Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Veca - Toukokuu 09, 2009, 19:38:20 ip
-
Ongelma: latauksen valo palaa ajaessa tosin ei aina.
Välillä kääntäessä virrat päälle, latausvalo ei pala, välillä palaa.
Akussa on virtaa yli 12v.
Lataus on jopa 15v ilman valoja, valoilla laskee yli 14v tyhjäkäynnillä.
Onko hajuakaan mistä on kyse?
Olisko vika esim. virtalukonpohja?
-
Onkohan ihan kaikki johtoliitokset varmasti kunnossa? Erityisesti maadoitus( runko )liitos?
Minulla paloi öljynpainevalo pesun jälkeen ja ennen kuin ns. kylmä rinki oli ehtinyt lämmetä, olin jo ehtinyt tarkistaa anturin liittimen ja hoitanut homman kuntoon.
-
Näytti olevan kunnossa. Ei ainakaan hapettumia.
Täytyy vielä tsekata liittimet jos ovat löystyneet.
-
Moi.
Kokeile kirjoitaa kohtaan Haku/Tarkempi haku:"Ei lataa" ja käyttjäkohtaan Pekka. Pitäisi löytyä juttua aiheesta huhtikuulta 2006.
-
tuli tossa mieleen että laturilta tuleva latausvirta menee tasasuuntaajan kautta.Mulla irtos joskus koko palikka ajossa ja veti akun tyhjäksi asti.voi olla hapettumia siinä isossa liittimessä tai sinne menevillä johdoilla.Toi 15V.kuulosti aika isolta kun tasasuuntaaja juuri yrittää pitää laturilta tulevan virran suht vakiona?!.huomasin että kirjoitin tasasuuntaajasta elikkä tarkoitin tietysti jännitteensäätäjää.Sorry!.
-
Ei ole tietoa mikä pyörä on kyseessä mutta jos kuvan keskellä oleva tasasuuntaaja/jännitteensäädin (ducati) löytyy ko moposta niin, ikävä kyllä, oireet kuulostaa tutulta. Mahtava määrä savua viimeistään paljastaa vikakohdan. 15V on joka tapauksessa liikaa, oli säädin mikä tahtoo.
Piikkiöstähän näitä saa, ja maksaa jotain... :-[
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Pöyrähän on California EV -03
Pistin virtalukkoon vähän CRC:tä ja toistaiseksi vikaa ei ole ilmennyt.
Pitääkin vielä mitata latauksen voltit.
Kiitokset hyvistä vinkeistä.
-
Gruppon kotisivuilla on ohjeita akun kanssa pelehtimiseen. Sieltä selviääpi eri jännitteet eri tilanteissa.
On huomiotava, että 1V on iso jännite-ero tai ylijännite, kun systeemi on kuitenkin 12V.
Tuo voltti jää helposti huonoon liitokseen tms. Mutta eihän mp:ssä ole sellaisia, kaikki ovat vedenpitäviä ja hyviä, kysypäs vaikka Oulun Pekalta Aprillipilan liittimistä... :D
-
Mulla oli sama vika Cali 1100 i -96 ja lopuksi ostatti saksasta uuden jänniteen säätäjän.
Toden näköisesti säätäjästä oli hajonnut yksi silta joka sai valon palamaan,
mutta normaalisti lataus pelasi.