Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Kari Sairanen - Joulukuu 22, 2005, 05:47:03 ap
-
Hoi
Nyt iski laiskuus, eli etsimisen vaivoja säästääkseni tiedustelen, onko jolla kulla tiedossa helppo ja hyvä paikka mistä saisi hankittua LM4:n uudet etujarrulevyt, hyvät ja halvat tietenkin pitäisi olla.
Tiedustelen siksi, että hovihankkijallani "Piikkiön-pojilla" ei ole enää ko. levyjä myytävänä, ilmeisesti alkuperäinen toimittaja ei enää valmista ko. levyjä varaosiksi. Siksi täytynee turvautua tarvikeosiin!
Kiitos hyvistä vinkeistä jo nyt
-
Niin, itse tilasin rebootguzzisparesilta californiaan naurettavan vähän käytetyt tuplalevyt ja puristimet erittäin kohtuulliseen hintaan.
MotoJussi & California Kompressor
-
Selasin tossa joku aika sitten Stormin sivuja. Siellä oli ainakin netin mukaan myynnissä LM IV:n jarrulevyjä. En kylläkään tarkistanut tiedon todenperäisyyttä.
Kerro tänne, jos kyselet saatavuutta. Alkaa ittelläkin käsijarru aavistuksen väristää.
-
kyselin rauman suunnalta omaan le mans v:een jarrulevyjä. Järjestyy kuulemma 3kpl
hintaan 600€. Että kyllä niitä saa. Toimitusaika oli jotain 6 viikkoa.
-
Hoi
Kiitos vinkeistä, onko tuo Rauman suunnasta sama kuin MotoRauma? Kunhan selviän pyhistä, niin täytyy ruveta soittelemaan antamiinne paikkoihin. "Raportoin" heti kun saan jotain näkyvää aikaan.
Tuohon ravistukseen liittyen, tein viime ja toissa keväänä korjausyrityksen, eli sorvasin levyt suoriksi. En tiedä mikä "muisti" levyillä on kun kummankin kesän lopussa levyt täristi jo ihan mukavasti. Ensi keväänä en aio ryhtyä sorvihommiin. Onko jollakin samanlaisia kokemuksia sorvauksesta ja levyn suorana pysymisellä?
-
Vähän käytetyt: 2 levyä, 2 puristimet, 1 kahva + 1 öljyjäähdytin: 550 euroa rebootguzzisparesilla.
vaan taisinpa tästä mainita jo aiemminkin.
MojoJussi ;)
-
Stein-Dinseltä (http://www.stein-dinse.com (http://www.stein-dinse.com)) näyttäisi edelleen löytyvän LMIV:n levyjä. Jos oikein ymmärsin, niin hintaan 258.99€ / levy + 'floaters', eli ne pyöreät killuttimet, joiden varassa levy kelluu.
-
Tuohon ravistukseen liittyen, tein viime ja toissa keväänä korjausyrityksen, eli sorvasin levyt suoriksi. En tiedä mikä "muisti" levyillä on kun kummankin kesän lopussa levyt täristi jo ihan mukavasti. Ensi keväänä en aio ryhtyä sorvihommiin. Onko jollakin samanlaisia kokemuksia sorvauksesta ja levyn suorana pysymisellä?
Enpä ole joutunut kokeilemaan kuin aikanaan auton vauhtipyörän sorvauttamista hyvin tuloksin.
Tuo ravistaminen voi johtua siitä, että levyn kovuuden vaihdellessa eri kohdissa se kuluu epätasaiseksi ja alkaa ravistamaan. Sorvaus vain korjaa tilanteen kuluneisuuden osalta mutta itse materiaali jää entiselleen.
Materiaalin epätasaisuus on varmaan ominaista vanhoille levyille. Kytkimessähän vastaava ilmiö voi esiintyä kovasti luistatettuna jolloin paikoittain levy kuumetessaan karkaistuu kovemmaksi eikä kulu yhtä paljon kuin ympäröivä materiaali ja jää tällöin koholleen aiheuttaen pinnan epätasaisuutta ja siten ravistusta.
Tai sitten jarrulevyn materiaali kuumetessaan laajenee mennen "mutkalle" ? Tämä myös sitten varmaan johtuisi materiaalin laadusta...
Tämmöistä tuli pohdiskellessa mieleen
YJ
-
Hoi
Motojussi, oliko levyt kaikin puolin OK kun panit alle? Harmi että tällä hetkellä REBOOT:illa ei ole LM4:ään sopivia levyjä tarjolla, mutta seurataan tarjontaa.
Paljonko postitus, rahti, jne. kulut olivat listahintojen lisäksi?
-
Levyt olivat viimeisen päälle tiptop.
Amount: £365.00 GBP
sisälsi siis
2 x levy
2 x puristin (90% kuntoiset palat sisällä)
1 x sportin jarrukahva + säiliö
1 x sportin öljynjäähdytin letkuineen
En valitettavasti löydä erittelyä (rahti) tähän hätään. En ole vielä laittanut kiinni pyörään.
MotoJussi & California Kompressor
-
Sainpahan minäki Rebootilta tilaamani kilkkeet viimenään, kun vaihdoin e-osoitteen suomi24:sta soneraan, niin alkoi postikin kulkemaan. (mikä tosin vähän ihmetyttääkin).
Ei siinä kuitenkaan kauaa nokka tuhissut, kun postilinjat sai luotettavaksi, joten nyt on syytä paikkailla vähän omia lausuntoja ko.puljusta. Laatu oli sitä, mitä odotinkin, ei pettymyksiä, ja nyt pitäis kehittää jostain osaava muovihtsari, että saisi maantietä höylänneen polupropeenikatteen enempi muotoonsa. Tietäiskö kukaan?
-
Terve, En tiedä missä on lähin muovin korjaaja sinun paikkakunnallasi (Las Woikas Nauru) , mutta autojen kolarikorjaamoissa tehdään tehdään ihmeitä muovipuskureille. Korjaillaan halkeamia ja kiinnitetään palasia "hitsaamalla". Tekevät aivan alkuperäisen näköisiä paikkauksia. Kannattaa kysellä kolarikorjaamoista apuja.
Kimmo
-
Hoi
Lasse, tässä on ainakin yksi osoite joka hoitaa muovihitsauksia ja maalaa myös, löytyy Itä-Suomesta Joutsenosta. Kuljetukset on helppo hoitaa Matkahuollon kautta, katso lisää osoitteesta mailto:gerard.mariaud@pp.inet.fi (http://mailto:gerard.mariaud@pp.inet.fi)
-
Niin tämä "rauman suunnalta"on tämmönen firma kuin Oitracon oy.Hyvin ainakin palvelu puhelimessa pelasi. Lupasi 2-3 viikon sisään lähettää levyt matkahuoltoon.Nettiosote on oitracon.fi. Levyissä on vain se kelluva osa, eli keskiosa ja ne prikat puuttuu. On kuulemma tosi vähän näitäkään enää jäljellä.
-
Näissä etujarrun ravistuksissa kannaattaa ennen sorvaamisia ja vaihtamisia tarkistaa kitkapintojen kelluvuus. Maantiepölyä kertyy niitten pyöreitten kelluntaprikkojen ja kitkalevyn väliin aiheuttaen jumittumista. Ultraäänipesulla lähtee kuulemma parhaiten. Muuten varovasti liikuttelemalla ja koputtelemalla voi saada karstat liikkeelle.
-
Kiitoksia vaan vastanneille! Taidan mennä ensin Gerardin puheille.