Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Toukokuu 26, 2019, 00:07:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 22 23 [24]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 19423 kertaa)
kvlm

Viestejä: 328


« Vastaus #345 : Toukokuu 14, 2019, 23:14:26 »

Mikähän merkillinen ajatuskuvio on softainzenjöörin päässä pyörinyt, kun on väkästänyt tuota mittaria? Kaikenmaailman numeroa ja muuta, selkeydestä sitten väliäkään.
Perusnäyttönä pitäisi olla kunnon nopeus- ja kierrosnäyttö ja vaikkapa bensamittari. Niitä muita voi sitten räpläillä kaffepaussilla tms. aikana. Ajon aikana on oltava tärkein informaatio selkeästi ja heti nähtävissä 1s. vilkaisulla.
Tuntuu ajoittain siltä, että nuo inzenjöörit pistävät kaikki mahdolliset asiat, mitä kykenevät tekemään, aina jokaiseen laitteeseen.
Taikka...mitäpäs se mulle kuuluu...

Joskus ihmettelin ( salaisen ) meritorjuntaohjuksen polttoaineenlatausjärjestelmän monimutkaisuutta. Siihen ins.kom. sanoi ytimekkäästi: " Katsos Timo kun neuvostolainen insinööri pistää joka paikkaan kaiken, mitä se tietää ja osaa välittämättä selkeydestä tms. Näin hän osoittaa olevansa hyvä ja luotettava työläinen."

Eihän mittarissa muuta "ylimääräistä" ole näytössä kuin lämpötila ja kello, molemmat ihan hyödyllisiä -kello nyt ainakin.

-KG-
tallennettu
TimoEv

Viestejä: 1 656


Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!


« Vastaus #346 : Toukokuu 15, 2019, 11:00:39 »

Siitähän ryhdyin lausumaan, kun katsoin tuota esitekuvaa, missä oli erilaisia näyttöjä ja kikotuksia...

Joskus vuosia sitten varoiteltiin kartan pistämistä tankkilaukun ao. taskuun. Sitä kun seuraileepi ajona aikana, niin saattaa tulla jossain vaiheessa ns. kiirus. Samassa jutussa ohjeistettiin pistämään paperin, jossa on tienn:o mitä pitkin ajetaan ja tienviitta mihin sitten kurvataan. Itse olen käyttänyt ao. menetelmää, jolloin nauttii maisemista eri tavalla. Ainaskin Swedu-Norge -maissa. Jos ei sada...

Mitä sitten tulee mittareihin noin yleensäkin, niin mittaustekniikan opiskelussa korostettiin kolmea tärkeää asiaa: Onko mittausmenetelmä oikea. Sitä tuskin tarvitsee mp:ssä miettiä. Toinen oli se, että pitää ymmärtää mitä saatu tulos tarkoittaa ja mitä pitää tehdä. Kolmas oli se, että onko mittaus ylipäätään tarpeellista; moni vehjes toimii ihan hyvin, vaikka olisi mitattaessa lyhyempikin... ;-)
tallennettu
Junkers

Viestejä: 292


« Vastaus #347 : Toukokuu 17, 2019, 16:16:49 »


Tänään bongasin ensimmäisen tuollaisen Guzzin liikenteessä Raisiossa. Tunnistus mielestäni melkoisen varma. Olisikohan ollut Bike & Boat Worldin esittelypyörä ?
tallennettu
Makestain

Viestejä: 145



« Vastaus #348 : Toukokuu 17, 2019, 20:15:23 »

Pari päivää sitten kolahti postilaatikkoon Bike, jossa koeajossa V85 TT. Varsin hyvät ellei erinomaiset arviot pyörästä - ei varmaan aiheetta.
tallennettu

Kasi vee ei vee kasi
motomatti

Viestejä: 10 425


« Vastaus #349 : Toukokuu 21, 2019, 17:18:40 »

Tänään välillä Jyväskylä - Tampere kaksi Guzzia liikkeellä Jyväskylän suuntaan. Molemmat 850TT-mallia. Keltainen ja vaaleampivärityksinen. Jälkimmäistä kerkesin vain vilkaista kun oli hieman tilanne päällä.
tallennettu
Kimmo Saarelainen
Administrator
***
Viestejä: 1 390



« Vastaus #350 : Toukokuu 21, 2019, 19:28:51 »

Moi!
Lauantaina Gruppon Kevätajelulla Turun Bike Worldissä tuli koeajettua kyseinen pyörä. Senhän teki siellä aika moni muukin Hymyilee

Todella ketterä ja helppo ajettava. Vaihteet "loksahtavat" turhankin äänettömästi koloihinsa. Mittaristossa selkeä vaihdenäyttö, jotta on selvillä menikö päälle vai ei?
Hieman "venyvä" lähtö, jos ei käännä kaasua reippaasti. Sen jälkeen kyllä lähtee riittävästi, sanoisin. Mukavan pysty ajoasento.
Vakiopleksi on turhan pieni, joten tarvikkeena saatava isompi kilpi tulisi tarpeeseen.

Isolla kaasulla kone murisee mukavasti, ainakin kuljettajan korvaa, kun oli ilman korvatulppia.
Jalkatapit ovat aika ylhäällä joten polvikulma kohtalaisen jyrkkä. Satula vaikuttaa napakalta ja riittävän kookkaalta kahdelle.

Matkustamopuolen ominaisuuksista ei osaa sanoa, kun ei ollut kyytiläistä mukana.
Laukkuvarustus, jota pyörässä ei ollut, kertoisi kuinka helppo kyytiläisen on nousta kyytiin.

Jos ajelisin yksin, olisi V85TT oiva reissupyörä. Nykyisellään pitkät mp-reissut tehdään kuitenkin kahdestaan ja täydellä laukkuvarustuksella, en tiedä miten se liikkuisi vielä silloin?
Tuntuisiko silloin riittävän ketterältä ja olisiko vaadittavaa ohituskiihtyvyyttä, joka on minulle yksi moottoripyörän tärkeimmistä ominaisuuksista?

California 1400 Touring vm-13, jolla olen nyt kuutena kesänä ajanut 50tkm, on osoittautunut sopivaksi pyöräksi meille.
Alkuun raskas paino ja kankea käänneltävyys kaupunkiympäristössä, pitkä ja nykyviä ykkönen tuntuivat hankalilta!
Kaikkein ärsyttävintä siinä on kuitenkin pienehkö tankki (20,5 lit) ja suurehko polttoaineenkulutus (n. 6,5 lit /100 km).
Näistä puutteista huolimatta se on ollut minulle hyvä ja minä yritän olla hyvä sille!

Siksi toistaiseksi taidan ajella sillä Hymyilee
t. Kimmo

 
 

tallennettu

Rider for California Touring 1400
motomatti

Viestejä: 10 425


« Vastaus #351 : Toukokuu 21, 2019, 21:01:44 »

Lainaus
Alkuun raskas paino ja kankea käänneltävyys kaupunkiympäristössä, pitkä ja nykyviä ykkönen tuntuivat hankalilta!
Kaikkein ärsyttävintä siinä on kuitenkin pienehkö tankki (20,5 lit) ja suurehko polttoaineenkulutus (n. 6,5 lit /100 km).

Noille kaikille asioille olen saanut parannusta. Hieman joutuu moottorinohjausta ronkkimaan.
tallennettu
Olavi
Administrator
***
Viestejä: 433


Californi 1100ie, V11 Le Mans, Aprilia RSV Mille R


« Vastaus #352 : Toukokuu 21, 2019, 22:18:39 »

Tuli V85 koeajattua viime viikonloppuna Turussa. Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta matkaenduroista, mutta ei tässä vielä suurta intohimoa tähän genreen syntynyt. Se ei ole välttämättä pyörän vika. Pyörä on helppo, kevyt ja ketterä ajettava. Kone kiertään iloisesti tuottaen tasaista vääntöä.  Ensivaikutelmana tuntui, että särmää ja luonnetta on hiottu pois pyörästä, se mitä näistä omista vanhemmista Guzzeista löytyy (hyvässä ja pahassakin).

Kevyt ja ehkä vähän tehoton pyörä kahden ajettavaksi ja matkapyöränä näillä "omilla massoilla" (sekään ei ole pyörän vika) + matkatavarat.  Pitää tulla jotain parempaa kuin V11 Le Mans tarjolle, että "ostohousut" laitetetaan jalkaan. Paras ajokokemus oli tuolla reissulla 1400 Audace. Oli muuten ketterä kurveissa ja alusta "smoothy" hieman oudosta ajoasennosta huolimatta. V14 Moottori teki nöyrästi töitä kuskin komennossa. Kertakaikkiaan iloinen/tämän reissun paras koeajokokemus ja vaimokin viihtyi Audacen kyydissä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2019, 08:30:55 kirjoittanut Olavi » tallennettu

Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.
Jouko S
Administrator
***
Viestejä: 548



« Vastaus #353 : Toukokuu 24, 2019, 20:58:04 »

Tässä Moottori-lehden testiajo: https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-moto-guzzi-v85-tt-isokokoinen-mutta-hyvatapainen/

Jouko
tallennettu
MarkkuEVP

Viestejä: 825


Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy


« Vastaus #354 : Toukokuu 25, 2019, 09:51:38 »


Tässä toinen https://www.bike.fi/koeajo-moto-guzzi-v85-tt-special-luokan-varilaiska/?fbclid=IwAR0lmFcoxtI-i5W71O7L0IkgKko9scjlbLqJ7x6hsP7hkKyHKDlqy-z07_g

Kulutus 4.4 l/ 100 km.  Ei paha

Mr
tallennettu

Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää
Sivuja: 1 ... 22 23 [24]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!