Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: themetus - Lokakuu 09, 2008, 16:48:38 ip

Otsikko: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: themetus - Lokakuu 09, 2008, 16:48:38 ip
http://press.motoguzzi.it/press.asp?idpadre=359&idliv=347 (http://press.motoguzzi.it/press.asp?idpadre=359&idliv=347)

Sportti on hieno!

Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Lokakuu 09, 2008, 19:11:35 ip
Onko linkissä jotain hämminkiä?
Ei avaudu!!
Kimmo
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: themetus - Lokakuu 09, 2008, 21:11:07 ip
hmm. Mulla kyllä linkki toimii. Olisko ollut Italian poikien sivut rikki?
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Ekku - Lokakuu 11, 2008, 11:59:39 ap
No ei kyllä ole.

Käyttäisivät edes jotain muuta nimikettä kuin "Sport", kun pyörä ei ainakaan jousituksen ja jarrujen osalta vaikuta lainkaan sportilta muotoilusta puhumattakaan.

Ihmetyttää tuo tehtaan mallipolitiikka, kun lähes jokainen harrastaja pystyy pyydettäessä kertomaan ne elementit, mitä sportti-Guzzissa olisi hyvä olla, mutta tehdas ei siihen näemmä pysty.

Tuohan on touring-pyörä ilman katteita.

Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: MotoJari - Lokakuu 11, 2008, 17:42:20 ip
Sportti kelpais mullekin.
Tehoa vähintäänkin riittävästi, iso tankki, ei liian eturönöttävä ajoasento,
ulkonäkökin menevämpi kuin Brevassa.
Ostajia tuskin riittää jonoksi asti kun hinta tulee arvatenkin olemaan jotain 20k€,
selvästi enemmän kuin vaikkapa Buimurin R1200R.
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Leo - Lokakuu 11, 2008, 18:51:41 ip
Hello!

Kelpais, kelpais, mutta vähän samoilla linjoilla kuin Ekku; ei ihan Sport. Vai onko niin, että käsitykset on muuttuneet mallinimissä. Sport on mun silmissä nopea maantiepyörä jossa ajo-ominaisuudet ja ilmanvastus on huomioitu korkeille nopeuksille.
Tuo on pikemminkin Urban-City-Sport, jolle onkin varmaan kysyntää isoilla markkinoilla. KyykkySuperSporteilla kun ei isoissa kaupungeissa ole paljoa käyttöä (onko edes missään yleisessä liikenteessä Suomessakaan). Tolla paahtaa kaupunkialueilla ja kehäteillä mukavasti.

Ehkä tuo on nykyään Sport.
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Ekku - Lokakuu 12, 2008, 16:26:17 ip
Kyllä tuo on siinä mielessä takapakkia, että jo V11 sport oli sporttisemman näköinen kuin tuo luomus.

Sporttipyörän ensimmäisiin ominaisuuksiin kun ei käsittääkseni kuulu "rento ajoasento kaupunkiajossa" :)

Guzzin sportiltahan ei kukaaqn tietysti odota mitään valtavaa teholukemaa taqi poikkeuksellisen pientä painoa, mutta kyllä jousitus/jarru-komponenteissa ja ajo-ominaisuuksissa pitää löytyä kovan tason tavaraa.

On alkanut huolestuttamaan, että eivät tuon vertaa tehtaalla tajua, että pelkkä "sport"-nimitys ei riitä. Pitää olla ominaisuuksiakin.
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Pexi - Lokakuu 12, 2008, 18:47:45 ip
Taidan kompata Ekkua siinä, että Sport on oudosti valittu nimi tuolle Breva-johdannaiselle.

Tosiaan kaipaisi jousitukseen enemmän "uskottavuutta" ansaitakseen Sport nimen. Nimestä huolimatta oikein kivan oloinen laite, luulen että sopisi minunkin käyttöön mainiosti.
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Pexi - Lokakuu 13, 2008, 23:30:42 ip
Toivottavasti ei vanhoja 3rad:n kuvia Intermotista:

kaunistunut Bellagio
(http://3rad.smugmug.com/photos/390081647_7724R-L.jpg)

ja musta V7:
(http://3rad.smugmug.com/photos/390081637_97cZ5-L.jpg)
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: lemppari - Lokakuu 14, 2008, 10:24:00 ap
Ja oikeastihan kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä tuo kaunis SPORT päätettiin tehdä pikkulohkosta? Miksi ei esim Bellagion kaffeprännäristä? Ehkä pitäisi kuitenkin koeajaa tuo kaunotar, voihan olla että siinä on tehoa riittävästi mutkaisella tiellä nautiskeluun.

Muuten olen samaa mieltä kuin ylläolevat. Ei pari pärettä hyvän perusmatkapyörän lampun ja satulan päällä tee sporttia, edes ulkonäöllisesti. Onkohan se MGS-projekti kokonaan lopetettu? Siinä olis ollut oikea kyykkysportti!
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 14, 2008, 10:59:46 ap
SPORT on 1200 neliventtiili.. Tarkoittanet tuota V7 Classicia? Siinä on aivan riittävästi papua mutkailuun ja herkutteluun. Aivan mainio pyörä, voisin sellaisen ottaa kakkospyöräksi. Viime kesän toinen suosikkikoeajoni.

Miten niin kaunistunut Bellagio? Tuo on käsittämättömän järkyttävä! Miksi MIESpyörästä pitää tehdä tyttökaramelli? Liekö perääkin laskettu?  >:( Tämän kaunistellun Bellan haluajat voivat varmaan ostaa jonkun Calin, joka kiiltää ja lipuu matalalla jo valmiiksi. Mattaväri on tuon pyörän muotoilun ja ulkonäön peruspilari. MOT
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: lemppari - Lokakuu 14, 2008, 13:57:59 ip
Sitäpä tarkoitin. Ja olen myös samaa mieltä tuosta Bellagiosta. Mattamusta on aina mattamusta! Seuraavaksi laittavat tietysti sissybarin, valaistun inkkarinpään etulokkariin ja korkeat kustomsarvet. Niin ja apuvalot....
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: MotoJari - Lokakuu 14, 2008, 17:22:16 ip
Ja oikeastihan kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä tuo kaunis SPORT päätettiin tehdä pikkulohkosta? Miksi ei esim Bellagion kaffeprännäristä? Ehkä pitäisi kuitenkin koeajaa tuo kaunotar, voihan olla että siinä on tehoa riittävästi mutkaisella tiellä nautiskeluun.

Ehkä siksi että pyörä oikeasti vastaisi mitoiltaan alkuperäistä veeseiskaa. Mun mielestä pyörän sirous ja kevyt käsiteltävyys on tossa se juttu.  Isolohkoversio painaisi ihan he*v*tisti enemmän.  240+kg norsu, no thanks...
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Lokakuu 14, 2008, 18:36:25 ip
Terve!
Bellagio on vaikea paikka. mattamusta on ok mutta ei toi hopeinenkaan ole ruma. Tämä kiiltävän musta V7 iskee enemmän kuin valkoinen vastaava! Maut menevät ristiin. Vanha motoristin sanonta toinen tykkää tyttären toinen äidin prätkästä :)
T: Kimmo
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Pexi - Lokakuu 15, 2008, 12:01:44 ip
Miten niin kaunistunut Bellagio? Tuo on käsittämättömän järkyttävä! Miksi MIESpyörästä pitää tehdä tyttökaramelli? Liekö perääkin laskettu?  >:( Tämän kaunistellun Bellan haluajat voivat varmaan ostaa jonkun Calin, joka kiiltää ja lipuu matalalla jo valmiiksi. Mattaväri on tuon pyörän muotoilun ja ulkonäön peruspilari. MOT

No mies, eikös se ole nimenomaan kaunistumista, jos karusta äijäpyörästä syntyy seksikäs pimu?  ;) Se on sitten makuasia tykkääkö enemmän pimusta vai machosta, tai niinkuin nykyisin on kai muotia, eli kummastakin  ;D ::) :P

No, vakavasti puhuen siinä mattamustassa Bellagiossa minua häiritsee takalokasuojan mattamusta muovisuus, joka sai jostain syytä koko pyörän näyttämään jotenkin halvalta tai ehkä enemmänkin keskentekoiselta. Ainakin kuvassa tuo koreasti maalattu pimu näyttää minusta siis paaaaaljon paremmalta. Kiiltävävaatteiset pimut on hienoja, viidakon vanha sanonta.
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 15, 2008, 12:41:31 ip
Niinpä niin. Mutta jos Mies-Bellagio pitää koristella riikinkukoksi ja kuorruttaa ylimääräisellä kiiltävällä, on lopputulos vähintään transseksuaali. Mies naisen vaatteissa. Vaihtakoot sitten nimen vastaamaan uutta ulkokuorta Bellagio->
*snip snip*
Castraattio..
Ja ainakin kuvan perusteella (olisko kuvakulma kyseessä?) näyttää matalammalta kuin tämän vuoden malli. Ei Bellagio sentään ole mikään persemaassa -lipumiseen tarkoitettu laitos, koeajo viimeistään kertoo mistä tuossa pyörässä on kyse. Vehjes on erittäin kääntyvä ja ajettava, hakkaa muut isolohkot.
Otsikko: Vs: Uusia Guzzeja
Kirjoitti: Miki - Lokakuu 15, 2008, 16:09:33 ip
Mun silmää on aina tuo Sport ja Breva "istunut" hyvin. Kävin keväällä ajamassa Norgen, Sportin ja Bellagion ja jokainen mukavan oloinen peli omaslla tapaa. Moottorin luonne on niin erilainen nykyiseen mopottimeeni verrattuna (Suskan Bandit). Ei rivinelkusta saa irti sellaista äijäenergiaa mitä kumpuaa tuollaisesta V2sta.