Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TunturiTT - Syyskuu 25, 2008, 01:47:54 ap
		
			
			- 
				Päämies Piaggio siirtää Guzzin tehtaat uuteen paikkaan. Perinteikäs alue vaihtuu.
 
 Englanninkielinen tarina:
 
 http://www.visordown.com/motorcyclenews/view/piaggio_gobbles_up_moto_guzzi/5586.html (http://www.visordown.com/motorcyclenews/view/piaggio_gobbles_up_moto_guzzi/5586.html)
- 
				Caccio! Tosin ei sentään Kiinaan!
			
- 
				Siinä jutussa on mainittu kaksi paikkakuntaa , Noale ja Pontedera . Saas nähdä missä vietetään 90 v pippaloita vuonna 2011 ? Kyllä siellä on jotain mainintaa 50cc skoottereiden valmistamisesta kiinassa , onko tämä sitten alkusoittoa , mene ja tiedä ?
			
- 
				Eikös se Ameriikan patarautakin nykyään valmistu Ming Wau Keessä?
			
- 
				Kuusisen Topihan joskus (vanhan keskustelupalstan aikaan?) spekuloi tällä asialla; suuri herra I Baggio taisi olla takapiruna, pointtinahan oli se että saadaan Guzzi pois Mandellosta, tehtaat nurin ja keskellä kylää oleva erittäin kallisarvoinen tonttimaa asuntokäyttöön.
 
 (hmm.. missäs ne vanhat keskustelut olikaan.. kaivettaas vähän guuggelia..)
- 
				Yksi mahdollisuus on, että nykyinen tehdasrakennus muutetaan jättimuseoksi ja juhlatilaksi, jolloin pidot vaan Mandellossa paranis. Luutavasti paja on suojelukohde ja Italian kansallisomaisuutta, johon ei saa kajota.
			
- 
				Ei löytynyt mitään.. :X Arkisto lienee poistettu.
 
 Tämmöinen löytyi:  http://www.google.com/custom?hl=en&safe=off&cof=AH%3Aleft%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.gruppoguzzi.com%2Fattachment.php%3Fid%3D7%3BLH%3A95%3BLC%3A%23333366%3B&q=valitse+artikkeli+site%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.gruppoguzzi.com%2FGMGFArkisto%2F&btnG=Search
 
 Mutta eihän tuossa ole läheskään kaikki..
 
 Aiheeseen;
 Tehtaanhan (kiinteistön) omistaa Piaggio nykyään ja Guzzi on vuokralla. Näin miustaakseni Topi kirjoitteli.
- 
				Marko kirjoitti: Ei löytynyt mitään.. :X Arkisto lienee poistettu.
 ...
 
 Oli ne ainakin jossain vaiheessa tallessa tämänkin foorumin kautta löytyneen linkin takana, mutta jos ne on sieltä jonkin päivityksen yhteydessä hävinneet, niin sitten.
 
 Mutta ei hätiä. Tarkistin ja minulla ne on jossain levynkulmalla tallessa, eli tuon vanhan foorumin sisältö maaliskuusta 02 lokakuuhun 05. Jos joku haluaa tehdä guzzikulttuuriteon ja julkistaa ne uudestaan vaikkapa gruppon kotisivuilla ja niitä ei enää täältä löydy, niin yksityisviestiä, kiitos. Minulla ei ole mahdollisuutta niitä suuremmin hostata.
 
 Olli
- 
				Jep, foorumin päivityksen yhteydessä linkki tosiaan "katosi", vaikka tiedostot on vielä toki tallella palvelimella.
 
 Foorumi on parhaillaan siirtymässä kokonaan uusiin hoteisiin, joten tänne en enää muutoksia tee. Linkkiä vanhoihin juttuihin ei siis ilmesty enää tälle alustalle.
 
 Hallitus tai kerho tiedottanee foorumiasiassa virallisemmin ja tarkemmin kohta puoliin.
 
 /Pexi
 
 
- 
				Vanhat keskustelut löytyvät vielä kiinnostuneille täältä: http://www.gruppoguzzi.com/GMGFArkisto/arkisto.html (http://www.gruppoguzzi.com/GMGFArkisto/arkisto.html)
 
 
- 
				Niin kait se tässä maailmassa menee - eikä mikään ole pysyvää... :'(
 Onneksi edes kerran elämässä tuli käytyä Mandellon tehtaalla ja museossa.
 
 Toivottavasti Guzzi ei ole Piaggio-konsernissa uusissa massatehtaissa saatikka sitten kaukoidässä muuttumassa muoviseksi bulkkituotteeksi ja nuorisopyöräksi...!
 Historiallisessa tehtaassa valmistetuissa pyörissä tulee aina olemaan se SIELU - tämä henkilökohtaisena vanhan jäärän mielipiteenä.
 
 - Reima -
 
 PS. Hommasin muuten ennen syysajelua Stoneen rekkarin aluskilveksi tekstin: MOTO GUZZI - non bulk product
- 
				[Toivottavasti Guzzi ei ole Piaggio-konsernissa uusissa massatehtaissa saatikka sitten kaukoidässä muuttumassa muoviseksi bulkkituotteeksi ja nuorisopyöräksi...!
 Historiallisessa tehtaassa valmistetuissa pyörissä tulee aina olemaan se SIELU - tämä henkilökohtaisena vanhan jäärän mielipiteenä.
 
 Asiaa puhut veliseni
 IH
- 
				No joo, nyt näyttää siltä, että Piaggio tekee sen, mihin Aprilia ei pystynyt: Guzzin tehdas siirretään Mandellosta Pontederaan. 
 
 Motociclismo.it:n mukaan jotkin toiminnot on jo siirretty.
 
 http://www.motociclismo.it/ -> news ja siitä rullaten alespäin "Inutile la protesta..." ja vaikka Googlella kääntäen.
 
 Shit happens.
 
 -Topi Kuusinen
- 
				En usko ollenkaan että Moto Guzzi kokonaan mihinkään häviää Mandellosta. Jää sitten vaikka tehdas museoksi ja syksyiset Guzzi-festarit Mandelloon jos ei muuta. Sen verran merkittävässä asemassa Guzzi niillä kulmilla on että tehtaan muutosta aiheutuvat jälkeiset olis samanlaiset jos turun sinappi tehtäisiinkin Ruotsissa tai joulupukki asuisikin pohjoisnavalla!  Kaikki sen tietää mistä Guzzi tulee, mallimerkinnät on suoraan Comon seudun kartasta otettu, ja koko pyörän identiteetti rakentuu seudun kautta ja seutu Guzzin kautta. Ai PRKL että grisoo...
 PS: Käykääpä matkoillanne Mandellon juna-aseman vieressä olevalla snack-baarissa kaljalla ja huikopalalla GMG-festareitten aikaan. Meno saattaa olla varsin hurjaa. Siinähän istuessa on hienot tehdasmaisemat ihan radan toisella puolen. Tänä vuonna ei GMG:tä taidettu pitää ollenkaan, toivottavasti sitten ensi vuonna taas.
- 
				PS: Käykääpä matkoillanne Mandellon juna-aseman vieressä olevalla snack-baarissa kaljalla ja huikopalalla GMG-festareitten aikaan. Meno saattaa olla varsin hurjaa. Siinähän istuessa on hienot tehdasmaisemat ihan radan toisella puolen. Tänä vuonna ei GMG:tä taidettu pitää ollenkaan, toivottavasti sitten ensi vuonna taas.
 [/quote]
 
 Niin ja missä pidetään GMG vuonna 2011 ?   ???
- 
				..jos turun sinappi tehtäisiinkin Ruotsissa...
 
 
 ööh, eikös se tehdäkin jo jossain ruotsissa vai puolassa?
 
 vai oliko tämä kompa? :o
 
 Auran sinappihan tehdään Turussa.
 
 /edit: Mandellossa käyneenä; hieno paikka ja uudestaankin voisin mennä.
- 
				Hongston, 
 
 En jotenkin jaksa uskoa siihen, että tehdas *ainakaan kokonaisuudessaan* jäisi museoksi, jos/kun Guzzin tehdas muuttaa pois. Siinä ei olisi ensinkään (taloudellista) järkeä, samalla vaivalla voisi pitää sitten ainakin tuotannon osan Mandellossa. Tehdas sileäksi ja (loma-)asuntoja tilalle... Museoksi sitten uusi rakennus aseman vieraan tai vaikka tehtaan portin oikealla puolella oleva hieman erillinen rakennus, jossa on kai varastoja, työntekijöiden kanttiini tai jotain.
 
 Pahoin pelkään, että jos/kun Guzzin tuotanto siirtyy pois Mandellosta, kylässä käypi voimakas rakennemuutos elinkeinorakenteen siirtyessä muiden Comon rantakylien tyyliin turismin suuntaan. Ajatelkaa kyliä Mandellosta rantatietä pohjoiseen...
 
 Guzziin liittyvää Mandelloon kuitenkin jää joka tapauksessa, museoita; alan kauppiaita, mutta arvelisin että samoissa rytinöissä lähtee esimerkiksi Gilardoni (ja mitä muita alaan liittyviä tehtaita siellä onkaan) parempiin maisemiin. Logistisestihan Mandello on melkoinen pussinperä.
- 
				Markolle : Aivan oikein Auran sinappi tehdään turussa mutta turun sinappi vietiin jo ammoisina aikoina ruotsiin ja sieltä edelleen puolaan  :(
			
- 
				Uusin MOTO ykkönen =Mandello del Lariossa sijaitsevia tehtaita uudistetaan parhaillaan..........Uusi emoyhtiö on sijoittanut 12 miljoona euroa tämän hankkeen loppuun saattamiseksi. Tästä syystä tehdas on nyt suljettuna noin kahden kuukauden ajan.  Moto Guzzit tullaan jatkossakin valmistamaan merkin syntysijoillaan,..........Mandello del Larion pikkukaupungissa !!!!!!! Että sillai. :-*  
			
- 
				Olen eeeerittäin iloinen  :) :) :) jos tämä pitää paikkansa. Italialaisella tehokkuudella mp-tehtaan varmaan uudistaa kahdessa kuukaudessa ???
 
 Edit: Näyttää netissä olevan kaikenlaista tietoa tästä: http://lyhytlinkki.net/?2kxiwjv0 (http://lyhytlinkki.net/?2kxiwjv0)
 
 -Anssi
- 
				Ote uutistekstistä:
 
 “One of the most important things for someone buying a Moto Guzzi is that the bike was made in Mandello del Lario,” he said. “Moto Guzzi has been there since 1921.”
 
 MOT  ;D - non bulk product!
 
 - Reima -
 
 
- 
				Olen eeeerittäin iloinen  :) :) :) jos tämä pitää paikkansa. Italialaisella tehokkuudella mp-tehtaan varmaan uudistaa kahdessa kuukaudessa ???
 
 Edit: Näyttää netissä olevan kaikenlaista tietoa tästä: http://lyhytlinkki.net/?2kxiwjv0 (http://lyhytlinkki.net/?2kxiwjv0)
 
 
 Hauska julkaisu tuo Motorcycle News. Ensin julkaisevat itse nettisivuillaan uutisen Mandellon tehtaan lakkauttamisesta, sitten kumoavat tämän "eräällä moottoripyöräaiheisella sivustolla esiintyneen väitteen." No, voihan niitä uutisia noinkin tehdä...
 
- 
				Uskomme siis Moto-Ykköstä - ei se ainakaan mikään iltapäivälehti ole  ;D
			
- 
				Uskomme siis Moto-Ykköstä - ei se ainakaan mikään iltapäivälehti ole  ;D
 
 
 Moto1 lempparilukemistoa, sen sanaan on uskominen, kun kerran toimitetaakin täällä Hyvinkäällä!
 
 Kylmä kivi vierähti sydämeltä. Ajattelin jo kauhuissani kuinka uudet Guzzit komeilisivat Piikkiössä poikittaisilla V-koneilla tai rivi moottoreilla varustetttuna  :o
 Kimmo
- 
				Moi. Toisenlainen näkökanta. Eiköhän Guzzinkin olisi kuitenkin jo aika oikeasti uudistua, jos aikoo pysyä markkinoilla. Kaikesta hienosta perinteestä huolimatta ja sen takia! Jotain räväkämpää tuotetta odottaisin. Jos se sitten vaatii tehtaan siirron, lienee se hyväksyttävissä. Nykyisellä myyntivolyymillä ja tuotantosysteemeillä taitaa nykyinen tuotantotila olla jonkinlainen riippakivi. Kyllä pienempikin liiteri varmaan riittäisi. Ja eihän se nyt vielä mihinkään Kiinaan kait siirry? Ei tulevaisuutta voi ennustaa, se  syntyy tässä hetkessä. 
			
- 
				... Ajattelin jo kauhuissani kuinka uudet Guzzit komeilisivat Piikkiössä poikittaisilla V-koneilla tai rivi moottoreilla varustetttuna  :o
 Kimmo
 
 Niin, no... Eikö se ottocilindro vuonna 57 tms. ollut poikittainen v8?
- 
				Olihan Guzzilla 70-luvulla deTomason omistuksessa rivinelkkuja, nimi tosin olisi voinut olla Guzzelli.