Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: CeeKoo - Heinäkuu 13, 2008, 14:31:01 ip
		
			
			- 
				Kertokaas kokeneemmat Guzzistit, onko normaalia että "taudin" edetessä näitä ilmajäähdytteisellä v-twin moottorilla ja kardaanivedolla varustettuja laitteita alkaa kertymään nurkkiin. Tänään tuli ostettua -83 1000sp ja noin puoli vuotta sitten viitos Le mans. 
 Mihin tämä kaikki päättyy......?:huh:
 En kylläkään koe "taudinkulkua" ongelmaksi. Ennen touhusin brittien ja hd:n parissa, mutta jotain puuttui....nyt olo on kuin olis kotiin tullu:).
 Täytyy vissiin pistää paperit vetämään Gruppon suuntaan...
- 
				CeeKoo kirjoitti:  Ennen touhusin brittien ja hd:n parissa, mutta jotain puuttui....nyt olo on kuin olis kotiin tullu:).
 Täytyy vissiin pistää paperit vetämään Gruppon suuntaan...
 
 
 
 
 Tervetuloa kotiin veli hyvä!
 Ohjeita liittymiseen löytyy kotisivuilta...
 Kasaantumisongelmasta en osaa sanoa, kun itsellä on toistaiseksi yksi ainoa :)
 Kimmo
- 
				Taudin kuvaan kuuluu myös se, että ei olisi rahaa ostaa edes yhtä Guzzia, mutta ilman mitään selvää syytä, aina vaihtaa uudempaan ja uudempaan. Kunnes kaikki rahat menevät ihan uuteen.    :huh:  :huh:
 Kai se on älyrauhaskatarri, enklanninkielisenä "lack of common sense" ja latinalaisena "hippopotamus propellos stoppo"...:P :P :P
 
 Taudinmääritys on helppo: Vertaa tilinauhaa ja pyörähinnastoa. Jos ei näe mitään merkittävää eroa, on tautimääritys ihan selvä. Tähän liittyy myös pakonomainen tarve toistuviin Piikkiössä käynteihin. :prof: :prof:
 Minä tämän tiedän - jos kuka...:X :X :X
- 
				Nämä italialaiset pyöräthän ovat ainakin essonbaarin tietotoimiston mukaan niin epäluotettavia, että niitä on syytä ollakin enemmän kuin yksi, onpa sitten ehyt ajopeli sillä välin kun toinen on telakalla!
 
 nimim. kolmen Guzzin loukusta pääsee hankkimalla neljännen...
- 
				hehheh.. näyttää minun Le Mans menneen ihan oikeaan paikkaan..:)
 
 Voisin soittaa joku ehtoo ja kokeilla niiden pakoputkien toimitusta vihdoinkin, näin lomalla pitäisi olla aikaa...:huh:
 
 Onnea vaan toisen Guzzin hankinnan johdosta!
- 
				hehheh.. näyttää minun Le Mans menneen ihan oikeaan paikkaan..:)
 
 Voisin soittaa joku ehtoo ja kokeilla niiden pakoputkien toimitusta vihdoinkin, näin lomalla pitäisi olla aikaa...:huh:
 
 Onnea vaan toisen Guzzin hankinnan johdosta!
 
 Juu, Le mans on hyvässä hoidossa ja toimii hienosti. Tämä uusi hankinta joutuu työn alle muutamaksi vuodeksi jalostuen vanhan liiton raaseriksi turbolla piristettynä:cool:.
 Ja palataan pakoputkien tiimoilta astialle.
- 
				Nämä italialaiset pyöräthän ovat ainakin essonbaarin tietotoimiston mukaan niin epäluotettavia, että niitä on syytä ollakin enemmän kuin yksi, onpa sitten ehyt ajopeli sillä välin kun toinen on telakalla!
 
 nimim. kolmen Guzzin loukusta pääsee hankkimalla neljännen...
 
 Juuri näin. Viime viikonloppunakin olisi Saaristoralliin lähtö jäänyt tekemättä, kun T3 Calista hävisi yllättäen sähköinen yhteys starttinappulan ja -moottorin väliltä, ellei tallissa olisi ollut vaihtoehto(j)a. Tyttärelle hankittu 25kW Breva pelasti viikonlopun - on se hauska peli mutkaisilla lounais-Suomen teillä.
 
 ..ja neljän loukusta pääsee hankkimalla viidennen, todistaa
 
 Kaijus
- 
				CeeKoo wrote:  Tämä uusi hankinta joutuu työn alle muutamaksi vuodeksi jalostuen vanhan liiton raaseriksi turbolla piristettynä:cool:.
 Ja palataan pakoputkien tiimoilta astialle.
 
 CeeKoo: Kiinnostaa! Turbolla piristettyjä Guzzeja ei taida Suomessa juuri nyt ollakaan. Remmillä tekohengitettyjä periaatteessa kaksi, joista toinen juuri nyt vaparina.
 
 Tässä pari linkkiä jotka ehkä oletkin jo käynyt läpi:
 
 http://www.motomatti.fi/MotoGuzziCaliforniaJackal.html
 
 http://www.motomatti.fi/MotoGuzziV10CentauroKK.html
 
 Meinaatko tehdä kaasuttimilla vai ruiskuilla?
 
 MotoJussi & California & R1100GS
- 
				Taudinkulku on normaali (britti -> guzzi).
 
 Lohdutuksena se että siitä voi parantua :P
 
 Terv. JuhaV
- 
				Normaalina koskaan itseäni pitänyt...
 
 Tallissa ahdettu Centauro, (ajossa satunnaisesti) käyttöpyöränä 1100 Breva ja vm. -82 California työn alla josko siitä ruiskulla ja elektr. sytkällä päivittäisi käyttöpyörän.  Niin ja katsastas, tullais ja maksais verot. Lisäksi entisen saman konsernin kolme Benelliä joista kaksi kuusimukista joista yksi lähes ajokunnossa. (savuttaa vanhuuttaan, männänrenkaat ostettu, kukahan kerkeis vaihtaan...)
 
 Vapaa-ajan ongelmia ei siis ilmene. Oikeastaan sen riittämättömyyttä, univelkaa ja samassa taloudessa asuvan naishenkilön narinaa. Vaikka olen yrittänyt sanoa että olisi tyytyväinen kun saa määrätä omasta ajastaan ihan itsekseen niin kuin nykyaikaisen valistuneen naisen pitää.
 
 Joskus kun työelämästä jäisi vähän enempi aikaa niin kyllä sitten... Vois vaikka aloittaa jonkun projektin.
 
 mm
- 
				CeeKoo wrote:  Tämä uusi hankinta joutuu työn alle muutamaksi vuodeksi jalostuen vanhan liiton raaseriksi turbolla piristettynä:cool:.
 Ja palataan pakoputkien tiimoilta astialle.
 
 CeeKoo: Kiinnostaa! Turbolla piristettyjä Guzzeja ei taida Suomessa juuri nyt ollakaan. Remmillä tekohengitettyjä periaatteessa kaksi, joista toinen juuri nyt vaparina.
 
 Tässä pari linkkiä jotka ehkä oletkin jo käynyt läpi:
 
 http://www.motomatti.fi/MotoGuzziCaliforniaJackal.html (http://www.motomatti.fi/MotoGuzziCaliforniaJackal.html)
 
 http://www.motomatti.fi/MotoGuzziV10CentauroKK.html (http://www.motomatti.fi/MotoGuzziV10CentauroKK.html)
 
 Meinaatko tehdä kaasuttimilla vai ruiskuilla?
 
 MotoJussi & California & R1100GS
 
 Hyllyssä muiden turbotustarvikkeiden kanssa pötköttelee kakskurkkuinen paineistettu 40 dellorto.  Ahtimeksi tulossa garrett t15 (riittää n.120hp. asti), cooleri RS turbo Escortista(siihen täytyy tehdä alumiinista uudet päädyt), bensapumppu BMW:stä ym...dumppi on olemassa vasta piirretyssä muodossa, täytyy  vielä kaivaa se alumiinitangon sisältä esiin. Puuhasteltavaa on tiedossa muutamaksi vuodeksi.
 
 Ja linkit noista mekaanisesti ahdetuista on tullut kahlattua mielenkiinnolla läpi.
- 
				Minuakin vaivaa nyt tuo keväisin yleisimmin havaittava pyöräkuume. 
 Moposkootterin tilalle pitäisi saada semmoinen pieni ja ketterä käyttöpyörä.
 Kaverit sanoo, että osta GS500, CB500, XJ600 ER-5, SV650 tai jotain sellaista, mutta kun ei kolahda yhtään. En tahdo mitään "tavallista".
 Nyt sitten vastaan käveli Italialainen kauppamopo nimeltä Cagiva River. Eihän siinä ole kuin yksi sylinteri ja ketjuveto, mutta on se sentään Italialainen. Sopisi hyvin talliin Vespan ja Moto-Guzzin seuraksi.
 Kaverit pitää Cagivan ostoa erittäin tyhmänä ideana.
 Eihän se River noiden vaihtoehtojen rinnalla ole mitään, kuulostaakin enemmän ruohonleikkurilta kuin moottoripyörältä, mutta järki vastaan tunteet ja tietäähän sen, miten siinä käy.
 
 Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan...
- 
				... vaivaa nyt tuo keväisin yleisimmin havaittava pyöräkuume. 
 Moposkootterin tilalle pitäisi saada semmoinen pieni ja ketterä käyttöpyörä.
 ... Italialainen kauppamopo ... Sopisi hyvin talliin Vespan ja Moto-Guzzin seuraksi.
 
 
 Tässäpä italialainen kauppamopo jolla pysyy kavereiden kyydissä vähän kovemmassakin menossa :
 
 http://www.gilera.fi/index.php?sivu=mallit&malli=gp800 (http://www.gilera.fi/index.php?sivu=mallit&malli=gp800)
 http://www.youtube.com/watch?v=7nkwxTjU00I (http://www.youtube.com/watch?v=7nkwxTjU00I)
 http://www.youtube.com/watch?v=eHOrDFH_14s&feature=related
 
 
 Huru-ukkojen tulevaisuuden ajopeli, eli tuosta voi sitten juoheasti siirtyä rollaattoriin !
 
 Tätä on pakko käydä ensi kesänä kokeilemassa !
 
 - JuhaV
- 
				Tunne voitti järjen.
 
 Vespan ja moto-Guzzin kaveriksi talliin tuli Cagiva River 500.
 
 Seuraavassa pyörässä on ilmajäähdytteinen veekakkonen ja kardaani. Haaveissa on 90-luvun 1100 sport, kun se on niiiiiin makeen näköinen, varsinkin punaisena.