Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Stelvio 1200 - Kesäkuu 01, 2009, 11:33:16 ap
-
Mulla pieni ongelma kun Norge -08 syö öljyä omasta mielestä aika lailla.
Nyt kun mopolla on ajettu 20tkm niin viimeisellä 10tkm on mennyt Teboilin 15W-50 mp öljyä 4l.
Onkohan tää ihan normaalia vai siitä pikkasen poikkeavaa :)
Perä ja vaihdelaatikko ei kuluta ollenkaan öljyä, joka vaihdossa tulee saman verran ulos kuin laitettu :)
Ja kuten kaikki jota omistaa norgen niin tietäävät kuinka helppoa on lisätä Norgeen öljyä matkanvarrella jos ei ole litran pulloa mukana johon käy 9mm letku :)
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Paljon on vienyt. Viime syksynä tuli vaihtoväliksi reilu 11 tkm ja Marokon helteistä huolimatta pinta laski vain puoliväliin. Öljy oli Motorexin 10W-60. Norge ainakin tuntuu olevan herkkä öljystään mutta ensin pitäisi olla yhteydesä mieluummin suoraan Piikkiöön tai sitten pitäisi kokeilla vaikka juuri tuota Motorexiä, joka taitaa olla maahantuojankin käyttämä.
Omani söi ensihuollossa laitettu Valvolinen 5W-40 -öljyä suunnilleen tuota mainitsemaasi tahtia mutta oikealla öljyllä se on siis korjautunut. Nykyiset öljyni on vaihdettu Piikkiössä mutta aion kokeilla seuraavaksi Castrolin Sport Edge 10W-60 -öljyä, jota on ainakin Varaosamaailmassa hyllyssä.
-
Öljyn kulutuksesta Brevan kohdalla en vielä osaa sanoa mitään, mutta öljytikku on kyllä syvältä. Ensin sitä avatessa polttaa näppinsä ja sitten tikusta ei meinaa saada selvää missä taso on ja samalla pitää toisella kädellä pitää pyörää suorassa. Tuleekohan liikaa heittoa lukemaan, jos pitääkin keskituella?
-
Omassa Norgessa on se pitkä tikku, tilattu Theo Lamersilta, suosittelen. Öljytason tarkistus miltei suorin selin... Sen aikaaan en ole joutunut lisäämään öljyä mutta pitänee rakentaa oikeaan venttiilikoppaan vielä öljyntäyttö reikä, jotta hommat helpottuu. Theo Lamersilta saa tosin valmiinakin.
Eikös ole luonnollista tarkistaa öljyt pyörän ollessa keskituella. Ikinä en ole muuten tehnytkään jos pyörässä sellainen on. Jos joku epäilee tulosta niin kannattaa heti öljynvaihdon jälkeen vertailla lukemaa keskituella ja sillä omalla konstilla mikä se sitten lieneekään niin osaa sitten myöhemmin tulkita keskituella saatua tulosta.
-
Eikös ole luonnollista tarkistaa öljyt pyörän ollessa keskituella. Ikinä en ole muuten tehnytkään jos pyörässä sellainen on. Jos joku epäilee tulosta niin kannattaa heti öljynvaihdon jälkeen vertailla lukemaa keskituella ja sillä omalla konstilla mikä se sitten lieneekään niin osaa sitten myöhemmin tulkita keskituella saatua tulosta.
Mielestäni ohjekirjassa sanottiin, että pyörän pitää olla suorassa ja molemmat pyörät maassa. Tuon lukemien vertailun ajattelin tehdä seuraavan kerran tarkistaessani.
-
Ei liity öljynkulutukseen, mutta olen yrittänyt tilata tuota kallista oljytikku/täyttösysteemiä. Joku vastaus sähköpostiin tuli. jotta asiaa käsitetellään, mutta maksamisesta ei vielä puhuttu mitään.
Luikilla on varmaan muuta tekemistä.
http://www.stucchiluigi.it/eng/scheda.asp?Cod=TPP970010
Poikkeaako tuo miten Lamersin versiosta. Ymmärtääkseni tuota voi käyttää myös täyttöön. Vai maksanko suotta tuon ylimääräisen hinnan (tai ainakin yritän maksaa)
-
Ja perskutti rallaa kun minä revin koneen auki kun öljynvaihtovälillä alko kuluun puoli litraa.
-
Ei liity öljynkulutukseen, mutta olen yrittänyt tilata tuota kallista oljytikku/täyttösysteemiä. Joku vastaus sähköpostiin tuli. jotta asiaa käsitetellään, mutta maksamisesta ei vielä puhuttu mitään.
Luikilla on varmaan muuta tekemistä.
http://www.stucchiluigi.it/eng/scheda.asp?Cod=TPP970010
Poikkeaako tuo miten Lamersin versiosta. Ymmärtääkseni tuota voi käyttää myös täyttöön. Vai maksanko suotta tuon ylimääräisen hinnan (tai ainakin yritän maksaa)
Klikkasin linkkiä, ja näyttää olevan liikennevaloissa punaisella ja "Ask for Availability" eli tiedustele saatavuutta. Normaalisti tuo tarkoittaa että ei ole varastossa ja tehdään kun keritään. Siksi eivät varmaan vielä olleet rahaa vailla ja siinä saamassasi viestissä oli varmaan arvio milloin olisi taas saatavilla.
.
-
Poikkeaako tuo miten Lamersin versiosta. Ymmärtääkseni tuota voi käyttää myös täyttöön. Vai maksanko suotta tuon ylimääräisen hinnan (tai ainakin yritän maksaa)
[/quote]
Klikkasin linkkiä, ja näyttää olevan liikennevaloissa punaisella ja "Ask for Availability" eli tiedustele saatavuutta. Normaalisti tuo tarkoittaa että ei ole varastossa ja tehdään kun keritään. Siksi eivät varmaan vielä olleet rahaa vailla ja siinä saamassasi viestissä oli varmaan arvio milloin olisi taas saatavilla.
.
[/quote]
No niimpä olikin. Sitä ei lumoissaan kaikkia punasia älyä :) ei ollu arviota milloin sais,
-
Voi hyvät (tervekätiset) miehet, kun teillä on noin hyvä kuva ja lähes joka "kylällä" on hydrauliikkaliike, niin eikun vähän mittoja mukaan ja teetätte tuommosen hydr.putken ja siihen lyhentelette jonkin peltilehmän koneen taipuisan mittatikun.
Koneenhan ei kuulu syödä sitä öljyä (bensa sitä varten) eihän Calikaan syö Mobilin W10-40:stä.
-
Tietty voi teettää mutta kun oli valmiina saaatavissa niin en viitsinyt keksiä ruutia taaas uudestaan. Se Luigin tikkusysteemi on hieman erilainen kuin TLM:n mutta ajaa saman asian. Luigilta tilasin poskiraudat ja hieman muutakin sälää ja maksun hetki tulee hieman myöhemmin kun on varmistettu mitä on toimitettavissa. Joissakin liikkeissä kun toimitaa siten, että ensin pannaan lasku ja sitten katsotaan mitä on toimittaa ja jos onkin eio oota niin palautellaan rahoja. Toimituskulut oli ainakin minulle aika kovat.