Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: lemppari - Kesäkuu 29, 2009, 14:22:16 ip
-
No nyt kun käynti on vihdoin tasoittunut, alkoi ihmetyttää vasemman putken omituinen tussahtava tyhjäkäyntiääni. Ja kas, Lafranconin pakokaasut olivat löytäneet uuden poistumistien ennen putken päätä. Saksan mies oli aikoinaan poistanut ja hitsannut umpeen "vaimentimien" yhdysputken liitoksen ja nyt pakokaasut ovat hakeneet siitä tiensä läpi. Mahtoikohan olla tarkoituksena Horstilla saada vielä vähän ääntä lisää ilman yhdysputkea, mene ja tiedä.
Alkukaudesta meni juurimutka oikealta puolelta poikki, nyt sitten tämä. Eipä tartte toimetonna pyöritellä peukaloita kun omistaa vanhan Kustin!
Uusi juurimutkapari on Stein Dinseltä tulossa ja täytyypä miettiä josko tilaisi parin Lafranconi Competizionejakin, kun niitä taas Agostiniltä saa. Hmmmmm....
-
Hahaha, eilen piti viedä äänenvahvistin eli megafoni hitsille, muttamutta, ennen irroitusta istahdin autoon siirtääkseni sitä hieman ja kas, ei sähköä. Murphy taas! Volttimittari antoi akulle juhlallisen 1,67 V jännitteen joten eikun vielä pärinällä töihin ja akku lataukseen.
Tänään jo onnisti ja nyt odotellaan putkea hitsarilta. Reikeli oli melkein syönyt kokonaan Horstin paikkauksen eikä kauaa enää olisi mennyt kun putki olisi ollut irtipoikki!
-
Pääsinkin jo ajelemaan muutaman päivän hitsatulla äänenvahvistimella, kunnes eilen kovassa jarrutuksessa keula pohjasi kypärän kokoisessa routakuopassa ja toisen haarukkaputken korkki plopsahti ulos. Palstallahan on aiemminkin varoiteltu kiristämästä niitä liikaa ettei kierre korkkaa, mutta Le Murphy teetättää näköjään kaiken kantapään (lue: lompakon) kautta.
Korkki otti vielä kierteelle, mutta tilasin tietysti uudet Stein-Dinseltä, net kun on valmistuttaneet orkkiksista kopion! Jäädään odottelemaan jännityksellä seuraavaa sattumusta.
Tänä vuonna ei ole vielä osunut yhtään hirveä kohdalle....
-
...ja siinä meni Bella Italia. Öljynvaihdon jälkeen kiersin täyttöaukon korkin niin tiukalle kuin sen käsivoimin saa, ja lyhyen koeajon jälkeen autuaasti unohdin kiristää sen lenkillä. Tulos: tänään kotimatkalla havahduin peilistä näkyvään savuun. Pysähdyin bussihalttarille jossa totesin koko vasemman puolen olevan hyvin ruostesuojattu. Täyttöaukon korkki oli tippunut vauhdissa.
Sain naapuritalosta puutapin ja vuolin sen aukkoon sopivaksi ja ajoin viimeiset 10 kilsaa rauhaisalla tahdilla kotiin. NYT KUULKAA KETUTTAA!!! Ei mulla tietenkään ole missään toista korkkia lojumassa.
Vähän sama kuin jos tukialuslentäjä ampaisisi katapultista huomatakseen, että oli unohtanut käynnistää moottorin/moottorit...
-
Ei kun puutappi rautalanka vahvistuksella kiinni ja Bellaan ::) Ei pie pienistä hermostua ;D
-
Jahas, Stein-Dinsestä ostamani uuden juurimutkiston hitsisaumat petti kummaltakin puolelta. Eläköön kiinalainen metallityö!! Oikeata luokkahitsarijälkeä, vasemmalla puolella näki jopa millaista lankaa on käytetty, koska siitä oli jätetty kylmäsaumaan näytepätkiä. Sauman kesto siis 3 viikkoa!
Nyt on oikea laatuhitsari tehnyt saumat uusiksi ja samalla aseteltiin putket oikeisiin asentoihin, koska Kiinan miehen jigin mitat eivät olleet lähellekään jiirissä.
Jään jännityksellä odottamaan seuraavaa episodia. Ja niinpä: Moottoripyöräily on paljon muutakin kuin ajamista. Tiedetään! Pääsisipä vihdoin ajamaan.....
-
Vaihdoin lootaan liukasteet ja totesin, että taas on työtä edessä. Saksasta ostamani "peruskunnostetun", nyt parikymppiä ajetun vaihteiston pohjaproppu muistutti tunnettua sarjakuvahahmoa eli Kiroilevaa Siiliä. Tosin se kiroilija oli enempi minä...
-
Aah, prosessi jatkuu! Sekä mootorijarrulla, että oikein ankkureilla tuntuu jarrutuksen loppuvaiheilla outo ylimääräinen sivuttainen liike. Kysymys kuuluu vain: Etu- vai takapyörän laakeri? Taidan varmuuden vuoksi vaihtaa kaikki, ja talvella vielä svingin ja emäputken laakerit.
Tarkemmin kun ajattelen, taidan ensi talvena vaihtaa kaiken joka tukee pyöriviä osia myös koneessa. Ja varmastikin osan niistä pyörivistäkin. Eikä sovi unohtaa myöskään edestakaista liikettä tekeviä koneenosia!
Sitten on vielä se, josta voi puhua vain kunnioittavasti ja mieluiten kuiskaten:
sähkö
-
Sitten on vielä se, josta voi puhua vain kunnioittavasti ja mieluiten kuiskaten:
sähkö
Oooooohhh!
-
Niinpä! Oikein rupeaa pyörryttämään, kun sitä ajattelee.....
-
Piti tänään tehdä seoskokeilua, mm. laskea neuloja pykälän verran, mutta ajolenkki eilen viileämmässä säässä muutti suunnitelmaa. Le Murphy tikkasi kuin Singeri, eli näihin lämpöihin tuo rikkaampi seos on hyvä.
Taidanpa....knarsk (hampaiden kiristelyä)...tehdä jotain sähköpuolella....