Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: - Tammikuu 24, 2006, 13:30:01 ip
-
Olen aiemminkin kuullut että Nevadan ilmanputsarin vaihto on kova juttu, mutta....
Taitaa mennä seuraava ajokausikin ohi ennenkuin homma on ohi. Onko kellään mitään hyvää vinkkiä joka auttaaisi ko. hommassa.:(
-
Asiassa on kaksi koulukuntaa joko homma tehdään hieromalla ja nysväämällä tai sitten helpommin. Helpoin tapa on pudottaa konetta rungosta alaspäin. En muista varmaksi löytyikö tuolta Alexandrian kirjaston alueelta tarkempia ohjeita. Riionheimon Ramin Nevada sivuilla oli hyvä ohje mutta Rami on ottanut sivut pois kun on näköjään jonkun aprillipilan hommannut.
-
Minä tein sen seuraavasti:
- Satula ja tankki irti. Huomaa tankin ilmaletku, jota EI kannata jättää sitten asennuksessa mihinkään puristukseen.
- Puolat irti ja kaikki johdot irti runkoputkista. Siis nippusiteet poikki.
- Huohotinputki ja -purkki irti.
- Ilmanputsari kotelon jousilenkit irti. Nyt lähtee kansi ähräämällä eteenpäin n. puoliväliin.
- Vanha filtteri lähtee riekaleina. ÄLÄ jätä riekaleita koteloon.
- Uusi suodatin etupuolelta ujuttaen varovasti paikalleen. On kuin narua työntäisi.
Sitten vain tavarat kiinni takaperoisessa järjestyksessä. Toimitus kestää parisen tuntia riippuen hermostumisasteesta...Ja vaatii todella lehmän hermoja. Ja asennusöljyä nautittavaksi työvoiton jälkeen.
-
Neadan uudempi ilmaputsari menee paremmin Piikiön huollosta ostin ja sain neuvot. (sama kuin on muissa)
Ilman laastaria ei onnistu ainakaan minulta :D
Latausrele muuten pitäisi kuulemma ottaa myös irti, edestä runkoputkien välistä.
Huohotusletkut myös venttiilinsuojakansista irti aiankin toinen puoli muistaakseni.
Sain menemään oikeasta sivusta helpommin kuin edestä.
Seuraavalla kerralla pudotan koneen kyllä alas kun olin tehnyt homman loppuun ja totesin että on helpompi tapa.
-
Onko ruisku-Nevadoissa sama homma?
Oli pyörän väriin maalattujen laukkujen kanssa niin nätti Nevada messuilla, mutta tuo ilmanputsari kyllä pelottaa.
-
-
Tämä ei ole vastaus kysymykseeni.
-
Onko ruisku-Nevadoissa sama homma?
Oli pyörän väriin maalattujen laukkujen kanssa niin nätti Nevada messuilla, mutta tuo ilmanputsari kyllä pelottaa.
Enpä tiedä ruuttakoneen putsarista mutta ei se ilmanputsarin vaihto ole kovin isohomma.
Tankki irti
Puolat irti
huohotintsydeemin letkut irti
Eturunkoputkien liitokset auki
tunkki koneen alle
askin päältä pitkä pultti irti
lasketaan kone niin ales kuin se tulee
vaihdetaan suodatin (tässä menetelmässä on se etu että tilaa työskentelyyn on paljon eikä uuden suodattimen rikkoontumisvaaraa ole)
ja sitten kone ylös ja ruuvit ja letkut ja pultit kiinni.
Tällä tavalla homman pystyy tekemään helposti ja nopsasti, voipi olla että saisi jopa ölykellon vaihdettua tällä tavalla mutta siitä ilmeisesti TimoStone voi kertoa enempi, hänellähän muistaakseni öljykello laukesi, ainakin Alexandrian kirjaston osaston mukaan.
Niin tuo öljykello taitaa olla myös Nevadan ominaisuuksia.
-
Pikkulohko ruiskukoneissa (Breva 750/Nevada 750) ilmanpuhdistinkotelo on erilainen kuin kaasari Nevadassa ja omassa meni lähes vartti sen vaihtamiseen!!!!!
:prof:
-
Pikkulohko ruiskukoneissa (Breva 750/Nevada 750) ilmanpuhdistinkotelo on erilainen kuin kaasari Nevadassa ja omassa meni lähes vartti sen vaihtamiseen!!!!!
:prof:
Perkutaralaa, siis jotain kehitystä on tapahtunut.