Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
GMGF-jäsenien pyörägalleria => Jäsenistön Moto Guzzit => Aiheen aloitti: Leo - Lokakuu 21, 2008, 19:58:09 ip
-
Kuvia jäsenistön Moto Guzzi moottoripyöristä!
-
Moi,
Perheessä kaksi erilaista Guzzia.
Sorateiden kulkija NTX V35 vm. 1987.
Asfalttiteiden cruiseri California 1400 Touring vm. 2013.
Kimmo
-
Cali Titanium -03 , tällä on fiilistelty seitsemän kesää ;D ja Titaniumille kaveri. Ja T5P museoajoneuvon statuksen saaneena.
-
IsoG kasiV (Griso 8V vm. 2008). Lomamatkalla jossain Lapissa (Ylläksen maisematien levähdyspaikka)
Joo, rapainen, mutta niin oli paikoin myös ruåtsin E45.
-
Urpon V11 ja Turpon Monster 800, kumpikin vuodelta 2004.
-
Kesällä 2009 jossain Ruotsissa.
-
Räpsin tuossa eilen kuvia. Tässä maistiainen.
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/TunturiTT/Psycho_09.jpg)
-
(https://lh3.googleusercontent.com/-ayNejH9GT84/S50H8iffFRI/AAAAAAAAB70/Fw1UdEtG3q4Sw4wx5uVSgSPnZrXCJJpaACCo/s128/2803357064_6a39620dcd.jpg)
Le Mans IV 1988. Piikkiössä 2008.
(https://lh3.googleusercontent.com/-UpoBjkdicd4/S50H-lHsQdI/AAAAAAAAB70/F1ruFn164IU7VoPAB-vququ24tL5xYEVgCCo/s128/IMG_2496.JPG)
1200 Sport 2008. Helsingissä 2009.
(https://lh3.googleusercontent.com/-NoQL-XLcp7I/V0TDmj_U5uI/AAAAAAAAB8k/0QETbHlLMrMK8HHJ9qCVLenD1_FFIDPxwCCo/s128/Le%2BMans%2B1%2Beka%2Bajo.jpg)
Le Mans I 1977. Ylöjärvellä 2016
T,
Jukka
-
Tänä kesänä näin:
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/TunturiTT/2010_sivuoik.jpg)
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/TunturiTT/2010_sivupieni.jpg)
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/TunturiTT/2010_takavino_pieni.jpg)
Ou jeah!! ;D
-
Moro!
Siinä kuvatus meikäläisen guzzista!
(http://lh6.ggpht.com/_MTUKq_TAw8E/S_rXSB0_oDI/AAAAAAAAAFM/HVy0z3iZOEo/s640/Moto%20guzzi%20001.jpg)
-
Tässä motoesan neljäs Gutsi!
-
TERVE ; Kuva. GUZZI LE MANS 1000 MK V - 91
-
Guzzi ja ZZR tallissa ,- odottavat kesän matkoja.
-
Kevätauringon herättämänä tyrkkään Lofoottien viime reissulla tallentamani -03 EV:n paistattelemassa jonkun vuonon partaalla. EVH
-
Ajokautta jo mopo ja kuski odottelee :D
-
Meikän 1. Moto Guzzi, Bellagio 940 cc, 2009
17.05.2009 koeajettu, 19.05.2009... omistettu
myyjä: Isler Motorräder, Vorderi Böde 3, CH-5452 Oberrohrdorf
http://www.islermotorraeder.ch/ (http://www.islermotorraeder.ch/)
(http://farm5.static.flickr.com/4105/5065472703_1b2018f1bc_z.jpg)
2010 Elokuu Helsingissä, Hietalahdessa.
(http://farm2.static.flickr.com/1281/4672752972_a1a86934de_z.jpg)
2010 Kesäkuu Montreux, Sveitsi.
(http://farm3.static.flickr.com/2559/3844072354_5012512d03_z.jpg)
2009 Elokuu, Como järvi (vastaranalla Mandello del Lario).
(http://farm3.static.flickr.com/2645/3844108038_01385ef6d6_z.jpg)
2009 Elokuu, Bellagio viemässä Bellagion niemelle.
t.Matti
-
Nyt se tapahtui itselläkin; hyppy altaan syvään päähän ja isolohko hankintaan!! 2000 vuoden Jackal ajautui tänään meikäläisen omistukseen. Kuvassa heti kotiin saavuttuaan, pelkästään laukut pois nostettuina. Kyllä; Pläski on yhä tallissa, kyllä; Jackalin muutostyöt on jo aloitettu, ei näytä enää tuolta..
-
Tuunattuna. Katsotaan, mitä tuohon keksitään ;D
-
Ujohko V11 Sport esittäytyy. On asunut tallissani jo 2 vuotta. Käynyt muutaman kerran tallin ulkopuolellakin.
-
Nykyinen pyöräni Moto Guzzi Griso 850 vm. 2006. Hankittu loppukesästä 2009. Itse olen ajellut sillä n. 15000 mukavaa km. Edellinen mp oli Breva 750 vm. 2007.
-
Cali III -90 vaatii aina vain enemmän huomiota ja suostuttelua kesää varten, varsinkin jos tiedossa pitempää ajoa.
Silti jatkan vanhalla ratsulla loppuun asti, mutta kumpikohan väsyy ensin, kuski vai ratsu?
-
Espoon jätkän huvinpunainen California.
-
Ensimmäinen oma moottoripyöräni. Nevada Anniversario 2011. Mittarissa 333 km ja melkein kaikki omia ajamia harjoitusajoja. Kerta toisensa jälkeen aina hauskempia ajoretkiä. Tässä varalentokentän päässä on iso lentokoneparkkipaikka, jossa on hyvä harjoitella pyörän käsittelyä hiljaisessa nopeudessa.
-
V10 reissustuukissa
-
Päivitetään uusi... toisin välissä on pari muuta tunnistamatonta..
Takana SPIII -91 ja edessä Jackal -00 ( Välissä Hjördis ja Iso Arska )
-
California 1100 -95
Sport 1200 "quattro valvole". -10
California 2 -86
edit: Keskimmäinen laitettu kiertoon.
edit2: Punainen purettu varaosiksi.
-
Tällä ei toivottavasti hautaan saakka, vaan josko vielä 50tkm pääsis.
-
Tässä tämän hetken Guzzikiintiö. Olisipa vain varaa pitää kaikkia liikentessä.
-
Vielä on Sportti tallessa ,josta en luovu.
-
Allekirjoittaneen Bellagio -07.
-
Hei,
Tässä uudet gruppolaiset: Pasi ja Nevada.
-
Tänä kesänä tähän malliin:
-
Tässä mun versioni samasta aiheesta.
Guzzilaumani uusin jäsen korvaa vähälle käytölle jääneen (lasten) pikkuBrevan.
Kaijus
-
Kiitos vaan TT, itsekin tykkään.
Totesin, että eihän muista laivueen jäsenistä ole kuvaa täällä kokoelmassa, joten nyt niitä tulee:
T3 Cali -79
-
Ja tässä Cali 1100i -97 EZS-sivuvaunulla
-
Ja vielä yksi :P
Stornello Scrambler 125 -72
-
Ja tässä on Kaijuksen nuorison entinen Breva, nykyään hieman ahkerammassa käytössä....tosi mukava laite.
-
Italian timantti Aulangolla päivää paistattelemassa.
-
Anni sai talvella pieneen klyyvarin, joka pienestä koostaan huolimatta toimii mainiosti ja heittää ilman sivuun. Ei tunnu yhtään rintakehän kohdalla ilmanpaine, kypärän tasalla tuulee kuten ennekin. Myös kaatumarauta laitettiin talvella. Nyt kesällä vasta sain sepän avustuksella tehtyä kiinnitykset entiseen, hyvin säilyneeseen, Calin nössötarakkaan. Tukevasti ja söpösti se siinä istuu, ja koko Nevadakin on vähän isomman näköinen.
-
Tulevana talvena tulee sitten muutosta, mutta tämä kesä mennään tällä ulkonäöllä.
-
Sportti Feggesundin lautalla Tanskassa kesällä 2011.
-
Laitetaanpa uusi kuva kesän reissulta. Kuva on juhannuspäivältä Dalsnibban ja Geirangerin väliltä. Poika poseeraa vieressä Hondansa kera. Kuva on välipäivän ajelulta. Siksi noin kevyt kuorma.
-
Tuossahan nuo Kutsin veljekset ny on, tilanne 4.9.2012, vasemmalta oikealle: Quota 1100 ES ´99, California Classic ´06 ja Norge GTL ´07.
Viimeksi mainittu oli tuossa vaiheessa kaupan ja meni kaupaksi myöhemmin samassa kuussa.
-
Tämmönen.
latimo
-
Tuli vahigossa kaks samanlaista kuvaa, toinen piti olla tämä.
latimo
-
Edelliseen Latimon trike-kuvaan viitaten.
Erikoista: Koko matkaltaan omassa öljykylvyssään pyörivä kardaani. Laitettiin muutossarja. Kannatinlaakerin lukitus pitää lisäksi tulpata.
-
Täällä yksi pikku-Brevan onnellinen omistaja :)(http://)
-
Tämmöinen 5000km ajettu aihio lyötyi juolukuussa ja tuosta pitäisi ruveta tekemään mieleisensä tai jättää noin.
-
Täällä se pörisee. Likaisena ja vihaisena.
http://www.youtube.com/watch?v=QFclATAtkFI
-
Tämä tuli poimittua omaan talliin. Vaihdossa meni musta-hopea Griso SE vuosimallia 2012, joten kipi kapi Piikkiöön! Siitä nopeimmalle hieno pyörä!
-
Muodon muutos. GT=>Sport
-
Tällaisella aloitetaan uusi harrastus. Viikon ollut pyörä alla ja 700 km kohta mittarissa uudella Guzzilaisella. Cali III -91.
-
Vanhaa rakkautta viilattu. Äänet silensio ja tuulisuoja poikki. Pallit lähempänä maata. . JESS
-
Isolohkolla tästä etijäpäin.
Vastoin periaatteita tommonen mussoliininmusta.
-
Meidän perheen Aquila Nerat v.2012! ;D
-
Silloin joskus ennen, vanhaan hyvään aikaan pyörä oli tämän näköinen.
-
Tällainen pyörä tuli ostettu, Breva 750 -04 ja samalla tuli liityttyä myös Gruppoon. Minulla ei aikaisemmin olekkaan ollut pyörää, taitaa olla sitä määrätyn iän villitystä, mutta hauskaa sellaista.
-
Näin alkoi meikäläisen Guzzi-historia, tällainen tuli hankittua Yamaha FJR:n tilalle...Breva V850.
Komean näköinen ajopeli mielestäni. Talven aikana tarkoitus varustella pyörää touring-käyttöön, laukkua ja muuta hankintaan. Guzzin omat kahvalämppäritkin tuli jo tilattua.
-
California Stone rek. 08/2004 ja nyt 70 tkm
-
Mun menopeli, Griso 8V 2010
-
SP 1000
(https://lh4.googleusercontent.com/-IvGZ2T7G1A8/T94ATKyPEII/AAAAAAAAFE0/IkIiCkjOX9k/w650-h866-no/P1090429.JPG)
-
Tässä pysytään tämä suvi.
-
Tervehdys!
Ylläpitäjälle lähetettyjen toiveiden mukaisesti muistutan, että tällä palstalla pyritään välttämään kuvien kommentoimista!
Olen tänään poistellut vanhojen kuvien kommenentteja ja kommenttien vastauksia, jotta ketjun teema säilyisi linjassaan.
En osaa niitä ihan totaalisesti kieltääkään, koska uudet guzzistit ja komeat Guzzit on hyvä toivottaa tervetulleeksi!
Tämä vain muistutuksena, että uudemmatkin kommentit tulevat poistumaan aikanaan...
t. Kimmo
-
(http://)
California Altan tiellä.
-
Breva 850 -08 reissukunnossa.
Pääsiäismunasta löytyivätten kahvasuojat, etuloksun jatke, lämpökahvat, huggeri, kaatuma- ja carcraudat.
-
Tervehdys kaksipyöräisten ystävät!
Kertomus ja kuvia kuinka harmaa varpunen muuttui italialaiseksi kaunottareksi löytyy osoitteesta: www.vaiska.fi/leskirouva
Innoituksen ja kantavan teeman muutostyöhön antoi Laskuvarjojääkärikillan 50 v- juhlavuosi.
Turvallisia ajokilometrejä ja vähäsateista ajokautta toivottaen,
Vaiska
-
Hieman ennenaikaisesti kun ei ole vielä lokasuojiakaan mutta vaimon mieliksi sillä hänen pyöränsähän tämä on. California III ja Toyota DX:n ristisiitos. Tarkoitus saada kesän mittaan jarrutestautettua ja muutoskatsastettua. Kallista hommaa kun pelkkä jarrujen mittaus maksaa reilut 500€. Mutta mitäpä ei perherauhan vuoksi tekisi.....
-
Cal EV on hyvässä matkakuosissa.
Liioiteltua tulee hieman tavaratiloissa.
Reissuissa tykkään kyllä että sitä on.
Kuvassa Lapin reissun jäljiltä, tosin pestynä.
Aiemmin Nevada ja V65C pikkulohkoisia.
Merkissä pysytty ja hyvin tyytyväinen.
-
Päivitys. Toki oli jo viime kesänä tässä kuosissa, mutta ei tullut laitettua. Kirjailen putkistomuutoksesta ja parista pikkujutusta tuonne omaan ketjuun, kunhan kerkeän.
-
Ja tämä. (ei antanut liittää kahta kuvaa samaan viestiin ???)
-
Hyvää iltaa.
Näillä mennään. Tuo pienempi on periaatteessa vähän joutilas tällä hetkellä. Pitää katsoa jos vaikka jossain vaiheessa yrittäisi vaihtaa sen johonkin museo-Guzziin tai vastaavaan harrastepyörään, merkkiä kuitenkaan vaihtamatta. Ei vaan kelit oikein ole suosineet kummallakaan ajoa, tänäänkin aamulla 4 astetta lämmintä. Suomen kesä.. :)
-Jani-
edit. Pitää käydä tallilla tarkastamassa että sojottaako tuon Grison lamppu ylöspäin, vai onko se optinen harha.. ;D Huomasin vasta nyt tuon.
-
Tällaisella 2005 Brevalla nyt sitten alottelen Guzzi-uraani. Ihan uus alue kahdeksan Japsipyörän jälkeen.
Mikko, Porvoo.
-
Tänään tuli sitten 19 vuotta täyteen kun ostin Guzzin. Ja huomenna poikani täyttää 19.
-
Ajokauden 2016 loppua vietellään tämmöisen jytistäjän seurassa. Mukava päästellä talvimaisemassa.
T. Kimmo Leinonen Kajjaanista
-
Talvilepo-kuva
-
Cali vaihtui tällaiseen kuukausi sitten.
-
Rouvan puolesta laitan hänen pyöränsä kuvan tänne. Pyörän nimi on California Adamant.
-
Alkaa jo ajatus hahmottua.
-
Stelvio ajopyöränä.
LeMans1000 toistaiseksi tallissa ja hiukan vaiheessa.
Vaunupyörä ei ole Guzzi, mutta tällaisella aloitin moottoripyöräilyyn tutustumisen.
-
Tuolla nyt mennään tämä suvi ja ehkäpä toinenkin.
-
Minun California Vintage, EV touringin etukatteella ja jakkaralla. -92 vuoden Californiasta takalaukku. Itsetehty rosterinen tarakka, johon pikakiinnitteinen penkki emännälle. Tarvikemalliset fishtail äänenvaimentimet.
-
Jackal kotiutettu ;D
-
Tiinan Nevada 2007.
-
Pitkäaikainen haave toteutui!
Kohta nelikymppinen kaunokainen juuri lähdössä
Hämeestä kohti Keski-Suomea.
T,
Jukka
Ps. Toisilla kalusto nuortuu, toisilla vanhenee - vaan ei huonone...
-
Siinä SE!
Vaikka venhe pitäisi saada juhannukseksi veteen, mutta ei malta sitä kunnostella kun moottoritie on kuuma...
8)
-
Nykyiset talouden käyttöpyörät. Etualalla Cali1400 (Omaa sukua Custom mutta varusteltu.) Takana California Adamant.
-
Tässäpä vuoden ja kuukauden käytössä ollut 1400 Touring SE. Kilometrejä on kertynyt lähes 20 000 km.
-
Lehmät
-
Mille vm 1990
-
Tuommoinen tuli talliin pikku-Brevan tilalle, hauska kapine. Onnea ja huolettomia kilometrejä Brevan uudelle omistajalle!
t. Jani
-
Cali EV vm. 2000. Ollut uudesta, nyt 39000km. Valintaan aikoinaan vaikutti klassinen ulkonäkö; pinnavanteet, vaimentajat molemmin puolin ja oletetusti helpohko huollettavuus / yksinkertaisuus, kun nuo venttilikopatkin on hyvin esillä. Ja myös se ettei ole koskaan ollut tusinatavaraa.
Vikoja ollut perävaihteen öljyvuoto, veden kertyminen starttimoottoriin, kampiakselin asentoanturiin kertynyt metallipuru ja huohotiletkun pilaantuminen. Ominaisuutena vapaavalon sammuminen.
Kattia eikä lambdaa ole, ei ABSeja eikä hydraulisia venttiilinostimia. Ruisku on ja ECU 15M, ensimmäinen flashattava mallisarjassaan ja kestäväksi väitetty, yksinkertaisuudessaan kotivirittäjän unelma. Jarruja mainostettiin aikanaan maailman parhaimmiksi.
-
Tässäpä meikäläisen tallin sisältö valohoitoa saamassa.
Takana oleva mattamusta Indian Scout on pojan pyörä. Muut omia.
Joku jo siellä kyselee miten kaikilla ehtii ajamaan? Ei mitenkään. Suurella osalla pyöristä ei ole ajettu vuosikausiin.
Kaikki ovat silti kilvissä ja ajokunnossa.
Terv. Jussi
ps. Pahoittelen Honda AT:n esiintymistä kuvassa... Se on nykyään mun talvipyörä ja ihan oikeasti hyvä.
-
Pikku Breva vaihtui V7 II Stoneen. On vähän Dark Rider varusteitakin
-
Ja vihdoinkin V9 Roamer uudella 2017-mallin kahden istuttavalla sohvalla.
Kunnollisen takajousituksen saatuaan on hän nyt oikein hyvä moottoripyörä ;-)
-
Eilen Lappeenrannan satamatorilla sain yhdeltä herrasmieheltä kehoituksen laittaa mopon kuva tänne esille.
Olen aloitteleva Guzzi harrastaja enkä vielä ehtinyt jäseneksi asti, täällä foorumilla jonkun verran kirjoitellut ja saanut kallisarvoista apua rakenteluun. Pyörä on >100 000 mailia ajettu T3 California -79, joka on ensimmäisen elämänsä nähnyt Englannissa ja sittemmin Saksan kautta n.5 vuotta sitten ajautunut minulle. Ajoin sillä yhden kesän alkuperäiskuosissaan ja sen jälkeen olen pikku hiljaa muokkaillut mieleisekseni niin ulkonäön kuin tekniikan puolesta.
PS. Pää ei ole oma vaan lainattu toiselta harrastajalta :)
-
Cali Vintage-11
-
Breva 1100, -06. Aprilia Falcon jäämistöistä (takapenkin kuuppa) modattu omavalmiste pleksi. Ei ehkä kaunein mutta hoitaa homman.
-
Le Mans IV
-
V75 Calanti
-
Rouvan V7 Special -- Hyvää joulun aikaa!
-
(https://2.bp.blogspot.com/-sQxlk3QXsAc/WXWzUZdZZHI/AAAAAAAADlE/Eb7yHvFGTkAcwPLrSeQnUdk2C1DakJEngCLcBGAs/s1600/DSC_0973.JPG)
Ostin jäsen Paavon Cali Special Sportin männä kesänä. Tykästyin ja liityin Guzziklubiin pari kuukautta sitten. Hidas kun olen, sain aikaiseksi kirjautua foorumille nyt loppukeväästä. Saa nähdä, mitä tässä vielä ehtii tällaisella hosumisella.
-
Tervehdys!
Uudehkojen japanilaisten muoviluotien jälkeen maku on hieman muuttunut ja koin tarvitsevani jotain hieman rennompaa, ns. sunnuntaiajelupyörää jonka takapyörältä ei tarvitse irrota 200 hevosvoimaa. Näinpä viime vuonna tuli hankittua '82 1000SP, joka viime talvena rakennettiin isä/poika-projektina uudelleen mutteri mutterilta. Pyörä valmistui juuri American Car Show'n/MC Heavenin pystytyspäivänä, ja pokaali tuli kotiinviemisiksi. Yllätti aika lailla, sillä niin moni asia on vielä omalla parantelulistalla.
Olen siis aivan täysi noviisi Guzzien parissa (vaikka koko talvi onkin opiskeltu), ja tulenkin todennäköisesti kyselemään jatkossa tyhmiä tällä palstalla. Koittakaa kestää! ;)
(https://green.kuvat.fi/kuvat/Garage/DSC_0782.JPG?img=medium)
(https://green.kuvat.fi/kuvat/Garage/DSC_0783.JPG?img=medium)
-
Uusi jäsen Joensuusta ilmoittautuu palvelukseen.
Kuvassa Breva 1100 2005, ajettu 35 000 km. Korjasin startus interruptusin ja vaihdoin viallisen öljynpaineanturin.
Aivan upea pyörä japsi rivinelosten jälkeen!
-
Uusi jäsen Joensuusta ilmoittautuu palvelukseen.
Kuvassa Breva 1100 2005, ajettu 35 000 km. Korjasin startus interruptusin ja vaihdoin viallisen öljynpaineanturin.
Aivan upea pyörä japsi rivinelosten jälkeen!
Ja tuossa vielä laukkujen kanssa
-
Kuukausi sitten kotiutui Moto Guzzi 850 GT talliin. Valmistusvuosi 1972.
Mr
-
Tällainen Le Mans tuli ostettua viime kesänä.
(http://i.imgur.com/gleOI5E.jpg)
-
Norge vm 2009, ja paluu Moto Guzzin pariin. Menin 2014 myymään vm 2001 Nevadan pois, mutta Guzzi jäi kaivelemaan. Tässä välissä olen ajellut BMW:n pikkugessulla ja juonut töissä kahvia Moto Guzzi -mukista... Pikkugessu löytyy tallista tämän Norgen viereltä.
-
Matkaenduro tarpeen vaatiessa california stone.
-
Moro.
Tällainen Griso käytössä nyt jo kolmatta kesää. Mukava peli kaiken kaikiaan. Vähän "kahvilakilpuri" tyyliseksi olen pikku hiljaa tätä yksilöä muokannut mutta kuitenkin niin että voi tarvitaessa muuttaa alkuperäiseksi.
Mukavia ajokelejä ja turvallisia kilometrejä kaikille Gruppon jäsenille!
t. Jukka
-
Tällä stuukilla tämä kesä
-
Vaimon kakkospyörä.
-
Moto Guzzi Breva 750ie pääsi hyvään kotiin.
-
Tähän minun harhailu eri merkkien koeajojen jälkeen päättyi. Edelleen toivon että Guzzilta tulee jatkoa matkasportti saralle. Siihen asti harhailen kuvan mukaisen valinnan mukaisesti. Guzzistakin aion vielä tehdä luotettavan matkakumppanin.
-
Törmäsin puolivahingossa vanhaan ja kehnoon kännykkäräpsyyn, josta rajasin tämän kuvan. Lähinnä siksi että siinä oli ihan sattumalta tämän hetken kalustotilannetta läheisesti muistuttava näky, vähän kuin piilossa etualalla olevan Kalivieterin hanurin takana. Otettu gutsirallissa useampi vuosi takaperin. Kaitpa siinä sitten oli jotain enteellistä.
Juuri tuo kuvassa näkyvä Breva-yksilö ei siis ole minun, mutta näyttää pitkälle samalta, tosin ilman moista pleksiä. Eli siinä 'ikäänkuin' näkyy tämänhetkinen ajokalusto rinnakkain. :)
Olkoon tämä räpsy nyt tilapäinen placeholder siihen asti että saan päivitettyä sen parempaan.
-
Guzzi California Jackal vm. 2000 ilmoittautuu foorumille. Pyörän historiasta ei ole sen kummemmin tietoa, mutta seisonut ilmeisesti pitkään ja nopean tarkastatelun perusteella, melko huolettomasti huollettu.. Tarkoitus tehdä talven aikana perusteellinen kunnostus, niin että luvassa on huolettomia kilometrejä..
-
hei
Osallistuin huutokauppaan.....tässä tulos ???
Mr
-
no onpas hyvän näkönen kuvassa ainakin
-
Breva meni vaihtoon. Lähiliikkeestä sattu silimään 1200 Sport 2-v-koneella. Värikin kohillaan.
-
Sportissa kaikki kilikkeet kiinni. Vasta pari sataa kilsaa takana ja varsin kelevolliselta tuntuu.
-
Terve kaikille!
Vähän aikaa sitten alkoi tuntua siltä että on aika liittyä Gruppoon, koska noita Guzzeja on jo parittain. Kuvassa molemmat juuri taluteltuina talviunilta.
Mallit ovat 1100 Cal EV Touring vm. -02 ja vanhempi hieman harvinaisempaa sorttia, eli Dingo Cross 50 vm. -72 (entisöity).
Turvallista ajokautta vaan kaikille Gruppolaisille.
-
Tervetuloa porukkaan ja turvallisia kilometrejä sinullekin!
t. Jouko
-
Vm.2020, mutta alkaa elämänsä ajamattomana keväällä 2023.
Matkavarusteita lisätty ja jotain pientä vielä tulossa.
-
Viime vuoden lokakuussa ostettu alta 9000 km ajettuna. Putket menee vaihtoon ensi viikolla. Minun ensimmäinen Moto Guzzi moottoripyörä.
-
Tervehdys kaikille! Useamman vuoden "piilossaelon" jälkeen päätin sitten minäkin liittyä gruppoon, Breva 750 vuosimallia 2004 on tullut omistettua loppusyksystä 2019 asti. A-kortti tuli hankittua mopokortin pohjalta 24 vuotta täytettyäni, ensimmäinen pyörä oli museoikäinen V4 moottorilla varustettu Honda VFR. Kun samalta kylältä sai sellaisen halvalla... Sillä ajettiin vuoden verran, kunnes sekä kuljettaja että matkustaja päättivät katsoa ruohoa aidan toiselta puolelta. Ajoasento päällimmäisenä aiheutti harmia... Nettiä selatessa silmiin iski selvästi silloista pyörää myöskin "roplausystävällisempi" kulkine, lisäksi ulkonäkö mielletty niin minun kuin puolisoni silmää. Taisi tuo matkustaja myös ihastua silloin pyörässä kiinni olleisiin kuljetusmahdollisuuksiin, oli kapsäkkiä oli niin takana, sivulla, tankin päällä kuin eturenkaan päällä ;D
Tähän mennessä meno ollut varsin huoletonta, foorumilta löytynyt apua ja hyvää keskustelua ilman että minun on tarvinnut asiaan puuttua... Toivotaan tähän pientä muutosta, jospa sitten minusta ja brevan reissuista kuuluisi muillekkin kanssakulkijoille hieman enemmän ;)
Kesän tähän mennessä pisin reissu tehty tänään Parolan panssarimuseon kewätsavutukseen, sää mitä mainion ja paljon harrastekalustoa liikkellä :)
-
Mitenkä siinä taas näin kävi ?
Lyhyen harkinnan tuloksena ostin taas Guzzin.... seitsemännen. Aikaisemmat pyörät vuosimallia 1972-2001. Nyt minulle uutta teknikkaa ja varmaan uusia harmaita hiuksia.
Eli Breva 1100 matalalla satulalla. Vuosimalli 2006 ja ajettukin jo 12 tkm.
MR
-
Tämmönen
-
Ensimmäinen Guzzi tarttui mukaan kun keltaisena suorastaan hyppäsi silmille, vaikka motoilut piti olla loppu. Foorumille liitytty, lippis ja avaimenperä tilattu, josko vielä oikein maksaisi jäsenmaksunkin ???
-
Liity nyt ihmeessä Gruppoon, kun pyörän lisäksi tunnuksetkin on hankittu.
Onhan tietenkin muutenkin sallittua kantaa Gruppon tunnuksia, mutta.... ;)
T. Kaijus, the jäsensihteeri
-
Tervehdys kaikille ja kiitos.
Mukava olla uudelleen mukana liki kymmenen vuoden itse aiheutetun katkon jälkeen. Viime vuonna mp-harrastus oli kokonaan katkolla 50-vuotiaan museohondan katastrofaalisen remontin ja rahanmenon takia, Vespan potkulautakin oli ohikiitävän hetken harkinnassa kauppakassiksi.
Tammisaaren sairaalan vuoteessa koronan ja keuhkokuumeen kourissa viime talvena ajattelin, ettei tämä voi nyt tähän päättyä ja periksi ei saa antaa, vaikka sydämeen jäi flimmeri jälkitautina. Vanha suola janotti ja tunne voitti järjen vai menikö se toisin päin?
Kerhoilut ja miitit ovat jääneet riskiryhmäläisenä koronan takia ja pikkukaupunkiin muuton jälkeen, enempi sitä ajelee "bronsonina" omaan tahtiin paikallisia mutkateitä.
Uusi perheenjäsen California Touring löytyi kevättalvella Pietarsaaren RE Motorsilta etänä ja Mats Kockin toimesta kotiin toimitettuna.
Kaksi vuosikymmentä vanha ja paljon reissuja nähnyt, mutta ollut samalla entisellä omistajallaan uudesta pitäen Tampereen suunnalla.
Hieman painavahan Pulteripyörä on vanhalle miehelle käsitellä, mutta ajo on vanhaa tuttua kuin kotkan lentoa.
Kulutusosina piti silestone eturengas ja hengetön akku vaihtaa, muuten koputan puupäätäni, että PI-isolohko toimii hyvin ja on "pientä pintaremonttia" on tehty, tietysti taas entiseen malliin... 😉
Hyvää syksyn jatkoa ja terveyttä kaikille!
Reima "RStone"
-
Terve!
Mopoilun aloitin 1976 ja pyöriä on tullut ja mennyt ja välillä ollut taukoakin. Persaukiselle tekniikan on täytynyt olla yksinkertaista, että sitä on itse pystynyt huoltamaan. Ihan poropeukalo en ole, on koneistajankin koulutus muiden papereiden lisäksi.
Moto Guzzi -konsepti, etenkin moottori on aina minua miellyttänyt. Joskus Piikkiössä istahdin Le Mansin päälle ja totesin, että vaikka pitkä olenkin, en kuitenkaan orangutangi, eli tämä ergonomia ei minulle! No käyttöpyöränä oli 18 vuotta Royal Enfield Electra (2005), se viimeinen kaasutinmalli. Helppo pyörä kaikin puolin, mutta viime kesänä tuli kyllästyminen: en viitsinyt enää ruveta kaikkia sähköjä uusiksi tekemään, vaan laitoin työkaverille eteenpäin.
Aloin silmin avoimin katselemaan Nettimotoa, ja totesin, ettei nuo käytetyt Guzzit ihan älyttömän hintaisia ole. Koska kyse on arkipyörästä, jolle tulee taajama-ajoakin, en halunnut isoa pyörää (sellainen on jo, BMW R100RS), ja mieluummin ilman ruiskua. No, löytyi tuollainen vain 36 000 ajettu 2002 Nevada. Ostopäätöstä tuki tietysti myös toimivan huollon läheisyys Piikkiössä, asun Turussa. Ikivanhat kumit meni heti vaihtoon, keskiseisontatuki löytyi Ebaystä ja viime maanantaina vein satulan Nummenpakan Classic-verhoomoon. Eli pientä nyppimistä, mutta periaatteessa varmaan terve pyörä, jolla vielä paljon kilometrejä edessä.
Tuntui heti ensimmäisellä ajokerralla jotenkin tutulta ja käteenkäyvältä. Tuntuma on itse asiassa hyvin samanlainen kuin Royalissa, mutta potkua onkin sitten ihan eri malliin.
Talvisin terveisin,
Jojje
-
Menestystä hankinnalle! Pakoputken suojat ovat persoonalliset.
Eipä siinä isompaa eroa ole onko kaasutin vai ruisku. Eivät ole ruutat juuri ajoa haitanneet ja ovat siistimpiä ohjelmoida uudelleen. Näppäimistön näpyttelyä on se. Sytytys onkin sitten täyssähköinen ohjausbokseineen.
Itselläni on ollut kaksi pikkulohkoa 90-luvulla. Jälkimmäien samalla koneella, mallia NTX, kuin hankintasi ja toinen, vanhempi TT. Eli enduromeininkiä. NTX:n vaihdoin pikkusummalla vuotta nuorempaan Ducati 906 Pasoon. Se olikin kiva laite ja helppohuoltoinen.
Sen opin että Guzzin moottorin tekniikka ei kestä talviajoa. Kuluu hurjasti. Ryhtyy savuttamaan. Viileillä säillä kannattaa kone lämmityskäyttää ennen ajosuoritusta. Tai vähintäänkin lähteä lämpimästä tallista. Helteestä kone tykkää. Vaihteisto on semmoin että alakierroksilla ei pidä rytkyttää menemään vaan ajella reiluilla kierroksilla. Kolmea tonnia pidetään yleisesti ajokierrosluvun alarajana jos moottoria kuormitetaan. Tämä maininta siksi että vikaantuneita vaihteistoja olen nähnyt liian monta mainitusta syystä. Mutta on näillä ajettu hyvinkin pitkiä rupeamia ja samalla omistajalla kymmenen vuotta ei ole poikkeus.
-
Kiitos, Matti!
Telakoillakin työskennelleenä nykyisenä merimuseotyöntekijänä turkkilevystä (ks. esim: https://www.metallvaror.se/shop/halkfri-durkskiva-i-13554p.html (https://www.metallvaror.se/shop/halkfri-durkskiva-i-13554p.html) ) tehdyt suojat puhuttelevat minua siinä määrin, että saatan jättää ne silleen. On meinaan sen verran monta kertaa saappaiden pohjien kiinnipalamia äänenvaimentimista raavittu. Äläkä huoli, olen koneita tottunut kierrättämään, toisin kuin vaimoni, (jolla pitäisi olla diesel) jota jaksan huomauttaa vedättämisestä Opelillaan! Opin tämän asian autoteknikkoisältäni. Minulla oli Royal Enfield Electrassa Smithsin kierroslukumittari, kone kiersi nätisti tuonne 5800, sitten rupesivat jouset lepattamaan ja hupi loppui! Lukema, jossa Norton Manx oli parhaimmillaan.
Kaasutin/ruisku -asiaan totean vain, että parasta on tekniikka, jota ei ole: siihen ei tule vikoja.
-
Ne on nuo massan hitaudet ja löysät vieterit kierrosluvun surma. Toisaalta, ei tule huonosta voitelusta johtuen ennenaikaisia kulumia.
Dieseleitä tutuinpia on Valmetin vanhat kolmos- ja neloskoneet tasapainoitusakseleilla ja ilman. Muutoin olen työskennellyt ihan männättömien moottoreiden parissa. Jo teini-iässä.
Kokolailla kierretettävimpiä koneita haarovälissäni ovat olleet Guzzin Daytona (En ole omistanut mutta radalla koittanut.) ja Centauro jolla taisin vaeltamaan tuhansia km ilman merkittäviä ongelmia. Se on edelleenkin liikenteessä toisaalla. Tulkitsin kyseisen moottorin neliventtiilirakenteen olleen Guzzin isolohkon viimeinen virsi. Ei ollut, tuli vielä 1100, 1200 ja 1400 joihin olen ollut tyytyväinen. Paskaa en osta. Joita Guzzilla on ollut toisinaan tarjolla. 1200 neliventtiilikone oli alkuunsa surkea. Sitten korjasivat suuntaa ja siitäkin on tulut käypäinen. Osaava ostaja tietää ettei osta sutta joita vielä on kierrossa muutamia. Kyse on vain teknisistä muutoksista. Muu tekniikka kyllä toimii. Poikkeuksena Daytonan/Centauron kone kiertää kevyesti 12000 kierrosta minuutissa. Ilman oireita. Enempää en ole uskaltanut. Koneessa ei ole kierroslukurajoitinta. Mp-kokoontumisissa on kierrätysvillitys päättynyt usein omaan esitykseeni. Daytonan/Centaron kone on merkittävästi vähävikaisin Guzzin myllyistä. Mutta on siihen tehdas satsannutkin. Tekniikkaratkaisut on pääosin peräisin Amerikasta. Dr. Wittner duunasi. Oli ilo ajaa pyörällä jonka ajo-ominaisuudet ylittivät omat kykyni mutta jännää ja hauskaa oli. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.518694904864958.1073741842.433971970003919&type=3
Valitettavasti tehdas teki loppusarjaa vakiovaihteistolla joka on hitaampi vaihtamisen suhteen. Tuskin haittaa harrastajaa. Itse en ole sellaiseen törmännyt. Toisaalta, kisalaatikon remontoiminen voi olla haastavaa koska vaeaosia on harvassa. Tähän asti loorat ovat toimineet hyvin. Suomessa taitaa olla yhden käden sormien verran Daytonoita ja Centauroja. Hyvä, jos on enemmän. Ykkössarjan Daytonaa ei liene yhtään mutta seuraavia on. Se jonka rakentelin mieleisekseni eroaa kyllä tehdasvehkeistä. Eikä ole kaksipaikkainen, hyh.
Pääosin Guzzin koneet ja pyörät ovat olleet varsin käyttökelpoisia. Sopivat myös ahdettaviksi suht alhaisen puristussuhteen vuoksi. Muutaman olen tehnyt ja osin teettänyt. Yksi on työn alla. Malli vuodelta -82. Poikkeavasti 950 cc. Mekaaninen Eaton tarjoaa ilmaa ja MegaSquirt häppää. Ensi keväänä nähdään josko hörähtää. Jos hörähtää 120-leveä takarengas on kulutustavaraa...
-
Onpa klassisen näköinen.
Uudeksi pyöräksi korostaa mainiosti sitä miltä Guzzit näyttivät 70- ja 80-luvun tietämin.
Menestystä ja paljon kilometrejä!
-
Tässä MG MilleCenton vierelle uusi kaveri
Cardellino E
-
Tämmönen
Onko ollut hyvä ? Minulle taitaa tulla täysin samanlainen kun ei tuo V85TT nyt ehkä ollutkaan se minun juttu ;D
-
Hei
Tässä tankki täytettynä ,katsotaan kuinka pitkälle pääsee 1 kwn moottorilla
-
Hei !
Tallin tyhjennyksen myötä lähti kaksi ja rahaa matkaan. Eli ei halvaksi käy :D Tilalle uusi V85TT madallettuna omaan pieneen nahkaa syntyneelle. Harvinaisen miellyttävä pyörä sen 850 km perusteella mitä muutamassa viikossa sain ajettua.