Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: themetus - Maaliskuu 19, 2009, 13:18:32 ip

Otsikko: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: themetus - Maaliskuu 19, 2009, 13:18:32 ip
Onkohan tuohon mainoksen pyörään asennettu hyppyjouset eteen, kun melkein keulii???

http://www.youtube.com/watch?v=2eoY1_j2JC4 (http://www.youtube.com/watch?v=2eoY1_j2JC4)

Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Vierailija - Maaliskuu 19, 2009, 19:47:46 ip
Pientä töyssyä tiessä.
Nätti peli, mutta puuttuu noin 20 hevosvoimaa.
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 19, 2009, 21:21:57 ip
Ei puutu yhtään hevosta. Puute on kuljettajassa.
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: MotoJari - Maaliskuu 19, 2009, 23:34:08 ip
Pientä töyssyä tiessä.
Nätti peli, mutta puuttuu noin 20 hevosvoimaa.

Suitsan gsxr-750 tuottaa jotain 150 hevosvoimaa ja on siksi suositeltavampi vaihtoehto.
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Jukka Laine - Maaliskuu 20, 2009, 07:15:26 ap
Enemmän hevosia => syvemmälle metsään + suuremmat sakot. Vaudin hurmaa saa jo 10 hv:llä kun valkkaa oikeat tiet.
Otsikko: Puuttuvia hevosia?
Kirjoitti: TimoEv - Maaliskuu 20, 2009, 07:48:41 ap
>>...Nätti peli, mutta puuttuu noin 20 hevosvoimaa....<<

Tuota...minulle tää mitenkään kuulu, mutta miksi ihmeessä moottoripyörässä pitäisi olla tarpeettomasti käyttämättömänä esim. 80 hv? Kun normaalijärkisen kuskin matka-ajossa tarve on todella pieni, eli alle 50 hv.  :)
Olen tähän saanut vastaukseksi joskus "...kyllä koneen pitää kulkea..."! Nevadassa oli - muistaakseni - 55 hv ja se kulki kahdella laukulla ja plexillä varustettuna 160 km/h ja tuo nykyinen Cali kulkee ainakin 180 km/h.  ;)
Pitääkös pyörän tuota kovempaa kulkea? Ymmärtääkseni nuokin riittävät jo kortin menetykseen ja reippaisiin sakkoihin. Yksi tuntemani aikuisenikäinenmies hommasi Hayabusan ja lähti reissuun...vaimo tuli lentäen Saksasta takaisin...Upeeta!?!?!  :-[  :-[

Ja onkos siinä sitten enää järkeä, kun ajaa karkuun polliisia > 240 km/h? Ja lopulta jää kiinni - jos ei aja itseään pyörätuoliin tms. fiksua!!!
Toisaalta - jää ainakin historiaan, kun ajaa 250 km/h kaiteeseen, kallioleikkaukseen, rekan peräkäryyn jne. Ja vakuutusmaksut eivät näistä kuitenkaan nouse, vai?

Tai...no...eihän minun kai tarvitse ymmärtääkään? Kun itse ajelen fiilistellen ja maisemista nauttien. Ja pianhan se alkaa: Suunnitelmissa 9.4.2009 klo 14:00... ;D  ;D



Otsikko: Vs: Puuttuvia hevosia?
Kirjoitti: Anssi - Maaliskuu 20, 2009, 08:57:24 ap
>>...Nätti peli, mutta puuttuu noin 20 hevosvoimaa....<<


Samaan aiheeseen kommentti: tehoa on todennäköisesti aivan riittävästi siihen, mihin pyörä on suunniteltu, eli videossakin esitettyyn kruisailuun kauniilla kelillä ja pienillä teillä ja kujilla. Ajelin pari kesää Breva 750:llä (sama kone) ja - kuten TimoEv Nevadasta totesi - ei tehon puute speksin mukaisessa käytössä vaivannut ikinä.

Eri asia sitten kun päällä on kaksi henkeä + kamat, mutta silloinkin se on enemmän asenteesta kiinni. Ja silloin alkaa jo muutkin ominaisuudet kuin teho vähitellen rajoittaa nautintoa.

Joo, hyvähän minunkin on puhua, kun nykyisessä pyörässä on 85+ hepoa... Vika lienee asenteessani  (ks. oma kommentti yllä) ;)

-Anssi
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: viitala - Maaliskuu 20, 2009, 10:18:03 ap
On mennyt hurjaksi noitten tehojen suhteen.Pitää olla 200 kaakkia takapyörällä,ja
suurimmalle osalle 40 kaakkiaki olisi liikaa.Onhan noitten vinkuttimien rinnalla tullu ajeltua,eikä kukaan ole koskaan moittinut vauhtia,enemmänkin,että sitä on ollu liikaa,mitä mutkaisempi tie,rutina senkun lisääntyy.eikä ole jalkojen välissä satoja kaakkeja.On se mennyt kummalliseksi,pyörät näyttävät kuukulkijoilta,voimaa pitää
olla,josta vain osa käytössä.........................?
Otsikko: Vs: Puuttuvia hevosia?
Kirjoitti: Vierailija - Maaliskuu 20, 2009, 11:05:30 ap
>>...Nätti peli, mutta puuttuu noin 20 hevosvoimaa....<<

<snip>
Nevadassa oli - muistaakseni - 55 hv ja se kulki kahdella laukulla ja plexillä varustettuna 160 km/h ja tuo nykyinen Cali kulkee ainakin 180 km/h.  ;)
Pitääkös pyörän tuota kovempaa kulkea? Ymmärtääkseni nuokin riittävät jo kortin menetykseen ja reippaisiin sakkoihin. Yksi tuntemani aikuisenikäinenmies hommasi Hayabusan ja lähti reissuun...vaimo tuli lentäen Saksasta takaisin...Upeeta!?!?!  :-[  :-[
<snip>

Mun Nevadassa taisi olla 50 hv ja sillä ei voinut yllä olevalla varustuksella ajaa yli 155 km/h - rupesi siinä määrin vatkaamaan.
Mun Floridassa oli 52 hv ja siinä oli ohjausvaimennin - voi ajaa 160 km/h, mutta vääntöä oli selvästi vähemmän kuin Nevadassa.
Nykyisessä Nevadassa on 48 hv ja kyllä se varmaan mulle riittäisi, mutta myymälässä potentiaalinen ostaja kyllä ihmettelee, kun esim. Suzukin SV 650:ssä on/oli 72 hv. Epäilen, että näkyy myyntimäärissä... Eikä se Hayabusakaan ole varsinainen volyymimalli.
Niin, 48+20=68, aika kaukana 200 hv:stä. Niin että hiukka lisää potkua voisi piristää myyntiä  ;D
Otsikko: Vs: Puuttuvia hevosia?
Kirjoitti: heikkil - Maaliskuu 20, 2009, 11:42:51 ap
Eikä se Hayabusakaan ole varsinainen volyymimalli.

Noh... '08 Suomen eniten myyty yli 125cc moottoripyörämalli oli Hayabusa ja piikitkin huomioiden listan kakkonen. Maailmalla toki ei mikään listaykkönen, mutta Suomessa myyntimenestys (ja ollut sitä jo 10 vuotta).

Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Reima - Maaliskuu 20, 2009, 16:12:31 ip
Mielenkiintoinen keskusteluaihe tuo moottoripyörän teho.

Tässä tuntuu monella "mopo" karanneen, kun tavallaan mikään ei enää riitä...heihaloo missä niitä tehoja ihan oikeesti käytetään...?

Mielestäni noilla keulimisvideoilla niin V7 Classicin kuin Stelvionkin osalta luodaan väärää mielikuvaa ja asennetta, kun nuo temput eivät kuuluu yleiseen liikenteeseen, mutta markkinamiehillä on pakkorako, kun pitäisi saada merkkiä myytyä nuoremmallekin polvelle.

Kyllä vauhdikkaampi meno on kuskista kiinni eikä lisätehoista. Muistan aikanaan kotikulmilta erään kaverin Vespalla peitonneen mutkatiellä kavereiden silloiset kaksi- ja kolmipuolikkaat japanilaiset mennen tullen (huom. allekirjoittanut ajeli silloin vielä Soliferilla ;)

- Reima -
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: capriccioso - Maaliskuu 20, 2009, 20:24:00 ip
Onkohan tuohon mainoksen pyörään asennettu hyppyjouset eteen, kun melkein keulii???

http://www.youtube.com/watch?v=2eoY1_j2JC4 (http://www.youtube.com/watch?v=2eoY1_j2JC4)


Tai sitten tuo uutukainen on vaan niin epäquzzimaisen kevyt, että siinä saattaa joskus jopa eturengas nousta epäguzzimaisesti ilmaan.  ;D
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: capriccioso - Maaliskuu 20, 2009, 20:44:59 ip
Ei puutu yhtään hevosta. Puute on kuljettajassa.

Lienee makuasia. Kyllä siitä minustakin joku 20-50 heppaa puuttuu, vaikka se muuten ihan kivalta pyörältä vaikuttaakin. Kas kun jos tuota verrataan sen loogisiin kilpailijoihin kuten esim. Triumph Thruxtoniin, Ducati Sport 1000:seen ja vaikka tulevaan Norton Commandoon, se on painostaan huolimatta hiukan alitehoinen, ja sen hauskuuskerroin olisi astetta parempi, jos siinä olisi about 70-90 heppaa tehoa. Ei moisessa oikeastaan sen enempää tarviskaan.

Itseä tommoinen retronaku kiinnostaa tällä hetkellä kohtalaisesti, ja tuo vasta promottu Norton Commando 961:n prototyyppi aiheuttaa pientä kuolausta. Tuo Guzzi voisi hyvinkin olla se kakkosvaihtoehto, varsinkin kun se ei maksa kovin hirveästi. Mutta tosiaan, kun siihen vielä sais sen 70-90 heppaa, niin olispas oiva kahvillakäyntipeli.

Mutta noin muuten rupesi jo tätä ketjua lukiessa epäilyttämään, että olikos tässä tullut vahingossa painettua jotain linkkiä ja eksyttyä ihan eri foorumille huomaamatta. Kas kun rupesi V7 Cafe -ketjussakin pukkaamaan jotain "munsusukissaonmiljoonaheppaa" ja kaskytheppaariittää-, kahtasataakallioon-, poliisituleejapamputtaa- sun muuta ylinopeusnillitystä - ihan kuin olis jotain itkujailveily.org -ketjua lukenut! Argh! >:(


Siks toisekseen, se on vähän eri asia, jos on tottunut jollain kalivieterillä tai takakeno-nevadalla köröttelemään, eihän tuommoista V7 -versiota mihkään matkaköröttelyyn tai hölkkävauhtia kruisailuun ole edes tehty. Vertailukohtana matka-ajo kakspäällä ja viidenkymmenen kilon maktavarustus vielä mukana... voi herramunjee teidän kanssa!  :D

Samoten ne tehot ja nopeudet lienee itse kunkin oma asia, eikä se isompi teho välttämättä edes tarkoita yli kolmensadan vauhteja. Vai onko osalle porukasta iso teho aina yhtäkuin iso nopeus, eikä mitään muuta? Eikö isommalle teholle löydy muuta käyttöä kuin iso huippunopeus?  Ainakin minulle siitä isommasta tehosta olisi iloa ja hyötyä, vaikkei tuolla kovin hirveän kovaa viitsisi edes ajaa - nopeaan ajoon kun on jo mielekkäämpi menopeli muutenkin.

Joka tapauksessa, ei se esikuvana oleva alkuperäinen V7 -malli mikään kakspäällä matkamopo ollut, eikä köröttelyä varten tehty, nih. Tuota uuttakin pitäisi Guzzi-mallistossa verrata paremminkin Grisoon kuin johonkin Californiaan, pikku-Brevaan tai Nevadaan. Siis noiden em. Ducatin ja Triumphin mallien lisäksi.

Tuo uusi V7 on sinällään ihan onnistunut retromopo muiden joukkoon, eikä tuon classicin ulkonäkökään hassumpi ole. Mutta silti minäkin yhdyn tuohon turhan vaisusta tehosta narisevien kuoroon - olisi vielä onnistuneempi konstruktio ja menisi kiinnostavuudessa heittämällä mm. kankeahkon Thruxtonin ohi, jos koneen potku vastaisi paremmin mopon ulkonäköä ja ajettavuutta, sanoi kruisailevat kalivieterikuskit sitten mitä vaan.  :D

Mutta silti, varaan itselleni oikeuden kääntää vielä takkia ja pyörtää puheeni myöhemmin, koska tuo malli on kesällä koeajettavien mallien listalle laitettu ihan vaan uteliaisuudestakin. Alavääntöähän siinä kuulemma on, mutta tuskin silti mieli kovin hirveästi muuttuu tuon tehonpuutteen suhteen. Kiva mopomalli silti - harmi etteivät tehneet moista suoraan vaikka Bellaggion koneella...
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: JuhaV - Maaliskuu 20, 2009, 20:59:28 ip
Englantilaisen Georg Stephensonin suunnittelema "Rocket" eli raketti vuodelta 1829 oli aikansa nopeimpia rautatielokomotiiveja, huippunopeus 45 km tunnissa. Aikalaiset kutsuivat tätä vauhtia "lentämiseksi". Tälläistä uutta teknologiaa pelättiin laajalti ja siihen liitettiin liiallisen negatiivisia uhkakuvia, kuten esimerkiksi se, että ihminen ei voi mitenkään kestää niin luonnottoman kovaa vauhtia kuin höyryveturilla on tulematta hulluksi tms.

Niinkin voi ajatella että nopeissa pyörissä ajo-ominaisuudet ja esimerkiksi jarrut ovat yleensä muutoinkin kohdillaan ja niistä voi nauttia myös huippunopeutta alemmissa nopeuksissa.

- JuhaV
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: capriccioso - Maaliskuu 20, 2009, 21:15:46 ip
Englantilaisen Georg Stephensonin suunnittelema "Rocket" eli raketti vuodelta 1829 oli aikansa nopeimpia rautatielokomotiiveja, huippunopeus 45 km tunnissa. Aikalaiset kutsuivat tätä vauhtia "lentämiseksi". Tälläistä uutta teknologiaa pelättiin laajalti ja siihen liitettiin liiallisen negatiivisia uhkakuvia, kuten esimerkiksi se, että ihminen ei voi mitenkään kestää niin luonnottoman kovaa vauhtia kuin höyryveturilla on tulematta hulluksi tms.

Niinkin voi ajatella että nopeissa pyörissä ajo-ominaisuudet ja esimerkiksi jarrut ovat yleensä muutoinkin kohdillaan ja niistä voi nauttia myös huippunopeutta alemmissa nopeuksissa.

- JuhaV


...mutta tässä ketjussa kun joku oli vailla pariakymmentä lisäheppaa, minkä tuokin konstruktio kestäisi mainiosti, osa porukasta hyppää heti laukalle ja alkaa meuhkaamaan yli kahdensadan hepoista ja hajapuskista, ties mistä pöpelikköön ajamisista... siis haloo.

Jos ei vielä ole kokeiltu, suosittelen kokeilemaan joskus esim. sitä Ducatin Sport 1000 -nakumallia, jossa on se vajaat sata heppaa. Tai edes Triumph Thruxtonia, jossa on vakionakin se 69 heppaa, ja vielä vanhanaikaisempi konstruktio, ei yhtään paremmat jarrut, vanhanaikaisempi ohjausgeometria ja enemmän painoa... kiva pyörä sekin, ja hyvin pysyy tiellä jopa yli satasen vauhdissa. Noillahan ajetaan kilpaakin, mm. omassa Thruxton Cupissaan.

Niin ja vielä kerran, ei se vähän isompi teho tarkoita välttämättä sen isompia ajonopeuksia. Kyllä tuon V7:n jarrut ja muukin rakenne olisi ne parikymmentä lisäheppaa kestänyt vallan mainiosti.

Mutta tosiaan, kassotaan nyt, puhutaan aiheesta lisää vaikka sitten kesällä, kun on päästy nimenomaan tuo sinapinkeltainen soolopenkkinen koeajamaan...  :)
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Jukka Laine - Maaliskuu 21, 2009, 17:01:51 ip
Sen verta täytyy pakittaa omaa kommenttia, että eka ajatus oli mullakin notta olis se voinu olla isommalla koneella. En minä niistä hepoista mutta ku nuo muut... Olis varmaan enempi kiinnostuneita tehokkaammalle vastaavalle Kustille.
Otsikko: Vs: Puuttuvia hevosia?
Kirjoitti: themetus - Maaliskuu 24, 2009, 07:36:23 ap
Tai...no...eihän minun kai tarvitse ymmärtääkään? Kun itse ajelen fiilistellen ja maisemista nauttien. Ja pianhan se alkaa: Suunnitelmissa 9.4.2009 klo 14:00... ;D  ;D

Jos nuo saksalaiset sammakko ennustaja pitävät lupauksensa, juna Piikkiöön päin lähtee 3.4. klo. 7.38.  ;D
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Norgearska - Maaliskuu 26, 2009, 13:32:14 ip
Jos V7 Café Classicin tehottomuus  ahistaa, niin vaihtoehtojahan löytyy.

VAROITUS!
Seuraavan sivuston avaaminen saattaa aiheuttaa tasapainottomuutta, jopa lievää agressivuutta kuskeilla, jotka ajavat alle 60 hv:n
kustilla.

 http://www.millepercento.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=10&id=36&Itemid=72

Huumoria olla pittää..
Tuolta sivustolta löytyy doupattuja  Calejakin, kun aikansa etsii. Tuo Italian murre on kyllä vähän hankalaa..
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Bhill - Maaliskuu 26, 2009, 14:33:42 ip
Katsellessa noita Millepercento:n kuvia vahvistuu mielipiteeni, että V11 on kaikkien aikojen kaunein Guzzi. Harvoin voi olla omaansa yhtä tyytyväinen kuin tässä tapauksessa  ;D
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 26, 2009, 20:16:54 ip
Nyt on pakko sanoa, että tässä ollaan Californian kanssa oikealla asialla http://www.millepercento.com/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=72 (http://www.millepercento.com/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=72)

 8) Todella mainio rakennelma.
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Maaliskuu 26, 2009, 21:44:26 ip
Aivan upeita luomuksia  :o
Näkisipä näitä Suomessakin!
T: Kimmo
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Peki - Maaliskuu 27, 2009, 16:43:48 ip
Nyt on pakko sanoa, että tässä ollaan Californian kanssa oikealla asialla http://www.millepercento.com/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=72 (http://www.millepercento.com/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=72)

 8) Todella mainio rakennelma.

Aamen! Tuohon vielä tapit taaemma, vaikka vaan T3:sta tai vastaavasta, niin ruvetaan olemaan aika lähellä asian ydintä.
Aika hassua oikeastaan, että tuollaisia ei näy sen enempää. Vanhemmista Tonteista tehdään kuppilakilpureita minkä ehditään, mutta ei uudemmista Caleista, vaikka ne (EV ja uudemmat) tarjoaisivat rakentelulle paljon paremmat lähtökohdat.
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: TunturiTT - Maaliskuu 27, 2009, 21:46:42 ip
Niinpä!! EV:ssä olisi vieläpä valmiina potentiaalinen etupää. Pudottaisi vaan hieman kolmioista läpi ja hommaisi takapäähän paremmat pamput.. aijai. Siihen vielä tuollainen suorahko tanko ja ja..  ;D
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: I.H. - Maaliskuu 27, 2009, 23:41:33 ip
Hieman epäillyttää onko tuo aihio alkuperäinen Titanium , stonga ja varttikate on kyllä titaniumista mutta sivuposket viittaavat stoneen tai jakaliin. Hieno laite toki kuitenkin    :-*
Otsikko: Vs: V7 Café Classic mainos.
Kirjoitti: Ekku - Maaliskuu 28, 2009, 12:19:24 ip
Niinpä!! EV:ssä olisi vieläpä valmiina potentiaalinen etupää. Pudottaisi vaan hieman kolmioista läpi ja hommaisi takapäähän paremmat pamput.. aijai. Siihen vielä tuollainen suorahko tanko ja ja..  ;D

Jatka vaan ole hyvä... :)

Olisiko syy sitten siinä, että noita uudenpia Caleja pidetään vielä liian arvokkaina aihioina rakenteluun?

Toisaalta kun sitä vanhaan Lemppariin hommaa ensin pinnavanteet ja ostaa tosiaan keulan osat ja jarrut, niin kyllähän sitä hintaa kertyy...