Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Anssi - Marraskuu 02, 2007, 05:56:42 ap
-
Nyt kun autojen verotus on muuttumassa päästöpohjaiseksi, onkohan kellään tietoa miten mp-veron käy? Edellisellä kerralla kun autojen tuontiveroa laskettiin, taisi myös moottoripyörien tuontivero laskea samalla.
Itse olen pitänyt Guzzilla kulkemista (myös) ekotekona: bensaa palaa vain 2/3 siitä kuin autolla, jopa vähemmän, joten perusteita olisi :D.
-Anssi
-
En tiedä totuutta mutta veikkaanpa, että ei putoa samoilla perusteilla.
Moottoripyörissähän ei ole katsastustakaan, joten päästöjen seurantaa ei voida tehdä.
-
Ei se autoissakaan vero putoa ajoneuvokohtaisten päästöjen (katsastuksessa todettujen), vaan tyypille annetun ohjearvon perusteella. Samalla perusteella voitais moottoripyörienkin veroa määrittää, vielä kun ruettais saamaan kunnolla dieselmalleja markkinoille niin avot. Täälläkin kehitellään kaikenlaisia haavekuvia uusista Guzzeista, niin eikö joku Calimalli vois olla esim. V2 1,5D/ -TDi.
-
Smoto: http://www.smoto.fi/verotus/verotus.html (http://www.smoto.fi/verotus/verotus.html)
-
Olisi saatavana Diesel moottoripyörä http://www.neander-motorcycles.com (http://www.neander-motorcycles.com) Kuinka on dieselvero? Jos ei niin saako ajaa polttoöljyllä? Nyt ei muuta kun tilaamaan ja säästämään. Ei taida tulla jonoa hinta €95000,- +verot Miksi muuten pitäisi moottorissa olla kampiakseli?
-
Ei tarvitse olla kampiakselia, mutta ei siitä säästöä tule:
http://marineturbine.com/motorsports.asp
Hinta 150.000 USD.
-
Tässä on kampiakseli, mutta se on lähinnä varikkosiirtymiä
varten ja voisi hyvin jättää poiskin.
http://www.classic-motorrad.de/CM2003/Noell/opel-rak.htm (http://www.classic-motorrad.de/CM2003/Noell/opel-rak.htm)