Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Marraskuu 18, 2018, 23:11:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Bitubo halpikset  (Luettu 468 kertaa)
motomatti

Viestejä: 9 981


« : Marraskuu 08, 2018, 23:30:15 »

Onko näistä kokemusta: https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/jousituksen-osat/bitubo-wmbwme-kromisuojapari-ylapaa/
Tässä saman hintaluokan kilpailijat: https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830792/Iskunvaimennin-Chopper-yleismalli-285mm-kromi
tallennettu
GuzGuz

Viestejä: 1 469



« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2018, 08:45:48 »

Huomasit että Bituboissa on kyse vain yläpään kromisuojista?
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 965



« Vastaus #2 : Marraskuu 09, 2018, 09:32:09 »

Ei näköjään ollut Bituboja enää muuten Stormilla. Ovat yleensä parista sadasta alkaen iskarit.
Noilla alemmilla ei kyllä ole iskunvaimennuksen kanssa juuri tekoa, lähinnä vieterit. Jos siis ovat samat, mitä Stormi on myynyt viimeiset parikymmentä vuotta hatuilla ja ilman.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 9 981


« Vastaus #3 : Marraskuu 09, 2018, 12:04:02 »

Ai, vain kupit. Luulin että jokin halpisversio.
Ei pitäisi väsyneenä syynäillä markkinapaikkoja.
Silti olisi kiva tietää kokemuksia jos niitä on eli onko Bituboilla pärjännyt kuinka pitkään sillä nehän olivat Guzzin vakiovarustus pitkän aikaa.

Mutta nuo Motonetin laitteet kiinnostavat siinä mielessä että kun on pyöriä tallissa joilla ajetaan vain muutaman kerran kaudessa niin ei tarvitse olla ihan parasta laatua mutta silti iskarien pitäisi olla toimintakykyiset edes jonkin aikaa.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 965



« Vastaus #4 : Marraskuu 09, 2018, 13:35:04 »

Jos on vaimennuksen säätöjä, niin kannattaa yrittää päästä selville kuinka kauan ovat hyllyssä maanneet. Ei tee kovin hyvää seisotus. Itselläkin olisi yhdet säädettävät Konit, jotka ovat NOS-kamaa, mutta kivikovat. Ovat sitä mallia, missä mäntä painetaan pohjaan ja kierretään haluttuun vaimennustehoon. On se mutterikin niin kovassa, ettei ole vielä auennut huoltoa varten.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
GuzGuz

Viestejä: 1 469



« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2018, 18:39:24 »

Aihe on mielenkiintoinen.
Omassakin alkaa takaiskarit olemaan lessua, varsinkin jos on kyytiläistä painoa lisäämässä ja ne on max jäykkyydessä nyt.
Jää hieman heijaamaan mutkissa ja ulos ilmenee, etupää on kunnossa kyllä ja rengaspaineet.
Joku suht edullinen ratkaisu onko järkeä, vai pitäiskö saastää tonnin vaimentimiin muutaman tonnin pyörään?
Vai mitäs ehdoteltaisiin.
tallennettu
LeCa

Viestejä: 652


« Vastaus #6 : Marraskuu 15, 2018, 13:27:27 »

Jarru- ja iskarikamoissa kannatta kurkata Pirini Moton tarjontaa. Itselleni jäi hyvä maku hinnasta ja toimituksesta kun hankin jarrusatulat (Brembo). Alle viikossa oli kamat kotona tilauksesta.

Ei ne mitään Öhlinsejä myy, mutta semmosta edullista vaihtoehtoa. Sivut italiaksi. Iskunvaimennin = ammortizzatori.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 981


« Vastaus #7 : Marraskuu 15, 2018, 21:18:19 »

Aihe on mielenkiintoinen.
Omassakin alkaa takaiskarit olemaan lessua, varsinkin jos on kyytiläistä painoa lisäämässä ja ne on max jäykkyydessä nyt.
Jää hieman heijaamaan mutkissa ja ulos ilmenee, etupää on kunnossa kyllä ja rengaspaineet.
Joku suht edullinen ratkaisu onko järkeä, vai pitäiskö saastää tonnin vaimentimiin muutaman tonnin pyörään?
Vai mitäs ehdoteltaisiin.

Onhan nyt niin että mahdolliset vaimennuksen säädöt on jo käyty läpi? Näin tietämättä että mitkä pamput siellä takana on.

Olen vain huomannut että kaikkia nippeleitä eivät kaikki ole pyörästään löytäneet. Mutta jos säädöt on tapissaan ja silti lelluu tai säätöjä ei ole lainkaan niin sitten vain uudet joustintuet taakse.
tallennettu
GuzGuz

Viestejä: 1 469



« Vastaus #8 : Marraskuu 16, 2018, 18:58:31 »

Sinänsä hyvin että on msahdollista ylä ja alapään kiristykset, tutkin vielä olisko varaa.
Miten noi säädot sinänsä korreloi?
Toinen lyhentää joustovaraa jousessa, toinen iskarin jäykkyyttä puristaen hydrauli tai mitä lie nesteen sisätilaa pienemmäksi vai ?
Jousi tuskin paljon muuttuu kuin lyhyemmäksi ruuvatessa.

tallennettu
motomatti

Viestejä: 9 981


« Vastaus #9 : Marraskuu 16, 2018, 19:24:13 »

Lainaus
Miten noi säädot sinänsä korreloi?

Käytännössä, kun jousipainetta muutetaan niin vaimennuksen säätöä muutetaan samassa suhteessa.

Jos jouset makaavat lintassa niin ei ole paljon tehtävissä mutta jos jousia kiristäessä perä kohoaa kuormituksesta huolimatta niin toivo ei ole menetetty. Vaimennusta lisätään siinä suhteessa että pyörän perä töyssyn jälkeen heiluu ylösalas vain hieman yli yhden kerran. Liikaa vaimennusta on jos perä jää töyssyn jälkeen alas ja peräkkäisten terävien töyssyjen jälkeen pakkaantuu eli jää alas. Siinä tilassa jousitus ja vaimennus ottaa vastaan yhden heiton nätisti mutta usempien peräjälkeisten heittojen jälkeen hallinta on hankalaa tai se menetetään.

Säätö on siis tietyllä tavalla tarkkaa hommaa. Nopeammassa ajossa säädöt ovat erilaiset kuin rauhallisessa menossa. Toki kuormitus ratkaisee paljon. Iso kuorma tekee liikkeet rauhallisiksi hitaassa vauhdissa ja monet pitävät siitä. Mutta sama säätö ei toimi jos ajetaan epätasaisella pinnalla nopeasti.

Vaimennuksen ja jousipaineen säätöön on löydettävä itselle ja kuormitukselle sopivat säädöt. Mikäli kuorma tai ajotapa muuttuvat ollaan jälleen uusien säätöjen tarpeessa.

Ääripäitä ovat rauhallinen ajo vs. rata-ajo.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 21:14:30 kirjoittanut motomatti » tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 9 965



« Vastaus #10 : tänään kello 20:24:53 »

Perussäätö ratailuun on helpompaa. Valmennus on oletuksena kaikille sama. Vieterillä säädetään sitten syvyys.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!