivalinta! onnea uudelle pelille. koita pitää eturengas maassa.. ;)
-
Kaksi pyttyä on ja italomeetingiin uskaltaa tuolla mennä ;D
Marko jo arvasikin mikä peli....
Niinpä, kaikkea sitä. Taitaa olla vielä nelipyttyinenkin kaikenlisäksi..? Huhhuh tosiaan. ;D
Pistähän nyt isompikin kuva kehiin, ettei mene uteliailla arvaus- tai etsintäleikiksi. :D
-
Kyllä tuo themetuksella taitaa olla Benelli .
-
Kyllä tuo themetuksella taitaa olla Benelli .
Viellä on tallissa Turska, mutta, mutta, tästä näe ensi yönä unta...
http://www.youtube.com/watch?v=R5OZBnoC2JE
-
No ilmankos Teemun Guzzirotsikin meni ennakoidusti kierrätykseen... ;D Onnea vaan uudelle perheenjäsenelle!
Ducan kanssa pitää sitten varautua vaan kalliimpaan ylläpitoon, kun on ne ketjutkin eikä maahantuontiliikkeen pisnislähtöinen palvelu ole Piikkiön&Guitsun tasoa...(Monsterista kokemusta omaavana...)
Mutta nuorelle miehelle oivallinen italopeli eikä mikään "pappastonetunturi" 8)
- Reima -
-
Ducatin huoltokuluissa voi säästää viemällä pyörä Cudalle:
http://www.hyvinkaaopas.com/tiedot/Roykka/CudaMotors.html
Työ saattaa olla jopa huolellisempaa kuin maahantuojalla.
-
Ei kun menox vaan, tää on se aika vuodesta :D. Kävin minäkin Hailacilla viime heinäkuussa, ja tällaista (http://www.ducati.fi/pyora.php?i=121) tarjottiin kahden hengen matkailupyöräksi. Vaan ei just silloin iskenyt. Vei kyllä aika kivasti ;D.
-Anssi
-
HUOM! Tossa jo monta kertaa mainitsin että ei ole viellä Ducatia tallissa... :D Varmaan ensiviikolla selviää mitä tapahtuu. Grisokin viellä polttelee. Hypermotard oli kyllä yksi parhaimmista pyöristä mitä olen aikoihin koittanut (montaa on tullut testattua) ... Voihan siinä käydä viellä niinkin että Turskalla mennään.. Kovasti vain polttelee tuo Hypermotard..
-
HUOM! Tossa jo monta kertaa mainitsin että ei ole viellä Ducatia tallissa... :D Varmaan ensiviikolla selviää mitä tapahtuu. Grisokin viellä polttelee. Hypermotard oli kyllä yksi parhaimmista pyöristä mitä olen aikoihin koittanut (montaa on tullut testattua) ... Voihan siinä käydä viellä niinkin että Turskalla mennään.. Kovasti vain polttelee tuo Hypermotard..
Joo, se on kyllä häiritsevän hauska lelu, nimenomaan lähinurkkien kiertoon ja kaupunkiajoon. Matkaa tai motaria sillä ei juuri viitsi ajaa. Oiva kakkos- tai kolmosmopo.
-
Jaaha. Unet loppuivat lyhyeen.... Tuli herättyä painajaiseen, kun olisivat hyvittäneet 25.000 ajetusta Turskasta noin 7.000 iiroa !!! Vaikka oli SuperHyperMotard kiva, niin ei ihan sentään noin kiva :o . Elikkäs Turskalla mennään ja kivaahan se on (voi ajellessa ajatella että koko ajan menee rahaa säästöön ;D )
-
Pitää kai onnitella uudestaan... ;D
Tuota vaihtotarjousta kutsutaan pisnekseksi...ja vähänajetun norgelaisen nuorisopyörän hintapyyntö vaihdokkina olisi tietty ollut melkein tupla. Ei yllättänyt jos/kun kauppoja hieroi Klaukkalassa... ??
- Reima -
-
Pyörän valintaan voi tietty hyödyntää tätä "vaalikonetta" jos valinta on vaikeeta... ;D
Ohessa allekirjoittaneen tulokset (tosin mieltymys- ja hakukriteerit olivat "tarkoitushakuiset" so. eurooppalainen, kaksisylinterinen jne...)
Ihmettelen vaan miten tuo Rocket on joukkoon tullut... 8)
Koklaa: http://www.procycle.fi/mpkone
Reiman tulos
Sija Osuma% Nimi
1. 79.23 Moto Guzzi V7 Classic
2. 79.23 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
3. 78.49 Moto Guzzi California Vintage
4. 77.69 Triumph Rocket III Touring
5. 77.12 Moto Guzzi California Classic
6. 77.09 Moto Guzzi Nevada
7. 76.20 BMW R 1200 R
8. 75.75 Moto Guzzi Breva 1200
9. 75.58 KTM 990 Supermoto T
10. 75.12 Moto Guzzi Norge 1200
-
Tällästä listää mulle pukkasi. :D Kai se on nyt pakko saada Grisoa alle?
Tulos
Sija Osuma% Nimi
1. 81.51 KTM 990 Super Duke
2. 81.51 KTM 990 Super Duke R
3. 81.27 Moto Guzzi Griso 8V
4. 81.27 Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
5. 80.12 KTM 990 Supermoto
6. 80.12 KTM 990 Supermoto R
7. 79.11 BMW R 1200 HP2 Megamoto
8. 78.63 BMW F 800 R
9. 77.79 Ducati Monster 1100
10. 77.79 Ducati Monster 1100S
-
Tuommosta pukkas mulle. Kait se hyvin tietää ;). Mitä nyt pari japanialaista ja yks k pyörä.
1. 82.09 BMW R 1200 RT
2. 80.63 Moto Guzzi California Vintage
3. 76.30 Moto Guzzi Norge 1200
4. 76.15 BMW K 1300 GT
5. 75.70 Honda NT700V ABS Deauville
6. 75.55 Ducati Multistrada 1100
7. 75.55 Ducati Multistrada 1100S
8. 74.54 BMW R 1200 GS
9. 74.28 Honda XL1000V ABS Varadero
10. 74.06 Honda NT700V Deauville
-
Heh heh, onko tuolla muita kun guzzeja mahollilnen saada ?
1. 80.90 Moto Guzzi V7 Classic
2. 80.90 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
3. 79.72 Honda NT700V Deauville
4. 78.97 Moto Guzzi California Vintage
5. 76.56 Moto Guzzi Nevada
6. 76.15 Honda XL1000V Varadero
7. 74.72 Honda XL700V Transalp
8. 74.64 Ducati Multistrada 1100
9. 74.64 Ducati Multistrada 1100S
-
Ehkä ne saa muutaman vuoden kuluttua yhden vaihtoehdon lisää tuohon ehdokaslistaan - sitten kun ja jos BB1:n tyyppinen guzzi tulee myyntiin ;D
Tulos
Sija Osuma% Nimi
1. 84.74 Ducati Streetfighter
2. 84.74 Ducati Streetfighter S
3. 84.21 Aprilia Tuono 1000 R Factory
4. 83.39 KTM 990 Super Duke
5. 83.39 KTM 990 Super Duke R
6. 82.72 KTM 1190 RC8
7. 82.72 KTM 1190 RC8R
8. 82.69 Ducati Hypermotard 1100
9. 82.69 Ducati Hypermotard 1100S
10. 82.14 Aprilia Tuono 1000
En kai mä sitten niin huonoa valintaa tehnyt ;D ;D
20-21 Isot Grisot
62-63 V7:t
68 Bellagio
71 Breva 1200
72 Nevada
Yht. vaihtoehtoja oli 94
Jos olisin asettanut hinnaksi yli 25.000 €, niin lista olisi sisältänyt melkein pelkästään Harrikoita! Hintavalintani oli = Kaikki (joka tarkoittanee, että valinta tapahtuu tekniikan ja ominaisuuksien perusteella)
Tavallani tarkasteltuna näyttäisi siltä, että guzziporukka lisääntyisi, jos kuutioita ja tehoja löytyisi lisää uusissa malleissa 8)
Jalat edellä ajaville löytyy Guzzeja maailman tappiin..eli alle viiskymppisten pappojen ei tarvitse huolestua - jollakin seitenkymppisellä voi olla fysiikka tallella ja ikä korvien välissä, joten suotakoon se hänelle, jos poikkeaa ruodusta 8)
-
Tommonen tuli. Missä on muuten Moto Morini Corsaro ja muut?
1. 84.13 Ducati Monster 1100
2. 84.13 Ducati Monster 1100S
3. 84.13 Ducati Sport 1000S
4. 83.85 Ducati 848
5. 83.00 Ducati Hypermotard 1100
6. 83.00 Ducati Hypermotard 1100S
7. 82.64 Ducati 1098R
8. 82.64 Ducati 1198
9. 82.64 Ducati 1198S
10. 82.56 Aprilia RSV 1000 R Factory
-
Mulla pukkas tämmösen listan ... mielenkiintoista. Pitäiskö harkita vaihtoa ;)
1. 94.18 Ducati Monster 1100
2. 94.18 Ducati Monster 1100S
3. 93.18 Aprilia Tuono 1000 R Factory
4. 93.18 Ducati Streetfighter
5. 93.18 Ducati Streetfighter S
6. 93.13 Aprilia Tuono 1000 R
7. 92.90 Ducati Hypermotard 1100
8. 92.90 Ducati Hypermotard 1100S
9. 91.51 Aprilia SMV 750 Dorsoduro
10. 89.31 Aprilia SXV 450
-
Mulla pukkas tämmösen listan ... mielenkiintoista. Pitäiskö harkita vaihtoa ;)
1. 94.18 Ducati Monster 1100
2. 94.18 Ducati Monster 1100S
3. 93.18 Aprilia Tuono 1000 R Factory
4. 93.18 Ducati Streetfighter
5. 93.18 Ducati Streetfighter S
6. 93.13 Aprilia Tuono 1000 R
7. 92.90 Ducati Hypermotard 1100
8. 92.90 Ducati Hypermotard 1100S
9. 91.51 Aprilia SMV 750 Dorsoduro
10. 89.31 Aprilia SXV 450
Aika samanlainen lista kuin itsellekkin pukkas joskus tovi tai toinenkin sitten. Tosin kolmantena ja neljäntenäTuonon paikalle tarjosi KTM:n 990 Superdukeja. Tosin painotus olikin tahallisen tarkoitushakuisesti enempi nakun suuntaan.
-
Yhdellä meni huti :)
Tulos
Sija Osuma% Nimi
1. 84.33 Moto Guzzi Griso 8V
2. 84.33 Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
3. 82.76 Ducati Monster 1100
4. 82.76 Ducati Monster 1100S
5. 81.59 KTM 990 Supermoto
6. 81.59 KTM 990 Supermoto R
7. 80.02 Moto Guzzi 1200 Sport 4V
8. 79.90 Moto Guzzi V7 Classic
9. 79.90 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
10. 79.76 KTM 990 Super Duke
-
1. 87.93 Moto Guzzi California Vintage
2. 81.68 Moto Guzzi Norge 1200
3. 80.26 Honda NT700V Deauville
4. 80.26 Moto Guzzi California Classic
5. 80.22 Honda NT700V ABS Deauville
6. 78.49 Moto Guzzi V7 Classic
7. 78.49 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
8. 78.44 BMW R 1200 R
9. 78.15 BMW R 1200 RT
10. 77.18 Yamaha FJR1300AS
Nuorisopyörä kiilasi kuitenkin Classicin ohi. Vaan tältähän elämä näyttää - ja näin on hyvä!
-
1. 79.93 BMW R 1200 GS
2. 79.66 Moto Guzzi California Vintage
3. 78.15 BMW R 1200 RT
4. 76.59 Moto Guzzi Norge 1200
5. 76.56 Honda NT700V ABS Deauville
6. 76.30 Honda XL1000V ABS Varadero
7. 75.55 BMW R 1200 R
8. 75.31 Moto Guzzi Stelvio 1200
9. 75.31 Moto Guzzi Stelvio 1200 TT
10. 74.69 BMW R 1200 GS Adventure
Höh...neljä ekaa kelpais ja neljä viimestä. Ja jos kaikki tutut ja sukulaiset dementoituisi niin tuo kuudeskin kelpais ::)
-
1. 78.53 Honda NT700V ABS Deauville
2. 75.38 Yamaha TDM900A
3. 75.36 Honda NT700V Deauville
4. 73.80 Moto Guzzi Breva 1200 ABS
5. 73.32 BMW R 1200 HP2 Sport
6. 73.10 Kawasaki ER-6f ABS
7. 73.05 Moto Guzzi V7 Classic
8. 73.05 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
9. 72.55 BMW F 800 S
10. 70.63 Moto Guzzi Breva 1200
11. 70.48 Moto Guzzi Norge 1200
Onhan nuo Kustit sentään enemmistönä. En ole ihan pahoinvointia saanu nuitten muittenkaan suhteen vaan taijan kuitenki valkata nuo Kustit listalta ja alkaa haaveilun siltä pohjalta. Nimim. Lottovoittoaootellessa
-
1. 84.42 BMW R 1200 HP2 Megamoto
2. 82.40 Moto Guzzi Griso 8V
3. 82.40 Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
4. 82.16 KTM 990 Supermoto
5. 82.16 KTM 990 Supermoto R
6. 80.91 Moto Guzzi V7 Classic
7. 80.91 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
8. 80.38 KTM 990 Super Duke
9. 80.38 KTM 990 Super Duke R
10. 79.98 Moto Guzzi Nevada
Rumahan tuo eka on mutta 2. ja 3. sijat osuivat nappiin. KTM se vasta ruma onkin. ihmettelin kyllä sitä että cali vintage oli vasta sijalla 87.
-
1. 86.74 Honda NT700V ABS Deauville
2. 83.41 Honda NT700V Deauville
3. 80.77 BMW F 800 S
4. 80.46 BMW K 1300 S
5. 79.82 BMW F 800 R
6. 79.77 Moto Guzzi Griso 8V
7. 79.77 Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
8. 79.62 Aprilia Mana 850 S ABS
9. 79.15 Moto Guzzi V7 Classic
10. 79.15 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
Jälleen: missähän vaiheessa BMW:n (sinänsä kulkevassa) K 1300 S:ssä on ollut kaksi sylinteriä ;D. ?
Norge sijalla 39, heti MG 1200 Sportin edellä, mutta Nevadan takana. Aika sumeaa logiikkaa, vaikka muistan suunnilleen mitä vastasin...
-Anssi
edit: lyhensin listaa.
-
Ei se Deauville niin paha ole - Espanjassa tehty, muuten, melkein kuin Italia. Vain melkein...
Suorituskyky on aika lailla samoissa klassikko-Guzzien kanssa, ainakin itsellä ei ollut havaittavaa eroa välillä Cali III ja DV 650. ;D
Paitsi ongelmien esiintymisessä.
-
Nonni. Nyt on virallisesti uusi pyörä matkalla Italiasta tänne pohjolan perukoille! 2 viikon sisällä pitäisi saada musta Griso 8V alle :D (Ei se merkki vaihtunut vaikka peläyttelin) ;D
-
Nonni, pysyipäs mies kuitenkin merkkiuskollisena... ;D ja säästyit ketjujen rasvaukselta...
Ja sitten vaan rohkeesti pempöölen kulmille näytille niin päästään naamat vihreinä kateudesta renkaita potkimaan... ::)
- Reima -
-
Sitä mä vaan ihmettelen mistä toi Honda tonne eksyi, veikka en kertonutkaan, että mun eka pyörä oli se CB 350 twini. Tuntuu painottavan aika voimakkaasti joitakin ominaisuuksia. Anssin remmipyöräkin mahtui listalle. Luulis, että baijerilaiset boxerit olis paremmin edustettuja.
1. 79.78 Moto Guzzi Breva 1200
2. 78.17 Moto Guzzi Griso 8V
3. 78.17 Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
4. 78.13 Moto Guzzi V7 Classic
5. 78.13 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
6. 78.05 Moto Guzzi Breva 1200 ABS
7. 76.30 Honda NT700V Deauville
8. 75.41 Moto Guzzi 1200 Sport 4V
9. 75.22 Moto Guzzi Nevada
10. 74.88 BMW F 800 S
-
Pahus kun tuo GrisO"influenssa" on tarttuvaa - uusien oireiden perusteella tehty tutkimus antoi tämän epikriisin... ;D
1. 85.12 Moto Guzzi Griso 8V
2. 85.12 Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
3. 81.54 Moto Guzzi Breva 1200
Fiilistelyä vanhemmalla mallilla...
http://www.youtube.com/watch?v=Tsfiyp1_BpE&feature=related
Lääke tähän helposti tarttuvaan tautiin on se perinteinen: toistaiseksi lepoa ja ohimon painelua tyhjällä lompsalla... :(
- Reima -
-
Lääke tähän helposti tarttuvaan tautiin on se perinteinen: toistaiseksi lepoa ja ohimon painelua tyhjällä lompsalla... :(
- Reima -
Tai sitten viet vaimon hemmottelu viikonlopulle kylpylään ja viikon päästä alat lämmittelemään ;) TOIMII!!!
-
Eipä taida onnistua toista kertaa - taktiikka puri viimeksi käytettyä Nevadaa hankkiessa kun mentiin kreivittären kanssa Piikkiön kautta Naantalin Kylpylään... ;)
Pitää keksiä jotain muuta... ;D ???
- Reima -
PS. Kyllä mä ny ymmärrän miksi Teemulla oli nimimerkkinä Una Storia Importante, jo jonkin aikaa...
http://video.google.com/videoplay?docid=-6796447535418557715
-
Kun aika monella pyörii Griso mielessä, niin tuosta niitä näkee värillisinäkin:
http://www.millepercento.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=9&page=view&catid=4&PageNo=1&key=1&hit=1
-
MP-MAAILMA 05/2006
Ote Moto Guzzi Griso 850 koeajosta:
..." Moto Guzzin 850-kuutioiset versiot lunastavat varmasti paikkansa, sillä parinsadan kuution pienennys ei muuta liiaksi näiden mainioiden moottoripyörien luonnetta. Ison moottorin miehekäs alavääntö laimenee, mutta kierroksia käyttäen ero jää olemattomaksi. Siten etemiskyky jää vain kahvan kääntäjästä kiinni... Ja valintaa tehdessäsi on syytä muistaa, että monen mielestä ajajan moottoripyörän summa on vakio."
Onko porukoilla kokemuksia näistä "budjetti"versioista ???
Käyttämättä jäävät hevosvoimat kun ei hirveesti kiinnosta... ;D
Mutta häviääkö rispekti ja katu-uskottavuus... 8) ?
- Reima -
PS. Oli miten oli ja Guzzin malli mikään vaan niin oheisen video-leikkeen hemmon loppurepliikki pitää paikkaansa... ;D
http://www.motorcycle.com/manufacturer/2007-moto-guzzi-griso-1100-66392.html
-
Onko porukoilla kokemuksia näistä "budjetti"versioista ???
Käyttämättä jäävät hevosvoimat kun ei hirveesti kiinnosta... ;D
Mahdolliset käyttämättä jäävät hevoset ovat enempi kuskista kiinni ja kuskin häpeä, oli pyörä mikä tahansa. Eiköhän joku "ylimääräinen" teho juuri gutsien kohdalla ole muutenkin lähinnä teoreettinen ongelma. Minusta noiden hintaero on merkittävämpi motivaattori kuin mahdolliset käyttämättä jäävät konit. Ensin kannattaisi varmaan selvittää istelleen tuon pyörämallin ja konseptin sopivuus noin muuten. Koeajollahan se selviää.
Sitäpaitsi, johan täällä vähän aiemmin kehuskeltiin jopa 750cc Brevan riittävyyttä matka-ajossa kakspäällä ja laukut mukana... ;)
Omakohtainen tuntuma noista on sellainen, että kenties se koneversioiden ero ja merkitys koetaan pienemmäksi Brevoissa. Syynä esimerkiksi juuri Brevan olemus ja sen käyttäjiksi valikoituvien kuskien odotukset ja tottumukset. Ulkonäöstään ja olemuksestaan huolimatta juuri Breva on minusta lähempänä "tavanomaisen" kalivieterikuskin pystypyörävastinetta, ja pystypyörää hakeva kruiserikuski löytänee mieleisensä ajokin todennäköisemmin juuri Brevasta kuin Grisosta, konekoosta riippumatta. Omakohtainen kokemukseni ja empiirinen tutkimukseni näyttäisi tukevan moista teoriaa, 8) siis ketään tai kumpaakaan vähättelemättä. Minusta myös 1200 Sportin voi laskea Breva-sarjaan, kuten myös Norgen, joka on täyskatettu Breva.
Enkä tarkoita tätä nyt mitenkään negatiivisessa mielessä. Minusta se 850cc Breva on ihan oiva kulkine kaikenlaiseen reissupainotteiseen ajamiseen, kunhan siihen ei pulttaa mitään pleksiä haitoksi. Jos kaipaa lisää vääntöä, tai jos ajelee enimmäkseen matkaa nainen ja kaikki naisen vaatimat tavarat mukana, niin sitten 1100 tai 1200 -koneinen kehiin, mutta ei se itse pyörä siitä noin muuten muuksi muutu. Hinta vaan pompsahtaa.
Samankokoisilla koneilla varustetut Breva ja Griso tuntuvat hiukan erilaisilta, ilmeisesti erilaisen välityksen, ilmaboksin ja ruiskuohjelman takia. Griso tuntuu hivenen pirteämmältä, mutta ero ei ole suuri. Silti veikkaisin, että "tyypilliseltä" Griso-kuskilta loppuvat pienemmän koneen pollet tai njuuttonit hiukan aiemmin kuin "tyypilliseltä" Breva- (saati California-)kuskilta, noin karkeasti yleistäen. Itsekin sen kutakuinkin noin koin, mutta eihän se koneen koko ja teho ole aina se oleellinen juttu. Ensivaikutelmana Griso tuntui minusta mielenkiintoiselta mutta turhan laiskalta ja painavalta, koneesta riippumatta. Myöhemmillä ajokerroilla tykkäsin silti enemmän 1100cc Grisosta kuin 1200cc Sportista samalla mutkaisella koeajolenkillä.
Mutta silti, en todennäköisesti tällä hetkellä ostaisi itselleni kumpaakaan.
Kas kun samaan (pitkään) hengenvetoon ja yhtenä mielenkiintoisena "kompromissina" täytyy nostaa esiin Bellaggio. Itselle tuo oli varsin positiivinen yllätys ja miellyttävä kokemus. Voisin hyvinkin kuvitella hommaavani noiden edellämainittujen sijaan juuri sellaisen. Olkoonkin että ajokokemus sillä perustuu toistaiseksi vain kahteen koeajoreissuun.
Siinähän on tuon lyhytiskuisen kasipuokin kampura ja ison koneen mukit ja muut osat, ja ihmeen pirteältä se tuntui ajossa. Ajoasentokin oli miellyttävä ja meno mutkissa hämmentävän ketterää custom -kategoriaan luokitelluksi ajokiksi, tai ylipäätään Guzziksi. Sen olemuksessa ja etenkään ajo-ominaisuuksissa ei kuitenkaan ole juuri mitään kustomia, onneksi. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin minusta se on hiano. Tilaa oli sopivasti 180-senttiselle, eikä paino tuntunut ajossa läheskään yhtä selvästi kuin vaikka Brevassa, tai edes pitkän akselivälin ja erilaisen ohjausgeometrian Grisossa. Ainoa harmi minusta oli sen mittaristo, tai lähinnä kierroslukumittarin puute. Kenties myös pari turhaa kromiosaa.
Kannattaa ihmeessä ottaa tuokin harkintaan, jos suunnittelee Brevaa tai Grisoa, ja pähkäilee niiden eri koneversioiden välillä. Hiano peli, ja sijoittuu sekä konekoon että hinnan puolesta noiden välimaastoon. Joissain ominaisuuksissa jopa niiden yläpuolelle.
Pekka Neste kirjoitti jutun siitä viimevuotiseen Motoykköseen. Aika pitkälle samoilla linjoilla olen itsekin, vaikken haluakaan sitä mihinkään kategoriaan luokitella. MP-Maailman juttuja en ole viitsinyt lukea enää aikoihin, tosin Bellaggio-jutun muistan kyllä lukeneeni. MP-Maailmalle tyypilliseen tapaan tuo Nesteen tarina Motoykkösessä oli noista se informatiivisempi ja käyttökelpoisempi. Taisi olla muistaakseni aika ympäripyöreä läpiselausjuttu tuo kasipuokki-gutsienkin ihmettely.
Mutta häviääkö rispekti ja katu-uskottavuus... 8) ?
Edelleen, kokeilemallahan se selviää, ainakin jos mopoa haetaan nimenomaan ajamista silmälläpitäen.
Jos hankit moposi sosiaalisista syistä etkä itsellesi ajopeliksi, hommaa ennemmin harrikka. Tai vaikka joku honta. Valinnan noiden välillä voit tehdä ihan vapaasti poliittisen, elämänkatsomuksellisen tai muun sosiaalisen suuntautuneisuutesi perusteella. Mutta valitsitpa noista sitten sen "yksilöllisemmän" tai demarihenkisemmän vaihtoehdon, kummallakin niistä se kadonneen respectin metsästys on varmaan helpompaa kuin minkä tahansa kokoisella gutsilla. ;)
PS. Oli miten oli ja Guzzin malli mikään vaan niin oheisen video-leikkeen hemmon loppurepliikki pitää paikkaansa... ;D
http://www.motorcycle.com/manufacturer/2007-moto-guzzi-griso-1100-66392.html
Minkä videoleikkeen? Itse näin tuolla lähinnä cowasakin mainoksen ja Buellin paalauksen, mainos sekin.
-
Kiitokset mielipiteistäsi - olisit vaan malttanut katsoa leikkeen loppuun asti... ;D
Katsotaan nyt mihin päin fiilikset kuljettaa, tuosta harrikan valinnasta voisi vaikka loukkaantua...ei ikinä...ajella muka jalatedelläsuualaspäinvääränäreibänitnaamallapotipoti... ;)
- Reima -
-
Hyvä pyörä, parempi mieli. Toinen tykkää aitistä ja toinen lyhtypylväästä, mutta omaan fiilikseen on kuiteski järkisyitten jälkeen (jos semmosia sattuu olemaan) syytä luottaa.
-
Kiitokset mielipiteistäsi - olisit vaan malttanut katsoa leikkeen loppuun asti... ;D
No jos viittaat johonkin tiettyyn videoon, voisit myös linkittää suoraan ko. videoon, eikä vaan jollekin sivulle.
En kyllä vieläkään hoksannut tuolta mitään griso-videota. Se sama kawasakimainos vaan toistuu kerta toisensa jälkeen, tai sitten se blastin paalaus. Ellei tuokin sitten ole joku typerä MSIE only -tyyppinen viritelmä, joka ei toimi oikein W3C-standardeja tukevilla vehkeillä. Noh, olkoon. Onhan noita Griso-testejä netti pullollaan.
Katsotaan nyt mihin päin fiilikset kuljettaa, tuosta harrikan valinnasta voisi vaikka loukkaantua...ei ikinä...ajella muka jalatedelläsuualaspäinvääränäreibänitnaamallapotipoti... ;)
- Reima -
No ei kannata kenenkään taaskaan loukkaantua moisesta höpinästä. ;)
Mutta tosiaan, jos moisia ajokkeja suunnittelet ja mietit kasipuokin tai tonnisatasen välillä, niin pidä nyt ihmeessä tuo pellakkio mukana pähkäilyissä, koska se on oikeasti metka mopotti.
-
Kiitokset mielipiteistäsi - olisit vaan malttanut katsoa leikkeen loppuun asti... ;D
No jos viittaat johonkin tiettyyn videoon, voisit myös linkittää suoraan ko. videoon, eikä vaan jollekin sivulle.
En kyllä vieläkään hoksannut tuolta mitään griso-videota. Se sama kawasakimainos vaan toistuu kerta toisensa jälkeen, tai sitten se blastin paalaus...
Noihin flash kikkareisiin on hankala linkittää suoraan, eli mielestäni ihan asiallisesti linkitetty. On siellä se grisovideo, kunhan maltat katsoa sen pakollisen 15 sekunnin kawa- tai 30 sekunnin paalaus mainoksen alta pois.
.
-
Kiitokset mielipiteistäsi - olisit vaan malttanut katsoa leikkeen loppuun asti... ;D
No jos viittaat johonkin tiettyyn videoon, voisit myös linkittää suoraan ko. videoon, eikä vaan jollekin sivulle.
En kyllä vieläkään hoksannut tuolta mitään griso-videota. Se sama kawasakimainos vaan toistuu kerta toisensa jälkeen, tai sitten se blastin paalaus...
Noihin flash kikkareisiin on hankala linkittää suoraan, eli mielestäni ihan asiallisesti linkitetty. On siellä se grisovideo, kunhan maltat katsoa sen pakollisen 15 sekunnin kawa- tai 30 sekunnin paalaus mainoksen alta pois.
Joo mutta pointti olikin siinä, että ainakaan mulla sen kawa-paalausmainoksien jälkeen ei tapahtunut yhtikäs mitään, ja uudelleenyritys toisi vaan sen saman mainoksen. TS. ilmeisesti homma toimii ok jollain MSIE+Windows -yhdistelmällä, mutta ainakaan omalla systeemillä mitään gutsi-videota ei näy, vaikka kuinka odottelis.
-
... ilmeisesti homma toimii ok jollain MSIE+Windows -yhdistelmällä, mutta ainakaan omalla systeemillä mitään gutsi-videota ei näy, vaikka kuinka odottelis.
Jaa, joo, tosiaan. Minulla OSX+Camino, video näkyi. Kokeilin myös OSX+Safari, juuttui heti mainoksen jälkeen. Näyttää olevan kranttu selaimelle tai sen asetuksille.
.