Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Matti - Tammikuu 05, 2008, 13:00:53 ip
-
Moron
Irrottelin juuri SP III:n kannet ja sylinteriputket toiveenani löytää syy öljynkulutukseen ja vasemman sylinterin tulpan tuhoutumisiin. Tulpan keskielektrodin ympärillä oleva ura karstoittuu täysin umpeen minkä jälkeen kipinäkin katoaa. Mitään erinomaisempaa en puretuista osista keksinyt, venttiilinohjainten kunto selviää vasta koneistamolla. Irrallisten männänrenkaiden katkosrako sylinteriputkessa on n. 1 mm, mikähän lie ohjearvo. Putkien yläpäässä ei ole lainkaan kuluman aiheuttamaa olaketta, joten mittarin 80 000 km lienevät lähellä todellista ajomäärää.
Onkos joku lisäkseni yrittänyt purkaa kansia kierretulpan alla olevaa kansipulttia irrottamatta, onneksi ei löytynyt kampeamiseen mitään pidempää vipua ennekuin uskalsin propun löysätä.
-
pyöreäkoppaisille on vanhassa kirjassa annettu päittäisvälykseksi 0.3 - 0.45 ja öljyrenkaalle 0.25 - 0.40 kun rengas on 40 mm yläreunasta
-
Tuossa sylinterin mitat:
-
TUossa venttiilien:
-
Renkaat taitavat olla vähän väljät.
Renkaiden toleranssit:
-
On se tainnu puhaltaa öljyä renkaiden läpi aika hyvin. Muista katsoa venttiilin ohjaimet ja kaasarien pinta ja onko omassassi toimiva sytkä?
-
Öljynkuluttajat olivat, kuten epäiltiinkin, kuluneet männänrenkaat ja väljät ohjaimet. Ohjaimien saannissa on vain viivettä, Piikkiö lupaili parin kolmen viikon toimitusaikaa. Kyselin myös katteiden kiinnitysruuveja mutta edellisestä ruuvikaupasta on jo vuosia vierähtänyt. Onko kokemusta korvaavasta sievästä kuusioruuvista jos alkuperäisiä ei enää löydy?
-
Tuo näyttää ihan perinteiseltä 1/4 käännös kiinnikkeeltä. Googlaa sanaa 'DZUS', pitäisi alkaa tulemaan osumia. Noita on kuusiokololla avataavia, sormin avattavia, ruuvimeisselillä avattavia. on titaanisia, teräksisiä, kromattuja, mustia ja vaikka mitä.
-
Kiitos vinkistä, kiinnikkeistä tarjouspyyntö lähetetty...:)