Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Marraskuu 12, 2019, 12:58:06 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Griso ei starttaa  (Luettu 1351 kertaa)
Makestain

Viestejä: 153



« Vastaus #30 : Toukokuu 21, 2019, 20:13:59 »

Kuulostaa toki oudolta tuo oireen lisääntyminen ajallisesti. Eikös Griso ole kertahipaisun peli, eli sillä napissa roikkumisella ei ole proseduurin kanssa mitään tekemistä.

Griso on kertahipaisun peli, ei auta seisominen starttinapin päällä. Bosch'n startti on maineeltaan hyvä, en lähtisi ensimmäiseksi ostamaan uutta kun hintaakin on kiitettävästi. Startti irti ja pöydällä palasiksi ja katsoa mitä on syönyt.

Oletko kokeillut "startus interruptus"? Ensimmäiseksi kuitenkin muiden mahdollisten ongelmakohtien sulkeminen pois.
tallennettu

Kasi vee ei vee kasi
juhizi

Viestejä: 28


« Vastaus #31 : Toukokuu 21, 2019, 22:20:22 »

Releelle oon jo aiemmin vetäny suoran johdon akulta, relettä olen kokeilut vaihtaa, joten eipä tuossa jää muuta vaihtoehtoa kuin tuo johto releeltä solenoidille. Pitää tutkia minne se katoaa, tai sit vetää suosiosta uus herätejohto.
tallennettu
jyrki

Viestejä: 59


« Vastaus #32 : Toukokuu 22, 2019, 05:58:41 »

Grisossa ECU ohjaa starttausta. Se siis päättää tilatietojen kuten vaihde, kytkin, seisontatuki ja JÄNNITEen mukaan antaako se startata. Napin painallus aloittaa starttauksen ja jos kaikki on kuten pitää niin silloin se starttaa. Napin pohjassa pitämisellä ei siis ole merkitystä. Nk ruuvaritesti jossa solenoidin navat yhdistetään ja startti pyörii, voi johtaa harhaan, koska akun jännite voi olla silti liian alhainen ecun mielestä. Hyvällä apuakulla tai uudella akulla testaamisella voi sulkea pois akun. Guzzidiag auttaa palojn koska sillä näkee onko tilatiedot ok. Jos Griso tai muu CARC pyörä jossa 5AM ecu on todella tarkka akusta. Moni muu pyörä toimiisi akulla vielä kauan. Mittausen tarkoitus on estää liian alhaisella jännitteellä starttauksen koska se mm rasittaa starttia. Oaa on tehnyt pyörään modin jossa ecun jännite ja solenoidin jännite otetaan eri paikasta (lisätty apu rele tms.) ja tällöin se antaa startata vähän huonommallakin akulla. Ecun virtapiirissä ei ole jännitehäviötä tällöin vaikuttamassa. Minä vaihdan mielummin aina akun. Biletman 14AH akku on toiminut kaikki kiinan akut ei mutta ne on läytäneet tiensä esim hondaan Hymyilee. Varmista vielä akun kunto ja puhdista akun navat oksidi kerroksista.
tallennettu
juhizi

Viestejä: 28


« Vastaus #33 : Kes?kuu 04, 2019, 01:18:58 »

Kiitos kaikille vinkeistä, vika löytyi startin herätejohdosta, nyt sinne menee uusi johto releeltä ja starttaa hienosti joka laakista. Hymyilee
tallennettu
motomatti

Viestejä: 10 661


« Vastaus #34 : Kes?kuu 04, 2019, 09:02:29 »

Ikävät viat ovat usein yksinkertaisia.
Ikävimmät viat sen sijaan vaativat joskus kovasti aikaa ja rahoituksen.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!