Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Pexi - Syyskuu 12, 2007, 10:22:06 ap
-
EICMA MOTO 2007
65° Esposizione Internazionale del Motociclo
FIERA MILANO
SS. 33 del Sempione 28
20017 Rho (MI)
ITALY
Thursday, 8 november from 10 am to 6.30 pm
Friday, 9 november from 10 am to 10 pm
Saturday, 10 november from 10 am to 6.30 pm
Sunday, 11 november from 10 am to 6.30 pm
http://www.eicma.it/moto/en/ (http://www.eicma.it/moto/en/)
-
Jos Griso 8V myyntimalli
http://www.motorcyclenews.com/upload/199466/images/motoguzzigrisowhite.jpg
julkistetaan jo ylihuomenna alkavassa GMG:ssä, kuten seuraavassa Moto Guzzin ilmoituksessa todetaan,
http://www.motoguzzi.it/servonline/news/dettaglio.asp?indice=293
niin mitä uutta jää Eicmaan?
Stelvio?
http://www.youtube.com/watch?v=TSrcysmbWvw
.
-
Oho, 8 valven esittely olikin mulle ihan uusi juttu, en ollut huomannut tuota Guzzin sivuilta aiemmin.
Viime vuonnahan tuo oli EICMAssa, kadotakseen samantien valokeilasta kokonaan ja nyt taas siis esilla. Mielenkiintoista. Ja laitteenakin ehdottomasti mielenkiintoinen, mahtaisiko nyt jo tosiaan olla ihan oikeasti tulossa markkinoille.
Jospa ne esittelisi siella EICMAssa taas jonkun uuden "puumallin" yllatyksena kaikille? Itse yritan kylla jo perinteisesti ahtautua paikalle EICMAan, kylla siella aina jotain hyvaa vastaan kavelee.
-
Pexi kirjoitti:
Oho, 8 valven esittely ..., mahtaisiko nyt jo tosiaan olla ihan oikeasti tulossa markkinoille.
Nyt puhutaan tuotantomallista "the first Griso 8V to have rolled off the production line at Mandello will be on display." Lisäksi paikan päällä ymmärtääkseni arvotaan yksi 8V. "This very machine will be awarded in a draw to some lucky visitor to GMG 2007."
Aika näyttää, mutta tosissaan näyttävät olevan liikenteessä tällä kertaa. Eikö silloin kun Griso 1100 tuli tuotantoon arvottu samalla tavoin yksi pyörä paikallaolijoiden kesken?
.
-
Hmmm...
http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/griso8v/specifiche.asp?modello=griso8v&%20pagina=spec&lin=eng
Ja siitä sitten myös tekniset tiedot sekä galleria.
.
-
No perhana! Sehän näyttäs olevan ihan kokolailla uus kone.
-
81 kW ja 108Nm :)
-
On kylla kiinnostava laite. Tuo 110 hepan teho on nippa nappa yli taman Ranskan max tehorajan (106 heppaa), ja siis luultavasti hyvaksyttavissa tanne ihan tuollaisenaan, kun tuo tehtaan ilmo on kuitenkin ylakantissa. Parkkele. Ihan optimilaite olisi kevat ja syysajeluihin taalla - talvella on kiva kun on suojaa viimalta ja kesalla tuo saattaa olla sellainen lampopommi etta.
Kone ei kylla kuvissa nayta kovinkaan seksikkaalta, mikakohan siina mattaa. Olisiko niin, etta se on liian "pyorea" tuohon Grison kulmikkaaseen muuhun olemukseen nahden?
-
Nyt kun vaan sitten tekevät sellaisen pyörän, missä tuo kone pakataan MSG-Corsaa läheisesti muistuttavaan pakkaukseen, niin alkaa kauppakin käymään:)
-
Olli kirjoitti:
Hmmm...
http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/griso8v/specifiche.asp?modello=griso8v&%20pagina=spec&lin=eng (http://www.motoguzzi.it/Nuovi_modelli/griso8v/specifiche.asp?modello=griso8v&%20pagina=spec&lin=eng)
Ja siitä sitten myös tekniset tiedot sekä galleria.
.
ja videokin on ilmestynyt.
.
-
no nyt löyty minulle uusi guzzi.
tuohonkun laita kaksi super-trappia yhden per puoli johan lähtee kuin purkka tukasta.
-
No mattaa just, pitikö se kone mustaksi maalata... tulisi paremmin esille maalaamatta.
:)
Pexi wrote: snip>
Kone ei kylla kuvissa nayta kovinkaan seksikkaalta, mikakohan siina mattaa. Olisiko niin, etta se on liian "pyorea" tuohon Grison kulmikkaaseen muuhun olemukseen nahden?
-
GMG:ssä ja yleensäkin Como järvellä tuli käytyä. V8 Griso näytti ja kuulosti hyvin perus-Grisolta, minkälainen lie sitten parikyt heppaa enemmän ajossa. Koneen ulkonäöstä voi olla mielipiteitä, miusta lähinnä eniten tökki vielä normiGrisoakin kummallisempi pakoputki. Mutta eipä tuo 1100 Grison putkikaan ole häirihteny enää pitkään aikaan. Ja joo, kyllä siellä arvottiin V8 jollekin onnelliselle. Muutenkin tuntui olevan kovasti onnellista Guzzistia liikenteessä. Itse olin kovin onnellinen ajellessani 1200 sportilla comoa ympäri. Mahtava paikka kerrassaan, ja huokeallakin pääsee. Jossain vaiheessa tulee kuvia ja juttua Mandellon matkasta tänne http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/page.php?cat=5 (http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/page.php?cat=5)
-
No niin , se oli sitten Denise Martin niminen nainen ranskan cannesista joka voitti sen 8V Grison . Mitenkähän mahtaa ranskassa olla nämä veroasiat ?
-
http://www.guzzisti.it (http://www.guzzisti.it) Täältä voi käydä ihmettelemässä 8V Grison venttiilitekniikkaa
-
I.H. kirjoitti:
No niin , se oli sitten Denise Martin niminen nainen ranskan cannesista joka voitti sen 8V Grison . Mitenkähän mahtaa ranskassa olla nämä veroasiat ?
Tä!? :huh: Sehän on ihan tuossa naapurissa sitten! Pitääpä ajella silmät auki, jos vaikka vastaan tulisi :vau:.
Veroasiat on täällä ihan tolkullisessa jamassa, liikevaihtoveron 19.6% joutuu toki maksamaan, jos sen maksamisesta ei saa Italian puolelta kuittia, mutta ei täällä mitään muita rangaistusveroja ole.
Rekisteriin laitto ja vakuutukset voi olla mielenkiintoinen projekti, jos tuo malli ei vielä ole virallisesti homologoitu EU:n alueella ja jos sille ei vielä ole määritelty Ranskan verohevosvoimia (CV). Tuon CV:n mukaan määräytyy rekisteröinnin ja vakuutusten hinta, muuta merkitystä sillä ei enää kyllä nykyään ole.
-
entä se hepparaja? Eikö se ole vapaan kaupan este?
.
-
Pexi , kun siellä cannesin seutuvilla asustelet , niin oletko koskaan ajellut Verdonin kanjonin seutuvilla ? Kuvien perusteella näyttäisi olevan mahtavat ajomaastot.
-
Tuohon Pexi on vastannut jo etukäteen blogissaan.
http://pexi.mediterrum.com/guzzi_breva_weblog/2004/11/grand_canyon_du.html (http://pexi.mediterrum.com/guzzi_breva_weblog/2004/11/grand_canyon_du.html)
.
Editoitu: bolgissaan. Just!
-
I.H. kirjoitti:
Pexi , kun siellä cannesin seutuvilla asustelet , niin oletko koskaan ajellut Verdonin kanjonin seutuvilla ? Kuvien perusteella näyttäisi olevan mahtavat ajomaastot.
Kyllä vain, viimeksi ajettiin tuo täysi Grand Canyon du Verdonin kierros nyt kesällä. Hellettä oli hiukka liikaa ja Norgen joutui paluumatkalla työntämään käyntiin, kun startti ei suostunut toimimaan tankkauksen jälkeen, mutta muuten oli hieno keikka taas.
Siellä järven päässä on muuten Moustiers Saint-Marie niminen aika idyllinen pikkukylä vuoren kupeessa, ja siellä hauska krääsäkauppa. Se myy mm. vanhanaikaisia moottoripyörä- ja autoaiheisia "peltimainoksia". Peltinen Guzzi kyltti on nyt kotona :).
-
Kyllä näyttää vahvasti siltä että tuo verdonin kierros on joskus pakko tehdä :D
-
Tulin eilen 3 viikon euro turneelta ja tuli nuo kanjonitkin tsekattua. Suosittelen lämpimästi kaikille etelä Ranskassa käyville. Aivan mahtavat maisemat!
-
Hyvähän se on, että Guzzikin moottoreitaan kehittää. Nuo neliventtiiliset pytyt sopivat mielestäni juuri näihin sporttisempiin malleihin kuten grisoon ja sport 1200:een. Peritaatteessa myös Brevan ja Norgen voisi kuvitella uuden formaatin koneella. Kuitenkin toivoisi, että Guzzi ei tulevaisuudessa poistaisi näitä yksinkertaisimia kaksi venttiiliä/pytty koneitaan, koska ne jos mitkä sopivat Guzzin custom malleihin. Liian "moderni" kone esim. Californiaan veisi eittämättä hiukan fiilistä. Mutta nähtäväksi jää, mikä on Guzzin moottoripolitiikka tulevaisuudessa.
T:31-vuotias huru-ukko
-
Moto-Ykkösessä onpi juttua 8V:stä. Ovatten sen ajaneet. http://www.moto1.fi/tulevassa.htm
-
Olli kirjoitti:
entä se hepparaja? Eikö se ole vapaan kaupan este?
.
No entäs sitten tämä kotimainen kohta jo 50 vuotta väliaikaisesti voimassa ollut rangaistusvero, eiköhän se ole vielä paljon pahempi vapaan kaupan este? :|
Eipä se Ranskan malli käytännössä taida hirveästi menoa haitata, tuo vaan hiukan lisää byrokratiasta aiheutuvia mutkia matkaan kuten täälläkin, hiukan eri tavalla painottuen.
Ne ranskalaiset vaan ei ole ihan niin tosikkoa kansaa kuin suomalaiset, eli käytännössä siellä ei juuri tulla kuristetuilla ajokeilla kovin kauaa pörräämään, paitsi ehkä katsastuksen aikana, eikä poliisitkaan siellä taida juuri mopotteja syynätä ainakaan vainoksi asti. Eli pyörät ostetaan sielläkin vakiokuntoisina, maksaen byrokraateille kohtalainen voiteluraha, jonka jälkeen ne palautetaan normaaliin olotilaansa. Pexi voinee asian vahvistaa tai oikaista, jos aihetta on. Ainakin yhden ranskassa asuvan motoristin puheista tällaisen kuvan sain.
Niin tai näin, eiköhän se pahin kaupan hidaste sekä patonki- että ruisleipämaassa tule olemaan se hinnoittelu, eli 1100cc Grisoa tylympi hintalappu. Koska 8V Grisokin on kuitenkin aika painava pyörä, lienee vakuutuksen hinta täällä suhteessa siedettävä.