Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: joku_tyyppi - Tammikuu 07, 2009, 17:59:32 ip
		
			
			- 
				Ainakin uudessa Cycle World -lehdessä näin väittävät.
 2007 valmistettu noin 10 000 kpl, viime vuonna alle 5000. Tarkkoja virallisia lukuja tosin odotetaan vielä.
 
 >:(
- 
				Oho!
 
 Toivottavasti tässä ei käy kuin Laverdalle.
 Vuosi 2009 tulee olemaan aika vaikea muutoinkin monelle prätkävalmistajalle.
 Tämä vuosi tulee olemaan hyvä ostosvuosi niille kenellä ei ole rasitteena myytävää tai vaihdokkia.
- 
				Jonkinlaista osuutta asiaan on varmaan silläkin, että osa tehtaasta on ollut suljettuna remontin vuoksi. Pitäisi kai käynnistyä taas täydellä teholla(?) helmikuussa. Tiedä sitten kuinka nämä yleiset suhdanteet vaikuttavat jatkossa. Oheisessa linkissä melko tuoretta tietoa Mandellosta.
 
 http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=14269
 
 Kaijus
 
 
- 
				Ainakin uudessa Cycle World -lehdessä näin väittävät.
 2007 valmistettu noin 10 000 kpl, viime vuonna alle 5000. Tarkkoja virallisia lukuja tosin odotetaan vielä.
 
 >:(
 
 
 Näinhän siellä sanotaan - ko. lehti tuli mullekin tänään.
 Kumma juttu: uusia hienoja malleja tulee, mutta tuotanto laskee...  ???
- 
				Eikös Guzzi aikoinaan tehnyt yleensä tuon viitisen tuhatta pyörää vuodessa?
 
 Siinä mielessä ihan normaali lukema, hyvä kun saavat edes ne myytyä... :)
- 
				Mailmalla on vielä 07 malleja myymättä!
			
- 
				Eikös Guzzi aikoinaan tehnyt yleensä tuon viitisen tuhatta pyörää vuodessa?
 
 Siinä mielessä ihan normaali lukema, hyvä kun saavat edes ne myytyä... :)
 
 
 Normaali on ollut noin 9.000 - 10.000 pyörää vuodessa.
- 
				Eikös Guzzi aikoinaan tehnyt yleensä tuon viitisen tuhatta pyörää vuodessa?
 
 Siinä mielessä ihan normaali lukema, hyvä kun saavat edes ne myytyä... :)
 
 
 Normaali on ollut noin 9.000 - 10.000 pyörää vuodessa.
 
 Wikistä napattuna muutamien vuosien tuotantolukuja:
 
 1929 2,500 units
 1971 46,487 units (historic high)
 1993 3,274 units (historical low)
 1994 4,300 units (approx).
 1997 5,600 units (approx)
 1998 5,647 units
 1999 6,275 units
 2004 fewer than 4,000 units
 2005 fewer than 5,000 units
 2006 greater than 10,000 units
 
 Lähde I (http://www.marketwatch.com/tools/quotes/secarticle.asp?&sid=405728&symb=CPTX&guid=125634&type=1)
 Lähde II (http://www.powersportsnetwork.com/motorcyclenewsdetail/id=767/newsarticle767.htm)
 Lähde III (http://www.allbusiness.com/arts-entertainment-recreation/4021754-1.html)
 
 Pieniä ristiriitaisuuksia noissa lukemissa on, mutta suuruusluokka lienee "sinnepäin".
 
- 
				Mailmalla on vielä 07 malleja myymättä!
 
 
 Puhe olikin tuotantomääristä, ei myyntimääristä. Tai sehän tietty vasta ikävää onkin, jos noista on vielä suurikin osa myymättä  :o
 
 Edit: jaa niin siis nythän on jo 2009, eli vallan edellisvuoden. Joo, ee-speed ainakin mainostaa 2007 Sporttia melko edullisesti (11400e).
- 
				No, muisti vähän pätkii...
 Il motociclismossa 7/2006 presidente Daniele Bandiera kertoo, että vuonna 2004 tehtiin 3.900 pyörää ja vuonna 2005 7.000 pyörää.
- 
				Mailmalla on vielä 07 malleja myymättä!
 
 Muitakin kuin noita 850-kuutioisia? Niitä nyt ainakin näkyisi olevan vieläkin uusina kaupan Saksanmaalla, eivätkä ole hinnallakaan pilattuja. Että vink vink, jos joku haluaa uudennäiheän Brevan/Grison/Norgen eikä välttämättä tarvitse kaikkia 1100 kuutiota. Olikohan Piaggiolla pikkuisen yliarvioitu kasipätkän potentiaalinen menekki maailmalla?