Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: heikkil - Syyskuu 22, 2008, 09:12:31 ap
-
Kaveri sai tänään ikiomaksi '03 California EV Touringin ja satula meinaa hangoitella vastaan. Eli miten saada satula irti ilman suurempaa väkivaltaa? Lukko naksuu / lonksuu vaijerista vetämällä, mutta tuhto pysyy itsepintaisesti paikallaan.
-
Omassa '02:ssa on hieman samaa vikaa. Se aukaisumekanismi on ns. persiistä, kuten satulaan hyvin sopii. Vaijeri on kyllä säädettävissä, mutta säätöjuttu on tietysti siellä satulan alla. Vaijeri on ilmeisesti hieman venynyt tai sitten säätö on pielessä. Sillä pyörän virta-avaimellahan ensin avataan se lukko, ja sitten peukulla painetaan sitä vaijerin päässä olevaa vipstaakia alaspäin ja samalla kiskotaan penkkiä ylös, vaatii toimiessaankin hieman riuhtomista. Satulan takaosassa lokarin päällä on kaksi ohjaintappia ja lukitus on suunnilleen kuskin istuinkohdan alla. Jaa niin, ja tuo edellinen pätee vain yksiosaiseen satulaan, taitaa joissakin olla satula kahdessa osassa...
-
Kaverilta vastinetta (ei, itse en ole Calia ostanut, en edes nähnyt kyseistä yksilöä, vaan ihan oikeasti kaverin pyörä... :P ):
'Avausteoria on kyllä tiedossa, ja vaijerinkuorestakin koetettu riuhtoa lisävedon saamiseksi, mutta kököttää vaan kiinni. Eli mistäpäin purkamalla tai ronkkimalla sen voisi saada auki isommin rikkomatta? Edes korjaamokäsikirja ei anna vastausta..'
-
Jospa koettaisi niin, että poistaa sen lukon puoleisen sivuposken (kiinni kahdella pultilla) ja jos sieltä sitten yläviistoon satulan helman alle katsoen näkyisi se vaijeri. Se on kiinnitetty rungon yläputkeen nippusiteillä ja sitten se kaartuu ennen takalokaria keskelle lukitussalpaa kohti. Kun nykäisin vaijerin kuoresta sivulle päin, niin ainakin oman pyöräni lukitussalpa aukesi. Tämän kokeilin siis satula irroitettuna, rungon päältä, ja lukitussalvan olin naksauttanut kiinni-asentoon, tiedä sitten onnistuuko, kun on vain tuo sivuposken tuoma tila käytössä.
-
'Mainitut konstit olivat itseasiassa jo käytössä, mutta vinkeistäsi (sekä neljästä a-kaliasta) rohkaistuneena menin ja riuhtaisin satulan irti. Vaijerinsäädön ja rasvailun jälkeen pelittelee. Grazie! :)! Pitääpä laittaa anomus josko minutkin hyväksytään Guzziveljeskuntaan. Odotellessa motostani voi lueskella tarinantynkää saksantuliaisesta tuolla... http://www.kaasukahva.net/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1666 (http://www.kaasukahva.net/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1666)'
-
Näyttäisi olevan Lafranconin putket paikalla , onkohan myös hydroventtiilit , jos on otappa selville onko venttiilipäivitykset myös tehty ? :prof:
-
Hel#etin hieno. Hyvä valinta heikkil.
-
Antsu kirjoitti:
Hel#etin hieno. Hyvä valinta heikkil.
Kuten sanottu, ei ole ikävä kyllä oma pyörä... :cool:
Eilen tosin vaihdoin itsekin pyörää, mutta Monzan kaveriksi ei vieläkään tullut toista Guzzia.