Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: motomatti - Kesäkuu 12, 2009, 11:07:58 ap
-
Ennenkin tämä asia on tullut mainituksi mutta laitetaan taas: Kun vaihdatte ö-suodatinta näihin malleihin missä on suodatinjalka öljypöhjan sisällä öljypohjan alapinnassa niin laittakaa suodattimen paikalleen kiristyksen jälkeen tavallinen letkuklemmari suodattimen ympärille siten että sen ruuviosa nojaa paineensäätimeen niin ettei klemmarin kiristyksen jälkeen suodatin pääse pyörimään itsekseen auki. Jos ei muuta etua asiasta ole niin eipä tarvitse ainakaan epäillä että suodatin kiertyisi itsekseen irti ajon aikana. Näissä malleissa riittää filtterin vaihto kerran vuoteen eikä välttämättä joka ö-vaihdon yhteydessä.
mm
-
Erittäin hyvä ja kannatettava vinkki !
Jos suodin pääsee kiertymään auki ajossa niin kiertokangen alapään laakeriliuskat hermostuvat heti tämän näköisiksi :
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/fix2005/pinbearing.JPG
Tämä on käytännössä testattu juttu.
Terv. JuhaV
-
klemmari estää suodattimen löystymisen myös v11 mallissa (suodatin "roikkuu") -tästä lisää v11 lemans.com
-KG-
-
Netistä; 11.07.2011:
”
Kun ajelin tapaamisesta kotiinpäin pikkuteitä syttyi yllättäen öljynpainevalo. Arvelin että täytyy lisätä öljyä, moottori alkoi kuitenkin kalkattamaan jatkuvasti voimistuen - - sammutin moottorin ja tilasin hinausauton. Kotona purin öljypohjan. Öljynsuodatin oli todella löysällä, oli vielä paikallaan, mutta kahden kierroksen jälkeen se pirulainen oli kädessäni. Öljypohjassa näkyy vaikka kuinka paljon messinginomaisia lastuja, jopa 2 mm suuria.
”
=> Kuinka yleistä on varmistaa öljynsuodatin motomatin suosituksen mukaan letkuklemmarilla niin, että se ei pääse värinöitten johdosta kiertymään itsekseen ?
Workshop manual kertoo: “Position the gasket on the new cartridge, after having lubricated it with oil; fit the new cartridge in its special seat, tightening it by hand to avoid over-screwing.”
=> Käyttääkö kukaan suodatinavainta ja 14 Nm momenttia, tällainenkin tuli vastaan. Perustelu oli, että tuo "käsin" voi olla asentajakohtainen juttu (käsien öljyisyys, paljonko on "napakasti käsin" jne.). Varoitettiin myös että kahta tiivistettä ei saa jätää epähuomiossa käyttöön eikä käyttää sellaisia "ei-ufi" -suodattimia, joissa on liian paksu tiiviste?
Yksi vastaus on tietysti käyttöhjekirjan mukainen: "It is recommended to perform the operation described above at our dealer locations", vaan tahtoo harrastaa...
-
Useimmat minun tuntemat Guzzistit käyttää tuota klemmaria ja ainakin ne, jolta suodatin on joskus irronnut...
Jos itse vaihtaa öljyt, niin eihän tuo ole kovin suuri vaiva.
-
Suodatin neuvotaan kiristämään käsin.
Jospa käytänkin suodatinavainta ja kiristän ns. apinan raivolla liikaa, niin onkos siitä muuta haittaa, kun sen tiivisteen vaurioituminen? Kumitiiviste - vaikkapa ulkoseinävesipostissa - vaurioituu liikaa kiristamällä, se tiedetään.
Vanhan suodattimen saa aina pois vaikka murjomalla se muodottomaksi, sitähän ei tarvitse varoa.
BTW mikäs on Caliin sopivan UFIn tuotenumero? Kun pitäis tuosta naapuriliiteristä sellaista ostella...
-
Sen filtterin runko on valmistettu pellistä joka kannattelee pellistä prässättyä kierrettä jolla suodatin on kiinni jalassaan. Ylikiristys saattaa rikkoa suodattimen sisäkalut. Myös tiiviste voi pullahtaa pois ylikiristyksen seurauksena. Mitään paniikkia ei tästä suodatinasiasta kannata ottaa. Seuraavassa huollossa sitten se klemmari kiinni. Yksi klemmari riittää koko pyörän iän...
mm
-
Yksi klemmari riittää koko pyörän iän...
mm
Niin kestää. Ei edes ruostu ;D
-
Moro,
Klemmarin asentamisella tarkoitettiin vissiin kuvan mukaista suoritusta?
Ymmärsinkö oikein?
Oma suodatin oli suhteellisen löysällä, vaikka olin mielestäni asentanut sen aika tiukasti.
Olisko syksyinen ajo autobaanalla saattanut löysytellä sen?!
t. Kimmo
-
Juuri näin.
-
Hommasin Grison 8veen viime syksynä ja siinä taitaa olla tuollainen suodatin eli öljypohjan uumenissa oleva. Miksi se löystyy, myyjäkin varoitti tästä (tai ehkä puhui yleisesti kutseista) mutta olin unohtanut koko jutun? Ei se pyörä niin paljon mielestäni täristä/värise paitsi kylmänä (verrattuna rivinelosjaappanilaisiin). Miten sen klemmarin saa tungettua sinne suodattimen kierteiden lähettyville kun on niin ahdas paikka? Kiitokset hyvästä saitista ja kommenteista, pitkät talvi-illat on sujunu aika tiiviisti Gruppon sivuja tavatessa.
-
En ymmärrä tuota klemmarijuttua ollenkaan, uuden suodattimen olen kiertänyt paikoilleen pelkillä käsillä eikä ole koskaan löystynyt. Kun vaihdon aika on tullut on pitänyt putkitongeilla auki kiertää kunnes hommasin siihen kunnon avaimen Motonetistä.
-
En ymmärrä tuota klemmarijuttua ollenkaan, uuden suodattimen olen kiertänyt paikoilleen pelkillä käsillä eikä ole koskaan löystynyt.
Ei se varmaan kovin usein tapahdu, mutta näitä tapauksia on kuitenkin esiintynyt. Miksipä ei varmistaisi, että se ei pääse tapahtumaan, kun siitä ei aiheudu paljon vaivaa eikä edes rahanmenoa?
-
Näitä suodattimen löystymisiä on tapahtunut täällä kotimaassakin - itse tiedän kolme tapausta - ja yhdenkään asiantuntemusta suodattimen kiinni laitossa ei voi kyseenalaistaa , näin vain on käynyt..
Näin pieni vaiva kannattaa nähdä estämään täystuhoa l. klemmari ympärille.
-KG-
-
Oli viime kesänä suht helposti irroitettavissa omassakin. En tosin osaa entisen omistajan/huoltajan kyvyistä ja tasosta juuri mitään sanomaan. Paitsi että ilmanputsarilla oli vissiin porhallettu 50 tonnia..
-
Ei varmennusklemmaria: taas yksi irronnut öljynsuodatin (V11).
"
Stopped for gas - - after about thirty seconds started losing power then started making a lot noise (the bad kind). Pulled to the side of the road and called for a tow - - there was never an oil warning light and I can't remember if I saw it when I started it this morning. It did not light up when I tried to restart.
I dropped the sump this morning and the oil filter was sitting free in the sump. Last time I changed the oil I didn't put the hose clamp on the filter - - the are plenty of metal flakes in the bottom of the sump to tell me the several bearings are toast.
There are two morals to this story so far:
1. Make sure you LOOK for your oil pressure light to come on BEFORE you start the bike, then go out.
2. Always put the hose clamp on the oil filter.
"
http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=19563 (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=19563)
-
Ja onhan se tuo varoitusvalokin sitä varten. Kun se syttyy kesken ajon niin kytkin heti pohjaan ja tappokatkasimella käynti seis ja tien laitaan ihmettelemään. Useimmiten on vika paineanturissa mutta ei sitä heti voi tietää. Paitsi silloin kun anturi sylkee öljyt pihalle parkkihallin kattoon kuten minulle kävi Kouvolassa.
Kun laittaa virran päälle pitää katsoa että riittävä määrä varoitusvaloja on palamassa ja että niistä moottorin käynnistyttyä sammuvat lataus- ja öljynpainevalo. Tuossa ulkomaaksi kerrotussa tapauksessa oli mitä ilmeisimmin varoitusvalon polttimo palanut eli varoitusta ei tullut öljynpaineen katoamisesta. V2-Guzzeissa on tähän asti ollut aina öljynpaineen varoitusvalo. Ei öljyn määrän varoitusvaloa kuten monissa muissa merkeissä.
Harvoin tuota suodattimen irtoamista tapahtuu mutta sen estäminen on kuitenkin halpaa ja helppoa. Koskee lähinnä niitä malleja joissa suodatin on öljypohjassa kiinni. V10-koneissa, suurimmassa osassa CARC-malleissa ja 1400-malleissa sekä kaikissa pikkulohkoissa on ulkoa päin operoitava suodatinpatruuna joka ei pääse helposti huomaamatta irtoamaan. Asennusvirheet ovat sitten oma lukunsa.
Pikkulohkossa voi patruunan tai sen kannen laittaa väärinpäin. Muissa tätä mahdollisuutta ei ole.
-
Kun laittaa virran päälle pitää katsoa että riittävä määrä varoitusvaloja on palamassa
Sitä vaan on sen verran täpinöissään ja meno mielessä että usein jää valot katsomatta kun on kiire starttinapille... ja sitten kun on unohtunut sivujalka alas ja moottori sammuu on kiire startata hävetessä että "näkikö kukaan", eikä muista valoja katsoa.
Koskee lähinnä niitä malleja joissa suodatin on öljypohjassa kiinni - - ulkoa päin operoitava suodatinpatruuna joka ei pääse helposti huomaamatta irtoamaan
Tässä esittäisin myös päinvastaisen arvauksen: jos öljynsuodattimen saa öljypohjan aukon kautta vaihdettua irrottamatta itse öljypohjaa (myös V11) – pitää olla kunnon välineet, että saa kireyden kohdalleen. Eikä voi käyttää sitä klemmaria. Jos kaikki ei mene nappiin suodatinta vaihdettaessa (yleisin virhe = vanhan suodattimen tiiviste jää paikalleen ja tulee tuplat) => voi suodatin alkaa löystyä. Olessaan ylöspäin: painovoima ja tärinä vaikuttavat "avaavasti".
Kuvassa (V11) ei ole "Roper Plate" -levyä. V11lemans.com palstalla oli aktio missä tilasivat niitä suuren määrän. Hyvin tässä on pärjäilty saksalaisen koulukunnan mukaan, jossa täytetään vaan 4L öljyä ja sillä hyvä. Ei vilku punainen kiihdytellessä. Eikä pukkaa öljyä normaalista poiketen imuilmalaatikkoon.
http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=19423 (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=19423)
-
Tässä esittäisin myös päinvastaisen arvauksen: jos öljynsuodattimen saa öljypohjan aukon kautta vaihdettua irrottamatta itse öljypohjaa (myös V11) – pitää olla kunnon välineet, että saa kireyden kohdalleen.
Toki pitää olla asianmukainen suodatinavain: ohutseinäinen hylsy. Momenttiavaimella tulee kireys oikein. Toki pitää katsoa silmällä että vanhassa suodattimessa on tiiviste mukana. Jos ei ole niin se on jäänyt koneeseen tai jossain öljypohjassa.
Vaikka paikka onkin öljyinen niin tiivisteeseen pitää sipaista öljyä pintaan ennen asennusta. Kiristys tulee silloin oikein kun tiivisteen kitka ei laita hanttiin.
En tiedä V11:n öljypohjan suodatinkannen etäisyyttä kulloinkin käytetystä suodattimesta mutta V10-koneessa käyttämieni Championin suodattimien kanssa välystä ei jää kun kansi on kiristetty. Suodattimella ei ole mahdollisuutta löystyä niin että vuotoa olisi. Toki olen ottanut muutaman kerran öljypohjan irti mutta ei siellä mitään ylimääräistä ole ollut joten suodattimen vaihto kannen kautta onnistuu varsin hyvin.
Omien havaintojeni mukaan suodatin on usein ylikiristetty. Se on tarpeetonta ja voi vaikuttaa suodattimen sisäkaluihin.
Suodattimen sisäkalut ovatkin sitten eri asia: paljonko ja minkälaatuista suodatinmateriaalia siellä on, onko öljyn paluun estävää venttiiliä, rakenteen lujuus, ym pikkuseikkoja.
On tullut tavaksi katsoa mitä taulussa näkyy ennen käynnistystä: virrat päälle ja siinä kypärää ja hanskoja pukiessa on sopivasti aikaa syynäillä muutakin pyörästä. Silloin voi huomata löystyneitä osia tai vaikka linnunpaskan satulalla, tms
-
Kuvassa (V11) ei ole "Roper Plate" -levyä. V11lemans.com palstalla oli aktio missä tilasivat niitä suuren määrän. Hyvin tässä on pärjäilty saksalaisen koulukunnan mukaan, jossa täytetään vaan 4L öljyä ja sillä hyvä. Ei vilku punainen kiihdytellessä. Eikä pukkaa öljyä normaalista poiketen imuilmalaatikkoon.
Mikä on Roper-plate? Joku loiskelevykö?
-
Mikä on Roper-plate? Joku loiskelevykö
Juu. Oli joskus juttua kun oli puhe vuoristossa kiihdyttelystä.
-
V10 ja V11 kärsivät kyseisestä vaivasta varsinkin kun öljy on kylmähköä tai kiihdytetään etupyörä irti tiestä. Öljy pakkaantuu öljytilan takaseinälle eikä sitä kerkiä valumaan kierrosta alas niin paljoa että imusiivilään asti riittäisi. Öljypumppu imee silloin ilmaa.
Ylämäkeen kiihdyttäminen vaikuttaa saman. Itse olen pitänyt pari desiä ylimääräistä öljyä kierrossa niin ei niin helposti vilkuta punaista valoa mittaristossa. Pitää kiihdyttäessä maata tankin päällä etukenossa niin keula pysyy paremmin aloillaan. V10-koneessa on enemmän voideltavaa yläkerrassa kun on nokka-akselit kansissa.
Loiskelevyn asentaminen on ollut jo vuosia mielessä omaan V10:iin mutta en ole saanut aikaiseksi.
Leimanin Janne niitä on asennellut ihan kilpatarkoituksessakin. Tosin viimeinen kilpaGuzziversio oli jo kuivasumppukone kahdella öljypumpulla. Nyt se on päässyt jo eläkkeelle. Melkein kaiken mahdollisen Luoman Jussi sillä kerkesi voittamaan. Kolme Euroopan mestaruutta, lukuisia pienempiä mestaruuksia sekä Man-saarella monena vuonna mukana pitkällä lenkillä. Jussi tullee ajamaan tulevalla kaudella Bimotalla.
Facessa hieman läpileikkausta osasta Jannen projekteista: https://www.facebook.com/pages/JL-Meccanica/540938312637923
-
Omien testailujen mukaan V10 ja V11 ei kumpikaan vahingossa nouse syliin.
-
Mulla nousee ja voi käydä väärin. Lisäksi on se moottorin kampeaminen kun etupyörä on ilmassa: aina laskussa pitää olla etupyörä kulkusuunnassa eikä rungon suuntainen. Mielenkiintoinen vipatus on seurauksena.
Itseänikin harmittaa että en ole päässyt Centaurolla ajelemaan. Se kun ei ole selälle parasta treeniä. Lisäksi pitäisi lähes ajamattomat jakohihnat vaihtaa taas uusiin muun huollon yhtydessä. Pari settiä on ostettuna mutta nekin ovat jo hiukan iällä....
-
Kompurapeliä olisi kieltämättä mielenkiintoista kokeilla.
-
Oli joskus juttua kun oli puhe vuoristossa kiihdyttelystä
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5275.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5275.0)
"
Ensimmäiset LM 850 mallit ja niiden edeltäjät, niissä ei ollut vielä välirengasta. Tämä jälkiasennettiin. Ei kuitenkaan sen vuoksi, että öljy läiskyi pois, vaan siksi että moottorit vetivät öljyn pois. Välirenkaalla laajennettiin öljypohjan tilavuutta, muusta ei tuohon aikaan ollut kyse.
Ensimmäiset ongelmat kiihdytyksen aikana pois läiskyvästä öljystä alkoivat 1996, kun Sport 1100i tuli ulos jäähdytysöljypohjalla. Sama öljypohja kuin Centaurossa, Daytona RS:ssä ja kaikissa V11 malleissa. Edeltävissä malleissa Sport 1100, Daytona 1000 ja Daytona 1000 Racing, näissä oli öljypohjat kuten Tonti –runkoisissa, eikä ollut mitään ongelmaa öljyn läiskymisen kanssa vaikka öljytilavuus oli 3–3,5 litraa.
Kun asiakkaat alkoivat reklamoida öljynpainevalon vilkkumisesta kiihdytyksissä, päätimme silloin aikanaan merkkihuollossa nostaa öljymäärän 4,0 litraan. Sen jälkeen ei tullut enää valituksia. Jopa 4,5 L öljymäärällä testattaessa ei esiintynyt ongelmia. Edellyttäen, että paluuletkut ja koko huohotusjärjestelmä oli auki ja kunnossa.
Mitä tulee öljyn loiskintaa estäviin välilevyihin, jos asentaa sellaisen, pienentää samalla kampikammion tilavuutta. Paine ja ”tuulimyrsky” joka siellä vallitsee, ei voi enää rauhoittua kuten on ajateltu. Tullaan taas samaan tilanteeseen missä oltiin 40 vuotta sitten, ennen öljypohjan välirengasta. Kannattaisi miettiä ennen kuin asentaa sellaisen…
"
-
Mites V11 Sport yleisesti?
Sportti olisi lähikylässä ja kuskin jalat ei enään ajokuntoa ole tarjonneet muutamaan vuoteen.
Käytännössä melkein ajamaton n15.000 km -99 ja koeajolle lähden kyllä, mutta kommentteja konseptista olisi kiva kuulla.
Keulimimaan kai saisi, onhan tuo suht tehokas 91hp mutta sportiksi aika painavat 221kg.
En ole Caliani vaihtamassa, mutta myyntipuolessa auttamassa.
Renkaat uusiksi ja akku varmaan, nesteet kaikki on hyvä idea, mutta itse pyörästä niin mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota pitkään seisseellä?
Letkut lienee ennen alkoaikoja bensassa, on se käytävä koko pyörä läpi muutenkin koska ajamattomuus tuo muttia matkaan, mutta jos tulee kellään mieleen aiheesta...
-
On siis olemassa loiskelevystä toinenkin mielipide.
Tuo korotusosa on ollut kaikissa pyörissäni lukuun ottamatta California T3:sta. California Adamantista (trike) olen sen ottanut pois ja öljymäärä on hieman pienentynyt. Sen kuormitukset ovat kuitenkin varsin alhaiset. Valitettavasti sekin kone käy liian kylmänä. Olen asentanut kahteen pyörääni moottoriöljyn lämpömittarin: Cali 1400:een ja C. Adamantiin. Jälkimmäinen käy liian kylmänä vaikka ilmavirtauksen pääsyn sylintereille ja kansille olen osittain peittänyt. Tonninelisatasen olen saanut jo käymään noin 100 - 110 asteen lämpötilassa kun ajetaan normaalisti noin 20 asteen ulkolämpötilassa. Samalla riittävä öljyn lämpötila vaikuttaa polttoaineen kulutukseen edullisesti.
Pienemmän öljymäärän kompensaatioksi olen C. Adamantissa päätynyt vaihtamaan 20W50 mineraaliöljyt 6000 km välein. Muutoin vaihtoväli olisi 10.000 km.
C. Adamantissa öljypohjan korotusosan poiston tarkoituksena on että maavaraa olisi riittävästi ja pyörän sivunäkymä olisi mahdollisimman matala. Nyt maavaraa on noin 10 cm kun ajoneuvo on kuormitettu. Lain mukainen minimi on 80 mm.
-
Renkaat uusiksi ja akku varmaan, nesteet kaikki on hyvä idea, mutta itse pyörästä niin mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota pitkään seisseellä
?
Kun se bensa on siellä seisonut niin tankki aivan tyhjäksi, uusi suodatin (jos on vielä ulkoista tyyppiä kuten oletan), uudet bensat sisään ja virta päälle. Sitten tappokytkimellä naksutellen niin että kiertoon tulee varmasti uutta polttoainetta. Samalla saavat suuttimet ja paineensäädin jumppaa. Huohotinletkut voivat olla huonossa kunnossa. Mutta ei välttämättä.
Imukanavien kumiosien katselmus on hyvä tehdä. Jos on murtumia niin uudet eivät ole kovin kalliit.
Sitten nämä moottorin, perän ja vaihteiston huulitiivisteet. Jos pyörä on seissyt pitkään voi olla että tiivisteet ovat antautuneet mutta eivät välttämättä. Toivottavasti pyörä on ollut lämpimässä ja kuivassa tallissa ettei korroosio ole päässyt tiivistehuulien alle tekemään pahojaan. Ongelma, jos sitä on, selviää vasta kun pyörällä on ajettu hieman pidempi lenkki.
-
V11 Californiassa tuo öljypohja lienee tilavampi, tai parempi. En ole varsin rankallakaan kädellä ajamalla saanut öljyvaloa vilkkumaan. Öljyä mulla on koneessa 3.5 tai vähän päälle. Kannattaisi varmaan ennemminkin vaihtaa V11 Sportiin Tontin öljypohja, jos vaan käy.
-
Tuo korotusosa on ollut kaikissa pyörissäni - - olen sen ottanut pois ja öljymäärä on hieman pienentynyt
No ihmettelinkin että miten pitkä se Centauron suodatin on kun nappaa vaihtolaippaan kiinni... Kyllä siis V11 mallissa mahtuu hyvin putoamaan suodatin normisti pois paikaltaan omineen ajossa itse itseään komentaen... Yhtään en muista missä malleissa on termostaatti öljynkierrossa, sen muistan että V11 mallissa on. Grisokuskithan jotkut laittavat kaihtimia öljynjäähdyttimeen, kun ei ole termaria öljykierossa.
-
Mites V11 Sport yleisesti - - melkein ajamaton n15.000 km -99
Ihmeen hyvin löytyy tarinaa vaikka näitä on vain viitisenkymmentä Suomessa rekisterissä. 1999 vuosimalli oli ensimmäinen valmistusvuosi, KR -sarjaa. Lyhyempi akseliväli, punainen runko ja pari virallista takaisinkutsua, yksi moottorin sisäosista ja yksi vaihteistosta. Ei katteja, 15M moottorinohjaus. Jos on keltainen KR -sarjalainen, on harvinaisempi ja harrastajalle arvokkaampi. 882 km keskimäärin vuodessa ajettu...? Tuon ikäisessä vähän ajetussa lienee eduksi, jos on mahdollisimman alkuperäisessä kunnossa. Mielestäni näistä on pyynnöt yläkanttiin ja ihmeen usein myydään "Rosso Corsaa", vaikka niitä lienee enää vain yksi täällä mantereen puolella.
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4899.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4899.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5708.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5708.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6170.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6170.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5520.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5520.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5181.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5181.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2215.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2215.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6232.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6232.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3750.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3750.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=1789.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=1789.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2423.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2423.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3058.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3058.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3031.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3031.0)
Koeajolle lähden kyllä, mutta kommentteja
Vaikka moottori on kansista alaspäin pitkälle sama kuin Calissa, muuten ihan eri maata (runko, jousitus, perän rakenne, kyykkytangot, jne.). Toistan taas ilman laajaa kokemusta esittämääni mielipidettä: viimeisin versio aidosta Carcanon (Cali sai vieä ”Brevapäivityksen”) 2V työntötankokoneesta. Vikuroiva härkä mieluummin kuin lepokoti. Vaihteisto puolestaan mukavampi kuin Calissa…
Keulimimaan kai saisi - - 91hp - - 221kg
Powerwheelie ei lähde millään, ellei ole höyhenenkevyt ukko, LiFePo akku ja vippaskonstit käytössä… Takapyörästä saa 80 hv mutta sekin vaatii jo pakopuolen avartamista plus karttamuutokset. Vääntöä on kyllä, molemmin päin, huolimattomalla kaasunkäytöllä saa perän lipsumaan (jarrutus risteyksissä, kiihdytys risteyksestä), kun on pyörät kallistuneena ja Guzzin tyypillinen on/off kaasu.
Letkut lienee ennen alkoaikoja bensassa
Ja niitä kiertää paineenalaisena siellä, yksi startin ”vahvavirtajohdon” kupeesta vaihteiston ympäri.
-
... tässäkin maassa on suotimia ajossa irronnut eikä ole ollut poropeukaloita asentamassa. Kerran on vanhasta lemusta suodatin irronnut klemmarin poiston jälkeen sormenpäillä -ja oli varmasti laitettu asentaessa kunnolla kiinni.
-KG-
Ps. ja laitanhan sitä molykoteakin vaikka osa pitää sitä turhana...
-
Haittaako, jos tuo klemmari on sellainen, jossa se solki on jostain syystä siniseksi maalattu, vai onko vaarana maalin irtoaminen ja öljykanavien tukkeutuminen? Täältä Orimattilasta löytyi tasan yhdelaista klemmaria sopivassa koossa ja se on siniseksi maalattu.
-
Siinä Aba-klemmarissa on niin vähän maalia että ei ongelmaa seuraa.
-
Ok, kiitos tiedosta.