Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: aloittelija - Marraskuu 07, 2007, 07:28:36 ap
-
ajattelimpa talven ratoksi tutkia floridan vaihdeaskin, kun se on ruvennut
aikainsaatossa, ja vuosien varrella kurnuttamaan. (23v) oliskos, kellään vainua?
mistä kannattaisi kysellä, laakereita,hammasrattaita yms. kivaa?!!!!
syksyä kaikille tasapuolisesti. T.ALOITTELIJA
-
Moi. Oletpa löytänyt vanhan floridan. No kyllähän niillä on jo ikää. Samansuuntaisia ajatuksia itselläkin on ensi talven osalle. On vain niin tilaa vaativaa hommaa kun joutuu purkamaan puoli pyörää , että saa laatikon esille. Tuosta "kurnutuksesta" päätellen vikaa voi olla kyllä muuallakin. Tietysti kardaanin nivel tulee samalla katsottua kun pyörää purkaa. Noita osia taitaa saada maahantuojalta sopivimmin. Kun itse niitä kyselin sanoivat kaikkea olevan hyllyssä, ainakin 5:s vaihteen ratas löytyi keväällä kun sitä tarvitsin. Se taitaa ollakin ensin kuluva osa saman vaihteen laakerin kanssa.
terv. Targa (ja Florida)
-
Itsellä on kaksi pikkulohkon lootaa, toinen rungossa ta toinen tallissa. Kumpikin omaa äänettömän/hiljaisen vitosen. Harvinaista. Nyt kiinni olevalla laatikolla on ajettu n.35-40tkm ja varalaatikolla liki 70 tonnia. Harmi vain kun ei kehtaa toisesta luopua.
Mutta itse kanssa neuvoisin suuntaamaan kyselyt suoraan Motoitalialle. Mutta laakereista veikkaan, että saat ne jopa edullisemmin laakeriliikkeestä. Eihän tuolla pikkulootassa mitään erikoislaakereita ole?
-
Suurin osa laakereista standarditavaraa. Löytyy sieltä joku erikoislaakerikin että maahantuojalle tulee asiaa. Tiivisteet, muutamia huulitiivisteitä lukuun ottamatta, pitää kuitenkin tilata Moto Italiasta. Kardaanin ristikoita olen toisinaan löytänyt tavan laakerikaupasta (tosin tilaustavarana) ettei ole tarvinnut ostaa koko kardaania varaosana.
mm
-
Kaikki laakerit löytyy laakerikaupasta, kun on mallit mukana. Pari laakeria on "vähän" kalliimpia. Taisi laakerit maksaa kolme vuotta sitten pikkulohkon laatikkoon n. 150,00€
Tiivisteet kannattaa tilata könttänä moto-italiasta, niin ei tarvitse arpoa ja samaan pakettiin vielä se painelaakeri.
-
Mick Walkerin mukaan Floridan valmistus alkoi 1987.
-
Saksalaisen "Moto Guzzi Typenkompass":n mukaan aloitettu valmistus vuonna 1983. Käsittää mallit V65C ja Florida.
-
No joo - V35 ja V50 ja V65 Custom 1983-85 - tai tietysti jopa V35 ja V50 1977-79 - mutta Florida on kyllä hieman eri asia.
Tekniikassa ei varmaan ole suuria eroja, mutta Customit saavat Walkerilta yhden tähden = unwanted, Florida kolme tähteä = average.
-
Eroavaisuutta onkin kokonaista: tankki, satula ja se pieni sivukate. Ja ilmeisesti Customissa aina puolavanteet..? Floridassa pinnat?
-
Ilmeisesti myös pyörät ovat erikokoiset, Walkerin mukaan Customissa ajettavuus on uhrattu ulkonäön vuoksi.
Florida oli kyllä hyvä ajaa.
-
floridani on muuten rekisteröity -87 ja on puolavanteilla.
etunen on halkaisjaltaan isompi kun takanen. joskus nuoruutensa hulluna
vuosina se on katsastettu myös sivuvaunua varten joten takasen kumi on vahvistetu. ja on muuten huomattavasti parempi ajaa kun japanin sirkkelit.
t, aloittelija