Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Bhill - Joulukuu 27, 2007, 14:29:02 ip
-
Kertokaahan nyt viisaammat ja kokeneemmat, kun olen pyörän vaihtoa suunnitellut. Merkki ei tietenkään ole vaihtumassa, mutta uudempaa ja ehompaa olen miettinyt.
Eniten kiinnostaa V11 Sport ja V11 Le Mans. Ovat vähän nuorekkaampia ja muutenkin kiinnostavampia, kuin nuo Calit. Itsekin olen vielä reilusti (muutaman kuukauden:|) alle 50v.
V11:n tekniikka poikkeaa aika paljon noista Caleista. Onko niiden ominaisuuksissa ja toimintavarmuudessa merkittäviä eroja?
Ajoasentohan on aikalailla erilainen, mutta eikös sillä V11:lla kuitenkin normaalivauhdilla jaksa vanhempanakin laskea? Kun ei se Jenkkityylinen astinlautamatkailu oikein kiinnosta.
Onko V11 malleissa joitain tyyppivikoja tai ikäviä ominaisuuksia?
Toisin sanoen kannattaako sellainen laittaa?
-
Jostain syystä V11:ssä väsyvät kädet ja istumalihakset vähemmän
kuin vertailupyörä Mille GT:ssä. Kyllä sillä 50 -vuotias ajaa 1 000 km
päivässä ihmeemmin rasittumatta.
Kiihtyy ripeämmin ja menee mutkiin kauniimmin kuin Mille GT. On enemmän
kierroskone, isoilla vaihteilla alle 3 000 rpm ajelun voi unohtaa.
Ei niissä taida mitään sen kummempia heikkoja kohtia olla. Avokardaania
ei kannata pestä painepesurilla ja se kannattaa rasvata vähintään
10 000 km välein (vaatii erikoistyökalun). Kytkimellä on aika rikas äänimaailma.
En tiedä, miltä rikkinäinen kytkin kuulostaa.
Käytettyä ostaessa kannattaisi ehkä tinkimismielessä kiinnittää huomiota
esim. seuraaviin: kardaanin väljyys, takaiskarin vuoto, pakokäyrien yhdysputken
väljyys.
Suosittu viritys on uudet äänenvaimentimet ja ilmanputsarin kopan yläosa
pois. Vaatii Power Commanderin asennuksen.
-
-
Sitähän mä vielä mietin, että millaista V11 kyydissä on olla. Viime kesänä onnistuin saamaan emännän useamman kerran V65:n perätuhdolle. Tykkäs olla ja siksi ei viitsis paljon huonompaa kyytiä tarjota.
-
-
Sitähän mä vielä mietin, että millaista V11 kyydissä on olla. Viime kesänä onnistuin saamaan emännän useamman kerran V65:n perätuhdolle. Tykkäs olla ja siksi ei viitsis paljon huonompaa kyytiä tarjota.
Pekka on varmaan hyvinkin oikeassa. Kokemusta ei meidän perheessä vielä ole, kun tuli tuo LeMans hankittua niin myöhään, että naisväki oli jo talviteloille asettunut, mutta ovat ne jalkatapit niin ylhäällä, etten varttuneempaa rouvashenkilöä kovin mielelläni kyytiin edes houkuttele - k.o. kyytiläisen mitoistahan asia toki riippuu...
V65 jälkeen jo Breva 750:kin on aimo askel eteenpäin ja siinä istuma-asento on ihan aikuismainen. Isolohkoista sitten Breva 850/1100 ja Norge ovat tietty omaa luokkaansa matkustajan mukavuudessa (kuvittelisin).
Ja Californian takapenkillä tykkäisi Elisapettikin istua..
-
http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=74433 (http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=74433) siitä hyvä corsa, öhlinssit ja kaikki. Ja jätä se v65 emännälle niin ei tarvi miettiä sitä takapenkkiasiaa.:wink:
-
Lieneekö tuo Akonniemen Mikan entinen :cool: ?
-
Sehän se on joo.
-
On Turpo pari kertaa istunut Lempparin tarakalla
muutaman kilometrin, mutta eihän se ole tarkoitettu
sellaiseen.
Turpoa kuulemma hirvitti lievästi.
-
Toimintaehdotus:
Ostat Akonniemen V11:n ja rouvalle harjoituspyöräksi
käytetyn Suzukin tai Yamahan 125 4T:n.
Kesällä 2009 ajelettekin jo yhdessä V11:llä ja V65:llä.
-
Siitä vaan hyvä kulkine ostoon. Muutaman kerran kakspäällä kokeilin tuota, eikä se kyytiläisen mukaan ollut ihan pelkkää nautintoa. Löytyy Guzzilta parempiakin vehkeitä kaksin ajamiseen. Muuten näissä ei ole muita "ominaisuuksia" kun noi edellä mainitut. Tehoa tietenkin voisi olla enemmän.
-MikaA
-
Jep, jep, osta pois vaan. Omassa naku-Sportissa ollut hyvin vähän moitittavaa. Tosin ollut ajossa vasta kaksi ajokautta ja kilometrilukema vielä alle 10 tkm. Ehkä harmillisin ominaisuus on käsiin tuleva tärinä, joka esiintyy juuri tuossa 4-5 tuhannen kierroksen kohdalla, puuduttaa kädet pidemmällä ajorupeamalla, tosin vain ohuilla kesähanskoilla. Sanovat, että tuokin ominaisuus poistuu, kun tulee enemmän kilometrejä mittariin. Ajoasento on hyvä, juuri sopivasti painoa käsillä satasen vauhdissa ilman etukatetta. Motarilla joutuu sitten pitämään kiinni vähän tukevammin, joten kovavauhtisessa etenemisessä autobaanalla tuo katettu Lemans on varmasti parempi vaihtoehto. Nakuunkin saa siistin pikkukatteen, mutta on paremman näköinen ilman katetta. Varsinaisista vikakohteista yleisin taisi olla vaihteensiirtovivun palautusjousen katkeileminen, jolloin päälle jäi se vaihde, mikä nyt sattui olemaan pykälässä. Nuo viat on varmaan enemmän ajetuista jo korjattu. Tehoahan moottorissa on aina liian vähän, kun essonbaarin juttuja kuuntelee, noin 100 hevosvoimaa ja neljännestonni näyttää paperilla huonommalta kuin mitä se todellisuudessa on, voimaa tulee vähän niin kuin höyryveturissa ja sitä on riittävästi laajalla alueella. Tuo Power Commander suoristaa melu- ja päästörajoituksista johtuneen, 3-4 tonnin kohdalla olleen vääntökuopan, vaatii siis lisäksi vapaamman hengityksen imu- ja pakopuolelle. Lisää mielipiteitä (ja "ominaisuuksia") löytyy V11lemans.com -palstalta, siellä on myös huolto- ja korjausohjeita.
-
Löytyykö V11:en merkkikohtaisia perätelineitä topcaselle ja/tai sivulaukuille vai pitääkö viritellä universaalimalleista? Eihän ne telineet sen upealle ulkonäölle mitään kaunistuksia ole, mutta...
-
Hepco Beckeriltä löytyy ja Piikkiöstä voi ostaa.
Voi myös katsella Saksanmaalta Louisin ja Stein-Dinsen valikoimia.
-
Tuossa on se H&B teline. Vähän karun näköinenhän se on.
-
Urpo ja Turpo kirjoitti:
Hepco Beckeriltä löytyy ja Piikkiöstä voi ostaa.
Voi myös katsella Saksanmaalta Louisin ja Stein-Dinsen valikoimia.
Katselin Louisin 2007 kuvastosta ja kotisivulta sekä Hepco&Beckerin kotisivuilta. Kummastakaan ei löydy V11:n telinettä. Olisko sen verran marginaalikamaa, ettei ole vaivauduttu oikein kotisivulle asti laittamaan. Pitää kääntyä Piikkiön puoleen jos sen pyörän hommaa.
Louisin kamat saa muuten kuvaston hinnalla myös Suomesta, Raision Biker Pointista. Hyllyssä niillä ei tietenkään ole kaikkea, mutta parissa viikossa kyllä tulee.
-
Telinetietoja oli näköjään yritetty kätkeä H&B kotisivulla.
Ehkä ei ole enää mikään hittituote:
http://www.hepco-becker.de/_eng/frameset.php (http://www.hepco-becker.de/_eng/frameset.php)
-
Eihän tuo linkki johtanutkaan sinne minne piti.
Tuossa on esite:
http://www.hepco-becker.de/anbauanleitungen/650529.0001.pdf (http://www.hepco-becker.de/anbauanleitungen/650529.0001.pdf)
-
Laitetaan uutta putkeen, kun on ollut niin hiljaista:
-
Kyllähän se V11 pitää kevääks laittaa. Edellä oleva kuva vielä provosoi lisää. Kesällä roikuin V65:llä kaverin pikku-Monsterin perässä. Kuoppaisemmissa mutkissa joutui keventämään aikalailla kun kaveri vielä laski rennosti. Suorilla joutui sitten kirimään eroa kiinni. Onhan niiden konstruktioilla aika paljon ikäeroa. Ehkä iskaritkaan ei ole ihan vertailukelpoiset.
-
Tuo Ducatin (Monster 800) kuva ei ole ihan ajan tasalla.
Nykyään sinä on hiilari venttiilihihnasuojukset ja samasta tavarasta
tehdyt äänen"vaimentimet", joilla kytkee automaattisesti päälle naapurin auton
varashälyttimen.
-
No tällaisen sitten tulin laittaneeksi.
-
Näyttää asialliselta. Äänenvaimenninremppaa
voi joutua tekemään..
-
Äänenvaimentajaremppaa on noihin jouduttu tekemään aiankin siihen välipönttöön vaihdeaskin alla. Omia aikojaan repeilee rosteri kovassa menossa. Hitsataan repeämät ja taas menoksi.. En tiedä, kestäisikö paremmin, jos kiinnitystapa olisi joku toinen?
Toinen tarkistettava kohta on ne öljynjäähdyttimen kiinnityskorvakkeet, saattavat mennä poikki.
Jokohan tuohon on kierroslukumittari vaihdettu? Kulutusosia..
Pekka
-
Sillä meinasin, että noi näyttäisi olevan alkuperäiset
ja uusi omistaja voi pitää niitä liian hiljaisina.
-
Eiköhän noista tarpeeksi meteliä löydy. Ainakin naapureiden mielestä. Ulkonäkö sitten on jo eri asia. Magnin siroja putkia katselin, mutta jääköön nekin vielä tilaamatta.
-
Bhill wrote:
No tällaisen sitten tulin laittaneeksi.
Onnea! Upea! Ehkä 2000 luvun kaunein naku Sportti..