Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TimoEv - Kesäkuu 11, 2008, 06:14:18 ap
		
			
			- 
				Järjestelin asiat ihan kuntoon - vain nimeä vaille paperiin ja - uusi upea Norge 1200 olis ollu alla. 
 Vaan mitäpäs tapahtuikaan; Peräpenkin ihanuus sanoi "..sehän on NUORISOPYÖRÄ..." "...ei siinä ole mitään henkeä, ei tunnelmaa..." "...jaa...tuohon kyytiin, vai?"
 
 No eipäs sitä Norgea sitten tullut hankituksi. Tosimotoristi olis vaihtanu - tiedän kyllä minkä, mutta kun ei juhannukseksi ehdi...Ja räntäsateita tulee kuiteski syksyllä...
 
 Ei oo helppoo aina tää motoristin matka ja elämä. Kun jotain hianoo yrittää...Sitäkään edes...Edes omilla rahoilla...
- 
				Toi vissiin syö miestä, ja PALJON !! Mutta, elämässä tulee mutkia, muuallakin kun tiellä. Olen pahoillani. :(
			
- 
				Tähän auttaa se yksi ja ainoa lääke. Molemmille oma pyörä! Näin toimii meidänkin taloudessa ja tästä ei ihan hevin tingitä. Sorvasin jopa oman pyörän jalkatappien tilalle nostorullat huoltopukille. Takapenkille ei ole kenelläkään asiaa. Piste
			
- 
				Vaihda molemmat nuorempaan, sekä eukko että pyörä....:wink:
			
- 
				tai perustele se takapenkille niin, että varasit jo palstalta TimoNorge -nimimerkin - pakko vaihtaa? :cool:
			
- 
				On paljon helpompaa kun vie uuden pyörän näytille ja sanoo että olen ostanut tällaisen :)  Ja jos emäntä uhkailee ettei kyyti kelpaa niin kannattaa pysyä rauhallisena. Ennemmin tai myöhemmin sillekkin selviää että kyyti voikin kelvata jollekkin ....:wink:
			
- 
				Mulla tuota ongelmaa ei ole , koska eukko ei tule minkäänlaisen vekottimen kyytiin .
			
- 
				Kyllä minä olen takapenkkiläisen puolta, näyttäähän EV sentään moottoripyörältä, ei pitäisi sotkea kaikkea "tuppervarella"
			
- 
				Rauno kirjoitti:
 
 Kyllä minä olen takapenkkiläisen puolta, näyttäähän EV sentään moottoripyörältä, ei pitäisi sotkea kaikkea "tuppervarella" 
 Heh. Naulan kantaan.
- 
				Uusia moottoripyöriä saa rahalla ja pankit sitä tuuppaa...mutta olen sitä mieltä, että ainaskin että "takapenkkiläisen" vaihto pyörän takia on liian rankka operaatio ainaskin 50plus iässä - tämän vahvistaa moni kolleega...
 
 Uusi moottoripyörä on tietty myös upee unelma, mutta muutaman kuukauden ja ajokauden jälkeen jo käytetty, kuten oli se vanhakin...ja arvonalennus on melkoinen, vaikka välirahasta vaihtokaupoissa keskustellaankin. Itseasiassa hämmästyttää vanhempien Calien kohtuu suuret hintapyynnöt verrattuna uudempiin (?).
 
 Joku voisi todeta, että "happamia sanoi kettu niistä pihlajanmarjoista", mutta ihan oikeesti olen myös samaa mieltä, että Cali on enemmän sen oikean moottoripyörän näköinen kuin "tupperwaarella" koristellut...(ehkä tällä kommentilla saan norjalaisia vihamiehiä...:D)
 
 Niin että elä hyvä TimoEv tuosta ota suotta surua puseroon ja kyllä Calilla saa riittävää respektiä ja katu-uskottavuutta kulmilla.
 
 Minäkin olin tässä hetken aikaa heikko uskossani ja tunnustan veljeskunnalle katsoneen baijerilaista ja brittiläistä bonnevilleä "sillä silmällä" - todetakseni ("kreivittären" avustuksella), että Cali Stone on upee ja se oikea pyörä - ainakin toistaiseksi :wink:
 
 Ajatuksia kesäillassa kirjoitteli
 
 - Reima -
- 
				Vyöruusu vaan koeajolle mukaan ja jossei sitten mee läpi niin väsyttämällä vaan tavoitetta kohti. Aika hoitaa... Vaimon vaihto on se kallein vaihtoehto (tapauksesta riippuen...) ja arki tulee sen uudenki kanssa. Säälipisteitä saa kun oikein riutuu "hankalan päätöksen kourissa"! Eläydy Timo ja heittäydy rooliisi!
 
 Jukka Tuusulasta (kaks mopoa väsyttämällä)
 
 
- 
				Kiitos kaikille sympatiasta, empatiasta ja kaikesta muustakin patiasta...
 Vanhana pitkänlinjan myyntiukkona olen toki varannut jotain takataskuun. :wink:
 Ei vielä ole "kauppaa hävitty"...
 Jahka tuo juhannus tuosta saadaan juhlituksi...:P alkaa ns. pehmitys uudestaan...En tosin (...vielä... :P ) ajatellut vaihtaa...Kuten Reima totesi, siinäkin on omat hankaluutensa...
 
 Savolaiset olivat terroristikoulutuksessa ja päättötyönä oli määräys kaapata Finnairin kone. "Jo voan se kääp hyväst..." Kuukautta myöhemmin kouluttaja kävi katsomassa, kun ei asiasta mitään kuulunut.
 Kuuli selityksen: "No jo vuan on kaapattu tuota remelettä parj viikkoo, vuan ee oo näkynnä ostajjii..."
 
 "Alku aina hankalaa, lopussa kiitos - jos seisoo" :vau:
 
 
 
 
- 
				Samaistuminen voisi kanssa nopeuttaa pehmitystä..
 
 Takapenkkihän sanoi "..sehän on NUORISOPYÖRÄ...". Käyttöön siis "mehän nuorrutaan vuosia uuden Turskan kanssa :D
 
 Ja mitä tuohon muovisuuteen tulee, niin rauta ruostuu, muovi on ikuista :D
- 
				Savolaiset olivat terroristikoulutuksessa ja päättötyönä oli määräys kaapata Finnairin kone. "Jo voan se kääp hyväst..." Kuukautta myöhemmin kouluttaja kävi katsomassa, kun ei asiasta mitään kuulunut. 
 Kuuli selityksen: "No jo vuan on kaapattu tuota remelettä parj viikkoo, vuan ee oo näkynnä ostajjii..."
 
 Mä ihan oikeasti nauroin ääneen tälle!!
 
 Kiitos Timo, pelastit päiväni. :P
 
 ..osta Stelvio, ei varmasti ole nuarisopyärä.
- 
				Minä en oikeen ymmärrä tuota kommenttia nuorisopyörästä Norgen tapauksessa - minusta niin tyypillinen "aikuisen" (lue = keski-ikäisen) matkapyörä kuin olla ja voi!
 
 Eipä taida Guzzilla olla yhtään "nuorisopyörää" - kysykää vaikka nuorisolta:P
- 
				Minä en oikeen ymmärrä tuota kommenttia nuorisopyörästä Norgen tapauksessa - minusta niin tyypillinen "aikuisen" (lue = keski-ikäisen) matkapyörä kuin olla ja voi!
 
 Eipä taida Guzzilla olla yhtään "nuorisopyörää" - kysykää vaikka nuorisolta:P
 
 
 
 En minäkään ymmärrä! Vaan kukapas noita naisia yleensäkään ymmärtää?
 Kun ohi menee kuttaperkkainen kiinansirkkeli, kuskilla ikää 22v, niin sen jälkeen kaikki katetut ovat nuorisopyöriä. Ihan kaikki! Eikä sitä mielikuvaa pysty mitenkään järjellisesti muuttamaan.
 Se on vähän kuin remontti: Naisen mielestä tuohon TULEE sitä ja tähän tätä. Miesten remontissa EI TULE mitään. Ne on asennettava jne. Tämähän jo takavuosina keskusteltiin valmiiksi vanhalla foorumilla :D :wink:
 
 Ja Marko: Stelvio on kokonaan keskustelun ulkopuolella. Sitäkin on tässä jo tarjottu istuttavaksi...
 
 Mutta edelleen; Taistelu on hävitty - sotaa ei! Komentajalla takataskussa kikka n:o 7! Odottakaas vaan!
- 
				Kokeile telepatiaa. Naiset osaavat yleensä lukea ajatuksia.
 Tällä tavalla välitetystä tiedosta on se etu, että se ei aiheuta
 samanlaista vastustusilmiötä kuin suoraan sanottu.
- 
				Se on sitten varmaan meikäläisen SP:kin "nuorisopyörä", kun siinä on niin sporttiset katteet:)
 
 Kyllähän ne kattamattomat pyörät on komeen näköisiä, mutta näin virallisesti vahvistettuna nuorisomotoristina täytyy kyllä todeta, että toistaiseksi kuitenkin tulee mielellään ajeltua sen verran vauhdikkaasti, että kattamattomalla pyörällä ajaminen tuntuu aika työläältä.
 
 Se yksi Saksan keikka Centaurolla kyllä vahvisti sen, että en minä oikein viitsi matkaa taittaa ilman katetta.
 
 Se on sitten eri juttu, jos asuisi jossain sellaisessa paikassa, että ne hyvät mutkatiet on siinä vieressä ilman siirtymiä, niin se olisi eri homma.
 
 Voisin minä silti yhden V7 sportin talliin kelpuuttaa, katetta eli ei:)
- 
				^ vähennä sitä muuta kalustoa sitten ensin.. :huh:
			
- 
				Järjestelin asiat ihan kuntoon - vain nimeä vaille paperiin ja - uusi upea Norge 1200 olis ollu alla. 
 Vaan mitäpäs tapahtuikaan; Peräpenkin ihanuus sanoi "..sehän on NUORISOPYÖRÄ..." "...ei siinä ole mitään henkeä, ei tunnelmaa..." "...jaa...tuohon kyytiin, vai?"
 
 No eipäs sitä Norgea sitten tullut hankituksi. Tosimotoristi olis vaihtanu - tiedän kyllä minkä, mutta kun ei juhannukseksi ehdi...Ja räntäsateita tulee kuiteski syksyllä...
 
 Ei oo helppoo aina tää motoristin matka ja elämä. Kun jotain hianoo yrittää...Sitäkään edes...Edes omilla rahoilla...
 
 Hei haloo, ei kait sitä pyörää sentäs sieltä takapenkiltä ajeta, vais kuis? :huh:
 
 Jos kerran Norge tuntuu siltä oikealta ajokilta, niin ei muutakun vaihdat semmosen. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen kalivieteri-kuski, joka moisen vaihdon tekee. Onhan siinä Norgessa sentäs selvästi paremmat ajo-ominaisuudetikin, ja oikeat moottoripyörän jarrut. Jos kyseessä on jo pitempään ylläpidetty naaras, niin ehkä sitä ei kannata moisesta sentäs ihan vaihtoon vielä pistää, mutta joku kuri se pitää eukoillakin olla.
 
 Eli annat akan äkistä pyörän ulkonäöstä, tai kehotat pistämään kälättimen kiinni, ja hommaat silti sen Norgen. Kyllä se sinne takapenkille kuitenkin kotiutuu hetken motkotuksen jälkeen. Eihän se Norgen takapenkki edes mitenkään pöllömpi olekaan.
 
 Sitten kun olet sen Norgen pihaan hommannut, niin kysyt vaan iloisesti että lähteekös frouva mukaan ajelulle. Jos vastaukseksi tulee kätinää tai nalkutusta tai kommentteja nuorisopyörän kyytiin nousemisesta, niin sanot vaan tyynesti, että mielipiteesi on noteerattu, hymyilet leveästi ja vedät kypärän päähän. Sitten eikun menoksi, ja vilkutus vielä eukolle lähtiessä. Tuon kun toistaa muutaman kerran, niin eiköhän tuo rupea pikkuhiljaa nuorisopyöränkin kyydit kelpaamaan. :cool:
 
 Mitäpäs tässä suotta aikuistumaan, kun sitä ollaan muutenkin vain kahdesti nuoria, Suomen suvet lyhyitä, eikä naisen logiikan ymmärtämiseen yksi ihmisen elinikä riitä. :wink:
- 
				:P
			
- 
				Onneksi tuo Norgen esiaste ei koskaan päässyt sarjavalmistukseen.
 Miten joku on voinut suunnitella mitään noin rumaa?
 Tötterölamppu-IC:kin on kauniimman näköinen.
- 
				Poikkesin tänään Piikkiössä. Takapenkkiläinen oli mukana. Lavastuksen ja hämäyksen vuoksi esittelin sitä "Nuorisopyörää" ja Stelviota. :wink: Kylmät tyypitkin tuli niistä otettua...:wink:
 
 Kotiin lähdettiin sitten paapperien tultua tehdyksi ja asioiden tultua selviksi.
 En nyt kuitenkaan muuta nimimerkkiä; TimoClassicSpecial ei oikein tunnu hyvältä.
 
 No joo..vaihtuihan se...ja viimeinkin ihan uuteen... :D
- 
				Onnea "TimoClassic" uudelle pyörälle!!!
 
 PS. En ole katkera, mutta kuitenkin :X
 
 - Reima -
 
 
 
 
- 
				TimoEv kirjoitti: 
 No joo..vaihtuihan se...ja viimeinkin ihan uuteen... :D
 
 
 
 Meidänkin perheessä on tänään ilahdutettu sekä vaimoa että tytärtä vaihtamalla moottoripyörä.
 
 
 
 pka
- 
				Pekka Oulusta kirjoitti: 
 Meidänkin perheessä on tänään ilahdutettu sekä vaimoa että tytärtä vaihtamalla moottoripyörä.
 
 
 
 pka
 
 
 
 Pekka,
 No kerro ny, minkä vaihdoit ja mihkä?
 Siirryitkö kokonaan pois italopyöristä?
 Kimmo
- 
				Kimmo kirjoitti: 
 
 Pekka,
 No kerro ny, minkä vaihdoit ja mihkä?
 
 
 En kerro en, Timolle ei sitä riemua suoda että voisi koko kansankuullen mollata. Se näkee joka Rokualle saapuu.
 
 pka
- 
				Pekka se osaa pitää hulluja jännityksessä:)
			
- 
				Pekka Oulusta wrote: 
 En kerro en, Timolle ei sitä riemua suoda että voisi koko kansankuullen mollata. Se näkee joka Rokualle saapuu.
 __________________________________________________________________
 
 Jaahah!  Pitää vissiin nyhtää heiniä tienvarresta...Tai pitäiskös varata kettinkirasvaa ja lahkeenpuhdistusainetta? Eikös niitä molempia...Jos ei noita, niin hakasia, että saa puimakoneen remmin korjattua...?
 
 On tää arvuuttelu jännää!
 
 
 Ootkos Pekka työmaalla viikolla 31, jos vaikka taas poikkean kaffeella ja ompeluverstaan flikkoja naurattamassa? Kai se on mun vuoro tarjota...
- 
				Kimmo kirjoitti: 
 
 Pekka,
 No kerro ny, minkä vaihdoit ja mihkä?
 
 
 En kerro en, Timolle ei sitä riemua suoda että voisi koko kansankuullen mollata. Se näkee joka Rokualle saapuu.
 
 pka
 
 
 
 No eikö ens maanantaina huoltoasemalle saapuminen sitten riitä? Tai keskiviikkona erään tornin juurelle?
 
 Tosin taidan jo arvatakin mikä se ainakaan ei ole, tietty hiukan kauppapaikasta riippuen, mutta saas nyt nährä. Niin ja tässä vois tietty lainata sitä yhtä auto- tai mitälie ruokakaupan mainosta, ja kysyä sen tyypillisen mihin -kysymyksen sijasta että miksi?
- 
				TimoEv kirjoitti: Pekka Oulusta wrote: 
 En kerro en, Timolle ei sitä riemua suoda että voisi koko kansankuullen mollata. Se näkee joka Rokualle saapuu.
 __________________________________________________________________
 
 Jaahah!  Pitää vissiin nyhtää heiniä tienvarresta...Tai pitäiskös varata kettinkirasvaa ja lahkeenpuhdistusainetta? Eikös niitä molempia...Jos ei noita, niin hakasia, että saa puimakoneen remmin korjattua...?
 
 
 Eikös avatar viittaa noihin hakasiin ja remmilöihi? Ellei Pekka ole sitten niin ovela, että harhauttaa???!!
 Kimmo
- 
				Kaikille kysyjille vastaus on: ehdoton ehkä. Ja Timolle erikseen tuotan pettymyksen ettei viikolla 31 ole pukuverstaalla töissä ketään, enkä minäkään työmaalla mutta jos vaikka torilla. Ota lähempänä yhteyttä.
 
 pka
 
 ps. kyllä sitä tietoa voi yrittää esille kiskoa, kovaan vastukseen tässä on totuttu.
- 
				Ääh, eipä tuo nyt niin haastava homma ole, etteikö sitä näin pienissä piireissä saisi tai olisi jo saanut selville, jos asia siis oikein kunnolla vaivais. :wink:
 
 Mutta vastaa nyt edes siihen kysymykseen että miksi?
 
 
 BTW, ei se kuningas Arttukaan sitä tolleen sieltä kivestä saanu, kyllä se oli enempi tekniikkalaji, jossa tarvittiin sen lisäksi viekkautta ja manipulaatiotaitoja. :P
 
 BTW#2, Sateisen keksiviikon kevennys - Jos Pekka ois mokoman kepakon kivestä irti nykäissyt ja Pekasta ois tullut kuningas, ni mikähän se oiskaan ollu noin ranskaksi ilmaistuna tai äännettynä?
 Pierr'leruaa, tjsp?
- 
				capriccioso kirjoitti: Mutta vastaa nyt edes siihen kysymykseen että miksi? 
 
 
 
 
 Miksi, kas siinäpä kysymys. On siihen yksivastaus vaimolle, toinen kavereille, sukulaisetkin, siitä tilille vaativat. Myös lasten mieltä täytyy keventää ja heille peruste keksiä ja anopille. Sekä appiukko, rahoista tarkka mies, tilille vaatii ja pitkät perusteet hälle töytyy löytyä. Velipojat, serkut, työkaverit, nettiyhteisö kaikki kysyy:miksi, oi miksi. Kuten huomaamme ei ole yhtä oikeaa kaikille kelpaavaa selitystä yhteen kysymykseen miksi? Siispä kaikki keksimään selityksiä miksi minä, sinä tai joku muu itsemääräämisoikeuksilla ( siis ei holhouksen alainen ) varustettu henkilö se pyörän vaihtaa. Hyvät vastaukset palkitaan Rokualla hyvin ja jos tulee joku oikein huono vastaus niin se palkitaan sitten oikein huonosti.
 
 
 
 pka
- 
				BTW, ei se kuningas Arttukaan sitä tolleen sieltä kivestä saanu, kyllä se oli enempi tekniikkalaji, jossa tarvittiin sen lisäksi viekkautta ja manipulaatiotaitoja.
 ______________________________________________________________
 
 Mites se menikään: Ei sellaista tekniikkamurhetta, jossa ei raaka voima auttaisi! Vai olikos se niin, että "kun ei äly riitä, niin otetaan voima avuksi". Minä taas noudatan ohjetta: "Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!"
 
 Joten, Vedä Pekka - vedä! Kyllä se irtoaa...:P
- 
				kaikki kysyy:miksi, oi miksi. Kuten huomaamme ei ole yhtä oikeaa kaikille kelpaavaa selitystä yhteen kysymykseen miksi?  Niin, siis tälle porukallehan ei kelpaakaan selitykset, vaan rehellinen vastaus. Tuo avattaren vaihtuminen kyllä antaa jo hiukan hämmentävääkin osviittaa siitä, mistä pohjimmiltaan on kyse...
 
 Siispä kaikki keksimään selityksiä miksi minä, sinä tai joku muu itsemääräämisoikeuksilla ( siis ei holhouksen alainen ) varustettu henkilö se pyörän vaihtaa. Hyvät vastaukset palkitaan Rokualla hyvin ja jos tulee joku oikein huono vastaus niin se palkitaan sitten oikein huonosti. Joo, käyhän se, mutta sulla ei sitten oo sitten päätäntävaltaa siitä, mikä selitys palkitaan hyvin ja mikä huonosti. :P
 Sitäpaitsi, se miksi -kysssärihän riippuu myös siitä, mihin sitä ajokkia vaihdetaan. Tässä tapauksessa se nimenomaan olis ihan kurantti ja yleisöä askarruttava kysymys.
 Ootko muuten varma että edes haluat kuulla kaikki kootut selitykset moiselle, ja vielä jossain tapahtumassa, jossa inspiroivia virvokkeita käytetään? :cool:
 
 Noh, kaitpa hommassa on jotain positiivistakin, eihän siellä kaapissa varmaan kovin kaksista ole pitemmän päälle asustaakaan. Onneksi olkoon uudesta unelmalelusta.
 :wink:
- 
				Pekka hoi
 
 Miten onnistuit vaihtamaan Kutsin Daavitsoniin. Itse kanssa 3 kertaa yrittänyt. Yhdessä liikeessä olis kusti otettu vaihdossa jos olis ilmasek antanu ja parissa muussa ei huolittu ollenkaan.
- 
				Kutsin Daavitsoniin. Itse kanssa 3 kertaa yrittänyt.
 
 
 Herää jälleen kysymys: Miksi?  :P
 
 
 BTW, jos se Pekka on saanutkin jonkun ihme viidenkympin tai minkälie villityksen ja vaihtanut kunnon kyykyn, eli MV Agusta F4:sen, semmosen 312 km/h kulkevan, se kun on nykyään samaa ameriikan kustomipuljua sekin...
 :wink:
- 
				 kirjoitti: [/b][user=6]Antsu]Kutsin Daavitsoniin. Itse kanssa 3 kertaa yrittänyt.
 
 
 Herää jälleen kysymys: Miksi?  :P
 
 
 
 
 Kait se on toi 50 täälläkin niin liki:huh: et villiintyy tai hulluuntuu. Ainakin harmaantuu.
- 
				Antsu kirjoitti: Pekka hoi
 
 Miten onnistuit vaihtamaan Kutsin Daavitsoniin. Itse kanssa 3 kertaa yrittänyt. Yhdessä liikeessä olis kusti otettu vaihdossa jos olis ilmasek antanu ja parissa muussa ei huolittu ollenkaan.
 
 
 
 Tällainen prosessi on pitkällinen, itse käytin siihen kaksivuotta ja neljä päivää aikaa. Siinä ajassa oppii potkimaan, raapimaan, itkemään, joudin jopa omistamaan Aprilian välillä tämän mission päätökseensaamiseksi. Prosessi on pitkä ja äkkinäinen vaiheiltaan, käsittääkseni asiat pakkaavat menemään vähän erilailla jokaisessa yksittäisessä tapauksessa joten luovuuv ja tietty intohimo pikkuvilppiin tarvitaan asia loppuunsaattamiseen. Tästä sen enempää, takaisin tatuointikuvastoja selaamaan.
 
 
 
 pka
- 
				Pekka hoi taas:wink:
 
 Sulla oli Aprilia vähän aikaa, Caponord otaksun. Mimmonen tuo oli omistaa ajaa mitä vikoja tai puutteita. Pleksin kanssa vissiin samanlaisia ongelmia kun monessa muussakin mopossa.
- 
				Antsu kirjoitti: Pekka hoi taas:wink:
 Caponord otaksun. Mimmonen tuo oli omistaa ajaa mitä vikoja tai puutteita. Pleksin kanssa vissiin samanlaisia ongelmia kun monessa muussakin mopossa.
 
 
 
 Caponord, joo hyvä ajaa jos tulee toimeen sen vähäisen yläpainoisuuden kanssa. Lipitäen mahdoton käsitellä paikallaan, ja menee tosi syvälle metsän jos uskaltaa ottaa sen riskin että kaatuessa ei yksin juurikaan saa nostettua pystyyn. Ei edes kovalla alustalla ssati puistossa. Suorituskyky riittää ainakin tämän palstan seuraajille. Ketjun kanssa voi elää jos laittaa automaattirasvarin. Pleksi, tai käsisuojat ongelmallisia, jommastakummasta voi joutua sahaamaan. Ja sitten se hankalin, ongelmat. Kun muistaa miten aikanaan v11 lemans oli tehty sähköjen puoleen niin voisi todeta ettei ihan samanapäivänä voi puhua aprilian kötöstyksistä ja suojaamattomista liittimistä. Joten sieltä ne ongelmat ovat ennepitkään tulossa, uskoisin. Vastaavasta sähköjen tason laskusta olen valitettavasti kuullut konsermin muistakin merkeistä, aika näyttänee. Oikeasti mehtään menijöille voi sitten suositella sellaista vähintään 100 kg kevyempää laitetta, liekkö se sitten oikea laite jos jokakesä pitää käydä katsomassa onko välimeri vielä entisellä paikallaan. Varmaan sitten joku siltä väliltä, sakujen gs 800 ehkä ?
 
 pka
- 
				Kun sinulla, Pekka, on nyt läntisen suurvallan valurautaa tallissa,
 pitäisikö vähän niinkuin tasapainon vuoksi harkita myös
 neuvostoveljien peliä?
 Tämmöinen loistokuntoinen olisi myytävänä teidän naapurissa
 Suomussalmella 3800 EUR. Bensan kulutus maantieajossa on
 60 l/100km, maastossa enemmän. Jos sen olisi ajanut tänne
 etelään, bensakulut olisivat olleet 800 EUR.
- 
				Pekka!
 
 Nyt meille olisi taas pikku tauon jälkeen tulossa saman
 maan tavaraa!
 Pelko pois, Guzzi ja Ducati säilyvät ja pyörän nimi
 ei ala H:lla.
- 
				Urpo ja Turpo kirjoitti: Pekka!
 
 Nyt meille olisi taas pikku tauon jälkeen tulossa saman
 maan tavaraa!
 Pelko pois, Guzzi ja Ducati säilyvät ja pyörän nimi
 ei ala H:lla.
 
 
 
 Jep jep, poijalla buelli. Otaksun.
 
 liitteenä kiinassa valettua rautaa madein usa logolla varustettuna
 
 pka
- 
				Ei ole remmivetoinen. Ei ole oikeasti tehty Amerikanmaalla,
 mutta pomot istuvat siellä jossain pilvenpiirtäjässä.
- 
				Pekka Oulusta wrote:
 Urpo ja Turpo kirjoitti: Pekka!
 
 Nyt meille olisi taas pikku tauon jälkeen tulossa saman
 maan tavaraa!
 Pelko pois, Guzzi ja Ducati säilyvät ja pyörän nimi
 ei ala H:lla.
 
 
 
 Jep jep, poijalla buelli. Otaksun.
 
 
 ...ellei sitten olis mennyt tekemään jonkun oikein Brutaalin tempun, ja epäsuoran kompakysymyksen heittänyt...
 Tuskin se uus peli nyt sentäs 312 km/h kulkee kuitenkaan..?
- 
				Hanneksen MV Agusta oli niin kiintynyt isäntäänsä, että
 päätyi tuhoamaan itsensä ennen kuin suostuisi
 omistajanvaihdokseen.
 
 Eli ei olekaan nyt sitten saman maan tavaraa Pekan kanssa.
- 
				Ehkä tuo itsetuhoisuus onkin Agustan ominaisuus.
 Pari vuotta sitten Motorradin testissä Agusta heitti
 kiertokangen ulos autobahnilla 250kmh nopeudessa.
- 
				Tässä on Urpo pyörän selässä, joka on intiaanikielellä:
 "Pyörä, jota ei enää ole"
- 
				Hanneksen MV Agusta oli niin kiintynyt isäntäänsä, että
 päätyi tuhoamaan itsensä ennen kuin suostuisi
 omistajanvaihdokseen.
 
 Eli ei olekaan nyt sitten saman maan tavaraa Pekan kanssa.
 
 
 
 Eli olitte ostamassa Hanneksen pyörää ja se päätti hajota? :(
 
 Kerro lisää...? mitä, miksi, missä, koska jne. :huh:
- 
				Reilu viikko sitten meidän piti lauantaina mennä hakemaan pyörää.
 Perjantaina Hannes soitti baanalta, että öljyt on pihalla, lohkossa on reikä.
 Oli matkalla Jämsästä Mikkeliin.
 Todettiin, että ehkä tämä oli tässä.
- 
				Sen tyylikkään katteen voisi kyllä vaikka viritellä
 olohuoneeseen takan viereen! Siinähän on
 ainakin ne siistit MV -logot.
- 
				Laitan tähän pikkulauantain ratoksi pari "Total Destruction" -juttua,
 jotka ovat sattuneet entiselle työkaverilleni. Kutsun häntä seuraavassa JP:ksi.
 
 70 -80 -luvulla JP:llä oli BSA:n kuuluisa vauhtimuna A65 (nimen muna tulee
 moottorin alakerran muodosta). Kerran täydessä vauhdissa BSA:n kiertokanki
 oli napsahtanut poikki ja alaosa oli osunut lohkon alareunaan sillä seurauksella,
 että koko lohko oli noussut irti sen verran kuin se nyt mahtuu rungossa nousemaan.
 JP kertoi, että äänestä kuuli heti: Nyt ei kaikki ole kohdallaan.
 
 Nykyään JP ajaa historic autokisoja. Mieleenpainuvinta on kuulemma ollut,
 kun takavetoisen kardaani katkesi ja tuli sisään ohjaamoon. JP kertoi seikan,
 jota ainakaan minä en ole tullut ajatelleeksi: Täydessä vauhdissa kardaani
 ainakin tässä tapauksessa kiertää 9000 rpm ja se on aika paljon.
- 
				Tästä tulee mieleeni tapaus 60-luvun alkupuolelta. Veljelläni oli 52-mallinen 500 cc BSA 2-pyttyinen , mallia en muista mutta melkein jäykkäperäinen. Hän käyttelei sitä autotallissa kunnes alkoi kuulumaan kummallista kolinaa pisti toisen korvan pytyn kylkeen kuunnellakseen tarkemmin kolinan mahdollista alkuperää . Ja siinä kuunnellessa toiselta puolelta tulikin musta rauta pytyn kyljestä pihalle kurkistelemaan kuka piiskaa. Sirpaleet vain sinkoilivat ympäri autotallia , no säilyi sentään henki.   :huh:
			
- 
				Olen itse nähnyt sellaisen tapauksen, että perämurikasta irronnut kardaani on leikannut lattian liki koko leveydeltä auki, heti kuljettajan penkin takaa!! :huh:
 
 Urpo ja Turpo wrote:.
 
 Nykyään JP ajaa historic autokisoja. Mieleenpainuvinta on kuulemma ollut,
 kun takavetoisen kardaani katkesi ja tuli sisään ohjaamoon. JP kertoi seikan,
 jota ainakaan minä en ole tullut ajatelleeksi: Täydessä vauhdissa kardaani
 ainakin tässä tapauksessa kiertää 9000 rpm ja se on aika paljon.
 
 
 
 Ei sinällään ole lähellekään mitään, mitä tässä on jo kirjoiteltuna, mutta tuli vaan mieleen seuraava:
 
 Olin jokunen vuosi sitten ajelemassa harrastemopollani, Tunturi TT:llä, Laukaasta Suonenjoelle. Moottori oli juuri edellisviikolla kasattu ja porauksen jäljiltä sisäänajossa. Pysähdyin tien pieleen valokuvaamaan kohta ohitse ajavaa kaveriani. Kaveri kurnutti Soliferilla verkkaisesti ohi ja minä räpsin "vauhdikkaita" tilannekuvia. Kun Solifer katosi horisonttiin, pakkasin kameran ynnä muut takaisin laukkuun ja lähdin kirimään edelle päässyttä.
 Ensimmäisen mutkan jälkeen ajattelin avata hieman kaasua ekaa kertaa kunnolla ja todeta kiihtyvyyden. Kakkoselle noin kolmen kympin vauhdista ja vääntö kahvasta. Kiihtyvyys yllätti erittäin positiivisesti. Pääsin juuri kypärän sisällä myhäillessäni ajatukseen:" Nyt muuten pelitt.." KLIIIIRRPS!!!! Männänrengas poikki ja kone jumiin! Kytkintä pohjaan ja muutamaa kymppiä valutellen eteen päin. Solifer katoaa taas verkkaisesti putputtelemalla kaukaisuuteen :D, kaverin katsellessa maisemia. Taakseen ei sitten katsonut vahingossakaan. Itse potkin hieman vielä vauhtia, etten joudu pysähtymään paikallisn kyläkaupan pihaan töllisteltäväksi.
 Pysähdyn linja-autopysäkille nuolemaan haavojani. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, asfaltti hohkaa tahmeana, on tyyntä ja heinäkuu :vau:
 
 Koneen hieman jäähdyttyä tajuaa jo matkakumppanikin, etten seuraa ja kääntyy takaisin tarkastamaan tilannetta. Kohta Speed kaartaakin linja-autopysäkille. Samalla siinä hidastellessaan irtoaa eturattaalta mutteri, joka saavuttaakin pysäkin ennen työnnettäväksi muuttunutta Soliferia. :D
 Tälle reissulle onkin naureskeltu jo vuosia. Oli ihan hauskaa jopa silloin. Kuumaan koneeseen vaihdoin ehjän männänrenkaan ja poistin toisen, kun ei mahtunut uusi enää uraansa. Tällä yksirenkaisella kelasin n.25 kilometriä turhia säästelemättä takaisin kotiin. Kaveri tuli perässä, ollen perillä varttia myöhemmin..