Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TunturiTT - Kesäkuu 23, 2009, 08:59:26 ap
-
Joka paikassa ja foorumeilla todistetaan sen nimeen, että pitää olla iso pyörä alla, kun matkaillaan. Onneksi on myös heitä, jotka eivät usko kaikkea kirjoitettua.
http://guzzista.wetpaint.com/page/You+cannot+tour+on+a+Breva+750
Alle 50 heppaa riittää kahdelle ja matkatavaroille. :)
-
Juu, olen samaa mieltä. Itse kanssa kaksi kesää sitten reissailin samanlaisella mustalla Brevalla kaksi päällä ja laukut täynnä, hyvin se sujui.
-
Taannoin kun iso Breva oli Piikkiössä ekassa huollossa saimme allemme lainaan pikku-Brevan. Sillä päivän aikana kierrettiin Turun saaristoa ja kivasti meni. Itse asiassa kantavuus oli parempi kuin 1100 Brevassa vakiona. Kantavuudesta toissaalla kohta.
mm
-
Kelpo kulkuvälinehän tuo on. Matka-ajossa ainoa miinus on tuo puistelu suuremmissa nopeuksissa eli laite suosii kiireetöntä mutkateitä pitkin suoritettavaa etenemistä. Ei ole tehorajat vielä maantiellä tullu vastaan. Leppoisasti vääntävä kone kevyen käsiteltävyyden kanssa tekee pidemmänkin reisun mukavaksi. Toimintasädekin on yli 300 km / tankillinen, jotenka siinä vaiheessa jo muutenkin on hyvä hiukka ojennella jäseniä.
V50 Monza oli samanlainen reissukaveri, mutta matalampi ja hiukka hanakammin mutkiin taipuva. Hevosiahan nuissa on sama määrä.
-
Riippu reissusta, tuossa vaiheessa tuntui kovasti siltä että turhan massiivisella pelillä ollaan kulussa.
http://www.openroads.fi/openroads/islanti/00276i.jpg
pka
-
Mie lähen kahtomaan Norjaan jäämerta tai vaihtoehtoisesti atlantia, riippuen säästä ja mielentilasta.
Pyöränä on 1-syl 500cc 38hv Cagiva River, että silleen.
-
Eipä sitä kovin isoja tehoja tarvita, tuli männä viikolla käytyä Tsekeissä kokoontumassa ja hyvin kerkisi Saksassakin 55 hevosvoimalla.
Kuten ko. jutustakin ilmenee, kunnon laukut ovat tarpeen, ettei tarvitse paikkailla sulaneita.
-
Mie lähen kahtomaan Norjaan jäämerta tai vaihtoehtoisesti atlantia, riippuen säästä ja mielentilasta.
Pyöränä on 1-syl 500cc 38hv Cagiva River, että silleen.
Kävinpä sitten Narvikissa. Kyllä 38 hevolla pärjää, MUTTA jos olisi esim. 10 hevoista enemmän, niin se tuntuisi kunnolla, niin ajaminen olisi myös huomattavasti vaivattomampaa.
Pientä konetta pitää koko ajan piiskata ja ajaminen on vähän semmoista väkinäistä. Varmaan polttoainettakin menisi tehonkkaammalla koneella vähemmä, kun ei tarvitse koko aikaa ajaa kaasu melkein pohjassa.
Tasaisella tiellä ilman kiihdyttelyjä Cagiva kykeni helposti pitämään 110-120km/h matkavauhdin ja se ei edes tuntunut moottorirääkkäykseltä.
Joten pikkukoneella pärjää, kun malttaa. Eihän se ole kuin asenteesta kiinni.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Eräs työkaverin muisteli 80-lukua, kun oli piikillä Oulussa, ja "oikeat matkamotoristit" ihmettelivät, että ovatko tosiaan Turusta 2-päällä tulleet. Ei hennonut kaveri kertoa, että oikeastaan ei Turusta, vaan jäämeren rannalta ja nyt palaamassa Turkuun. Piikki kuulemma suoriutui tehtävästä hyvin, vain kahdessa mäessä oli vaihdettava ykköselle.
-
Palattiin perheen kanssa Kontiosta Keminmaalta. Poika suoriutui piikillä (11kW) oikein hyvin 1700 km matkasta, pisin päiväetappi 580 km. Tytär 25kW Brevalla huitasi lauantaina sieltä kotiin yksikseen n. 700 km ja kehui, että ihana pyörä. Ilma oli vaan hyytävä. Itse vaimon, koirien ja jumalattoman teltta/huonekalukuorman kanssa sivarilla, jossa lienee n. 72 hv tuottava moottori (Cali 1100 -97) pärjäsin myös ihan mukavasti. Ei oltu pahasti muitten tukkeeena, eikä ajaminenkaan kovasti voimille ottanut, kun ehti kauniita maisemiakin katsella. Asennekysymys, niinkuin edelläkin todettiin.
-
... Asennekysymys, niinkuin edelläkin todettiin.
Nuorena miehenä kuuntelin korvat höröllä tarinaa, kun työkaveri kertoi matkastaan Pariisiin, joka tapahtui Honda Monkey:llä. Se tapahtui joskus -70 luvun lopulla. Kaveri oli sen verran persoonallinen, että uskon sen jopa tapahtuneen!
Se on asennekysymys, niin kuin Kaijus sanoo!
T: Kimmo