Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: - Heinäkuu 29, 2008, 11:57:59 ap

Otsikko: Astinlaudat Stoneen
Kirjoitti: - Heinäkuu 29, 2008, 11:57:59 ap
Kiitos Raunon vinkistä ja Stein-Dinsen hyvästä palvelusta Stonea tuunattu lisää  "californiafiilikseen" astinlaudoilla.

Tämä vinkkinä muille asiasta kiinnostuneille...:prof:

Tilasin tavarat parin Stein-Dinsen D. Havemannin kanssa käydyn sähköpostiviestin perusteella ja netin kautta viime torstaina iltapäivällä ja DHL:n kuljetus oli kotiovella seuraavana maanantaina puolen päivän jälkeen :D.

Vanhat etujalkatapit veks ja kannatinraudat paikalleen - vaihdepolkimen akselin pultti oli juntturassa ja vaati porauksen irti sekä uudet pidemmät 8 mm pultit. Kumit liimasin kiinni mustalla "Sikaflexillä".

Hintaa koko lystille tuli 242 euroa rahteineen plus liima ja pultit.

Lopputulos tyydyttää ulkonäöltään - ajofiilistä pääsee testaamaan vasta liiman kuivuttua.

Laudat ovat "karvalakki-mallia" - ei tärinävaimennettuja kuten alkuperäiset.

- Reima -

 
Otsikko: Astinlaudat Stoneen
Kirjoitti: motomatti - Heinäkuu 31, 2008, 02:59:30 ap
Vinkkinä niille jotka eivät pidä noista kumivaimennetuista astinlaudoista tai on tullut muuta vaurioo, niin harrikkatarvikeliikkeessä löytyy laaja valikoima astinlautoja (ilman h-d logoa) jotka on helppo sovittaa Californian alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Itse laitoin justiinsa sellaiset -82-mallin T3 Californiaan. Huom! Guzzissa astinaludan kiinnityspultit ovat M7-kierteellä eli reiän koko on hieman yli 7mm. Samoin h-d:ssa. Jos ilmenee runsasta välystä niin reiät voi porata suoraan M8 kokoon. 

Niin ja löytyy myös noita tärinävaimennettujakin. Kiinteillä hintaa himpun verran yli satasen/pari. Kannattanee tingata. Vaikuttaa että katetta hinnoissa h-d kaupassa on...

Epäilyttää että Guzzin ja h-d:n astinlaudoilla on sama valmistaja, niin yhteneväisiä ovat ulkonäöltään paitsi että h-d:n mallit ovat tukevampia rakenteeltaan.

mm
Otsikko: Astinlaudat Stoneen
Kirjoitti: akx - Elokuu 06, 2008, 06:16:06 ap
Samoja olen katsellut pitkään. Tosin, mamman kanssa lomareissulla totesin, että tappien kanssa jalkaterää voi "roikottaa" kengän kannan varassa. Kyytilläisen kanssa tulee istuttua astetta ryhdikkäämmin ja sentin pari edempänä. Astimella jalkaterän asento olisi väistämättä toinen...

Kerro ajokokemuksistasi!
Otsikko: Astinlaudat Stoneen
Kirjoitti: Rauno - Elokuu 06, 2008, 12:03:58 ip
Terve

Minähän sanoin, että vaihdepolkimen joutuu vaihtamaan EV:n vastaavaan (vanhempienkin mallien poljin käy), jolloin jalkaterä mahtuu alle ja silti polkimen takaosa ei ota lautaan kiinni. Tuo alkuperäinen poljinhan kiinnitetään siihen samaan kannakkeeseen jossa se oli jalkatappienkin kanssa, mutta kun EV:n poljin asennetaan pitää se kannake kääntää 180 astetta ympäri, niin että tappi osoittaa runkoa kohti ja poljin kiinnitetään senkkikantapultilla siihen jo valmiiksi ennen asennusta. Nuo ostetut laudankannakkeet näköjään jättävät laudat hieman taakse, itse kun tein kannakkeet Specialiin, vein ne hieman enemmän eteen. Kolomosessa totuin niin lautoihin, että ne oli pakko saaha nykyiseenkin, enkä tappeja takaisin laita. Laudoilla jalkoja voi siirrellä ja kun prse puutuu, ajaa vaikka seisaaltaan. Vaimennetut laudat kun ovat toista senttiä korkeammat kuin vaimentamattomat, niin taidan ensi talvena laskea vähän kannakkeita.

t. Rauno