Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Teuvo R - Helmikuu 26, 2009, 09:44:35 ap
-
LE MAANSIN työntötanko meni pakopuolelta kasaan? Piikkiös meinasivat että liikaa kierroksia!Paljonko LM lV kestää?On kyllä käskenyt sitä aikalailla.
-
Vakiona venttiilit särähtää n. 8 300 kiekassa. Voima ei vielä siinä loppuisi, mutta kyllä se ääni sen verran pelästyttää, että vaistomaisesti kaasusta hellittää. Kyseessä LM IV, uudemmista en tiedä.
-
Vaihtoehto a) : Työntötangon päässä oleva teräsvahvike on ajan saatossa löystynyt irti siitä alumiinisesta varresta ja luiskahtanut hieman vinoon jolloin tanko kuormittuu vinosti ja antaa periksi
Vaihtoehto b) : Venttiili tapasi männän päähän ja tinttasi työntötangon(kin) vaihtokuntoon
Vaihtoehto c) : ?
Vaihtoehto b) ei ole hyvä vaihtoehto koska silloin mahdollisesti myös venttiiliosastolle on tullut vaurioita. Onko venttiilit edelleen suorat ?
- JuhaV
-
Otin Kannet pois ja vein hiomolle koneistivat vent.ja istukat ei kuulemma muuta vikaa vähän oli vuotanu mutta ei palanu.
-
Kovin samanoloiset tikut oli mulla larion vakiokoneessa. Se kone sai radallakin kierroksia ja varmaan käskyä muutoinkin. Mutkalle sain tönärin vasta kun venttiilinlautanen ja varsi erosivat ja kannen sekä männän väliin jäi ylimääräistä rautaa. Hajonneen puolen pakotönäri (muistaakseni) muuttui banaaniksi.
-
Pakopuolen tanko pysyi aivan suorana yläpäästä meni niinku vasaralla olis hakattu sitä kuppia syvenpään.Ajos rupes kuulumaa vaan ku olis vent.välys suurennu ja viimeksi se lakkas käymästä ja puhalti kaasarin irti.Sitten ruuvasin tulpan pois ja ajoin vielä 100km kotia,imupuolen tanko on pullistunu alapäästä johtuu varm.siitä ku pako ei auennu.Tankkasin Shellin 100sta mutta siitä se ei kai johdu.Niin ja vähän ennemimi se aivasteli liikennevaloos monta kertaa.Meinasinki soitta Juha sulle mutta olit varmaan vaiht.numeroa