Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Hein?kuu 20, 2019, 18:36:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ducati 900 Sport - paljon iloa pikkurahalla  (Luettu 1517 kertaa)
Olavi
Administrator
***
Viestejä: 433


Californi 1100ie, V11 Le Mans, Aprilia RSV Mille R


« : Huhtikuu 01, 2018, 19:12:50 »

Tässä muutamia kuvia Ducati 900ie (vm 2001)

https://www.dropbox.com/s/22s49zo7vv41hss/20180401_183005.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/2cmqwa4tgkldgml/20180401_183208.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/d1osvu9d8auxtwr/20180401_182841.jpg?dl=0


Pientä säätöä ulkoasuun ja rakenteisiin on talven aikana tehty, mutta on katulaillinen edelleen.

Ducati 900 Sport on näitä Ducatin vuosituhannen vaihteen sporttipyöriä, joita löytyy markkinoilta kohtuuhintaan, hinnat ovat noin 3 tonnin molemmin puolin. Tämä yksilö on nyt n. 34 tkm ajettu ja omaa hyvän huoltohistorian. Kaupat tein siitä 5/ 2017. Tarkoituksena oli löytää kohtuuhintainen radalle sopiva päristin ilman erityistä rakentelua ja sitä tämä todella on. Vaikka ei tämä varmasti malliston lippulaiva ole, on pyörässä kaikki harrastekäyttöä ajetellen valmiina rata-ajoon. Myös maantiellä kakspäällä on kulkuväline "kelpuutettu laivastoon".

Hyvä ajoasento ja hallintalaitteet,  Brembon tuplajarrut edessä ovat aivan mahtavat, hyvä alusta, reilut 900 kuutioinen ilmajäähdytteinen 79 hp V2 kuljettaa 188 kg pyörään iloisesti. 6 vaihteinen vaihteisto toimii sveitsiläisen kellon tarkkuudella. Pyörä on huoltoystävällinen ja hyvin rakennettu. Huom. Kolmannessa kuvassa keskellä oikealla,  tankin auki pitävä teline! Ei paljoa helpommaksi voi huollon kohteita suunnitella.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2018, 20:55:39 kirjoittanut Olavi » tallennettu

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.
motomatti

Viestejä: 10 494


« Vastaus #1 : Huhtikuu 01, 2018, 19:33:04 »

Kaikin puolin hienon näköinen laite. Itse myös Ducatien kanssa puuhaillut ja saanut niistä virikettä moneen hommaan. Tuli vain ajettua liian kovasti maantiellä eikä sitä lompakko oikein kestänyt. Ajokieltoakin tuli. Useammin kuitenkin onnistuin harhauttamaan. Rikokset ovat vanhentuneet

Mutta valitettavasti Olavin Ducati on yksipaikkainen. Se pitäisi katsastaa kaksipaikkaiseksi että sillä saisi kuskata kyytiläistä.
Tieto löytyy Trafin sivuilta rekisterinumerolla. Kuten kymmeniä muitakin tietoja.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 466



« Vastaus #2 : Huhtikuu 01, 2018, 19:54:47 »

Aika harvassa on ollut lähipiirissä, että olisi siihen puututtu. Tasan ei kenenkään.
Hieno peli. Itsekin mieluusti testaisin radalla.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Olavi
Administrator
***
Viestejä: 433


Californi 1100ie, V11 Le Mans, Aprilia RSV Mille R


« Vastaus #3 : Huhtikuu 01, 2018, 20:09:13 »

Edellinen omistaja on pitänyt pyörästä hyvää huolta ja tehnyt siihen joitain yksilöllisiä ratkaisuja kuten istuimen Alcantara verhoilu, jossa on sopivan nahkea pinta alkuperäiseen liukkaseen vinyyliin verrattuna. Magnesiumvanteetkin olivat myynnissä, mutta hinta oli aikamoinen pyörän arvoon nähden, jäi ostamatta.  Jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt, ko. mallia oli kaavailtu johonkin "Ducati jokamiehen luokkaan" radalle.  Myyntimenestys ei tainnut on ihan toivottua, tämäkin vm 2001 pyörä rekisteröitiin vasta 2004. Tuo "paperilla yksipaikkaisuus" ei liene kovin suuri ongelma, kyytiläiselle istuin ja jalkatapit on ihan kohdillaan ja kyyti on kelvannut Virnistää.
tallennettu

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.
Camn

Viestejä: 2 343



« Vastaus #4 : Huhtikuu 01, 2018, 20:28:00 »

Komea peli  Hymyilee.
Samantyyppiset vaimentimet kuin V11 Mistralit, näyttää.
tallennettu

V11 - it defines you.
Olavi
Administrator
***
Viestejä: 433


Californi 1100ie, V11 Le Mans, Aprilia RSV Mille R


« Vastaus #5 : Huhtikuu 01, 2018, 20:52:55 »

Ducatin mökäpöntöt on oma-duunatut, vakiosellaisista. Hieman kolhiintuneet alumiiniset sylinteriosat on hiottu, maalattu mattamustalla ja lopuksi lakattu. Sitä ennen rosteriosat oli puhdistettu ja kiilloitettu. Tylsän näköiset ja aika massiiviset vakioänkkärit saivat uuden "hienostuneemman ilmeen" ja mattamusta väri tekee niistä asteen verran siromman näköiset. Kokonaisuus alkaa olla omaan silmään aika passeli.

tallennettu

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.
antero mäkelä

Viestejä: 117


« Vastaus #6 : Huhtikuu 11, 2018, 09:58:44 »

Minulla oli 900 SS, -98. Väritystä, alumiinitakasvingiä ja etupään säätöjä lukuunottamatta ihan sama kuin Sport.
Kiva ja riittävän kulkeva.
Mielestäni liian "kova" alusta roudan raiskaamille mutkateille, mutta hyvällä tiellä ja +100 km vauhdissa mukava ajeltava.
Alle 3500rpm ei kannata konetta eikä voimansiirtoa rääkätä.
Mittarissa oli 64000km kun sen myin, ja oli "kuin uusi".
Toinen pyöristä jonka hävittämistä olen katunut, toinen oli -04 Speed Triple.
tallennettu
Olavi
Administrator
***
Viestejä: 433


Californi 1100ie, V11 Le Mans, Aprilia RSV Mille R


« Vastaus #7 : Marraskuu 25, 2018, 14:43:31 »

Kesän ratailut eivät menneet ihan alkuperäisen suunnitelman mukaan, ratapäiviä oli vähemmän kuin olin kaavaillut.
Siihen vaikuttivat palkkatyön kiireet, pakolliset perhejuhlat sattuivat pahimmoilleen sekä pieni epäonni oli säitten suhteen. Kemorassakin piti käydä, vaan mönkään meni sekin (kiitos kutsusta kuitenkin).

Ducatia tuli kiusattua radalla vaivaiset 3 ajopäivää radalla (Alastaro, Botnia ring), mutta kivaa sekin oli. Aprilia RSV4 jälkeen Ducatin tehot ovat jotain muuta, mutta ajamisen iloon sillä oli tuskin juuri mitään negatiivista vaikutusta. Keskityin pitkälti mutkien ajoon ja suorilla en yrittänyt aina ihan kaikkea puristaa irti pyörästä. Omaksi, ehkä myös vaimon iloksi, tuli pysyttyä radalla pystyssä eikä edes hiekalle tullut tällä kautta asiaa. Aivan samaa ei voinut sanoa kaikista kanssamatkustajista. Joillain tuntuu olevan niin kovasti tarvetta ottaa liikaa riskiä, joka sitten realisoituu ennen pitkään. Yksikin Apikka kuskeineen teki sellaisen ilmalennon soiseen lepikkoon, että pakoputket muurautuivat umpeen turpeesta ja menihän pyörä muutenkin huonoon kuntoon. Oli yrittänyt ohi liian kovakulkuisesta porukasta, vaan käsistähän se tilanne lähti. Ambulanssia tarvittiin sitten paikalle. Ei onneksi kovin pahasti kuskille tainut käydä. Kyse pitäisi kuitenkin olla vain harrasteajelusta ja kilpailusta korkeintaan itsensä kanssa.

Kaiken kaikkiaan Ducati on ollut luotettava ja radalle valmis harrastepaketti. Seuraavalle kaudelle pyörä ei vaadi juuri muuta kuin perushuollon. Sitä tulevaa ratakautta odotellessa ehtii hyvin rassailla pyörät kesäkuntoon, ellei joku osta tätäkin  pois kuten RSV4lle kävi.
Kivan yhdessä ajomisen lisäksi noilla ratapäivillä alkaa olla jo monia tuttuja kasvoja. Ensi kesänä sitten taas nähdään Virnistää.
tallennettu

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!