Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Lokakuu 23, 2019, 05:25:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 25
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: V85  (Luettu 25430 kertaa)
TunturiTT

Viestejä: 10 572



« Vastaus #255 : Helmikuu 05, 2019, 19:14:51 »

Numeroina lähellä toisiaan Stelvio ja Quota, mutta taitaa tuo Quota olla vähemmän sivistynyt peli. Tekniikka on liki suoraan vanhasta Calista.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 10 630


« Vastaus #256 : Helmikuu 05, 2019, 20:01:27 »

Numeroina lähellä toisiaan Stelvio ja Quota, mutta taitaa tuo Quota olla vähemmän sivistynyt peli. Tekniikka on liki suoraan vanhasta Calista.

Pientä eroakin on. Laihaseosmoottori, oma runkonsa ja alkupään malleissa erinomainen jousitus.

Hienoa oli ajella pitkin Eurooppaa noin neljän litran kulutuksella moottoriteitä sekä muualla. Aluksi kauhistutti kun pakokäyrät olivat valkohehkuiset pimeällä. Hyvin kuitenkin kesti. Lähes kolme vuotta käytössäni eikä isompia vikoja. Pakoputkisto oli ainoa jota piti hitsauttaa tämä tästä. Taitaa olla vieläkin ajossa. Hyviä muistoja.

Kaveri ajoi Quota tonnilla Tulimaasta Alaskaan. Noin malliksi. Ennen mallin julkistamista. Yksin. Oli syy ostaa samanlainen. Claudio sai myös aikaiseksi että alarunkoa takajousituksen etupuolelta vahvistettiin tuotantomalliin.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 572



« Vastaus #257 : Helmikuu 06, 2019, 00:01:29 »

Joo, oma erikoinen ruiskunsa ja kanttiputkirunko, mutta tekniikan perusteet Calista, ei mitään uudempaa polvea.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 10 630


« Vastaus #258 : Helmikuu 06, 2019, 12:18:27 »

Joo, oma erikoinen ruiskunsa ja kanttiputkirunko, mutta tekniikan perusteet Calista, ei mitään uudempaa polvea.
Aivan. Ei siis suuresti poikkea edeltävästä tekniikasta ja huolto on helppoa. Kolmen vuoden aikana ei tarvinnut puuttua oikein mihinkään pakoputkistoa lukuun ottamatta. Kaksi kardaanin ristikkoa vaihdoin sinä aikana sekä järeämmät kytkinlevyt. Helpompi homma kuin Californiassa koska osat ovat paremmin esillä kuin Tonti-rungossa.

Siihen aikaan kunto oli kova ja kävin opastetuilla endurosafareilla ajelemassa pitkin metsiä. Niissä hommissa kardaani joutui koville. Ei niinkään moottoritieajossa.
tallennettu
Kurtsi

Viestejä: 137


« Vastaus #259 : Helmikuu 06, 2019, 13:51:21 »

Quota -kommentit eivät pelottaneet Cali II:n omistajaa. Päinvastoin. Kiinnostus Quotaan lisääntyi kun Stelviotkin näyttävät maksavan vielä oikeata rahaa. Eri asia mistä niitä (Q) löytää ...
Nyt herännyt kiinnostus matka- tai oikeisiin enduroihin saattaa johtua siitä että aikoinaan tuli moottoripyöräily opeteltua sorateillä eikä sora pelota vieläkään.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 10 630


« Vastaus #260 : Helmikuu 06, 2019, 14:22:56 »

Piti mainita jo aiemmin että jos olisin nuorempi ja notkeampi ostaisin heti V85:sen. Selän murtuman ja oikean jalan hermovikaisuuden vuoksi tyydyn pappamopoilemaan California 1400:lla.
Quotaa myös kaipailen vaikka en voisi sillä enää ajaakaan.

Se että siinä oli voimansiirtovikoja johtui raa'asta käytöstä. Ilmeisesti pitkien hyppyjen alastulojen iskurasitus oli liikaa nivelelle ja kytkinlevyille. Järeämpien levyjen vaihto auttoi kytkimeen. Alkuperäislevyt repeytyivät. Tämä levytyyppi kesti: https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?products_id=888#prettyPhoto
Sen jälkeen en muita levyjä ole pyöriini asennellutkaan. Ei vaurioita ole ollut sittemmin kytkimissä.
tallennettu
FOT

Viestejä: 595



« Vastaus #261 : Helmikuu 22, 2019, 10:57:35 »

"Puolivälillä jo kasataan pyöriä tehtaalla."
www.youtube.com/watch?v=BtHEMLLZ2MM&app=desktop

T,
Jukka
tallennettu
FOT

Viestejä: 595



« Vastaus #262 : Helmikuu 22, 2019, 15:45:02 »

Pätkä poistettu - taisi sisältää salaisuuksia?

T,
Jukka
tallennettu
Piippu

Viestejä: 81


« Vastaus #263 : Helmikuu 26, 2019, 21:20:36 »

Espanjan hinta,V85 10990€
tallennettu
Breeze

Viestejä: 977



« Vastaus #264 : Helmikuu 26, 2019, 21:46:12 »

Espanjan hinta,V85 10990€
Autovero on 24,4%, joten hinta autoverollinen hinta 13671,56€
tallennettu

Tämäkin vielä! ! !
TunturiTT

Viestejä: 10 572



« Vastaus #265 : Helmikuu 26, 2019, 21:48:17 »

Vähän jänskättää, mitä muuta rakentavat tuon moottorin ympärille. Nyt olisi menestykselle avaimet, kunhan eivät pudota..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Piippu

Viestejä: 81


« Vastaus #266 : Helmikuu 26, 2019, 22:21:31 »

Espanjassa ei ole 24,4% autoveroa!
tallennettu
Breeze

Viestejä: 977



« Vastaus #267 : Helmikuu 26, 2019, 22:29:38 »

Espanjassa ei ole 24,4% autoveroa!

Ei niin, mutta suomessa on ja tuo 24,4% on juuri se prosenttimäärä, jonka valtio ottaa jokaisesta uudesta V85:sta.
tallennettu

Tämäkin vielä! ! !
Piippu

Viestejä: 81


« Vastaus #268 : Helmikuu 26, 2019, 22:36:15 »

Olikin kysymys EPANJAN HINNASTA,älä lykää siiheh HÄRMÄN VEROJA.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 572



« Vastaus #269 : Helmikuu 26, 2019, 23:38:26 »

JOS tuosta haluaisi Suomi-hinnan, niin kannattaisi varmaan ajella Euroopassa kesän verran rinkiä, että saisi (oliko se nyt) kuusi tonnia täyteen. Silloin pyörää ei verotettaisi uutena Suomeen.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 25
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!