Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Ekku - Heinäkuu 04, 2008, 16:44:06 ip
-
Tässä tuli tänään pitkästä aikaa ulkoilutettua Centauroa, kun pitää viedä se "pyörätohtorille" Juha V:n luokse ruiskukartan hienosäätöä varten. Täytyy samalla lähteä vähän Tampereelle tuulettumaan, kun nyt kerran asioiksi lähtee.
Käväisin kahvilla Kanavuoren abc:llä ja kuuntelin vähän puolisalaa naapuripöydän Bemarimiesten kommentointia muiden pyöristä. Paljon tuntui olevan ns. "tietoa" ainakin yhdellä miehellä.
Siinä vaiheessa meinasi mennä kaakao väärään kurkuun kun kyseinen jätkuvasti äänessä oleva henkilö mainitsi omistaneensa joskus Lemans-viitosen ja sanoi että olihan se muuten ollut käypänen, mutta eihän sellaisella harrastepyörällä VOI LÄHTEÄ SATAA KILOMETRIÄ PIDEMMÄLLE REISSULLE, kun teknisen vian mahdollisuus on niin suuri.
Lisäperusteluna mies vielä mainitsi, kun se tarvitsee niin paljon huoltoa kun siinä on ne katkojankärjetkin:)
Täytyy tässä itsekkin ruveta vakavasti harkitsemaan, että uskaltaako näillä romuilla lähteä enää mihinkään, jos kerran noin heikkoja ovat:)
-
Joo...noitahan on...
Taannoin eräs "asiantuntija" väitti Suomi24:llä, että kardaani vaihdetaan 30´000 km välein. :D
Yksi paljon nähny ja kokenut 19v poika väitti joskus, että 98 okt. bensaa kun tankkaa, niin auto kulkee kovempaa. :D
Takavuosina kertoi eräs sukulaistäti, että jos vauvan lakiaukile (päälaella ) umpeutuu ennen kuin lapsi oppii puhumaan, niin lapsi ei opi sitten ollenkaan, kun ääni ei pääse päähän. Suuttui, kun en uskonut...
Mistähän näitä oikein sikiää...:huh:
-
Tässä tuli tänään pitkästä aikaa ulkoilutettua Centauroa, kun pitää viedä se "pyörätohtorille" Juha V:n luokse ruiskukartan hienosäätöä varten. Täytyy samalla lähteä vähän Tampereelle tuulettumaan, kun nyt kerran asioiksi lähtee.
Käväisin kahvilla Kanavuoren abc:llä ja kuuntelin vähän puolisalaa naapuripöydän Bemarimiesten kommentointia muiden pyöristä. Paljon tuntui olevan ns. "tietoa" ainakin yhdellä miehellä.
Siinä vaiheessa meinasi mennä kaakao väärään kurkuun kun kyseinen jätkuvasti äänessä oleva henkilö mainitsi omistaneensa joskus Lemans-viitosen ja sanoi että olihan se muuten ollut käypänen, mutta eihän sellaisella harrastepyörällä VOI LÄHTEÄ SATAA KILOMETRIÄ PIDEMMÄLLE REISSULLE, kun teknisen vian mahdollisuus on niin suuri.
Lisäperusteluna mies vielä mainitsi, kun se tarvitsee niin paljon huoltoa kun siinä on ne katkojankärjetkin:)
Täytyy tässä itsekkin ruveta vakavasti harkitsemaan, että uskaltaako näillä romuilla lähteä enää mihinkään, jos kerran noin heikkoja ovat:)
Voi perse, ostin tuossa vuodenvaihteen jälkeen viitos Le manssin. Miten ihmeessä olen pystynyt ajamaan jo yli 1500 km ilman teknisiä vikoja???? Uskallanko ajaa enään ollenkaan koska teknisen vian mahdollisuus on varmasti jo todella SUURI?:huh::huh::huh:
Huoltoakin on pitänyt tehdä, onneksi on kärjetön sytkä niin pääsee PALJON vähemmällä!!!!
Täytyy muistaa pitää känny mukana, et saa soitettua apua. Kai mut joku noutaa, kun en kuitenkaan yli sadan kilometrin päässä ole.
-
"kardaani vaihdetaan 30´000 km välein"
Kaveri muisti melkein oikein. V11:ssa suositeltu
kardaanin vaihtoväli on 20 000 km.
-
No joo, tai siis sporttisessa ajossa 15 000 km välein.
-
Hitsi kun kukaan ei varoittanut!!
Edellis viikonlopulla pyöräytettiin kaverin kanssa guzzeilla 1000km lenkki Saimaan ympäristössä, jos olisin tiennyt tämän, niin en varmaan olisi lähtenyt reissuun.
Pyöränä oli molemmilla isolohkoiset ja vanhat pelit.
Täytyy varmaan jatkossa käydä vain tuossa lähikaupassa pyörällä.
Ai niin onha niitä öljyjä jouduttu vaihtamaan, tartteekohan niitäkään vaihtaa noihin muihin pyöriin??
-
Ainakaan Bemarin perään ei ohjekirjan mukaan tarvitse vaihtaa öljyjä lainkaan, mutta kyllä minä sen verran skeptikko olen, että talvella ne vaihdan.
-
Eräällä eteläsuomalaisella linnanraunioilla tapahtunutta: (olin pikku Brevalla)
BMW kuski: Mites guzzi kulkee?
Guzzi kuski: Hyvin menee myötätuulessa :)
BMW kuski: Jaksaako tuo kaksipäällä?
Guzzi kuski: Juu, hyvin kulkee 130 siinä samassa tuulessa.
BMW kuski: "tuhahdus" Paljonko on ollut vikoja?
Guzzi kuski: Ei ole mitään ollut.
BMW kuski: Ei mitään? En usko.
Guzzi kuski: Jaaha.
BMW kuski: Pemari lähtee "koolisti" matkaan.
:) eikä ollut ensimmäinen, taikka viimeinen samankaltainen keskustelu.
-
On se kummallisen syvässä oleva käsitys, että Guzzissa on jatkuvasti jotain vikaa. :huh: Minulla on nyt 4. Guzzi ja kaksi kertaa on matka katkennut: Eka kerralla oli bensamerkkivalo pimeä ja toisella kerralla katkesi kaasuvaijeri. Molemmat tilanteet alta tunnissa klaarattu. Yhteensä sentään noilla pyörillä ajettu ~207000 km
Jaappanilaiset ketjupyöräpojat epäilevät kardaanin kestävyyttä ja vaihtavat kettinkiä ja rattaita useasti kesän aikana. :( Ketju kuulemma pitää voidella 500 km:n välein!!! Mutta se ei olekaan mikään haittaa vaan positiivinen ominaisuus??? :(
Eräs tunnettu entinen Guzzimies Pohjois-Karjalasta vaihtoi pois, kun "piti pitää työkalupakkia mukana, jotta pääsi kotiin". Olis ehkä kannattanut vain huoltaa hyvin...
Mikää muu merkki ei rikkoudu, tarvitse huoltoa tai korjausta? Olenkin ottanut tavaksi vastata ihan mottipäisiä uteleville: Mites Guzzi on kestänyt?
"Etuvanne on vaihdettu kahdesti, takavanne kerran, kaasukahvoja on mennyt 5, kolmannet sylinterit. Ja vielä, että takuuaikana. Satula on haljennut ja pakoputki katkennut, eväät on syöty ja paskattaa!"
:wink: Ja lopuksi kysymys: Paljonkos Sinä olet Guzzilla ajanut?
Tässä kohdassa yleensä on typerät kyselyt loppuneet.
Suurimpia asiantuntijoita ovat ne, jotka näkevät uuden Moto Guzzin eka kerran. Siis ne, jotka kauhistelevat myös vakuutusmaksuja - minullakin ~600€ / v.
Mutta me poijjaat vaan ajetaan - mukavasti ja murheitta! :P :cool: :D
-
Onneksi Ekku kerroit tästä tapahtumasta vasta, kun oltiin jo ajettu Centauro Tampereen suunnalle!! Tuli kuitenkin 180-190 kilometriä yhteen suuntaan!! :huh:
ps. Centauro ON LOISTAVA LAITE AJAA!!! Kuten jo lauantaina asian muotoilin; minun ja Centauron anatomiat sopivat yhteen :D
-
No nyt on hieman Dr Jekyll / Mr Hyde -olo, kun hallinnasta löytyvät molemmat merkit. Pemarilla tosin ajettu ja Kutsia vain rassattu, eli totta nuo tarinat Kutsista ja vaaditusta työkalupakista kai sitten ovat... :P
-
ps. Centauro ON LOISTAVA LAITE AJAA!!!
...varsinkin sitten kun se on säädetty kohdalleen... :P
-
Toivottavasti vävykandidaatti ei lue tätä... lainasin vanhan Lemmarinräyskäni hänelle, kun en ole sillä itse aikoihin ajanut eikä näin kesällä tarvihe loimitelinettäkään yhtenään.
Rassukka kun ei totuutta tiedä, ajoi pelillä entiedämitenmonta kilometriä heti lauantaina ja sunnuntaina pitkälti toistasataa kilsaa(!) Metsäkylästä Vääksyyn, vielä hiukan kierrellen. Oli muuten kaverilla suupielet korvissa laustaiehtoona.
Ensi viikonvaihteessa aikoo kai lähteä Kuusamoon tuolla pelillä (vm. 86, ajettu kai luokkaa ~160 megametriä). Pitäisiköhän kaverille kertoa julma totuus ennen moista uhkayritystä?
-Topi Kuusinen
-
Topi K kirjoitti:
Ensi viikonvaihteessa aikoo kai lähteä Kuusamoon tuolla pelillä (vm. 86, ajettu kai luokkaa ~160 megametriä). Pitäisiköhän kaverille kertoa julma totuus ennen moista uhkayritystä?
-Topi Kuusinen
Älä kerro. Kehota ottamaan hyvät eväät ja vara-akku kännykkään. Ompi mukavampi odotella kyytiä JOS kusti sattuu hengästymään. :P
-
Bemarit tuntuisivat kyllä nykyään olevan paskempia kuin Guzzit!
Nimimerkki "Läheltä seurannut".
-
ps. Centauro ON LOISTAVA LAITE AJAA!!!
...varsinkin sitten kun se on säädetty kohdalleen... :P
Sitä kieli pitkällä odotellessa.. :wink:
-
ps. Centauro ON LOISTAVA LAITE AJAA!!!
...varsinkin sitten kun se on säädetty kohdalleen... :P
Sitä kieli pitkällä odotellessa.. :wink:
Nytten olisi tehty seuraavaa :
- TPS:n asetus tarkastettu (ei ollut paljoa muuttunut)
- ruiskurungot synkattu (tässä oli jonkinverran säädettävää)
- lambda-anturin johdotus ja liittimet tarkastettu/korjattu (tässäkin oli vähän huomautettavaa)
- pleksin (joskus aiemmin lohjennut) yläreuna dremelöity/hiottu siistiksi (kts. Esa kuva alla)
- koteloitu My16M Optimiser italiaiseen tyyliin (kts. kuva alla)
- haettu polttoainekarttaan paremmat asetukset ja lambda-targetit, nyt menossa testiversio 9 (oli muuten paikka paikoin yli 20 % liian rikkaalla !)
- muutettu kartta lambda-takaisinkytketyksi koko alueella lukuunottamatta moottorijarrutusta
Verrattuna lähtötilanteeseen kone käy nyt erittäinkin nätisti tyhjäkäyntiä, vetää alhaalta asti tasaisesti ja kiskoo melkoisen ripeästi 4000 rpm:stä ylöspäin. 5000 - 7000 rpm välillä meno on kepeää ja koneen äänet hienot !
Tällä hetkellä "testiajossa" bensaa palaa reilut 6 litraa sadalla, normiajossa mennee luultavasti jo jonnekin 5.5 litran tietämiin.
Kaikki anturit toimivat muuten ok (ilman- ja öljynlämpötila, ilmanpaine, TPS).
Ai niin, muutin kylmäkäynnistyksen asetuksia ja nyt käyntiinlähdön pitäisi olla helpompaa. Vaihdoin myös "choke" vipusen (käsikaasu) liian jäykän jousen sopivampaan, eli nyt sitä oikeasti voi käyttää. Menee muuten choke pohjassa 5. vaihteella kahdeksaakymppiä eli sitä voi käyttää autocruisena.
Pientä kartan hierontaa vielä ja sen tarkistaminen että seokset on kohdillaan lämpimälläkin kelillä, mutta eiköhän tää kohta loppuviikosta ole "valmis".
- JuhaV & v2Tre
PS. Systeemi on nyt sellainen, että 20 sekunnin kuluttua koneen käynnistymisestä startti-primer asetukset menevät nollaan ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin siirtyy lambda-ohjaukseen. Täytyy vielä testata vähän mutta luulen että kylmäkäynnistyksissä tyhjäkäynti tasaantuu nyt tosi nopeasti kohdilleen ilman tuon käsikaasun käyttötarvetta.
-
Tässä vielä kuva pleksistä jota sahailin kysymättä ensin Esalta ;
-
Ja Optimiser nykymuodossaan. Tätähän ei siis tartte muuta kuin säätämisvaiheessa. Kun kartat on kunnossa sen voi irrottaa pois ja laittaa autotallin hyllylle talteen.
-
Moi
Mitä karttoja tuolla opti-meisselillä säädetään. Guzzin omia boxeja vai power commanderia vai jotain muuta.
-
Moi
Mitä karttoja tuolla opti-meisselillä säädetään. Guzzin omia boxeja vai power commanderia vai jotain muuta.
Jotain muuta eli : http://www.jefferies-au.org/MyECU/index.htm (http://www.jefferies-au.org/MyECU/index.htm)
Eli tuossa Centaurossa on Weber-Marelli korvattu tuolla aussivalmisteisella ohjausyksiköllä, jossa voi säätää vapaasti sekä syttyä että polttoaineensyöttöä. Lisäksi bonuksena tulee se että moottorinohjaukseen saa lambda-takaisinkytkennän, jolloin eri kohtiin karttaa(kaasunasento versus rpm) voi asetella haluamiaan lambda-tavoitearvoja.
Playstation sukupolven lempilelu !
- JuhaV
-
J
Nytten olisi tehty seuraavaa :
- TPS:n asetus tarkastettu (ei ollut paljoa muuttunut)
- ruiskurungot synkattu (tässä oli jonkinverran säädettävää)
- lambda-anturin johdotus ja liittimet tarkastettu/korjattu (tässäkin oli vähän huomautettavaa)
- pleksin (joskus aiemmin lohjennut) yläreuna dremelöity/hiottu siistiksi (kts. Esa kuva alla)
- koteloitu My16M Optimiser italiaiseen tyyliin (kts. kuva alla)
- haettu polttoainekarttaan paremmat asetukset ja lambda-targetit, nyt menossa testiversio 9 (oli muuten paikka paikoin yli 20 % liian rikkaalla !)
- muutettu kartta lambda-takaisinkytketyksi koko alueella lukuunottamatta moottorijarrutusta
Verrattuna lähtötilanteeseen kone käy nyt erittäinkin nätisti tyhjäkäyntiä, vetää alhaalta asti tasaisesti ja kiskoo melkoisen ripeästi 4000 rpm:stä ylöspäin. 5000 - 7000 rpm välillä meno on kepeää ja koneen äänet hienot !
Tällä hetkellä "testiajossa" bensaa palaa reilut 6 litraa sadalla, normiajossa mennee luultavasti jo jonnekin 5.5 litran tietämiin.
Kaikki anturit toimivat muuten ok (ilman- ja öljynlämpötila, ilmanpaine, TPS).
Ai niin, muutin kylmäkäynnistyksen asetuksia ja nyt käyntiinlähdön pitäisi olla helpompaa. Vaihdoin myös "choke" vipusen (käsikaasu) liian jäykän jousen sopivampaan, eli nyt sitä oikeasti voi käyttää. Menee muuten choke pohjassa 5. vaihteella kahdeksaakymppiä eli sitä voi käyttää autocruisena.
Pientä kartan hierontaa vielä ja sen tarkistaminen että seokset on kohdillaan lämpimälläkin kelillä, mutta eiköhän tää kohta loppuviikosta ole "valmis".
- JuhaV & v2Tre
PS. Systeemi on nyt sellainen, että 20 sekunnin kuluttua koneen käynnistymisestä startti-primer asetukset menevät nollaan ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin siirtyy lambda-ohjaukseen. Täytyy vielä testata vähän mutta luulen että kylmäkäynnistyksissä tyhjäkäynti tasaantuu nyt tosi nopeasti kohdilleen ilman tuon käsikaasun käyttötarvetta.
Eli seokset oli "hieman" pielessä.. Ilmankos tuolle mehu maistui.
PEIJOONI KUN kiinnostaa päästä testaamaan!!
nimim: "En pysty nukkumaan jännistykseltä"
-
Bemarit tuntuisivat kyllä nykyään olevan paskempia kuin Guzzit! Nimimerkki "Läheltä seurannut".
Tähän kohtaan ketjua pitäis ehdottomasti löytää jostain se Joebar- tjsp. pila/sarjakuva, jossa gutsiukot bongaavat bemarin, ja toteavat että "kappas, riippatissinen gutsi!"
:P
-
capriccioso kirjoitti:
Bemarit tuntuisivat kyllä nykyään olevan paskempia kuin Guzzit! Nimimerkki "Läheltä seurannut".
Tähän kohtaan ketjua pitäis ehdottomasti löytää jostain se Joebar- tjsp. pila/sarjakuva, jossa gutsiukot bongaavat bemarin, ja toteavat että "kappas, riippatissinen gutsi!"
:P
Onpa se Tämäkin (http://www.indian.no/main/bmwc.jpg) ihan mojova Bemarisarjis...
-
Heips!
-
Männäviikolla Roomassa bongattu, hyvin käytetty Kusti. Yhen käden sormet riitti nähtyihin Kusteihin viiden päivän reisulla.
-
Heps!
Tässä bemari-miehelle ihmettelemistä.
http://www.guzzigalore.nl/log/index.php
Alaskasta > Argentiinaan vanhalla V7 Guzzilla. Maksoi 1500 Euroa.
Ukkeli on matkalla vielä.
-
Siinä on oikea MOTORISTI!
Nämä bemarimiehet sun muut kommentoijat kuuluvat mielestäni siihen kädettömien kastiin, jotka pitävät itseään motoristeina mutta ovatkin vain moottoripyörän kuljettajia ja omistajia.
Oikea motoristi vaihtaa katkojankärjet vesisateessa bussipysäkillä ja jatkaa sitten matkaa - manaten sitä, ettei viitsinyt huoltaa pyöräänsä ennen reissua. Eihän se pyörämerkin vika ole jollei omistaja osaa pitää kalustostaan huolta!!
Toki Suomi on vapaa maa ja harrastaa saa miten haluaa, mutta turha purkaa kateuttaan toisten teknisestä osaamisesta mollaamalla toiseksi(?) vanhinta pyörämerkkiä.
Guzzistit toki ovat positiivisia eivätkä hauku muiden mopoja - muutkin ovat hyviä mutta Guzzi vain on parempi :cool: Vai mitä?
-
Pitääköhän mun tuo pemari myirä pois.....kehtaa enää ajella..... joku pian leimaa pemarimieheksi....
-
Nämä bemarimiehet sun muut kommentoijat kuuluvat mielestäni siihen kädettömien kastiin, jotka pitävät itseään motoristeina mutta ovatkin vain moottoripyörän kuljettajia ja omistajia.
Juu ei Pemarimiesten mielipiteistä pidä välittää sen enempää.
MotoJussi R1100GS
-
Heps!
Noita mielipiteitä riittää ja niitä kannattaa kuunnella isolla suodattimella :P
Besservissereitä riittää niin prätkistä kuin oikeasta saunanrakentamisestakin.
Pyörävalinta mieltymyksen ja tarkoituksen mukaan :cool:
Eikön tuossakin Alaska-Argentiina reissuun kaveri ole valinnut pyörän joka on kestävä, helppo huoltaa ja yksinkertainen korjata vaikka Columbian peräkylän pajalla. V7:lla voi kuskata hyvin tavaraa. Eikä ole liian haluttu voroille.
Kyllä tuossa reisussa voisi toimia ihan hyvin vanha bemarikin.
Tässä stooria, miksi Guzzi V7 oli hänen valinta http://www.guzzigalore.nl/log/motor.php (http://www.guzzigalore.nl/log/motor.php)
-
Heips!
Luotettava Columbialainen kumppani matkareissussa.:huh:
Tutkikaas sivuja niin löydätte upeita kuvia
-
Eräältä toiselta sivustolta löydettyä, ompi englanninkielistä ja englantilaista, mutta muuten selvää tekstiä:
“The BMW 1200GS is a cracking machine. It's a versatile, capable bike that provides many a nirvana moment. It's also as reliable, well built and potentially very expensive. Bought first bike in December 2004. Suffered multiple gearbox failures, electrical failures, battery failures (etc, etc, etc). Average distance between breakdowns under 1,000 miles. After gearbox number 3 imploded on the M4 less than 300 miles after installationâ€
“I'm on my second. The first lasted 14 months an did 20k miles. That bike was such a dog in terms of reliability that BMW and the dealership agreed to do me a good deal on a replacement. The second 12GS has done 37k miles in in two years... the front engine casing has been replaced three times due to corrosion (under warranty). The engine/gearbox has been replaced twice... it's now just out of warranty and has blown for the third time. The dealership quoted £1000 to do the work! ...â€
“Reliability! The standard r1200gs bike has been awful (2005 - 18,000 miles). 2 new batteries - despite buying the BMW overpriced charger. Once left stranded by the side of the road. Gear indicator replaced due to wet getting into unit. Clutch plate soaked in oil and replaced after failure of an oil seal at the back of the engine - new clutch required and a wait of 2 months required for parts - pathetic. Corroded and corroding bolts all over the bike - despite regular cleaning. The latest is a siezed alternator, due to a split alternator housing, preventing the engine from turning over. Now past warranty and again this kept me off the road for 2 1/2 weeks while the bike was towed away and fixed - not at BMW this time - I wasn't going to give them anymore business for this machine. Totally fed up with it, but I've spent so much on it I am not going to ditch it now. I'll never get the money back.â€
Vaihdelaatikko suunniteltiin uusiksi muistaakseni viime vuonna, muuten varmaan edelleen ajankohtaista.
:prof:
-
Asiasta kolmanteen.
Nyt toimii Centauro todella hyvin. Juha V:n säädön jäljiltä vetää tasaisesti ja nikottelematta pieniltä kierroksilta asti ja se ärsyttävä on/of-tyyppinen kaasuun reagointi pienillä kierroksilla on hävinnyt lähes täysin.
Ohituskiihtyvyys kolmosella kuudestakympistä oikein hyvä. Palkitsivat suorituksen 20 päiväsakolla...
Vitutus on ankara ja jostain syystä on muutenkin näin aamusta heikohko olo.
Pitää se tuo vehje myydä pois, kun nämä on jo toiset sakot sillä. Mikäköhän ihmeen poliisimagneetti se nyt oikein on?
-
Asiasta kolmanteen.
Pitää se tuo vehje myydä pois
Merkki: Moto Guzzi
Malli: V10 Centauro
Hinta: ___________ € ?
-
Vai ei uskalla Guzzilla pidemmälle reissulle lähteä? Hyvä kun tiedän nyt niin ei tule enää kauemmaksi ajeltua kuin kotinurkilla vain. Olisi ollut hyvä tietää jo ennemmin kun tuolla on ajettu varmaan kaikki euroopan maat läpi. Ja kotiinkin se on aina löytänyt. Vasta kyllä omistanut itse tuon "kolmosen" pari vuotta, ja 7000+km nyt tänä kesänä eikä moitteen sanaa. Mulle tuo on kolmas Guzzi. Ja tuntuu että tuosta en taida hevin luopua.
Mutta on mulla kyllä Bemarikin, K100 RS. :wink:
-
Voi pahus, kun en tiennyt ettei Guzzilla ei voi ajaa ns.pitempää reissua! Tästä tietämättömänä mennä tuuppasin entisellä Calilla alkukesäsät n. 9000 km ja tällä uudella tulee huomenissa - jos ilmat suovat - 10´000 km täyteen. Tänäänkin rapiat 600 km...
Jos olisin ymmärtänyt varoa ja pelätä, olisi tämänpäiväinenkin reissu jäänyt tekemättä. Näin sitä tyhmyyksissään tekee varomattomia asioita...Rokuallakin kävin ilman huoltoautoa saattajana. Kaikkeen sitä tietämättömänä ja tyhmyyksissääm ryhtyy!
Pitää vissiin ryhdistäytyä ja ajella vain Espoon alueella!
-
... juu ja kun niillä penarimiehillä ei oo ees minkäänlaista merkkiuskollisuutta.
Ostin tänään kaksi Cagivaa.
MotoJussi & ... äh ...
-
Se vanha totuus oli että kun Guzzilla on ajettu puolimiljoonaa kilometriä niin pytyt polkaistaan vaakatasoon ja myydään uutena bemuna.
-
Ei taida onnistua, vasta 280000km mittarissa...
-
Ekku kirjoitti:
Siinä vaiheessa meinasi mennä kaakao väärään kurkuun kun kyseinen jätkuvasti äänessä oleva henkilö mainitsi omistaneensa joskus Lemans-viitosen ja sanoi että olihan se muuten ollut käypänen, mutta eihän sellaisella harrastepyörällä VOI LÄHTEÄ SATAA KILOMETRIÄ PIDEMMÄLLE REISSULLE, kun teknisen vian mahdollisuus on niin suuri.
Tuossa vaiheessa voi aina todeta se "totuus" että jo vuonna -28 Guzzin Norge mallilla ajettiin Mandellosta nordkappiin ja mikä oli teiden kunto tuolloin :P
-
I.H. kirjoitti:
että jo vuonna -28 Guzzin Norge mallilla
Tuon perusteella minulla on sitten tosi vanttera rautaa, sillä valtaosa rakenteista on suunniteltu jo vuonna 1903, suurin muutos lienee raudan valun siirtyminen kiinaan.
pka
-
Pekka Oulusta wrote
Tuon perusteella minulla on sitten tosi vanttera rautaa, sillä valtaosa rakenteista on suunniteltu jo vuonna 1903, suurin muutos lienee raudan valun siirtyminen kiinaan.
pka
Kyllä kyllä ! 95 prosenttia kaikista valmistetuista Harley Davidsoneista ovat edelleen tien päällä. Loput 5 prosenttia pääsivät perille. :wink: (Suora lainaus HDCF sivustolta, ja siellä kaikki ON totta :))
-
Ei h*tti - ei kai Jaloviinan valmistus ole siirtynyt Kiinaan?
-
cappricioso:
Tähän kohtaan ketjua pitäis ehdottomasti löytää jostain se Joebar- tjsp. pila/sarjakuva, jossa gutsiukot bongaavat bemarin, ja toteavat että "kappas, riippatissinen gutsi!"
Lexa kirjoitti: Heips!
No niin, selittäkääpä tämä sitten :wink::
-
no mutta eihän tuo ole bemari, sehän on rotaxi... :P
-
Anssi kirjoitti:
No niin, selittäkääpä tämä sitten
Ei kaikkea tietoa kannata heti julkipanna.
pka
-
Marko kirjoitti:
no mutta eihän tuo ole bemari, sehän on rotaxi... :P
Taktisesti täydellinen vastaus :D !
-
Kiinassa tehty Rotaxi:X
-
MattiV kirjoitti:
Kiinassa tehty Rotaxi:X
Itse asiassa 650 cc yksipyttykone tehdään Kiinassa Loncinin tehtailla ja 450 cc yksipyttykone Taiwanissa Kymcolla. Kuvan 800-kuutioinen twini on vielä itävaltalaistekoa.
-
Kävin eilen sitten Bemarillakin radalla, kun on tuo Guzzi "talvihuollossa".
En ole koskaan linja-autoa ajanut, mutta parin ekan kierroksen ajan oli jotenkin linja-automainen fiilis, kun pyörä tuntui ainakin metrin Guzzia pidemmältä ja 100 kiloa painavammalta:D
Ihan hyvin se sitten kuitenkin meni, mutta enpähän uskaltanut avata kaasua mutkissa yhtä aikaiseen kuin Guzzilla.
-
Se sun Bemarihan onkin aika lossi :D Comfort- asetuksella alusta aiheutti liki matkapahoinvointia. Hyllyvältä tuntui isolla tiellä. Oma pikku-Pläski ei hylly, mitenkä ratakisko voisikaan? :P
-
Ekku kirjoitti:
En ole koskaan linja-autoa ajanut, mutta parin ekan kierroksen ajan oli jotenkin linja-automainen fiilis, kun pyörä tuntui ainakin metrin Guzzia pidemmältä ja 100 kiloa painavammalta:D
Näillä palstoilla bemari lienee yhtä kuin (isolla) bokserilla varustettu (iso) matkapyörä, tai sitten (iso) GS?
Ei tunnu F800ST linja-autolta, ei :vau:. Koittaakaa joskus - jos uskallatte, se voi olla menoa :P.
-Anssi
-
Anssi kirjoitti:
Näillä palstoilla bemari lienee yhtä kuin (isolla) bokserilla varustettu (iso) matkapyörä, tai sitten (iso) GS?
Lauantaina ajelin sellaisella 450 superendurolla, siis bemarilla, ei tuntunut linja-autolla. Ei tosin ajoalustakaan ollut julkisille tarkoitettu.
pka
-
Et sitten kokeillut sitä jousituksen sport-asentoa ja säätänyt jousta 2 henkilön asetuksille?
Ei muuten tunnu siinä vaiheessa löllöltä ja ohjaustuntumakin terävöityy huomattavasti.
Painavaltahan se siltikin tuntuu, mutta ei kyllä muuten huonolta. Nopeisiin mutkiin on oikein hyväkin vetää, hitaissa joutuu sitten vähän painimaan.
PS. mulle bemari on rivi-nelonen. Boxeriin en ole koskaan tuntenut mitään vetoa. Sehän vaikuttaa minun mielestäni vähän sivistetyltä Guzzilta, johon on kuitenkin jätetty joitain ärsyttäviä "tapoja".
Lisäksi ne kuulostaa yleensä ihan ruohonleikkureilta...
-
Ekku kirjoitti:
Lisäksi ne kuulostaa yleensä ihan ruohonleikkureilta...
Tästä olen kyllä ihan samaa mieltä :|.
-Anssi
-
Nämä bemarimiehet sun muut kommentoijat kuuluvat mielestäni siihen kädettömien kastiin, jotka pitävät itseään motoristeina mutta ovatkin vain moottoripyörän kuljettajia ja omistajia.
Juu ei Pemarimiesten mielipiteistä pidä välittää sen enempää.
MotoJussi R1100GS
Jonkun nettiprotokollan mukaan reilusti yli vuosikymmenen vanhoihin viestiketjuihin kommentoiminen osoittaa huonoa käytöstä.
Viis minä siitä.
Nyt on asiat tasapainossa kun on tallissa kaksi guzzia ja kaksi bemaria, kaikki kilvissä, kunnossa, vakuutuksessa ja ajossa.
Motojussi &
Jackal
R1100GS
R1100RT
V10
-
Centauro on ihan hauska ajopeli. Se vakio ajoasento sopii mun fysiikalle. Vähän kuin kustomilla ajelisi, mutta kunnon jarrut ja ihan ok alusta. Lisäksi moottori on todella mainio. Tosin säädettynä, vakiona vähän nyökkä.
-
Tuo R1100RT oli kyllä hyvä pyörä. Jos siinä olisi ollut kunnolliset laukut ja perä niin ajaisin varmaan vieläkin semmosella pitkät reissut. Kate oli tosi hyvä, lähes wingiluokkaa. Kevyt ajella alppiteilläkin kakspäällä, missä wingi ei taas oikein loista....
Ehkä joskus vielä jonkun pemarin ostan ;D
-
Toiset nauttii, toiset kärsii. On varaa mainita.
-
Tuo R1100RT oli kyllä hyvä pyörä. Jos siinä olisi ollut kunnolliset laukut ja perä niin ajaisin varmaan vieläkin semmosella pitkät reissut. Kate oli tosi hyvä, lähes wingiluokkaa. Kevyt ajella alppiteilläkin kakspäällä, missä wingi ei taas oikein loista....
Ehkä joskus vielä jonkun pemarin ostan ;D
Kyllä noille kaikille pyörille on jonkinlaiset perustelut. Ne on sit vähän erilaiset eri tapauksissa.
RT:n orggislaukut ... no ne vaatii vähän totuttelua. Perähän siinä on sama kuin muissakin aikalaisissaan. Kun RT:n ostin, piti sen perälaakerit vaihtaa. Osien hankinnan ajaksi vaihdoin siihen GS:n perän. Pikkaisen tihempi välitys eikä ABS:ää, mutta muuten pelasi tietnkin ihan ok. RT:n katteet on loistavat. Säädettävä tuulilasi on hieno innovaatio. Ilmastointi vaan on jäänyt tuosta mallista pois; viime kesänä oli turhan lämmin matkustamossa.