Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: TunturiTT - Tammikuu 30, 2006, 01:30:19 ap

Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Tammikuu 30, 2006, 01:30:19 ap
Aiemmin (syksyllä) joku uteli, että mitä aiot tehdä  Guzzillesi/pyörällesi talvella. Nyt lienee sopiva puolivälihetki  valottaa, mitä on jo tehtynä.

Omat projektit:

Guzziin:     Putket, valmiina, kiillostusta enää.
                   Etukate, valmiina, pintaväri ja kiinnikkeet puuttuu.
                    Etuvalot paikallaan, varauksin.
                 Takavalo, uudella paikallaan, ympäristö valmis, sähköjä vailla.
                   Kilpiteline, valmis, kiillotusta vailla.
                   Vilkut, edessä ja takana paikallaan.
                   Takasisälokari, valmis.
                 Jalkatapit, valmiit, edessä asennettuna, taakse asentamatta.
 
TunturiTT:hen: Puhdisteltu

Kaverin Jammu:
                 Keula vaihdettu, ei hyvä, hommaan toisen.

Kaverin Tunturi:
                 Kartoitettu viat.

Oma Suzuki:
                 Hommattu :O
                 Osa/remonttitarvetta kartoitettu

Yhä puuttuu:

Guzzi:      Putkien kiinnikepannat.
                Imutötteröt filttereiden sisälle.
                Omien katteiden korjailua.
                Suuttimet, postissa.
                Peilit, kaupassa.
                Venttiilin säätöruuvit (maksaa muuten 11,10€/kpl..)
                 Umpion kiinnikkeet, suunnittelu kesken.        
               
TunturiTT:hen:
                Kytkin
                    Kaikki vaijerit.
                Ehkä maalaus.
                Ehkä etujarru.    

Kaverin jammu:
                   Maalaus.
                   Yleinen siistiminen.
                   Jarrut...

Kaverin Tunturi:
                    Vaijerit
                    Takavanne, vaihto.
                   Huolto + säätö.

Suzuki:      Koneremppa.
                   Maalaus.
                    Sähköjen läpikäynti.
                   Yleinen siistiminen.
                    Rekisteröinti.


Tässä siis nämä, miten muilla? Aikaahan on vielä ihan kivasti :cool:


Edit: Itse itseäni tehostaen -> kuva oikean puolen piipusta.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 01, 2006, 00:43:42 ap
Älkää nyt toki ihan yhteen ääneen...
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Janne K - Helmikuu 01, 2006, 04:25:04 ap
Talviharrastukset pukkaa päälle... ToDo-listaa:

Silent Hektik -kärjetön sytytys
-Tilattava
-Asennettava

Vasemman kannen alta autotallin lattialle viimeisen ajelukerran jälkeen tippunut öljy
-Tutki vian lähde ja korjaa. Mahdollisesti vaatii uudet O-renkaat sylinterin alle pinnapultteihin.

Vasemman kaasarin bensavuoto loppukaudesta
-Tutki lähde ja korjaa uudella tiivistesetillä

Lambda-anturi (optional)
-Hanki sopiva anturi ja näyttö
-Rei'itä ja pulttaa anturi(t) alkukäyriin
-Asenna näyttö sopivaan paikkaan
-Maalauta pakoputkisto

Sen verran on ollut kiireistä, että voipi olla että jää tuohon Silent Hektikkiin ja vikojen korjaukseen tämän talven saldo. Jos ensi vuonna kerkeisi syksyllä laittamaan. Vois harkita kevyempää kytkintä ja silloin viimeistään lambda-anturia. Ja maalauttaakin pyörä pitäisi...
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: MotoJussi - Helmikuu 01, 2006, 06:40:56 ap
Tuplaetujarrut hankittu
Öljynjäähdytin hankittu
Välijäähdytin hankittu
Päätös vaihtaa ahtimen välitystä tehty
Päätös olla hätäilemättä turbon kanssa tehty
Akkua latailtu

Muuta ei vielä tapahtunut :)

MotoJussi & California Kompressor
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 01, 2006, 07:42:47 ap
Miten muuten tuo turbohyrrä+mekaaninen ahdin projekti? Vieläkö se kuitenkin on suunnitteilla? :vau:
Minkälaisiin ahtoihin meinaat tähdätä tuolla välityksen nostolla?

Itseäni kiinnostaisi korvata kärjet ja kaasarit säädettävällä ruiskulla  ja giljotiiniläpillä. Ilman ahdinta tosin. Tälle kaudelle ei kerkiä,  mutta ehkä tulevaisuudessa...

MotoJussi wrote:
Lainaus
Päätös vaihtaa ahtimen välitystä tehty
Päätös olla hätäilemättä turbon kanssa tehty
........klips....

MotoJussi & California Kompressor
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Helmikuu 01, 2006, 12:57:15 ip
Tän Libanonin Guzzin kanssa on niin paljo hommia ettei viitti ees sen kummemmin suunnitella. Inspiraation mukaan pikkuhiljaa. Inspiraation kans on ollu aika hiljasta. Saas nähä tuleeko se inspis kunnolla ennen kun pälvet paistaa. No ei hättäillä.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Breeze - Helmikuu 01, 2006, 16:14:47 ip
Niin laiskaksi on heittänyt, että purettu vaihdelaatikko on odottanut kasausta 8kk. Kaikki tarvittavat osat on, mutta kun ei, niin ei. Ei se ehtinyt Lario viime kesälle, saa nähdä, ehtiikö ensi kesälle. Hyvä houkutin olisi Italo-ralli meidän maisemissa toukokuussa. Toisaalta veteraani-ralli on myös meidän maisemissa elokuussa ja Vespan eräpäivä on luvattu sinne.

Kaikkea muuta on tullut väliin esim. moottorikelkasta katkesi kampiakseli eka reissulla ja piti saada kuntoon näiden lumien aikaan. Sitten on vielä alle vuoden ikäinen lapsi ja toinen tulossa. Taidan pitää 15 vuotta taukoa ja jatkaa sitten, kun lapset ja vaimo pärjää omillaan 10 minuuttia pidempään.

Niin kuin R80/7 sanoi, inspiraation mukaan pikkuhiljaa...
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Rauno - Helmikuu 02, 2006, 09:29:34 ap
Sais nuo autonruppanat (3kpl) laitettua ja katasteltua, että pääsis  ihmettelemään miten ne venttiilikopat ja vetokoukun pistorasian (myös  alumiinia) saa kiilloteltua. Sitten olis vielä ne etupyörän laakereiden  vaihdot, mikähän se olikaan se tyyppi? Vaimon pyörään olis pleksin ja  tankin vaihto, kunhan saan maalaamosta.
Että seemmosta.

T:Rauno
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 02, 2006, 15:39:41 ip
Kyllä nyt koettelee tämäkin talvi! Meinasin tossa äskön kokeilla uusien pakohuutajien saundeja. Ruuvailin kaasareista suuttimet irti ja vaihdoin tilalle jo valmiiksi suuremmat, vakioiden tilalle siis. Vasurissa oli todella hyvin nylpätty suutin ja tietenkin kovass. Pakkanen jo muutenkin haittasi sormipelin koordinointia ja tämäkin vielä. Siitä selvittyäni homma sujuikin suht mallikkaasti. Mitä nyt bensaletkut olivat kovettuneet talven levossa aika koviksi ja joustamattomiksi.
Hain sitten sisältä eteisestä akun ja ruuvailin sen paikkaansa. Tässä vaiheessa tsekkasin vielä bensavuodot, kaasareiden kiinnityksen, varmistin putkien paikallaan pysyvyyden, vapaan vaihteen jne. Kaikki ok. Start..NIU..RÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄT.. Höh!?!?... start..RÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄTÄ...
Diagnoosi: Virta vähissä, ei jaksa pyörittää kylmää konetta, "ampuu" vain solenoidilla sarjatulta.. Eikä mulla ole edes laturia. :( Noh, tuo akku näyttää jo aika valmiilta, että samalla vois ostaa laturin ja uuden akun.
Ensiviikon puoleenväliin on luvattu kylmää keliä, joten meni nämä äänitestit sitten lämpösemmille ilmoille.. Kesä, missä viivyt?
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Marko - Helmikuu 03, 2006, 03:10:53 ap
Pelkkää huoltoa tehty, ei mitään modifikaatioita..

öljyt vaihdetty (kone ja keula)
Venttilinvälykset mitattu
kytkinneste vaihdettu (jarrunesteet vielä vaihtamatta)
bensafiltteri vaihdettu
(nokkahihnat vaihdettu;)
/e: ainiin, putket vaihdetaan sen jälkeen kun herra katsastusinsinööri on lyönyt leiman paperiin..
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Ykä - Helmikuu 04, 2006, 05:58:31 ap
Hyvin menee, muutama ruuvi kiinni ja säädöt kohdalleen niin eikun savut ottamaan :vau:

Ihan kaikkea mitä suunnittelin, ei riitä rahat talven aikana puuhata mutta jotain kuitenkin:

-läpivirtaustyyppiset pakopöntöt (Supertrapp tms)

-kaasuttimiin imutorvet ja kaasuttimien imuventurin muotoilu+kiillotus

-kansien kanavien kiillotus ja venttiilien vaihto

-pyöreä etulamppu+minikate+uudet etuvilkut (orgiskate puuttuu!)

-vaihteiston viitosen ulina pitää poistaa= rattaita uusiksi

-kytkin luistaa, pitää vaihtaa

-öljypohjaa syvennetään välilevyllä jos se on mahdollista

Teräspunosletkuja sun muuta voi sitten ajokaudellakin laitella aina palkkapäivinä, ja pitää sitä ensi talveksikin olla muuta puuhaa kuin akun latailu.

Työtila on ainakin lämmin, vapautin yhden makuuhuoneen moottoripyörä verstaaksi:D Ainoa huono puoli on siinä, että se sijaitsee yläkerrassa eli täytyy muistaa kasata pyörä keväällä vasta pihaterassilla (ei ole autotallia). Painaa muuten pelkkä kone-vaihdelaatikko-kardaanitakahaarukka vähän p****leesti kun sitä sylissä kantoi ja samalla huusin pojille, että alta pois!!

 
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: I.H. - Helmikuu 04, 2006, 06:40:45 ap
Tilanne tänään

Tehty :

-Hydroventtiili-päivitykset tehty (Moto-Italia)

-Uusi eturengas asennettu

-akkua latailtu

-ilmanputsari tarkistettu

-lambda-anturi asennettu H-putkeen

-Laminar ilmanohjain tilattu

Tekemättä:

-Moottoriöljyt koneeseen

-vaihteisto- ja peräöljyt vaihtamatta

-Laminar ilmanohjaimen asennus

 Ja odottelua 24.04.06 asti

I.H. :O
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Helmikuu 05, 2006, 11:27:26 ap
Tehty: Lämpimillä keleillä pätkivä kiekkamittari irroitettu. Ihmettelen edellen miten sen saa auki rikkomatta koppaa?! Tarkoituksena oli tarkastaa mittarin sisäiset johdotukset ja komponenttien juotokset piirilevystä, jos vaikka vika olisi siellä.

Tekemättä: Vuotavan perän aukaisu, stefojen vaihto, uudelleen kasaus, uudet peräöljyt ja mölykotet sisään.

Kysymys: Miksi aloittaminen on niin vaikeaa? Ajokauden alkamiseenkin on vaikka kuinka paljon aikaa! (hertsileevi, enään vajaat kaksi kuukautta!)
Kimmo & Nevada
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Rauno - Helmikuu 06, 2006, 11:30:39 ap
Moi vaan Kimmo, etkö vielä ole ollut yhteydessä Mittarikorjaamo  Palantoon sen kiekkamittariongelman kanssa? Kyllä sen mittarin itsekin  saa levälleen, mutta en suosittele, Paajasella on sitä varten vehkeet,  ja saa taas uudestaan sen nätisti kasaan.

T:Rauno
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Helmikuu 07, 2006, 11:26:47 ap
Kato Rauno, pitää itte ainakin yrittää, muutoin ei opi. Minäkin vanhana elektroniikkakorjaajana tykkään näprätä laitteiden kanssa.
Enkä ole ihan sata varma, että vika on mittarin päässä. Jos mittari ei avaudu suosiolla on tuo Palanto hyvä vinkki, kiitos siitä.
Tampereella tulee käytyä työn merkeissä harvase viikko...
Kimmo

 
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 13, 2006, 01:40:07 ap
UPDATE!!!

Eilen sain otettua saundit uusista piipuista!!! Voi herramunjee miten  miehekkäät äänet!!! Just oikeet kuminat, tismalleen. Itse asiassa oli  niin pÃ¥rnÃ¥t äänet, ettei meinaa heijari laskee vieläkään.. :vau: Lario kuulostaa heti muutamaa numeroa isommaltaan.
Kuvaus:" Putkista ilmoille pääsevä ääni on sopiva sekoitus machoa murinaa, bassovoittoista kuminaa ja luolamiesmäistä hörinää.."

Talvi venähti taas muutamalla viikolla.. :(
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Helmikuu 13, 2006, 11:34:12 ap
No niin. Tänään sitte hain omaan ja kaverin libanonilaiseen aika kasan kamaa Moto Italiasta. Rahaakin meni ihan mukavasti, mutta alkaa tekosyyt väheneen, miksei alkais sille tekeen jotain. Katellaan.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Tuulenpoika - Helmikuu 14, 2006, 15:07:43 ip
Onko missään vaiheessa alkanut tulla Libanonin ihmeen kanssa epätoivoinen olo ?      Omani seisoo vielä odottamassa kuntokartoitusta pressun alla. Mitä kaikkea   osaa jouduitte Piikkiöstä ostamaan ?
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Ikkala - Helmikuu 15, 2006, 03:13:16 ap
Eileen havahruun jotta eihän täs ole paljo kun kuukausi ja mopetit pitäis olla valmiina! Äkkiää se tämäkin talvi on vaan menny, pitää kai kiristää ruuvootahtia.

Tähän mennessä tehty honran moottori, uus kansi, vaihteensiirtäjiä yms. Eikä siitä perkeleestä löyry vaihteeta kunnolla vieläkään! Kutsille pieniä muutoksia, takalokasuojaa mulkattu, toisemmoinen perävalosysteemi asennettu. Pieni kiekkamittari tukittu sen vanhan mykistyneen sisälle (alkuperäisestä ei muuten enää saanu kalua). Sakuulta tilasin sellaasen 48 halkaasialtaan mittarin, asteikkoakin riittävät 12000rpm. n. 80€.. Tankkiprojektin etenemisestä ei tietoa, pitää vissiin pian ruveta hoputtelemaan. Viimeksi suuniteltu tankkiin syvennystä penkin etuosaa varten. Maksimitilavuus nääs haussa.

Pelliosat ja posket on maalattava. Perä+kartaanin nivel pitääs vielä kattoa ja tarkistaa. Keulaputket pemistelin eilen ja kiillottelin kolmiopalat. Kyllä se alumiini on kaunis kun se kiiltää. Alunperin ne on maalattu mustaksi, yök. Tänään voi olla piikiön paketti postissa, tulossa kaikenmoista pikkunippeliä ja isommat kuuppooraurat. Uus etukummi orottaa nurkassa allepääsyä. Laukkurautoja pitääs tukevoottaa. Sitte vielä tavalliset huollot ja muut mitä nyt päähän saan. Mutta konetta en tänä talvena meinaa avata.

Sitten kun on taas varaa, tahtoo lafrakoonit ja WP:n tai öhlinssin takaveeterit. Kaikilla säärööllä kiitos. Nykyysillä koniilla on muutoon ajettu jo varmaan 150 tuhatta ja pelaavat vielä kohtuu hyvin. Paremmakkin vois kumminkin olla.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Helmikuu 15, 2006, 11:34:42 ap
Ei pienintäkään epätoivoo vielä.Kyllä niistä pyörät tulee vaikka työtä se teettää. Piikkiöstä tässä vaiheessa tuli kaikki vaijerit, tiivisteitä, suodattimet, kärjet, merkkitarrat, kaasarin kiinnityskumit, molykotee, takalampun  lasi, ja jotain pientä. Romutoreilta ja sieltä täältä on hankittu peilejä, ohjauslukot, puolat, pensahanat ym. Jarruletkut on tulossa  ja akut ostettu. Sähköjohdot täytyy tehä uusiks kun vaan sais sen inspiraation. Ja kaikkee muuta......  Mutta kyllä se siitä. Toi kylmä talli kans vähä rajottaa sitä inspiraation saantia. Joo.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: MotoJussi - Helmikuu 19, 2006, 11:11:58 ap
http://hogsden.dyndns.org/~jsavola/ahdin/2006_syys/

Jopas muuten nimesin hassusti hakemiston. Liekö toiveajattelua et viimeistään tuolloin on kalusto kasassa.

Letkut, johdot, piuhat sun muut on irki rungosta, nyt pitäis tiputtaa moottori+aski irti. Ei oo kovin hauskaa oikeestaan. Mut minkäs teet.

Tuon ahtimen takia tekemistä on kokolailla enemmän kuin ilman sitä. Ei niin että kaduttais :)

MotoJussi & California Kompressor
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: - Helmikuu 19, 2006, 12:57:30 ip
Täyshuolto työn alla:
- Eturapakaaren kiinnikkeiden uudelleen säätö.
- Etupään öljyt + tiivistys + tutustuminen  -> öljyt ostettu
- vaijereiden voitelu, moottoriöljy                                                                -> valmis
- kierroslukumittarin korjaus, ei toimi.
- Etupään ohjauksen laakerien säätö.
- Kaasarin luistinten tarkastus                                                                    -> valmis
- ryypyn vaijerin kiristys
- tulppien tarkastus/vaihto.
- venttiilien tarkastus/säätö
- jarrujen säätö.
- vaihdevivun herkkyyden säätö. ??
- äänenvaimentimien pesu.
- tankin pesu
- pensahanojen säätö kohdalleen, tiivisteitä lisää.
- pensan suodattimien putsaus
- ilmanputsarin puhdistus/vaihto
- uusi akku
- starttimoottorin tarkastus/putsaus
- vilkun releen vaihto (ei kait pysty korjaan)
- vaihteisto öljyjen vaihto
- peräöljyjen vaihto + (tiivisteet ehkä)
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Jallu - Helmikuu 19, 2006, 13:16:31 ip
Tilanne on erittäin hyvä. Odotan laskua MotoItaliasta talviparkista. Odottamassa asennusta tuuliohjain ja uudet lepuuttajat jotka asettuvat paikalleen pääsiäisen aikaan. Mopedi tosin haetaan kotiin huhtikuun ensimmäisenä. En vain keksinyt muuta asennettavaa vielä kun ajettuna uudella EV:llä vasta 2500 kilsaa. Olen häpeissäni kun te muut olette niin ahkeria ja minä vaan kaljoittelen ja juhlin pitkin talvea. Lupaan tehdä parannuksen.(Ja onhan mopedi ensi talvena jo aika vanha):D
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Guzzipeikko - Helmikuu 19, 2006, 15:53:36 ip
Lainaus
 Olen häpeissäni kun te muut olette  niin ahkeria ja minä vaan kaljoittelen ja juhlin pitkin talvea. Lupaan  tehdä parannuksen.(Ja onhan mopedi ensi talvena jo aika vanha):D

Älä häpeile, minäkin olen päässyt aika vähällä: jarrunesteen vaihto,  kardaanin rasvaus ja sitten pitäisi ryhdistäytyä ja vahata pyörä. Ja  näistäkin suurin vaiva oli murjoa rasvasuutin tuolle etunivelelle  sopivaksi. Kiitos Heinäsen Penan pääsin jyvälle miten se tapahtuu.
Pekka
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 20, 2006, 15:55:32 ip
Duuba duuba duu!! Kyllä nyt vihellyttää; ryhdyin alkuinnostukselta ja tohinalta ihmettelmään Larion kummallista käyntiä. Ei vastannut mielestäni kaasuun kummoisesti ja oli muutenkin tukkoinen. Sitten huomasin: OIKEAN PUOLEN PYTTY ON KYLMÄNÄ!!! Aikani tusattuani huomasin oikean tulpan olevan eloton. En sitten tähän hätään löytänyt muualta tulppaa, kuin projekti-Monkeystä. Asensin myös uuden tulpanhatun oikealle puolelle, vain huomatakseni sen olevan liian iso mahtuakseen kanteen... Käynnistyskokeilu- VROOOOOOM VROOOOOM!!!! Käy kuin enkeli, kakomiset ja yskimiset ovat historiaa. Käyttelin sitten koneen ja putket lämpimäksi ja nautin rosteripasuunoiden tuottamasta messusta..

ASiaan; Listalta lisää tehtyjä kohteita:

Guzzi:

-Takavalo, valmis, kiinnikekin maalattu, rekkarinvalo modattu samaan runkoon.
- Takavalon pleksi valmis, jos vielä tummentaisi.
- Takamatkustajan tappien kannakkeet valmiit, niiden ja putkien runkokannattimet kesken.
- Rekkariteline valmis ja kiillotettu.
- Umpion kiinnitys ratkaistu ja proto toteutettu.
- Etukatteen kiinnike ottaa koville, eka proto tehty -> Hylätään. Uusiks.
- Omia katteita pesty ja fiksattu.
- Venttiilinsäätöruuvit hommattu.

TunturiTT:

- "Pressitilaisuus" buukattu...
- Tulpanhattu hommattu :D
- 9" etujarru hommattu

Suzuki:

- Sponsorisopimus tehty..

Kaverin Aprilia Mille:

-Takajalkatappi oikealla suunniteltu, toteutettu (varauksin) ja kiillotettu


Kyllä tää talvi alkaa tästä jo kiireiseksi kevääksi muuttua.. Pidetään pää kylmänä tai sittenkin lämpöisenä:
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TimoStone - Helmikuu 23, 2006, 11:53:48 ap
Ei oo ehtinyt noita pieniä vielä käpistelemään...Isompaa kyllä:
Tänään ajettiin 48 l. V-16 -koneella 1591 kW sähköä lämmöksi ja harakoille...Ei saatu kuin vähän yli 2000A virtaa kulumaan...Ei riittänyt kuormaa tarpeeksi...
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Guzzipeikko - Helmikuu 23, 2006, 13:26:56 ip
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Ei oo ehtinyt noita pieniä vielä käpistelemään...Isompaa kyllä:
Tänään ajettiin 48 l. V-16 -koneella 1591 kW sähköä lämmöksi ja  harakoille...Ei saatu kuin vähän yli 2000A virtaa kulumaan...Ei  riittänyt kuormaa tarpeeksi...

Minullapa on äkkilaskemalla tuon verran pelkästään lamppukuormaa, ja  kun tietää hehkulampun hyötysuhteen niin harakat tykkää. Mutta sitä  dieseliä ei ole:(. Kait sie tulet tuolla V-16;sella italomeetinkiin, eikös ne siellä tehtyjä ole ? ( siis italiassa )
pekka
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: I.H. - Maaliskuu 12, 2006, 06:15:56 ap
Tommoinen LaminarLip ilmanohjain tuli asennettua. Aika näyttää miten vaikuttaa

turbulensseihin .
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 18, 2006, 13:41:47 ip
Päivitetäänpä ja päivitelläämpä tätä välillä.

Guzzin kasailu on jo alkanut kovalla tohinalla. Etukate on todella rok ryppymustana ja muiden katteiden vauriot on korjattu. Ryppymaalia vielä niidenkin yksityiskohtiin, niin kuosi on valmis.
Venttiilinsäätöruuvit täytyisi mennä vaihtamaan, keli kun on jo kovin lämmin (kirjoittaessani tätä ulkolämpötila 1.5 plussan puolella). Samalla vaihtaa sitten nuo tulpat ja tulpanhatut.
Putket saivat takakannakkeensa noin viikko sitten ja samalla kiinnikkeet kannattelevat matkustajan jalkatappeja.
Takakate/lippa, aerodynamiikkapleksi :P, rekkariteline ja takavalo on nyt paikallaan, lopullisesti.
Myös uudet, lyhyemmät imutorvet on asennettu ja ne odottavat enää filttereiden öljyämistä ja asennusta.

Tulis jo se kesä...
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 21, 2006, 15:38:09 ip
Asensin tuossa sunnuntaina myös (edellisessä viestissä mainitut) uudet tulpat ynnä hatut. Sekä myös ne hinnakkaat venttiilinsäätöruuvit. Välysten säätö, kopat kiinni, ryypytys ja käynnistys. HURMMMM HURMMMM.. Miten voikaan olla hiljainen kone!!?! Venttilikoneiston säksätys väheni exponentiaalisesti! Syykin on mitä ilemisin; Vanhat säätöruuvit olivat menossa hakkaantuneet liki tasapäisisksi ja uuden uutukaiset olivat PALLOpäiset. Kosketuspinta-ala siis väheni murto-osaan. Totuuden nimissä mainittakoon, että äsken käytellessäni konetta huomasin oikealta puolelta kuuluvan vähän tikutusta, joka lienee vähän suuremman pakovälyksen aikaansaannos. Kipakka pakkanen vähän jäykisti sormia, sunnuntaina mopon kanssa tuusatessani. Säädän tuon sitten ennen ajoon lähtöä, siihen ei kauaa mene.

Livahdin äsken salaa, naapureiden tms. näkemättä tallille ottamaan kylmätyyppejä nahka-asusta. Piti nääs kokeilla, miten saumattomasti ukko sulautuu uudessa haarniskassaa ratsun selkään. Hetken siinä kaasutellessa tuntui jotenkin kesäiseltä. Sitten menikin kone varatankille ja koin paluun arkeen.

Tekniikkapuoli onkin nyt filttereiden öljyämistä vaille valmis. Tietty säädöt on räpellettävä kuntoon, kun pääsee radalle testailemaan.

Tässä vielä otos ruuveista. Vasemmalla uusi ja nuo kaksi oikean pytyn ruuveja. Kuten kuvasta näkyy, oli jo aikakin käydä vaihtopuuhiin. Aika monessa oli kosketuspinnassa näkyviä muutoksia. Jo ihan vähällä ajolla, sillä hioin pahimmat rokot jo syksyllä ajeluiden välissä.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: MotoJussi - Maaliskuu 22, 2006, 08:17:43 ap
Mitä maksoi uudet ruuvit ? Paljonko oli kilometrejä takana ?

Oma kone on tuhannen levällään vielä ... Pakoputkiston musta-rauta-osan eli 2-1 kollektori ja siitä eteenpäin hinkkasin mitenkuten, kylmäsinkitsin ja hornasin. Tuskin pysyy kesää pidempään mutta kokeillaan.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 22, 2006, 08:56:12 ap
Nää ruuvit makso 10-12€/kpl (tuli vähän alennusta paketista, kun oli  muutakin). Semmonen kävi mielessä, että vois saaha jostain auton  moottorista samanlaiset halvemmalla. Eihän noissa mitää erikoista ole,  tavan M6x1 tai M6x0,75 kierteellä olevat säätöruuvit. Haisee vähän  siltä että päällä on moottoripyörälisää.. Ehkei se niinkään tunnu jos  on kaksventtiilikannet mutta Larioon noita menee sen kaks satsia (8kpl)  eli vanhoissa rahayksiköissä tuohta menee 500mk!!!

Kilometreistä ei ole varmaa tietoo, eli en tiedä onko kuunaan vaihdettu  vai onko jossain välissä sittenkin. Mittarissa on kuitenkin jotain  56-58 tonnia, en tähän hätään muista. Voinee siis olla alkuperäiset  ruuvit.

Btw; Käytin muuten jossain pakoputkiviritelmässä samaa konstia, eli  kylmäsinkki + maali. Lähti kuplimalla se sinkki irti... Tää oli tosin  autossa, mutta kuitenkin. Hornahan on tosin aika semmosta huokosen  olosta maalia, eli haihtuisko tuo sinkkimyrkky siitä sitten vaikka  läpi..? Spekulaatiota, spekulaatiota.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Maaliskuu 22, 2006, 10:16:22 ap
Libanonilaisiin rakentelen tässä johtosarjoja. Olivatten vanhat johot nii haperot ja oli paljo ylimääräsiä piuhoja ettei kannattanu vanhoja ruveta parsiin. On siinä melkonen homma, varsinkin kun mikkään sähkökuvat ei sovi suoraan vaan täytyy kahta kuvaa soveltaa ja vähä kolmattakin. Onneks rupee oleen loppusuoralla.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Huhtikuu 15, 2006, 03:33:38 ap
Haa! Libanonilaisessa on sähköt kunnossa. Oli siinä hommaa koko johtonipun teossa mutta nyt on kaikki uutta. No nyt alkaa sitte muut hommat jotta saa mennä näyttään katsastussetälle.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Tuulenpoika - Huhtikuu 15, 2006, 10:57:09 ap
Lainaus käyttäjältä: R80/7
Haa! Libanonilaisessa on sähköt kunnossa. Oli siinä hommaa koko johtonipun teossa mutta nyt on kaikki uutta. No nyt alkaa sitte muut hommat jotta saa mennä näyttään katsastussetälle.

 

Joko olet ottanut savut ihmeestä ??? Mielenkiinnolla odotan ,mitä katsastussetä

sanoo pyöristänne.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Huhtikuu 15, 2006, 13:00:31 ip
Ei oo vielä savuja otettu kun ei oo ollu sähköö. Nyt se ei oo enää kaukana, vielä kun saa keskipakoissäätimeen uudet jouset ja jotain pientä kaasareihi niin sitte. Ai niin tankki täytyy vielä putsata sisältä kun on kamala ruostekerros siellä. Ranskasta on tulossa kuorma Rebootilta kaikennäköstä osaa.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 21, 2006, 08:25:00 ap
No niin!! Pääsi tuo ajokausi alkamaan, joten päivitetäänpä tätäkin.
Lario on käytännössä valmis. Akku tuli vaihdettua vielä tällä viikolla.  Enää tuo projektio/sumuvalohomma on vielä kytkemättä ja takavalo ei  toimi omalla johdollaan, vikaa etsitään yhä.
Muuten pärrä on kyllä kasassa, kuvan laitan illalla.

TunturiTT siirtyy nyt työn alle.
Kaverin Jammu on saanut pohjamaalin ja odottelee uutta keulaa ja etujarrua pohjanmaalta.
Kaverin Tunturiin en koske, ennen kuin maksaa mulle tallivuokraa :X
Suzuki ei ole vielä edistynyt, osatarvetta yhä kartoitettu ja sen tulevaa kuskia on painostettu pyöräkouluun :cool: Kyllä se vielä tästä.

KESÄ ON TÄÄLLÄ!!! .....melkein
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: PekkaHml - Huhtikuu 21, 2006, 09:18:34 ap
Kesä voi hyvinkin olla täällä, ainakin kohta. Toisin on V11 Sportin kiertokangenpulttien laita. Kerpele meinaa ruveta rauhallisempaakin miestä nyppimään. Luigi lähetti sen yhden pultin... koristeeksi kai.
Hitsatakohan ne pitää kiinni...

Piikkiön miehet kyllä yrittää tosissaan, kiireen käsite vaan on niin erilainen eri puolilla maailmaa. Ja oikeasti näyttää siltä, ettei noita pultteja ole Mandellossakaan.

Mikähän neuvoksi, jos niitä ei rupea kuulumaan?

Pekka
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 21, 2006, 14:31:20 ip
Tässäpä kuva josta horisin jo päivällä.
Huomaa:
Etukate - Desing by owner. Kyllä, se on epäsymmetrinen, tarkoituksella. Volkkarin vilkut katteessa.
Putket - Harmi ettei voi liittää ääntä.
Alakate - Mustat raidat tasapainottavat punaisen värin ylivaltaa.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 21, 2006, 14:36:49 ip
Vielä toinen. Anteeksi olen vain niin tyytyväinen.

Huomaa:
Etukate taas - Muoto toimii minun kokoiselleni, ilma ohjautuu oikeille korkeuksille.
Putket - Edelleen ihan käypäset omaan käyttöön.
Takapää - Yleinen keveys ja pienemmät vilkut. Eikä edes likaa selkää.
Etu- ja takajalkatapit - Omaa tekoa ja takaset 60mm korotettu

Tässä minun, laittakaa toki muutoksista omiinne kuvia. Minua ainakin kiinnostaa.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: PekkaHml - Huhtikuu 23, 2006, 23:37:45 ip
Just... ne kiertokangenpultit on Lamersiltakin Hollannissa loppu, tilauksessa... Paikkasin sitten polkupyöränrenkaan, huomatakseni että takapyöränlaakeri on mennyt. Meinaa hiukan vastustaa tämä kaksipyörämaailma nyt. Jos ryhtyiskin suunnittelemaan patikkamatkaa Santiago de Compostelaan...


Pekka
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 24, 2006, 00:52:02 ap
Älä nyt vielä Peksu masennu. Kyllä se elämä voittaa. Siellä on varmaan  jo Italian pojat kaivoksessa louhimassa rautaa, jotta saavat tehdä  pultteihin terästä. Se on vähän niin kuin pizzan tilaaminen välillä  -> lähtevät varmaan hakemaan Italiasta sitä lettua..

Itellä on näköjään noista putkista sittenkin päässy villat taivaalle.  Kuuluu aika metallinen pörähdys korkeilla kierroksilla. No,  prototyypithän nuo on, joten täytyy kehittää vielä. Ajattelin laittaa  sammututuspeitteestä siivun, rautalangalla kiinnittäen, sisäputken  ympärille ja sitten vasta villat pönttöön. Aikaisempi eristekangas oli  ohutta lasikuitukangasta ja se lienee tärveltynyt -> villat hituu ja  karkaa.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Huhtikuu 28, 2006, 11:27:59 ap
Nonni! Tänäaamuna panin lipanonilaisen sitte ekaa kertaa startilla pyöriin ja mittasin puristuspaineet. Vasen pytty sano että 175 lbs/square in tai jotain semmosta Lontoon yksikköö. No sitte oikee: se ei sanonukkan kun 120 samaa yksikköö. Eli eroo oli melkosesti. Öljyä pyttyyn ja uus mittaus. Ei juurikaan noussu. Kansi auki ja siinähän pakoventtiilin reunassa melkeen hiiren mentävä kolo. Seetirengas ihan ehjä ja silee onneks. Eikä ohjureissakan juuri väljiä. Vähä tää ny lykkää tota käyntiin laittoo ja rekisteröintiä ja ajeleen pääsyä, muttei lannistuta: kyllä se siitä. Nii ja piti sanoo vielä että sylinterin seinät niin kauniin sileet ja kiiltävät, ekä naarmun naarmua. Että semmosta tällä kertaa.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Huhtikuu 30, 2006, 10:22:54 ap
Tommoselta näyttää lipanonilaisen oikean puolen pakoventtiili.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Toukokuu 25, 2006, 06:37:20 ap
Viime sunnuntaina lipanonilaisesta sitte otettiin ekat savut. Kävi ihan komeesti, ei tosin kovin pitkään kun muovipullosta, joka pensatankin virkaa hoiti, loppu pensa. Kyllä se tästä vielä ennen lumia valmistuu. Ei maar, kyllä vakaa aikomus ois parin viikon sisällä käydä katsastussedälle näyttämässä. Että semmosta tällä kertaa. Ai niin , löytyhän sieltä koneesta muutakin sen palaneen pakoventtiilin lisäks: molemmilta puolilta oli öljyrenkaat poikki, ja näytti että oli ollu aika pitkään. Onneks Moto Italiassa homma pelaa ja osia löytyy.
 Jatkoo seuraa....
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Antsu - Toukokuu 25, 2006, 06:43:06 ap
lisäks: molemmilta puolilta oli öljyrenkaat poikki, ja näytti että oli ollu aika pitkään.


Oliko pytyn seinämät säilyny hyvänä.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: BMW - Toukokuu 25, 2006, 07:34:45 ap
Ei ollu onneks sylinterien seinissä mitään jälkiä, rekaat oli vaan kulunu katkeeman kohalta ohuemmiks.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Kesäkuu 15, 2006, 16:27:54 ip
Päivitys!

Pari viikkoa sitten eräs pakettiauto päätti tehdä lähempää tuttavuutta Larioni kanssa ja lokari jäykkäreineen oli roskismateriaalia. Myös ohjaustanko taipui korjauskelvottomaksi. No, osien saatavuusvaikeuksien/hitauden/mahdottomuuden tms. takia, mietin muita ratkaisuja. Piirtelin cädillä uuden, tuhdimman jäykkärin ja harkitsin eri lokareita. Ajattelin ensin asentaa jonkun halvan romisloksun, mutta sitten ihan kaverin vitsistä lähti liikkeelle idea supermoto lokarista.. No.. sanokaa itse. Minä olen kyllä sitä mieltä, että se on siinä jäädäkseen. En nimittäin piittaa pätkääkään merkkifundamentalistien ja kanssamopoilijoiden mielipiteistä, kun puhutaan MINUN pyörästä. Nyt Guzzi alkaa näyttää omistajaltaan. Myös Renthalin S-Moto ohjaustanko on hommattuna, odottelee (Floridan tms) tangonkiinnikkeitä Italiasta (teen ne varmaan varmuuden vuoksi itse, eivät ole nimittäin kalliit ostaa sitten niitä oikeita lisäksi). Minä tykkään.

Kuva galleriassa päivitetty kuva.
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 16, 2006, 05:12:42 ap
TunturiTT kirjoitti:
Lainaus
No.. sanokaa itse.


Diplomaattisesti voisi todeta: "Niin pitkään kun kuski tai omistaja tai jopa molemmat on tyytyväisiä niin asiat on hyvin" :)

MotoJussi & California Kompressor
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: Kari Sairanen - Kesäkuu 16, 2006, 06:17:39 ap
Hoi

Joku voisi sanoa tuosta uudesta lokarista, että "rohkea kokeilu". Olen aina kiitellyt LM:n etulokaria sen suojaavuudesta, =moottorin puhtaana pysyminen, sama ominaisuus on kait Larion alkuperäisessä, tuo Supermoto ei toimine tässä suhteessa yhtä hyvin.

Jos entisestä lokarista on jäljellä edes sälöt, niin niistä voisi koota; teipaten. liimaten, paklaten, hioen alkuperäisen muodon. Tämän jälkeen lokarista tehtäisiin lasikuitumuotti ja laminoitaisiin muotissa vaikkapa tusina uusia lokareita varaosiksi vastaisen varalle, ja kaverille kans`, näin saa tosi helposti uuden aivan alkuperäisen mallisen lokarin.

Omassa LM:ssä on "itsevalmistettu" lokari, ja varmasti alkuperäisen näköinen. Jos joku tarvitsee LM4:n etulokaria, niin muotti löytyy meikäläiseltä, alkuperäisiä ei ole enää saatavilla. 

  
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: MattiV - Kesäkuu 16, 2006, 13:40:26 ip
Lainaus
TunturiTT kirjoitti:
Lainaus
No.. sanokaa itse.

Sopii kuin madallus-sarja maastoautoon:O
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Kesäkuu 16, 2006, 16:24:57 ip
HEH!! :D

Tiesin, että aiheuttaa kuohuntaa ja ajatuksia. No antakaa tulla vain. Siskihän tämä foorumi on olemassa.





MattiV wrote:
Lainaus

Lainaus
TunturiTT
Lainaus
kirjoitti:
Lainaus
No.. sanokaa itse.

Sopii kuin madallus-sarja maastoautoon:O
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: TunturiTT - Kesäkuu 16, 2006, 16:49:40 ip
Lainaan tänne:

En toki ota nokkiini mokomasta. Olen rakentanut pyörääni itseäni varten. Etukate on saanut jo monta lempinimeä: On kutsuttu Sonniksi, Hirvenpääksi, Myskihäräksi, Turvaksi jne.. Mutta silti ylpeänä kerron sen olevan TÄYSIN omaa tuotostani. Siihen ei ole Italian Luigi muotoilua tehnyt. Ainoastaan VihtaChillan paroni on tuota vuollut. En osaa tehdä hauen leukaluusta kannelta, mutta toimivan (joskin mielipiteitä kyntävän) katteen näköjään osaan. Nämä viimeisen kuukauden sisällä tapahtuneet muutokset johtuvat kirjaimellisesti ympäristötekijöistä.
Tämä pyörä on minun harraste ja JOKAISEN mielipide on tervetullut. Älkööt kukaan muukaan ottako nokkiinne. Mitään en tuosta pyörästä raiskaa. Originaali etukate oli ottanut kontaktia asfaltin kanssa, joten päätin toteuttaa itseäni sen kanssa. Alkuperäinen aihio siis on yhä minulla. Samoin se loksu. Nyt vain en näe tarvetta kunnostaa niitä tuohon. Lario on harvinainen herkku Suomessa ja maailmalla, omani vielä muitakin uniikimpi.

Sääliksi käy peruspyörien (japsien) omistajia, jotka jäävät liki kokonaan paitsi tästä kirjavasta harrastuksesta. Itse olen jo tälle kesälle tehnyt kansiremontit, tulpan kierteet, etulokarin, haarukan jäykkärin, vilkut uusiksi, akun uusiksi, synkannut kaasarit, putsannut kaasarit jne.. Aina olen saanut ruuvata kotona, matkan päällä en ole mutteria kiertänyt. Kahdessa ajokuukaudessa (miinus tallipäivät) olen kerännyt vaatimattomat 4500km. Kyllä se tästä, kesä on vielä nuori.



Sautio wrote:
 
TunturiTT kirjoitti:
Lainaus
Guzzi tänään:

On kieltämättä aika psykosomaattisessa kunnossa :D

Eivaan anteeksi karkeuteni mutta en ole ollenkaan niin Guzzi-expertti kuin te enemmän Guzzeja kokeneet, mutta miksi minusta tuo kate näyttää siltä  kuin harmaakarhu olisi istahtanut Lario-paran etukatteen päälle eikä mesikämmen olisi ehtinyt ajoissa tarpeilleen :D

 

Edit: miksi hemmetissä sama teksti tuli 3 kertaan?

Mielestänikin on pääasia se että jengi tykkää pyöristään ja päinvastoin, kunhan heitin huonoa läppää äsken, mutta olihan tuo kate aika "ennenkuulumaton" :D
Otsikko: VÄLIAIKAKYSELY
Kirjoitti: - Kesäkuu 16, 2006, 17:21:25 ip
Anteeksi turhan kärkevä mielipiteeni, loppujenlopuksi aika villi se on ja ei tule samanlaista heti vastaan!

Tuota etuloksun toimivuutta itsekin mietin, ei mahtane suojata juuri mitään?