Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Hein?kuu 16, 2019, 11:28:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Koneen rakentelua  (Luettu 7483 kertaa)
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #60 : Helmikuu 25, 2019, 22:48:45 »

Teinpä vielä magneettijalalle alustankin.
Malliksi kuvasin mittausta tönärin päästä, mutta varsinaista mittausta varten täytyy laittaa keinuvipu. Ja varmaan se nokkaketjukin saattaa parantaa tulosta  Virnistää
Tästä siis saa nokan ajoitettua, kun valmistaja on kätevästi ilmoittanut maksiminoston astemäärän!
Nyt hommaa taas hidastaa semmoinen pikkujuttu että täytyy väsätä lyhyemmät työntötangot. On tuossa nokassa isompi perushalkaisija kuin vakiossa ja kantamaahan venttiilit jää, ei riitä säätövara keinuvivussa.


* Ajoitus_1.jpg (245.71 kilotavua, 756x1008 - tarkasteltu 70 kertaa.)
tallennettu
FOT

Viestejä: 584



« Vastaus #61 : Helmikuu 25, 2019, 23:53:56 »

Sieltä F1 Corsen kautta saattaa löytyä valmis setti.
Itselläni oli yhdessä koneessa käytössä vastaavat kupit, kuin alla kuvassa sekä lyhyet työntötangot - materiaalia en muista.



Lainaus
Kun kiertää männän stoppariin molemmista suunnista, saa YKK:n siitä kätevästi.

Nipussa olevaan koneeseen sen palikan sijaan tulpasta tehty "stoppari"...

T,
Jukka
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #62 : Toukokuu 12, 2019, 16:51:19 »

Tässä vaiheessa tää nyt olis  Virnistää
Kaasarit kiinni, huohotussysteemin rakentelu sekä vähän sähkötöitä sytkään ja lataukseen niin saattais päästä savuttelemaan.


* Guzzi_valmista.jpg (229.55 kilotavua, 720x803 - tarkasteltu 102 kertaa.)
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #63 : Toukokuu 12, 2019, 16:59:43 »

Laitetaas vielä kuva alkutilanteesta.
Ei tästä kyllä montaa osaa päätynyt lopulliseen...nälkä kasvoi rakennellessa  Iskee silmää


* Guzzi_alku.jpg (259.92 kilotavua, 704x699 - tarkasteltu 99 kertaa.)
tallennettu
GuzGuz

Viestejä: 1 537



« Vastaus #64 : Toukokuu 13, 2019, 20:44:56 »

Hyvältä näyttää!
Onnitteluja sitkeydestä painia V-2 motoorin kanssa.
Helpoimpia onneksi lienee meidän Guzkoneet.
Soodapuhallettuko kone ulkoa on, en ole ihan aktiivisesti seurannut..
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #65 : Toukokuu 14, 2019, 21:45:52 »

Aika simppeleitä koneita nämä on, mutta näin ensimmäsitä kertaa tehdessä kaikenlaista huomioitavaa riittää  Hymyilee leveästi
Hiekka/metalliraetta tarvitsi lohkon kanssa (musta V11 lohko), muutoin lasikuulilla.
Kaasarit laittelin paikoilleen, ryyppyvaijerien kanssa tuli vähän säätöä. Vaijerin sielu on toisella puolella on pari milliä liian lyhyt ja toisella puolella monta senttiä liian pitkä. Täytyy niitä vähän juotella uusiksi..
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #66 : Kes?kuu 17, 2019, 20:17:26 »

Niin se tämäkin mylly paukahti käyntiin ja on kiinni "kilpurissa".
Varsin mukavasti on vetoja Hymyilee leveästi Aika hyvin pelaa, tarkempi säätö edessä kunhan saa avarammat putket lambdoineen kiinni.


* Guzzi 2.jpg (63.66 kilotavua, 417x346 - tarkasteltu 54 kertaa.)
tallennettu
FOT

Viestejä: 584



« Vastaus #67 : Kes?kuu 17, 2019, 21:02:28 »


Lainaus
tarkempi säätö edessä kunhan saa avarammat putket lambdoineen kiinni
Odotan innolla lisää infoa!

Minulla on toinen pakoputkisto LM1:een ja täynynee antaa myönnytys ja laitaa toiseen lambda kiinni - näkee miten lähelle tuntumalla pääsee.

JZR poiti todella huonoa käyntiin lähtöä kuumana kevään aikana - kiitokset VHB 30:n taitajille, nyt toimii.
Ilmaruuvit vielä puoli kierrosta auki eli nyt 2,5 ja luistit alas. Lisäksi paksut tiivisteet sylintereiden ja imukurkkujen väliin sekä ruuvien alle fiiberialuslevyt Iskee silmää

T,
Jukka
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!