Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Lokakuu 23, 2019, 06:01:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Koneen rakentelua  (Luettu 8281 kertaa)
Samppa

Viestejä: 104


« Vastaus #60 : Helmikuu 25, 2019, 22:48:45 »

Teinpä vielä magneettijalalle alustankin.
Malliksi kuvasin mittausta tönärin päästä, mutta varsinaista mittausta varten täytyy laittaa keinuvipu. Ja varmaan se nokkaketjukin saattaa parantaa tulosta  Virnistää
Tästä siis saa nokan ajoitettua, kun valmistaja on kätevästi ilmoittanut maksiminoston astemäärän!
Nyt hommaa taas hidastaa semmoinen pikkujuttu että täytyy väsätä lyhyemmät työntötangot. On tuossa nokassa isompi perushalkaisija kuin vakiossa ja kantamaahan venttiilit jää, ei riitä säätövara keinuvivussa.


* Ajoitus_1.jpg (245.71 kilotavua, 756x1008 - tarkasteltu 85 kertaa.)
tallennettu
FOT

Viestejä: 595



« Vastaus #61 : Helmikuu 25, 2019, 23:53:56 »

Sieltä F1 Corsen kautta saattaa löytyä valmis setti.
Itselläni oli yhdessä koneessa käytössä vastaavat kupit, kuin alla kuvassa sekä lyhyet työntötangot - materiaalia en muista.



Lainaus
Kun kiertää männän stoppariin molemmista suunnista, saa YKK:n siitä kätevästi.

Nipussa olevaan koneeseen sen palikan sijaan tulpasta tehty "stoppari"...

T,
Jukka
tallennettu
Samppa

Viestejä: 104


« Vastaus #62 : Toukokuu 12, 2019, 16:51:19 »

Tässä vaiheessa tää nyt olis  Virnistää
Kaasarit kiinni, huohotussysteemin rakentelu sekä vähän sähkötöitä sytkään ja lataukseen niin saattais päästä savuttelemaan.


* Guzzi_valmista.jpg (229.55 kilotavua, 720x803 - tarkasteltu 126 kertaa.)
tallennettu
Samppa

Viestejä: 104


« Vastaus #63 : Toukokuu 12, 2019, 16:59:43 »

Laitetaas vielä kuva alkutilanteesta.
Ei tästä kyllä montaa osaa päätynyt lopulliseen...nälkä kasvoi rakennellessa  Iskee silmää


* Guzzi_alku.jpg (259.92 kilotavua, 704x699 - tarkasteltu 121 kertaa.)
tallennettu
GuzGuz

Viestejä: 1 550



« Vastaus #64 : Toukokuu 13, 2019, 20:44:56 »

Hyvältä näyttää!
Onnitteluja sitkeydestä painia V-2 motoorin kanssa.
Helpoimpia onneksi lienee meidän Guzkoneet.
Soodapuhallettuko kone ulkoa on, en ole ihan aktiivisesti seurannut..
tallennettu
Samppa

Viestejä: 104


« Vastaus #65 : Toukokuu 14, 2019, 21:45:52 »

Aika simppeleitä koneita nämä on, mutta näin ensimmäsitä kertaa tehdessä kaikenlaista huomioitavaa riittää  Hymyilee leveästi
Hiekka/metalliraetta tarvitsi lohkon kanssa (musta V11 lohko), muutoin lasikuulilla.
Kaasarit laittelin paikoilleen, ryyppyvaijerien kanssa tuli vähän säätöä. Vaijerin sielu on toisella puolella on pari milliä liian lyhyt ja toisella puolella monta senttiä liian pitkä. Täytyy niitä vähän juotella uusiksi..
tallennettu
Samppa

Viestejä: 104


« Vastaus #66 : Kes?kuu 17, 2019, 20:17:26 »

Niin se tämäkin mylly paukahti käyntiin ja on kiinni "kilpurissa".
Varsin mukavasti on vetoja Hymyilee leveästi Aika hyvin pelaa, tarkempi säätö edessä kunhan saa avarammat putket lambdoineen kiinni.


* Guzzi 2.jpg (63.66 kilotavua, 417x346 - tarkasteltu 86 kertaa.)
tallennettu
FOT

Viestejä: 595



« Vastaus #67 : Kes?kuu 17, 2019, 21:02:28 »


Lainaus
tarkempi säätö edessä kunhan saa avarammat putket lambdoineen kiinni
Odotan innolla lisää infoa!

Minulla on toinen pakoputkisto LM1:een ja täynynee antaa myönnytys ja laitaa toiseen lambda kiinni - näkee miten lähelle tuntumalla pääsee.

JZR poiti todella huonoa käyntiin lähtöä kuumana kevään aikana - kiitokset VHB 30:n taitajille, nyt toimii.
Ilmaruuvit vielä puoli kierrosta auki eli nyt 2,5 ja luistit alas. Lisäksi paksut tiivisteet sylintereiden ja imukurkkujen väliin sekä ruuvien alle fiiberialuslevyt Iskee silmää

T,
Jukka
tallennettu
Samppa

Viestejä: 104


« Vastaus #68 : Lokakuu 10, 2019, 17:33:38 »

Vanhasta vaimentimista irtos sisäkalut, ihmetelin kummaa helinää Hymyilee Joten asensin uuden putkiston, Keihanin 42mm "large bore" ja LM 4-5 lafranconin avarammilla vaimentimilla. Ääni muuttui matalammaksi, mutta myös repivämmäksi.
Molempiin alkukäyriin hitsattiin paikat laajakaistalambdoille.
Oli ne säädöt melko lähellä, mutta pari tankillista meni suuttimia räpeltäen  Hymyilee leveästi Välillä odoteltiin pari viikkoa uusien saapumista.
Alkuasetelma, kaasarit siis PHM41:
Luisti 60/5
Neula K5, klipsi keskellä
Neulaputki AB265
Pääsuutin 155
Tyhjäkäyntisuutin 57
Pumppu 38.

Lopuksi:
Luisti 60/5
Neula K4, klipsi alhaalla
Neulaputki AB266
Pääsuutin 170
Tyhjäkäyntisuutin 55
Pumppu 40.

Seosruuvi noin kierroksen auki.

Näillä alkaa olla aika kohdillaan. Vika säätökerralla alkoi olla viileää, 12 astetta. Kai se lämpötilakin vaikuttaa.
Oikea puoli käy hiukan laihemmalla, sitä voisi hieman rikastaa. Tämä on kuulemma normaalia pirteämmässä Guzzissa.
tallennettu
Rautsi63

Viestejä: 37


« Vastaus #69 : Lokakuu 18, 2019, 22:00:36 »

Kiitokset sinulle F1 Corse linkistä.
Minä asensin F1 Corse osia koneen (Sport 4V 2008) sisään keväällä 2018 keväällä ja ero entiseen on selvä. Ilman mitään älyä tasapainotin kampiakselin (laskelma siellä ja täällä) ja se päättyi yllättävän hyvin tuloksiin. Ruiskun ohjauksen (GuzziDiag) olen tehnyt Läppäri selkärepussa useita koeajoja tehden. Hetken kaikki meni kuin elokuvissa. Nyt öljyä tihkuu ulos jostain mm. paskoista Stein-Dinse huohotusletkuista ja tyhjäkäynti heiluu n. 3000rpm kieppeillä ennen kuin tippuu siedettävälle tasolle eikä kylmänä (0-9C) käynnisty kuin useamman startin jälkeen. Nyt siis, huomenna jatkan loputonta työtä, vika siellä korjaus täällä, toivoen että auttoi, tai sitten ei. Taas kaikki alusta ihmetellen mitä tällä kertaa tein väärin. Ostohalut merkin vaihtamiseen on kovat, mutta en tiedä auttaako sekään, koska kompromissina tämä Norgen matkalaukuilla tuntuu silti hyvältä. Ei saatana kolmen vuoden jälkeen on aika päästä reissulle Guzzilla. Ensi keväänä vaihdan KTM GT:n, jos en saa tästä toimivaa.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 10 630


« Vastaus #70 : Lokakuu 18, 2019, 23:04:38 »

Breva 1100-kokemuksista (Lisäksi sekä 750 NTX että Californioissa on huonoja kumiosia osunut omalle kohdalle. Centaurossa ja Quotassa  ja 1400-mallissa ei letkuongelmia ole ilmennyt.) olen viisastunut sen verran että ei enää varaosana saatavia alkuperäisletkuja oikein mihinkään.
Sama juttu vanhemmissakin peleissä. Kunnon letkuja paikkaan kuin paikkaan olen hakenut Korja-Kumista ja Heavy Tekistä. Tekevät H-T:ssä myös jarruletkut ja muut erikoisletkut joko alkuperäisiin liitoksiin tai aivan uudesta. Eikä ole tullut hintoihinsa. Ko. firmat löytyvät Tampereen eteläisistä kaupunginosista.
Itsekin tein jotain: http://www.motomatti.fi/2013/04/arkipyoran-perushuoltoa-huohotusputki.html

Breva 1100 oli käytössäni useamman vuoden ja pienen säädön jälkeen hyvin uskollinen palvelija ja tyydytti moottoripyörätapeitani ympäri keski-, etelä- ja pohjoiseuroopan. Jäämereltä Välimerelle. Hajuton, mauton, ja vaivaton pyörä. Voisi verrata Hondan perusmatkamallistoon mutta halvempi.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 572



« Vastaus #71 : Lokakuu 19, 2019, 00:01:16 »

Tuo vituttaisi jo jäykempääkin kaveria, käytännössä merkkihuollon kamat renaavat! Stein dinseltä yleensä uskaltanut hommata tavaraa.
Sympatiaa heltiää täältä, autossani ei ole mitään vikaa, mutta silti tyhjäkäynti myös karkailee silloin tällöin korkealle. Mielellään vielä juuri käynnistäessä tai pidempään tasakaasulla ajaessa. Ja ei tunnu auttavan mikään!
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!