Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Urpo ja Turpo - Elokuu 02, 2008, 06:29:50 ap
-
Vetoketjustahan jää joskus se vedin tai koko yläosa käteen.
Tämän kanssa on taisteltu vuosikaudet ja kaikenlaisia pikavirityksiä
on keksitty, mutta nyt tässä on niinsanottu endlösnung:
Hio vetoketjun vetimen yläosa tasaiseksi. Hio varaosavetimen alaosa
pois (jätä n. 0,5mm materiaalia). Liitä nämä puoliskot epoksiliimalla.
Mahdollinen lukitusfiitseri menetetään, mutta muuten on parempi
kuin uusi.
-
Itse kun olen vain teknikko, en moiseen työhön älynnyt pari kesää sitten ryhtyä, kun takkini hihoista katkesi vetolenkit. Sen sijaantaivuttelin ruostumattomasta langasta uudet vetotaakit. Lukitustoimintokin säilyi.
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/TunturiTT/HPIM3032.jpg)
-
:prof:
paperiklemmarikin käy hätätilassa..
-
Joo, paitsi jos koko yläosa on jäänyt käteen.
-
Helsingin Malmilla mp-nahka-asujen korjauksia ja vetoketjujen vaihtoja yms. tekee Nööp Oy, kotisivut ja yhteystiedot www.noop.fi (http://www.noop.fi).
Olen muutaman kerran korjauttanut vanhan klassikkoasuni siellä ja palvelu ihan ok.
- Reima -
-
Suutaritkin vähenevät ja laiskistuvat. Ehkä nekin hommat ulkoistetaan
kohta Intiaan.
Vein viime kesänä Turpon ajokengät vetoketjun vaihtoon Lohjalle, kun
silloin ei ollut Nummelassa lainkaan suutaria, nyt taas on. (Pari vuotta sitten
muuten koko Maarianhaminasta ei löytynyt yhtään suutaria).
Tämä Lohjan suutari valitteli työkiireitään ja homman vaikeutta. Tulisi kuulemma
hyvin kalliiksi, 15 EUR/kenkä. Sanoin, että älä valita, täältä pesee rahaa,
hommiin vain.