Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: - Lokakuu 09, 2007, 13:22:45 ip
-
Ciao!
Pakattiin "kreivittären" kanssa syysajelun jälkeen kapsäkit ja lento sinivalkoisin siivin viikoksi Italian Sisiliaan.
Corleoneja ei nähty eikä sen koomin kovin montaa meille gruppolaisille sitä "oikeaa" moottoripyörääkään, vaikka kuinka yritti liikenteessä bongata...
Vespoja niin kaksi kuin kolmipyöräisinä ja japanilaisia kylläkin - kuvan punaisella sportilla kaveri tuli Forza D`Agron kylässä (jossa sitä Kummisetääkin aikanaan kuvattiin) kahvilaan espressolle - tämä oli koko viikon aikana neljäs bongattu Guzzi.
Siis melkein yhtä harvinainen herkku kuin meillä kotosuomessa - tietäiskö joku enempi maailmaa kiertänyt motoristi syyn lajin harvinaisuuteen myös valmistusmaassaan?
- Reima -
-
-
Tuo Moto Gatastroffi pitänee sekin paikkansa, mutta oliskohan valmistusmäärilläkin jotain tekemistä asian kanssa?
Kolmas seikka vois olla samansuuntainen kuin esim. Britanniassa, jossa on suhteellisen paljon kyykkypyöriä. Lieköhän sitten saapasmaassakin se keveys ja sporttisuus kovassa kurssissa. Lienevät mokomat Guzzit Italiassa vielä suhteessa halvempiakin kuin täällä, mutta nuo idän ihmeet ovat joka paikassa vielä helpompia ostettavia.
-
Oliskohan niin, että tosimiehiä ja -naisia on vaan tietty prosentti joka maassa.. ja se luku on paljon pienempi kuin corollaväellä:D
-
Kyllä minulle tulee mukava olo kun vastaan pukkaa Guzzisti ja pysähtyessä esim. huoltoasemalla vaihdellessa kuulumisia.
Mutta olisiko elämäni mukavampaa kun työmatkallani vastaan tulisi 300 Guzzia ja kaikki parkkipaikat olisivat pullollaan samanlaisia classicoja kuin minulla,luulisin että harvinaisuudella on minun kaltaiselle veikolle pelkästään + arvoa.
-
Kesällä 2006 tapasin kolme italialaista motoristia sysmässä , jotka olivat liikkeellä japanin pyörillä. Iltakaljalla ainoassa paikallisessa he huomasivat päälläni gruppon t-paidan , sitä sitten aikansa ihmeteltyään kysyivät voiko olla että suomessa jollakin on Moto Guzzi - merkkinen moottoripyörä ? Ja että täällä on jopa oma merkkikerho No, totesin vaan että tulkaa katsomaan 200 m:n päässä olevalle lerintäalueelle niin näette . Tulivat sitten sovitusti 1:n tunnin päästä ihmettelemään . Kyllä olivat huuli pyöreänä ja käsin koskettelivat titaniumia , että voiko olla totta , jopa kuviakin piti ottaa heistä guzzin ympärillä. Ja yhdelle piti antaa päältäni hikinen gruppon t-paitakin Seuraavana päivänä sitten ajelimme yhdessä sysmästä viitasaarelle mutkateitä pitkin. Olivat roomasta kotoisin oleva 3:n hengen ryhmä 2:lla pyörällä ja matkalla Nord-gappiin.
-
Kesällä oltiin Salossa parkkeeraamassa Guzzia ja Ducatia,
kun paikalle pyrähti jalkaisin pari italialaista suomalaisen
isäntänsä kanssa. Voi sitä innostuksen määrää!
Ehkä itse liikuttuisi samalla tavalla, jos näkisi vaikka HK:n
Sinisen brasilialaisen lähikaupan hyllyssä.
-
On se jännä juttu joo. Itse silloin persaukisena poikamiehenä, syödessäni makaroonia ketsupilla ja pizzamausteella, kun ei muuta ollut, luulin etten lähemmäs Italiaa voisi päästä. Nyt se Italia korahtelee tallissani.
Mitäpä suomalaiset ovat antaneet maailmalle, mitä voi ihmetellen huomata ulkomaiden äärimmissä kolkissa? Emme ole kovin monesta asiasta ylpeitä. Silloin kun Turkulaista oltiin viemässä Ruotsiin, kansa nousi kapinaan. Kun saksalainen poikanen, jonka isä sattuu olemaan maailman mestari, menestyy formulaympyröissä, ollaan rinnat rottingilla, miten Suomi on taas hyvä maa ja taputellaan toisiamme selkiin.
Monikohan muistaa amerikkalaisia elokuvia katsellessaan, miten taajaan kuvissa pujahtelevat avo-Saabit ovatkin suomalaista alkuperää? Ne ovat ulkomaillakin ruotsalaisia, vaikka koko avokattoisuuden kunnia, suunnittelupöydältä myyntiin asti on VAIN JA AINOASTAAN Valmet Automotiven..
Ehkä tuo avo-Saab täällä vastaisi asetelmaa Moto Guzzi Italiassa -yhdistelmää.
-
Niin no onhan toi Nokia.
-
Mulla on ollut Motoroloita ja nyt Samsung. Ulkomailla mieltävät Nokian japanialaiseksi brändiksi. Eihän se kaukaa liippaa, kauko-Idässähän se valmistetaan.
Onneksi en kiertele maailmaa, niin ei tarvitse odottaa koko ajan sitä kotosuomalaisuuden pistosta ulkomailla.
-
Olin taannoin Singaporessa ostamassa japanilaista kameraa myymälästä josta tiesin Nokialaisten saavavan reilut henkilökunta-alennukset, johon myyjä tokasisi että en juurikaan näytä Korealaiselta. Jouduin kertomaan että kyseinen firma tekee kumisaappaita kotimaassani pohjois-koreassa....
-
Mulla on muuten elämäni ensimmäinen Nokia. Tuli operaattorin kytkykauppapuhelimena. Ensin oli kolme Benefonia ja sitten kolme Siemensiä. Mulla kun on ollut toi sään ja kovan käytönkestävyys etusijalla, niin ei ole tullut aiemmin sorruttua Nokiaan. Taidan olla vähän muutenkin erilainen nuori (49v), kun käytän vain noita marginaalituotteita (edellämainitut puhelimet, Moto Guzzi ja Land Rover). Tosin kaikki muut näistä valtavirran sivussa olevista tuotoksista paitsi Land Rover, ovat olleet luotettavia. Lantikallakin on ollut mukava ajella, kun rahapussissa on vielä tähän asti ollut sen verran, että on saanut kaikki viat korjattua. Rajoilla on kyllä käyty moneen kertaan. Valtavirtaan en ole kyllä vielä ajatellut uida. On mulle liian ahdasta. Guzzista olen ylpeä ja merkkiä en kyllä ihan pian vaihda. Pojan (12v) kanssa ollaan haaveiltu V11 Sportista. Muut merkit tuntuu vaan niin kovasti persoonattomilta. Toisaalta onhan se Multistaradakin olemassa. Ei kyllä se V11 Sport sopii tällaisella nuorelle miehelle paremmin. Pitää miettiä...
-
Itävallassa tehdään avo-Saabit nykyään :(
mutta ei ole hassumpi peli Porsche Boxster tai Cayman.
TunturiTT wrote:<snip> Monikohan muistaa amerikkalaisia elokuvia katsellessaan, miten taajaan kuvissa pujahtelevat avo-Saabit ovatkin suomalaista alkuperää? Ne ovat ulkomaillakin ruotsalaisia, vaikka koko avokattoisuuden kunnia, suunnittelupöydältä myyntiin asti on VAIN JA AINOASTAAN Valmet Automotiven..
Ehkä tuo avo-Saab täällä vastaisi asetelmaa Moto Guzzi Italiassa -yhdistelmää.