Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Urpo ja Turpo - Kesäkuu 23, 2008, 06:48:37 ap
		
			
			- 
				Olimme länsinaapurissa muutaman päivän. Veden ylitykseen
 käytimme Viikinkiä reitillä Turku -Tukholma.
 
 Menomatkalla henkilökunta oli  irroittanut meidän omat kiinnityshihnamme
 ennen satamaan tuloa ja jemmannut ne omien hihnojensa sekaan.
 Onneksi löytyivät. Hihnoja ei kannattaisi irroittaa tuossa vaiheessa,
 koska joskus ajetaan ryminällä laituriin, jolloin pyörät kaatuvat dominonappuloina.
 
 
 Tulomatkalla poika autokannella selitti, että on niin tyyni, että mitään
 hihnoja ei tarvita. Sanoi, että pyörät ovat heidän vastuullaan ja
 vahingon sattuessa he kyllä korvaavat. Minä olen kuullut aivan
 jotain muuta.
 
 Onko täällä kenelläkään kokemusta lauttafirmojen korvauskäytännöistä?
- 
				Vakuutuskäytännöstä ei ole tietoa, mutta itsekin kävin viikkoa ennen Jussia Viikkarilla RuÃ¥ttissa. Liinat saivat olla kiinni laituriin asti (tosin olin itse ajoissa pyörän luona).
 
 Yllätyin kuinka vaikea oli saada paikkoja niin pyörälle ja kuin ajajalle. Varsinkin iltalaivat täynnä, niin Helsingistä kuin Turusta ja päin vastoin. Netin mukaan yksin matkustava ei voinut matkustaa kansipaikkalla eikä varata koko hyttiä. "Miespaikka" oli ainoa vaihtoehto??!!
 
 Seawind:kin on lopettanut matkustajaliikenteen Turusta Tukholmaan tämän vuoden alusta :(
 
 T. Kimmo
- 
				Miespaikka on aika karu vaihtoehto.
 Myydäänkö missään siveysvöitä miehille?
- 
				SeaWind oli minun lempparilinja (yövuorot) vaan niinhän siinä kävi kuten pelättiin Tallinkinkin kaappauksen jälkeen. Pelkkää rahtia 1.1.2008 jälkeen. :X    
 Tosin Finnlink Naantali - Kapellskär linjalla on vastaava rokkänroll laivoilla. Hinnatkin suht kohdallaan.:)
- 
				Jep! Finnlinkiä välillä Naantali-Kapellskär voi suositella. Rock-and-rollia siis ei ole, pelkkää matkustamista, aterioineen, hytteineen. Hinta - sisältää edellä mainitut - on kohtuullinen.
			
- 
				Finnlink?! Enpä ole moisesta kuullutkaan. Täytyy heti tutustua!
 Yhteydet näyttäisi olevan: www.finnlink.fi (http://www.finnlink.fi)
 
 Himpuravie, toi olis ollut just passeli! Matka-aikakin kohtuullinen, kun eivät kierrä Maarianhaminan kautta!! No seuraavalla kerralla...
 
 T: Kimmo
- 
				Joo ja kun menee yölautalla, on perillä Ruotsissa jo kukonlaulun aikaan  ja kaiken lisäksi Kapellskärissä, niin ei tarvitse Tukholman  aamuruuhkissa kykkiä.
			
- 
				Finnlink?! Enpä ole moisesta kuullutkaan. Täytyy heti tutustua!
 Yhteydet näyttäisi olevan: http://www.finnlink.fi (http://www.finnlink.fi)
 
 Himpuravie, toi olis ollut just passeli! Matka-aikakin kohtuullinen, kun eivät kierrä Maarianhaminan kautta!! No seuraavalla kerralla...
 
 T: Kimmo
 
 Joo, se on kumma kun lehdet esittelee lauttayhteyksiä, Finnlinkiä ei mainita.
 Johtuiskohan siitä, että aluksi ottivat kyytiin vain rekkoja - mutta siitä ajasta on jo useampi vuosi.
- 
				Urpo ja Turpo kirjoitti: Tulomatkalla poika autokannella selitti, että on niin tyyni, että mitään
 hihnoja ei tarvita. Sanoi, että pyörät ovat heidän vastuullaan ja
 vahingon sattuessa he kyllä korvaavat. Minä olen kuullut aivan
 jotain muuta.
 
 Onko täällä kenelläkään kokemusta lauttafirmojen korvauskäytännöistä?
 
 
 
 
 
 Palasimme juuri Tallinnasta Nordic Jet Linen lauttaa käyttäen. Heillä on käytäntö, että motoristit allekirjoittavat lapun, jossa he jättävät kaiken vastuu motoristille itselleen laivaan ajon, kuljetuksen ja sieltä pois ajon ajaksi. Kaikki vastuu on kuskilla mahdollisista kaatumisista tai vahingoista joita tulee muille ajoneuvoille. Näin ainakin itseni annoin ymmärtää eestin keel / engelska lapusta. Suomeksi kirjoitettua lappua heillä ei ollut tarjota!!!
 
 Että se laivayhtiön korvauskäytännöstä...
 Kimmo
- 
				Ei taida olla ihan laillinen systeemi. On meikäläisellekin ko. lappua tarjottu ja allekirjoitinkin sen, mutta sen jälkeen olen käyttänyt Tallinkin isoja nopeita laivoja ja -  yllätys, yllätys - laivafirman pojat hoitavat kiinnityksen.
 Viimeksi myös kuulutettiin, että ei passaa kiinnityksiä itse lähteä aukomaan, mutta jos näin olisi tehty, olisin varmaan vieläkin laivassa.
 Mutta pointsi on siis se, että Tallinkin palvelu on huomattavasti parantunut.
- 
				Kyllä mulla ainakin Italiaan mennessä -06 Finlinesin kansihenkilökunta oli erittäin avuliaasti auttamassa sitomista , tiedä sitten kenen vastuulla ?