Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: BMW - Tammikuu 04, 2009, 16:10:37 ip
-
Moro! Onko kukaan koskaan koittanu laittaa BMW:n kalvo-Bingejä Guzziin? Mulla on kaks uutta 32mm Bingiä ja oon meinannu kokeilla niitä Lipanonin Guzziin kun on ne alkuperäset 30mm Dellortot melko kuluneet. Kuvittelisin toimivan koska Bemarissa moiset ainakin toimii erinomasesti? Mitäpä ootte moisesta mielipuolta?
-
No, miksei toimisi? Pidät vaan huolen, että ovat samalla tavalla asennettuna, kuin BMW:ssä, niin pitäähän niiden toimia. Eli kallistus pystyasennosta lienee se tärkein ja suunnilleen saman mittaiset imukurkut, niin pitäisi toimia. Kerrohan sitten tuloksista. Mielenkiinnolla odotan millainen käytös alipainekaasareilla saadaan isolohkoon.
-
Käy niinku ennen Dell ortoja kun Guzzeissa käytettiin Amaleita. Niissä Bingeissä kun ei ole kiihdytyspumppuja niin kaasuttaessa tulee viivettä.
-
Jos nuo Libanonilaisen kaasarit on 30 milliset PHBH:t, ai niissäkään ole kiihdytyspumppua..
-
Jos ei Bmw kerran tarvitse kiihdytyspumppuja, niin tuskin niitä Guzzikaan kovin kaipaa?
Vai onko sitten Bemarin viive kaasuun vastaamisessa muka paljonkin pidempi kuin Guzzissa?
-
Kyllä niissä lortoissa on kiihdytyspumput, ovat PHF:t. Ei Bemarissa mitään huomattavia viiveitä oo, niin ei luulis kyllä Guzziinkan tekevän.
-
Vanhoissa Dellortoissa kiihdytyspumppu on pääsuuttimen akselissa jopa hiukan piilossa ja onhan siinä pikkasen teho eroja jos puhutaan Bemun boksereista eikös niiden hepat alkanu 27:stä. 8) Bemun moottorihan syntyy kun Guzzin koneella on ajettu 300tkm, potkaistaan vaan pytyt julmasti alas ja myydään uutena.
-
Vanhoissa Dellortoissa kiihdytyspumppu on pääsuuttimen akselissa jopa hiukan piilossa ja onhan siinä pikkasen teho eroja jos puhutaan Bemun boksereista eikös niiden hepat alkanu 27:stä. 8) Bemun moottorihan syntyy kun Guzzin koneella on ajettu 300tkm, potkaistaan vaan pytyt julmasti alas ja myydään uutena.
Taitaa kuitenkin jossain R90S tai R100RS-mallissa olla kuitenkin samat tehot kuin ko. ikäkauden Guzzeissakin?
Täytyy se nyt myöntää, vaikka on kuinka "Guzzi-mies".
Se hyvä puoli näissä Italian ihmeissä kuitenkin on, että ne ainakin kuulostaa ja tuntuu tehokkaammilta kuin ovatkaan... :)
-
Tota,tota. Mulla on -78 kasisatanen boxeri BMW, sekä tämä tonninen Lipanonin -91 Cali kolmonen. Oon ajellu muillakin tonnisilla Guzzeilla ja sanosin että sen Bemarin 55hp on koko lailla yhtä paljo kun Guzzin 65hp. Tää vaan ''pokulle'' niistä tehoeroista. En oo fanaattinen Bemarimies enkä fanaattinen Guzzimies, kivoja molemmat omalla laillaan.
-
Bemujen kanssa ajellessa oon ottanu suosiolla toisen pytyn pois pelistä niin mennään aika tasapuolisesti.
-
Tilasin kolvaustaitoiselta kaveriltani T3 Caliin Megasquirt-moottorinohjausyksikön. Itse pitää sitten sorvata uudet imukurkut joihin tulee suuttimien kiinnittimet, sekä molemmille kurkuille yhteinen imukanavisto jonka alkupäähän tulee yksi läppärunko asentotunnistimineen.
Jos vain joku tekisi noita elektroniikkapokseja niin läppärunkoja ja imukurkkuja kyllä sorvailisi iltasella joutessaan... Siis päivitysettejä erityisesti niille joilla "neliökaasuttimet" tuottavat ongelmia tai jotka haluavat päivittää vanhan pelinsä nykynormeja vastaavaksi.
Rupee niin vihertämään...
Lisää ruiskutusprojektista kevään mittaan.
mm
-
Tilasin kolvaustaitoiselta kaveriltani T3 Caliin Megasquirt-moottorinohjausyksikön. Itse pitää sitten sorvata uudet imukurkut joihin tulee suuttimien kiinnittimet, sekä molemmille kurkuille yhteinen imukanavisto jonka alkupäähän tulee yksi läppärunko asentotunnistimineen.
Jos vain joku tekisi noita elektroniikkapokseja niin läppärunkoja ja imukurkkuja kyllä sorvailisi iltasella joutessaan... Siis päivitysettejä erityisesti niille joilla "neliökaasuttimet" tuottavat ongelmia tai jotka haluavat päivittää vanhan pelinsä nykynormeja vastaavaksi.
Rupee niin vihertämään...
Lisää ruiskutusprojektista kevään mittaan.
mm
Tämähän haiskahtaa tutulta puuhalta!! Olen antanut työkaverini ylipuhua meikäläisen siirtymisessä nykyaikaan.. Ajatuksena oli seuraavaa:
- Nevadan kone, joka mulla rungossa roikkuu.
- Vauhtipyörältä hukkahampaalla sytkän ohjaus.
- Läppärungoksi 1,3 (-91 -93) ruiskusta sopivan kompakti versio. Virtaa ainakin Corollassa 82 hepoa.
- Suuttimet vielä kysymysmerkki. Mahdollisesti Parilitraisen Ooppelin Boschit..?
- Polttoaine pumppu joku sopiva, ei vielä tarkaan tiedossa. Voi mennä jopa tankkiinkin.
- Lambda toiseen putkeen. Lämmitettävä.
- Boksi on kaverin kasaama pikkuinen rasia, 4bar MAP:lla, nakutustunnistimella jne. ( kuten joku saattaa huomata.. ylipaine on mahdollista..)
- Näillä näkymin kahdella puolalla.
Käytännön toteutus varmaan alkanee seuraavana talvena, nyt työn alla olevat muutokset, ovat niin suuria, ettei mitenkään kerkeä.
-
Laittelin jo aiemmin harjoitusmielessä MS:n kaverin H-D:hen. Suuttimet peräisin BMW R1150-moottoripyörästä. Bensapumppu Biltemasta, kaasuläpän asennontunnistin, polttoainesuodatin, paineensäädin, ym sälää Motonetista. Oheiskomponentit siis muutaman kymmenen euron luokkaa/kappale. MS maksaa juuri sen verran kuin sen valmistanut kaveri kehtaa siitä pyytää. Laitehan on ns. ei-kaupallista lajia. Lisäksi tulee imuilman lämpötila- ja sylinterinpään lämpötila-anturit sekä nippu releitä, sulakkeita, johtoja, liittimiä, klemmareita ja letkuja ja kymmeniä tunteja innostunutta näpräämistä. H-D:ssa ruiskutussignaali otettiin sytytyspuolalta, eli signaali ei ole samanlainen kuin olisi akselilta otettu tieto vaan siinä on mukana jo mm. sytytysennakko ja tuplakipinä jotka on huomioitava MS:a ohjelmoitaessa.
Eikö olekin mielenkiintoista...
mm