Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: NorgeGTL - Lokakuu 13, 2007, 09:20:18 ap

Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: NorgeGTL - Lokakuu 13, 2007, 09:20:18 ap
   Luinko oikein jotta reilut 50 kappaletta olisi elokuuhun menneessä myyty eli parikymmentä vähemmän kuin viime vuonna. Kuitenkin malliston pitäisi olla parempi kuin koskaan. Näin ollen markkinaosuus on pudonnut melkoisesti. Pääsääntöisesti muiden ei-japanialaisten myynti on kuitenkin vetänyt hyvin ja HD:n myynti todella hyvin varsinkin siihen nähden ettei kyse ole mistään halpatuotteesta. On myönnettävä, että HD ja myös BMW ovat tuotteina pyörämaailman premium-merkkejä mutta myös Trumppa on myynyt hyvin. Guzzilta tosin puuttuu japsikerkeille tyypilliset nuorisoon vetoavat halvat mutta tehokkaat mallit mutta samopin ne puuttuu myös HD:ltä ja Bemarilta.

Saksalaislehdestä luin jotta eksoottisempien merkkien myynti on ollut myös siellä alamaissa eikä markkinaosuudet ole säilyneet menneellä tasolla. Samassa jutussa arvioitiin uusien pyöränostajien ottavan jo ostovaiheessa eräänlaisen vakuutuksen mielenkiinnon tai rahojen loppumisen vuoksi ja valitsevan mahdollisimman helposti myytävän pyörän.

Oma ajatukseni on jatkoa tuolle ja tuollainen asenne merkitsee osan porukkaa ajavan näin ollen pyörällä, jollaista ei olisi ehkä edes halunnut ostaa. Lisäksi muistelin takavuosia, lähinnä 80-lukua, jolloin moottoripyörillä ajoivat vain pyörämiehet ja he ovat osanneet arvostaa ja hankkia muitakin kuin valtamerkkejä. Laman jälkeen on ilmaantunut runsain määrin moottoripyörien omistajia, jotka ovat... no... vain moottoripyörän omistajia.

 

 
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: - Lokakuu 13, 2007, 09:43:09 ap
Terve,

Guzzi on mielestäni ollut aika hyvin esillä noissa pyörälehtien testeissä ja esittelyissä. Varsinkin Norge on saanut hyvin huomiota. Luulis olevan kiinnostusta.

Olin tuossa "brändi-seminaarissa" ja tutkimusten mukaan pyörämerkeistä H-D on kovassa laskussa. Nuoret eivät ole kiinnostuneet siitä. Yhtiö tarjoaa Buellia uudelle sukupolvelle.
Ducati-brändi on kovassa nousussa.
Guzzin ongelma saattaa olla siinä, ettei sille löydy selkeätä mielikuvaa. Mitä se edustaa?

Mun puolesta ajakoot muut valtamerkeillä. Minä köröttelen ensi kesänä Guzzilla, Laverdalla ja Matchlesillä. Näissä on tyyliä.

Olen samaa mieltä tuossa jatkoajatuksessa.

Nimimerkillä: "Naiivi narsisti"
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: NorgeGTL - Lokakuu 14, 2007, 00:10:32 ap
Esillä on ollut hyvin. Siitä ei voi meedioita syyttää. Lisäksi lehtien asenne Guzziin on ollut aina positiivinen. Norge ja nyt viimeksi Griso ovat saanet hyvin palstatilaa.

Norgesta on oltu hyvinkin kiinnostuneita mutta sen moottorinluonne tutinoineen on esim. Bemarin bokseriin verrattuna tekee sen aivan erilaiseksi olemukseltaa ja kun valtaväestö tuntuu jo kauhistelevan välillä bokserinkin käyntiä niin voi siinä olla hieman asennoitumista.

Kun siirryin rivinelosesta, K 1100 LT:stä, bokseriin, R 1150 R, niin tottuminen bokseriin kesti vajaa 500 km. Guzzin omaksuminen vei noin  4000 km. Jos tämä olisi vallitseva suuntaus niin ei siinä äkkinäinen ostajakandidaatti parin korttelin koeajolla muuta kuin hämmentyy.

Itse ajoin isoilla Guzzeilla viisi kertaa ennen ostopäätöstä. Nimittäin vuosina 1988, ´92, ´96 ja kaksi kertaa vuonna ´06 sitten Norgella. Jo eka kerrasta ´88 alkaen kun LeMansilla Piikkiössä kurvailin oli kutina olemassa mutta vasta 19 vuotta myöhemmin se jalostui omistamisen asteelle. Tuo lie sitä hitaasti kypsymistä...  
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: herrapii - Lokakuu 14, 2007, 01:07:16 ap
Luin jostain että HD:n omistajilla oli ameriikassa usein Ducati joka tuntui minusta aika erikoiselta koska ovat kovin eri tyyppisiä V2 toki, mutta taitaapa olla siellä monella useita pyöriä tallissaan.

Minusta tuo uusi Griso 8v on jo oikeaan suuntaan menossa mutta aika näyttää. Minulle selvisi koeajolla Piikkiössä se että olen Grisoon liian iso mutta kankea muuten ostaisin sen seuraavaksi kyllä.Sporttia ajoin myös ajoasento oli minulle mieleisempi ja tilavampi kuin Grison ....voimaa vain jäi puuttumaan.

Luulen kuitenkin että uusia Guzzeja-malleja tulee kuin hihnalta kuten tänä vuonna on nähty ja jopa aivan uuden tyyppinen moottori tulee varmasti pian malliksi epäilisin vesijäähdytetty v4 n.1000cc.
Koska uudet ostajat vertailevat aina tehoja ja 200hv.set myy.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: NorgeGTL - Lokakuu 14, 2007, 02:31:58 ap
Guzzi V4... Jos se on pitkittäin ja lyhyt tai ainakin muotoiltu siten ettei huuda nelimukisuuttaan niin sopinee mutta poikittainen aiheuttaisi kai jo rutinaa. Toisaalta se houkuttelisi uusia ostajia.

Henkilökohtaisesti minulle on se ja sama onko tehoa reservissä 50 tai 150 heppaa. Norgella on nyt ajettu reilu 17 tkm ja suurin käyttämäni nopeus on 153 km/h. Vaihtovalo tai mikä se nyt onkaan on säädetty minimiinsä eli 6000 kiekkaan ja se valo on vilahtanut yhden kerran. Keskikulutus on ollut mittarivirheellä korajttuna 5,15 l/100 km. Näien tietojen perusteella on tullu ajettua kai tyylille sopivasti. 
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Ekku - Lokakuu 14, 2007, 08:42:12 ap
Minun mielestäni Guzzin mallisto tällä hetkellä ei tosiaan ole "parempi kuin koskaan".

Ehkäpä suurin puute on siinä, että varsinainen sporttimalli käytännössä puuttuu.

Tämä nykyinen 1200 "sport" ei oikein käy sport-mallista, kun se vaikuttaa olevan teknisessä mielessä lähinnä Breva erilaisella kosmetiikalla.

Eihän kukaan toki odota Guzilata mitään 150-200 hevosvoimaista oikeaa sport-pyörää, mutta joku hieman tehokkaampi ja huippuluokan jousitus ja jarrukomponenteilla varustettu "pappa-sportti" tekisi kyllä terää.

Nyt kun kerran uusi 4-venttiilikone on kerran saatu tuotantoon asti, niin käärisivät nyt sen sitten MSG-corsa-tyyppiseen ulkokuoreen, niin uskoisin että ostajiakin löytyisi.

Kallishan Guzzi on ollut aina, mutta näyttää siltä että verrattaessa muihin eurooppalaisiin merkkeihin kuten vaikkapa Triumphiin ero alkaa olla jo turhan suuri.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: NorgeGTL - Lokakuu 14, 2007, 09:58:27 ap
Sopivan hintainen sportti tyyliin, LeMans oli 80-luvulla, tekisi mallistolle terää. Tietysti kulkupuoli päivitettynä.

Eikä joku kohtuuhintainen kohtuutehoinen "ensi-Gutsikaan" olisi pahaksi.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Anssi - Lokakuu 15, 2007, 03:10:48 ap
Tänä keväänä Guzzin hankkineelta pari kommenttia:

Hankin keväällä ensimmäistä oikeaa moottoripyörääni ja kävin itseni kanssa kädenvääntöä, kun olin löytänyt MP-messuilta mieleiseni pyörän (Breva 750), jota vielä esittelivät fiksun tuntuiset ihmisetkin :wink:, mutta joka oli alkuperäiseen budjettiini nähden kallis (listahinta melkein kaksi kertaa kalliimpi kuin japanilainen "ensipyörä").  Niinpä messujen jälkeen käytiin perheen sisällä erittäin hyviä keskusteluja moottoripyöräilyn olemuksesta ja vaimo rohkaisi tekemään päätöksen fiilispohjalta, kun en aja japanilaisella autollakaan...

Löysin sitten keväämmällä hyvän käytetyn, joka oli enää vähän kalliimpi kuin se vertailupyörä, jota olin harkinnut. Loppujen lopuksi maksoin pari ylimääräistä eurotuhatta siitä, että ajan muutaman vuoden vanhalla Guzzilla enkä sillä uudemmalla japanilaisella. Enkä ole pankkitilillä käyneen kirpaisun jälkeen päivääkään katunut - fiilistelylaji viimeisen päälle. Siitä tässä ainakin minulle on kysymys - ja hyvästä porukasta.

"kohtuuhintainen kohtuutehoinen ensi-guzzi": Onhan meillä Nevada ja pikku-Breva ensiguzzeiksi, kohtuutehoisia ainakin. Kohtuuhinta vaan on suhteellinen käsite.  Jos ei ole varma harrastuksen jatkumisesta niin saatavuus eli käytettyjen tarjonta, hinta (ja sen alentuminen), huolto sekä mahdollinen jälleenmyynnin helppous ovat tärkeitä asioita. Näissä on pienten merkkien vaikea kilpailla isojen kanssa.

Vanhempien harrastajien houkuttaminen merkkiin onkin sitten jo salatiedettä.

-Anssi
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Peki - Lokakuu 16, 2007, 03:28:12 ap
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus
Eikä joku kohtuuhintainen kohtuutehoinen "ensi-Gutsikaan" olisi pahaksi.
En enää muista, olenko känissyt tästä ennenkin. Mutta tuo pikkulohkon hyödyntämättömyys on kyllä jotakin ihan käsittämätöntä. Ihan tulee mieleen vanhat hyvät ajat, jolloin Guzzi ei vahingossakaan tehnyt mitään, jota asiakkaat olisivat halunneet. Pikku-Breva oli ihan hyvä alku, mutta siihen se sitten taas jäikin. Toki konetta vaivaa alitehoisuus eivätkä Guzzi-äijät hyväksy kuin isolohkot, mutta silti.

Hakematta tulee mieleen muutama esimerkki. Griso 750 voisi myydä niille, joiden mielestä pikku-Breva on liian "järkipyörä". Mitä siitä, vaikka kyseessä olisikin pelkkä kosmeettinen temppu? Ducatikin teki ihan hyvän tilin pikkumonsterilla, vaikka nuhapumppu sekin oli.

Ja Nevadastahan voisi muokata hiukan enemmän naku/retropyörän tyyppisen mallin, vaikkapa vanhan Ippogrifo-konseptin tyyliin. Tai miltä kuulostaisi vaikkapa Stelvio 750? Ajatelkaa Brevaa 17"-19" rengastuksella, aavistuksen pidemmillä joustoilla ja pikku yläkatteella. Luulisi olevan markkinoita: laskekaas huviksenne,  kuinka monta alle tuhatkuutioista (ja kaksisataakiloista) keppivetoista matkaenskaa markkinoilla on.

Tai mistäs minä tiedän. Ehkä aika on vain ajanut pikkulohkon ohi eikä siitä enää saa syntymään kilpailukykyistä mallia.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: NorgeGTL - Lokakuu 16, 2007, 06:10:55 ap
Pikku-Grisohan on jo mutta tarkoittanet kai pikku-Brevan tekniikalla olevaa Griso-tyylistä. Pikkulohkossa pitäisi olla tehoa kai tuollaiset 60+, jotta alkaisi kiinnostaa... 
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Anssi - Lokakuu 16, 2007, 06:32:58 ap
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus
Pikku-Grisohan on jo mutta tarkoittanet kai pikku-Brevan tekniikalla olevaa Griso-tyylistä. Pikkulohkossa pitäisi olla tehoa kai tuollaiset 60+, jotta alkaisi kiinnostaa...
Tuossa voisi olla ideaa!

Nykyinen "pikku"-Grisohan on itse asiassa sama pyörä kuin isompi, paitsi että isolohkomoottorin poraus (tai isku, tai molemmat - en ole tekniikkaorientoitunut...) ovat pienemmät. Ulkomitoiltaan 850 ja 1100 versiot ovat samat eli eivät mielestäni varsinaisia pikkupyöriä.

Ja ainakin markkinamiehet kyllä tarvitsisivat siihen uuteen pikkupyörään lisää tehoa, näin on.

-Anssi
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Peki - Lokakuu 16, 2007, 07:54:18 ap
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus
Pikku-Grisohan on jo mutta tarkoittanet kai pikku-Brevan tekniikalla olevaa Griso-tyylistä. Pikkulohkossa pitäisi olla tehoa kai tuollaiset 60+, jotta alkaisi kiinnostaa... 
Joo nimenomaan pikkulohkoista tarkoitin. Tuo 850 Griso on ihan hyvä idea, mutta se on loppuviimein vain pienempitehoinen ja riisuttu Griso. Pikkulohkoon perustuva olisi myös mitoiltaan pienempi ja kevyempi, kaiken kaikkiaan erilainen tapaus.

Tottahan tuo on, että tehoa olisi ihan pakko olla enemmän. Mutta että +60 hv? Muistelen, että esimerkiksi Monster 620 kirnusi nippanappa 60 hummaa ja painoi liki 180 kiloa. Ja kuitenkin myi kuin halpa kalja. Ja testeissäkin taidettiin valittaa lähinnä pikkumonsterin heikkoa vääntöä, ei niinkään sen tehottomuutta.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: NorgeGTL - Lokakuu 16, 2007, 09:24:14 ap
Joku 60 heppaa seiskapuolikkaasta ei liene liikaa pyydetty kun pienemmässä Lariossakin oli sen verran vaikkakin neliventtiilikansin.

Griso 850 ei ole kovin edullinen mutta pikkulohkoinen Griso voisi jäädä sopuhintoihin...
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: MikaA - Lokakuu 16, 2007, 11:20:46 ap
Pahaltahan tuo näyttää jos myynti vaan laskee tälläisenä aikana kun muuten talous jatkaa nousua. Jos myyntilukuja katselee malleittain, niin eniten myydyt mallit on Honda XX, Suzuki Bandit ja Yamaha FJR. Siis isoista pyöristä. Nämähän kaikki on ns. sport tourereita. Tälläistä malliahan ei Guzzilta löydy. Eikä koko Piaggio yhtymältä. En Norgea tähän kategoriaan pistäisi. Eikä uudesta 8v Grisosta taida pelastajaksi olla. 1100 Griso maksaa 18800(tai sinnepäin?) eikä lisäventtiilit varmasti hintaa ainakaan laske.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Vierailija - Lokakuu 17, 2007, 02:35:51 ap
Joo, pikkulohkon 48 hv on aika vähän.
Suzukin 650-kuutioinen SV:kin kehittää yli 70 hv.
Tehon nosto ei ilmeisesti olisi kovin vaikeaa, mutta ongelmaksi saattaa tulla vaihdelaatikon kestävyys.
Sinänsä Nevadan tehoilla kerkiää varsin hyvin, ei se ajossa Californiasta juuri jää, paitsi huippunopeudessa, mutta esitteessä 48 hv näyttää pahalta.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: - Lokakuu 17, 2007, 11:26:30 ap
Ehkäpä tehdas voisi ottaa esimerkkiä suomalaisista huru-ukoista ja palata samalla juurilleen ahdettujen mopojen valmistajana. Vaikka se pikkulohkoinen mini-griso puhaltimella?

Ja olisihan se ahtaminen omintakeinen tapa ottaa se 150 pollea  uudesta 4v isolohkostakin.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: NorgeGTL - Lokakuu 17, 2007, 23:38:26 ip
Vierailija kirjoitti:
Lainaus
Joo, pikkulohkon 48 hv on aika vähän.
Suzukin 650-kuutioinen SV:kin kehittää yli 70 hv.
Tehon nosto ei ilmeisesti olisi kovin vaikeaa, mutta ongelmaksi saattaa tulla vaihdelaatikon kestävyys.
Sinänsä Nevadan tehoilla kerkiää varsin hyvin, ei se ajossa Californiasta juuri jää, paitsi huippunopeudessa, mutta esitteessä 48 hv näyttää pahalta.
Ihan oikein. Kysehän ei ole niinkään tosiasiallisesta tehon puutteesta vaan näistä mielikuvajutuista. Käsittääkseni tyypillinen pyörän ensiostaja, varsinkin nuori (=budjetti rahallinen) koettaa saada ostetuksi mahdollisimman edullisesti mahdollisimman tehokkaan pyörän tarvii niitä tehója tai mutta olla pitää. Tehontarve taitaa olla suurin juuri silloin kun pyörällä ei ajeta.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: millegt - Lokakuu 18, 2007, 01:44:29 ap
Saksalainen Motorrad lehti vertasi jotain uuttaa japsikyykkää (170 hv) ja sen kolme vuotta vanhaa versiota (145 hv)

Lopputulos oli että kaikissa muissa ajotilanteissa (kadulla ja radalla) paitsi Ringin pitkällä suoralla vanhassa oli enemmän vääntöä käytössä, niin paljon putoo normaali kierroksilla arvot kun huipputeho pitää pumpata ennätykseen
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: poku - Lokakuu 18, 2007, 16:37:28 ip
Taas ruvetaan Guzzia vääntään liikenteeseen ja viimekesä meni uudella  nopealla Jaappanilaisella ja täytyy myöntää, uudet Guzzit ovat  tuuliajolla. Enempää ei uskalla sanoa, mutta gt murisee varmaan jo  jouluna, laskuopin mukaan n5t€ menee ja maailmalla vastaava on jotain  2,5t€, et ei mitään järkee tässäkään.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Peki - Lokakuu 19, 2007, 03:00:57 ap
poku kirjoitti:
Lainaus
Taas ruvetaan Guzzia vääntään liikenteeseen ja viimekesä meni uudella  nopealla Jaappanilaisella ja täytyy myöntää, uudet Guzzit ovat  tuuliajolla. Enempää ei uskalla sanoa, mutta gt murisee varmaan jo  jouluna, laskuopin mukaan n5t€ menee ja maailmalla vastaava on jotain  2,5t€, et ei mitään järkee tässäkään.
Jos jostakin päin maailmaa saa hyväkuntoisen GT:n kahteen ja puoleen tonniin, ilmoittakaa ihmeessä minulle. Lupaan ostaa sen heti ja epäröimättä. Kyllä noiden hinnat minun silmiini ovat olleet pikemminkin alkaen 4-5 kiloa. Ne alle kolmen tonnnin mutkarunogt ovat osakasoja, joilla ei tee mitään ilman perusteellista pura ja kokoa -harjoitusta.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: poku - Lokakuu 20, 2007, 15:39:10 ip
Noku saksassa oli parikin 1.5t€ ja ajokunnossa. Revi siitä. Ennen ma  leimaa joudut upottamaan varmaan kympin. Myymällä saat sitten sen 4,5.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: - Lokakuu 20, 2007, 18:06:08 ip
Lainaus käyttäjältä: herrapii
Luin jostain että HD:n omistajilla oli ameriikassa usein Ducati joka tuntui minusta aika erikoiselta koska ovat kovin eri tyyppisiä V2 toki, mutta taitaapa olla siellä monella useita pyöriä tallissaan.
Pitää näin Ducatin omistajana sanoa että on noita HD Sporstereita tullut katsottua ns. kakkospyöräksi. Ideana on saada ns. kaupunki kruiseri, kun taas Ducati on enemmän tarkoitettu mutkateille kovempaan ajoon.

Tuossa on pointtia että Guzzilla pitäisi 750 Brevan lisäksi muitakin halpoja "pikkulohkoja", jolloin saadaan helpommin uutta asiakaspohjaa. Pienestä on helppo siirtyä isompaan ja saada viivan alle uutta tulosta.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: - Lokakuu 21, 2007, 11:29:22 ap
No eipä tuo Guzzin myyntitilanne mikään ihme liene. Mallistosta puuttuu kunnon sportti, matkapyörä, kustomi ja kevyen keskisarjan edustaja.

Itse kun olen tykästynyt tuohon kevyeen keskisarjaan niin lähes kaikilta muilta valmistajilta löytyy halvempi, tehokkaampi, parempi ajettava, luotettavampi malli kuin Breva tai Nevada.

Kohtapuoliin Guzziulla ajaa vain valantehnyt Guzzifanaatikkojoukko joka ei halua edes kokeilla muuta.

Ne jotka eivät ole fanaatikkoja ovat voineet kokeilla Guzzia mutta sitten ovat siirtyneet toisiin merkkeihin joissa ei ole ehkä yhtä paljon "henkeä" mutta ei myöskään ominaisuuksia.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Peki - Lokakuu 22, 2007, 03:55:47 ap
poku kirjoitti:
Lainaus
Noku saksassa oli parikin 1.5t€ ja ajokunnossa. Revi siitä. Ennen ma  leimaa joudut upottamaan varmaan kympin. Myymällä saat sitten sen 4,5.
En revi. Avainsana oli nääs se "hyväkuntoinen". Ajokuntoiset on sitten erikseen, olihan se minunkin seiskasataseni aikoinaan ostettaessa ajokunnossa. Mitä nyt pytyissä ei ollut yhtään kromipintaa jäljellä, perän stefat päästivät öljyt ulos, etupää oli kiero ja kaikki koneen säädöt kilometrin pielessä. Silti se oli kilpiin saatu, eli katsastusmiehen mielestä ajokunnossa. Eikä siihen nyt ihan kymppiä mennyt, mutta eipä se ma-leima sitten kovin lähellä ollutkaan...
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: I.H. - Lokakuu 22, 2007, 11:32:40 ap
Luukas kirjoitti:
Lainaus
No eipä tuo Guzzin myyntitilanne mikään ihme liene. Mallistosta puuttuu kunnon sportti, matkapyörä, kustomi ja kevyen keskisarjan edustaja.


Eiköhän Guzzin ongelma ole lähinnä liian kallis hinta eikä niinkään mallisto.Kunnon sportti toki puuttu kunnes keksivät laittaa sen 8-V grison voimalaitteen uheilullisempaan kokonaisuuteen tai rakentavat kokonaan uuden V4-moottorin . Norge kyllä edustaa matkapyörää parhaimmillaan ja kyllä se bellagio muistuttaa enemmän kustomia kuin mitään muuta vaikka jalkatapit ovatkin melko takana, olihan sen työnimenäkin Custom. Mutta meidän suomalaisten ja makaronimiehen ajatuksen kulku onkin täysin eri maailmasta ja jokaisella meistä on oikeutus omaan mielipiteeseen . 
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Jallu - Lokakuu 22, 2007, 13:04:53 ip
"Kohtapuoliin Guzzilla ajaa vain valantehnyt Guzzifanaatikkojoukko joka ei halua edes kokeilla muuta."  :huh:

Minä kyllä ajelen nimenomaan Guzzilla kun olen jo ajellut muilla. En toki kaikilla mutta big single, twin, rivinelonen, rivikolmonen, boxer, v poikittain. Kyllä kaikki ovat omalla tavallan mukavia mutta Guzzissa nyt vaan on se jokin.
Guzzi tekee aivan oikein kun ei lähde mukaan keskiluokkaan joka on niin tiukkaan kilpailtu että se syö pieneltä tehtaalta turhaan voimavaroja. Rakentakoot omanlaisia pyöriä jotka erottuvat massasta. Tusinamiehet ja -naiset ostakoot tusinapyöriä. Guzzi tulee aina pysymään marginaalimerkkinä ja se on minusta hyvä asia.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: California - Lokakuu 22, 2007, 13:41:29 ip

Samoilla linjoilla Jallun kanssa. Minun mielestä Guzzi on erittäin persoonallinen moottoripyörä jossa on nimenomaan FIILISTÄ! Gutsin vahvuudet ovat vääntävä moottori, ja tunnokuus eli tietää ajavansa moottoripyörällä kun kaasua vääntää. Ne joille hevosvoimatehot ovat moottoripyöräilyssä tärkeintä älkööt ostako Gutsia vaan siihen on tarkotettu japsit, Ducati ja pitkälti myös BMW. Mikäli Gutsi lähtee japsipyörien linjoille luomaan ylitehokkaita, minun makuuni muovisia ja hengettömiä pyöriä, menettää se juuri sen mikä Gutsissa viehättää. Varmaan Gutsi voisi tehdä 600-750 v2 josta lähtee 30 heppaa enemmän kuin nykyisistä pikkulohkoista, mutta Gutsin koneen luonteen vastaisesti moottoristä voisi tulla "ulvova mylläri", josta tehot otetaan väännön kustannuksella. Mikäli gutsi haluaa pitää linjansa pikkulohkoissa, ei se ehkä voi tehdä hirveän tehokasta ja korkeaviritteistä pyörää. Itse pidän Gutsissa juuri siitä, että siinä on maltillinen määrä heppoja ja jokapäiväistä käyttöä ja ajoa ajatellen satsattu paljon tärkeämpään eli käyttöalueen vääntöön ja moottorin mukavaan luonteeseen. Mutta, jokainenhan hankki pyörän tarpeittensa ja halujen mukaan. Itse toivon, että Gutseista ei tulisi ikinä mitään muoviluoteja. Säilyttäkööt Gutsi linjansa hienojen isojen pyörien valmistajana joissa on otettu myös matka-ajo huomioon. Gutsin filosofia moottoripyörän teossa ei ehkä ole kovin mediaseksikäs varsinkin jos ajattelee ensi ostajia, mikä on ongelma myynnin kannalta. Käyttäjän kannalta on kuitenkin hyvä, että Gutsi pysyy marginaalimerkkinä luoden kuitenkin hyviä pyöriä, niin eipähän tule joka kulmassa vastaan samanlaista...

Ps:persoonallisuudesta saa yleensä maksaa 2000e enemmän, but so what...
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: I.H. - Lokakuu 22, 2007, 14:23:01 ip
Kyllä joo, on hienoa kuulua vähemmistöön  :D
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Anssi - Lokakuu 22, 2007, 15:03:01 ip
... ja paikallisen maahantuojan "Älä tyydy tavalliseen" on mielestäni hyvää brändäystä samassa hengessä :cool:.
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Ekku - Lokakuu 23, 2007, 05:04:27 ap
Jotenkin en usko, että Motoguzzi tulee koskaan tekemään "sporttipyörää" samojen kriteerien mukaan kuin esimerkiksi japsit.

Siinä pelissä kun ei pienen pajan rahkeet riitä, niin mitä sitä suotta edes yrittää, kun lopputuloksena olisi todennäköisesti kehno kopio kalliimmalla hinnalla.

Ei siihen kyllä näillä tuotantomäärillä ole edes tarvettakaan.

Riittäisi kun tekisi vaan pyörän joka on hyvä ajettava ja tehot sinne jonkin matkaa toiselle sadalle. Painoa saa olla, kunhan vaan jarru ja jousituskomponentit on laadukasta kamaa.

Customeista olen vähän jäävi sanomaan, kun niitä en harrasta, mutta kyllä minulle on ainakin jäänyt se käsitys, että M-G:n custom-mallit sisältävät ne ominaisuudet, mitä customistit pyörältä odottavat.

Bonuksena tullee sellaiset ajo-ominaisuudet, mitä ei monen muun valmistajan custom-härpäkkeistä löydy?
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: capriccioso - Lokakuu 23, 2007, 05:51:56 ap
Niin, eikös se Sport 1200 eli "Breva S" tavallaan täytä sen kalliin ja kehnon kopion kriteerit..? Tai no, eihän se mikään kakka pyörä sinänsä ole, sopinee ihan hyvin jonkunlaiseksi 'pappasportiksi' tai V11 Sport Nakedin korvaajaksi. Sen pahimmat esteet laajemmalla suosiolle lienevät tuo kova hinta sekä Brevaan pohjautuva tekniikka ja ulkonäkö.
Mutta totta sekin, että turhaa rupeaisivat kisaamaan maailmanjättien kanssa sporttipyörien teossa. Ihan hyvä näinkin, paitsi että jos sport -nimellä varustettu pyörä halutaan pitää mallistossa, niin tekisivät sitten sellaisen tuohon jo olemassaolevaan MGS-01:een perustuen. Eikun Grisosta hiukan kiristetty 8V kone kiinni siihen nykyiseen MGS:n runkoon, ja saman tien "MGS-02" tuotantoon ja myyntiin. Kiinnostus olisi taatusti isompaa kuin nykyisellä "Sport" 1200:lla.

Tuosta painosta olen kyllä hiukan eri linjoilla. Suht hyviähän nuo muutama uusi Guzzi on ajaa vaikka painavia ovatkin, mutta käypäs ensin ajamassa esim. Ducati Monsteria, liikuttele sellaista myös paikallaan yksien vekslaussulkeisten verran, ja tee sen jälkeen sama vaikka Grisolla, Brevasta nyt puhumattakaan. Kyllä se keveys ja ketteryys on kuitenkin aika mukava asia moottoripyörässä, vaikkei nyt mikään supersportti olisikaan. Riittäisipä samalla se pienempi  tehokin jouhevaan matkantekoon.

Customeista olen minäkin jäävi sanomaan, samasta syystä, mutta ainakin tuo uusi Bellaggio vaikuttaisi olevan sellainen, jossa on tosiaan ominaisuuksia, joita ei muista kustomeiksi laskettavista löydy, mutta sellaisia, jota paremminkin muut kuin kustomikuskit pyörältä odottavat. Mikä on minusta hyvä asia. Minusta sekä California Stonesta eteenpäin, Jackal sekä tämä Bellaggio, joka minusta ei edes ole mikään kustomi, ovat kyllä ihan passeleita malleja mallistossa jatkossakin pidettäviksi.


Njoo, se EICMAkin taas lähenee uhkaavasti, ja mieli tekis mennä muttei taida päästä. Onkos joku tuonne menossa? Saappaat nyt sitten nähä mitäs sieltä tulee, vai onkohan ne Guzzi-osaston uutuudet nämä jotka nyt on jo tiedossa, eli Bellaggio, Stelvio, Griso 8V ja nuo pari vanhaa mallia laajennetulla moottorivalikoimalla, eli Breva 1200 ja Norge 850c..?
Otsikko: Guzzin myynti ´07
Kirjoitti: Ekku - Lokakuu 23, 2007, 06:04:13 ap
Lainaus käyttäjältä: capriccioso
Niin, eikös se Sport 1200 eli "Breva S" tavallaan täytä sen kalliin ja kehnon kopion kriteerit..? Tai no, eihän se mikään kakka pyörä sinänsä ole, sopinee ihan hyvin jonkunlaiseksi 'pappasportiksi' tai V11 Sport Nakedin korvaajaksi. Sen pahimmat esteet laajemmalla suosiolle lienevät tuo kova hinta sekä Brevaan pohjautuva tekniikka ja ulkonäkö.
Mutta totta sekin, että turhaa rupeaisivat kisaamaan maailmanjättien kanssa sporttipyörien teossa. Ihan hyvä näinkin, paitsi että jos sport -nimellä varustettu pyörä halutaan pitää mallistossa, niin tekisivät sitten sellaisen tuohon jo olemassaolevaan MGS-01:een perustuen. Eikun Grisosta hiukan kiristetty 8V kone kiinni siihen nykyiseen MGS:n runkoon, ja saman tien "MGS-02" tuotantoon ja myyntiin. Kiinnostus olisi taatusti isompaa kuin nykyisellä "Sport" 1200:lla.

Tuosta painosta olen kyllä hiukan eri linjoilla. Suht hyviähän nuo muutama uusi Guzzi on ajaa vaikka painavia ovatkin, mutta käypäs ensin ajamassa esim. Ducati Monsteria, liikuttele sellaista myös paikallaan yksien vekslaussulkeisten verran, ja tee sen jälkeen sama vaikka Grisolla, Brevasta nyt puhumattakaan. Kyllä se keveys ja ketteryys on kuitenkin aika mukava asia moottoripyörässä, vaikkei nyt mikään supersportti olisikaan. Riittäisipä samalla se pienempi  tehokin jouhevaan matkantekoon.



Eipä se minun mielestäni tuo 1200-sportti oikein käy "pappasportista", kun specsien mukaan on otettu takapakkia V11-sport malliin verrattuna. Tehot eivät ole kasvaneet ja jousituskomponentit näyttävät "halvemmilta", eli ei esim. upsidedown-keulaa.

Msg-corsa-asiasta olen kanssasi samaa mieltä. Uskoisin ostajia löytyvän.

Painohomma taass on vähän sellainen, että jos ei ole tottunut kevyellä pyörällä ajamaan, niin ei sitä painoa noteeraa samalla tavalla.

Kevyin pyörä minulla on sellainen 200 kiloa painava ja 140 ja risat heppainen laite ja kyllähän se oleellisesti kevyemmältä tuntuu.

Täytyy muuten jossain vaiheessa punnita tuo LM3-ratalelu, kun siitä nyt on riisuttu suurin osa painavista komponenteista kuskia lukuunottamatta.

Tuntuu sekin nyt ketterältä verrattuna aikaisempaan vaikka painoa lienee vieläkin se lähes 200 kiloa.