Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: - Heinäkuu 27, 2008, 11:24:35 ap
-
Norge ei pihahdakkaan kun "vääntää" avaimesta. Ei tapahdu yhtään mitään. Tähän mennessä tutkittu: Akku täynnä, sulakkeet kunnossa ja muuten piuhat päällisin puolin kunnossa (en ruvennut repimään kaikkia auki). Missä voisi olla vika? Hjelp!!!
PS. Eilen viimeksi ajeltu ja ei ollut mitään ihmeellistä havaittavissa.
-
Ja tappokatkaisin ei ole päällä..?
Huomasin perjantaina Motoitalialla, että Norge on hiljaa jos tappokatkaisija on päällä :X
-
Ei ole tappo katkaisija päällä. Turska ei siis inahdakkaan kun laittaa avaimen "on" asentoon. Ei mitään (mittaristo ei toimi jne.). Nyt olen Guy:n avustuksella käynyt kaikki mahdolliset jipot ja ei onnistu :X huomenna bussilla töihin. Luultavimmin avain pesä rikki.. tai jotain... PERSE!
-
Olikohan Piikkiön koeajoversiossa alkavana samaa vikaa? Siinä ei nimittäin toiminut muuta kuin ABS:n merkkivalo :huh: Oli nimittäin todella mukava kaivaa kuumalla laatikolla vapaata ilman idioottivaloa. Tai huomata yhä vilkuttavansa jonnekin, vaikka ajoi suoralla tiellä jne.. Tuo uusi lootasukupolvi kun on TODELLA herkkä varpaalle, ainakin verrattuna edellisiin malleihin, mikä hankaloittaa (omasta mielestä) vapaan löytämistä.
-
Palaisi edes se ABS valo niin olisin ihan tyytyväinen. Tämä Norge on vain ihan hiljaa. Eilen kaikki oli niin hyvin. Aurinko paistoi, Turska värisi jalkojen välissä ja tuuli viilensi otsaa. Vaan nyt kaikki on toisin.
Mitään vikoja ei ennen tätä ollut. Onneksi en ollut keskellä Norjan asumatonta aroa! Viikon päästä olisi tarkoitus olla (Jos suuri Turska suo).
-
Kadonneet sähköt ovat aina yhtä hämmentäviä..
Vanhemman välineen kanssa on mukavaa, kun voi vaan oikaista ja ohittaa toimimattomat kytkimet ja muut mutkat.. T3 cali lakkasi starttamasta - starttireleelle ei vaan tullut tarpeeksi ytyä ennen kuin vedin linjat suoran akulta - nyt pyörittää, mutta huomenna joudun ilmeisesti ohittamaan virtalukon myös puolalle syötettävän jännitteen osalta.. on tämä niin mukavaa - perjantaina pitäisi lähteä Ähtäriin Veteraaniralliin ja virtaa on ainoastaan kuskissa ;)
-
Tietysti olette tarkastaneetkin, mutta joskus hyvinkin simppeli syy...
Hapettuneet akunnavat aiheuttavat joskus outoja ongelmia. Kuten myös akun huono maadoitus.
T: Kimmo
-
Koitin maadoitusta "manuaalisesti" piuhoilla. Ei auttanut. Akun navat muuten kunnossa. Olen melkein varma että lukkopesä on sökö... En ainakaan muuta enää keksi. Katotaan mitä motoitalia meinaa..
-
themetus kirjoitti:
Koitin maadoitusta "manuaalisesti" piuhoilla. Ei auttanut. Akun navat muuten kunnossa.
Kerran tehtiin yhden perämoottorin kanssa kauan hommia kunnes hoksattiin +navassa hapettumaa, joka esti käynnistysvirran kulun. Mittarilla kaikki näytti olevan kunnossa. Käynnistys vaihessa oli kaikki jännitteet tallella, mutta startatessa akku meni "polvilleen". ei inahtanutkaan. lopulta napojen puhdistuksella selviittin :)
Kimmo
-
Koitin viellä kerran putsata akun ja piuhat, mutta ei auta. Ei tunnu tapahtuvan niin yhtikäs mitään.
Semmoinen tuli kanssa mieleen, kun kadulla pyörää pidän, että jos olisi pistetty piuhoja poikki, mutta ei näkynyt olevan. Hämmentävää.
-
Mulla oli kerran Cali kolmosen kanssa sama ongelma - kaikki pimeänä - sattui vielä niin, että tulin ko. vehkeellä aamulla töihin ja siinä pihassa vekslaillessa pimeni eikä inahtanutkaan.
No, mopo hinurin lavalla Piikkiöön, jossa vika parin tunnin etsimisen jälkeen löytyi: joku tappokatkaisijaan liittyvä piuha oli jossain vaiheessa vedetty väärää kautta ja siinä vekslaillessa se irtosi. Uusia osia ei tarvittu.
-
Oliko sulla myös mittari ihan pimeenä? Mulla ei tapahdu missään minkäänlaista liikettä. Ihan kuin olisi avain off asennossa koko ajan..
Vierailija wrote:
Mulla oli kerran Cali kolmosen kanssa sama ongelma - kaikki pimeänä - sattui vielä niin, että tulin ko. vehkeellä aamulla töihin ja siinä pihassa vekslaillessa pimeni eikä inahtanutkaan.
No, mopo hinurin lavalla Piikkiöön, jossa vika parin tunnin etsimisen jälkeen löytyi: joku tappokatkaisijaan liittyvä piuha oli jossain vaiheessa vedetty väärää kautta ja siinä vekslaillessa se irtosi. Uusia osia ei tarvittu.
-
Sen verran pääsin eteen päin: Pistin kumminkin akun lataukseen koko päiväksi, vaikka laturi näytti että olisi muka täynnä. No, nyt sain mittariin eloa muutamaksi sekunniksi ja hieno punainen kolmio ja service valo päällä. Tästä on hyvä jatkaa.
-
Kamppailu-urheilua tämä sähkön katoamista vastaan taistelu tuntuu olevan.. Nyt on ohitettu kaikki mahdollinen.. starttirele toimii suorasähköllä, niinkuin sytytyspuolatkin (nyt kipinä havaittu tulpissa) ja viimeisenä uusi starttinappula suoraan releeltä akulle ilman virtalukon kautta kiertoa - ja startatessa akku polvilleen... Huomenna jatketaan- tis is hjuumoor :))
-
Oliko sulla myös mittari ihan pimeenä? Mulla ei tapahdu missään minkäänlaista liikettä. Ihan kuin olisi avain off asennossa koko ajan..
Vierailija wrote:
Mulla oli kerran Cali kolmosen kanssa sama ongelma - kaikki pimeänä - sattui vielä niin, että tulin ko. vehkeellä aamulla töihin ja siinä pihassa vekslaillessa pimeni eikä inahtanutkaan.
No, mopo hinurin lavalla Piikkiöön, jossa vika parin tunnin etsimisen jälkeen löytyi: joku tappokatkaisijaan liittyvä piuha oli jossain vaiheessa vedetty väärää kautta ja siinä vekslaillessa se irtosi. Uusia osia ei tarvittu.
Kaikki pimeänä - ei mitään sähköä missään. Ei edes naksunut startti, merkkivalot pimeänä jne.
-
Nyt on akku vaihdettu uuteen (entinen oli n. 4kk vanha). Sähköä tulee ja Norgessa on taas eloa. Jotenkin on vain sellainen tunne ettei tämä ollut tässä... Sen verran mielenkiintoinen projekti oli.
-
Saitkos uuden akun piikkiöstä takuuna ?
-
Omalle kohdalle sattui samanlainen tapaus, Akku oli 2 kk vanha Exide, ei tosin Guzzissa. Tapahtunutta kommentoineet kertoivat, että tällaista on ollut liikkeellä. Joudumme ostamaan/ tulee ostettua surkeaa tavaraa sikahintaan.