Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Hein?kuu 20, 2019, 18:35:19 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Koneen rakentelua  (Luettu 7502 kertaa)
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #45 : Syyskuu 22, 2018, 20:54:20 »

Ja vielä kuva vaihteiston kera!


* Sovitus.JPG (146.67 kilotavua, 650x657 - tarkasteltu 131 kertaa.)
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 466



« Vastaus #46 : Syyskuu 22, 2018, 21:25:45 »

Sievän näköinen patti kokoontumassa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2018, 13:34:09 kirjoittanut TunturiTT » tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 10 494


« Vastaus #47 : Syyskuu 23, 2018, 11:55:36 »

Asiallinen pintakäsittely kestää varsin pitkään. Joutuu kyllä pitämään ahkerasti puhtaana ettei synny mustumia.
Varmaan olet huomannutkin että vaihteiston kuori on aiva eri tyyppistä valualumiinia kuin moottorin lohko.
Moottori on tehty paljon pehmeämmästä valusta.
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #48 : Marraskuu 20, 2018, 20:05:04 »

Tänään sain kampiakselin tasapainotuksesta.
lähtötilanne oli tämä:
WT (g)      Residual value       Angle
39.21               1                   24
52.50               2                   27

Painotuksen jälkeen puolen gramman luokkaa. Sama RAM-vauhtipyöräpaketin kera.
Sitten muistelemaan että mihinkähän sitä viimeeksi jäi Hymyilee leveästi
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #49 : Helmikuu 20, 2019, 19:39:22 »

Sylintereiden lyhennystä sorvissa. Toisesta sylinteristä lähti 0,7mm ja toisesta 0,3mm. Syystä että olivat erimittaiset lähtöjäänkin.
Squishiksi laitoin 1.0mm. Itse asiassa olisin halunnut pienemmän, mutta puristukset olisivat nousseet liikaa, nytkin 10,8:1.


* Sorvaus1.jpg (75.27 kilotavua, 533x411 - tarkasteltu 81 kertaa.)
tallennettu
FOT

Viestejä: 586



« Vastaus #50 : Helmikuu 21, 2019, 00:01:58 »

Projekti etenee - hienoa!
Tuolta: https://rocket-garage.blogspot.com/2017/09/guzzi-power-parabolica-by-brambilla.html tarvittaessa vinkkejä kansiin, venttiilikoneistoon, öljynkiertoon, runkoon... Iskee silmää

T,
Jukka
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #51 : Helmikuu 21, 2019, 18:39:01 »

Hieno projekti, kiitos linkistä! Ihan noin extreme-rakentelua en ala tekemään, ehkä valmistuukin joskus Virnistää
tallennettu
FOT

Viestejä: 586



« Vastaus #52 : Helmikuu 21, 2019, 19:13:00 »

Lainaus
Sylintereiden lyhennystä sorvissa. Toisesta sylinteristä lähti 0,7mm ja toisesta 0,3mm. Syystä että olivat erimittaiset lähtöjäänkin.Sylintereiden lyhennystä sorvissa. Toisesta sylinteristä lähti 0,7mm ja toisesta 0,3mm. Squishiksi laitoin 1.0mm...

Lainaus
Samalla tsekkasin squishin ja sehän oli noin 0.2mm Järkyttynyt Teetin siis laserilla shimmit sylinterien alle, 0.9-1mm väliin koitan squishin saada.

Saitko lopulta kohilleen sorvaamalla vai aiemmin mainitsemillasi välipaloilla?

T,
Jukka
tallennettu
Henko

Viestejä: 151


« Vastaus #53 : Helmikuu 22, 2019, 10:25:09 »

Mua kiinnostais semmonen perusasia että miten tuo sylinteri on kiinni sorvissa ylläolevassa kuvassa?
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 466



« Vastaus #54 : Helmikuu 22, 2019, 11:53:07 »

olisko ihan sisäpuoleiset leuat ja tuolla alumiiniplugilla tuki, jota painetaan pylkällä.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #55 : Helmikuu 23, 2019, 15:56:18 »

Mua kiinnostais semmonen perusasia että miten tuo sylinteri on kiinni sorvissa ylläolevassa kuvassa?
Aivan kuten Tunturi sanoi, sisäpuoliset leuat ja päästä tuki. Tein toki holkin väliin ettei leuoilla oteta suoraan kiinni sylinteristä.

[/quote]
Saitko lopulta kohilleen sorvaamalla vai aiemmin mainitsemillasi välipaloilla?
T,
Jukka
Kyllä niihin shimmit tarvitsi väliin, ilman oli tosiaan squishi aika vähissä. Sitten alapäästä pois sopiva määrä.

Seuraavaksi täytyy kellottaa nokka kohdilleen, täytyy ensin rakentaa kellon magneettijalalle sopiva tuki.
Keinuvivut on HMB-Guzzilla laitossa, pari kuukautta jo olleet siellä eikä tietoa milloin olis valmista. Paikallinen koneistamo nosti kädet pystyyn (uudet holkit sekä venttiiliä vasten oleva pinta siistiksi)
tallennettu
kvlm

Viestejä: 331


« Vastaus #56 : Helmikuu 24, 2019, 11:41:51 »

..täytyy ensin rakentaa kellon magneettijalalle sopiva tuki...

Lattarauta pakokäyrän pinnapulttien alle?

-KG-
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #57 : Helmikuu 24, 2019, 18:55:16 »

Venttiilikopan ylempiä ruuveja ajattelin käyttää tähän, mutta tuumailu on vielä kesken..tai siis aloittamatta  Virnistää
tallennettu
FOT

Viestejä: 586



« Vastaus #58 : Helmikuu 24, 2019, 19:29:25 »

Kuva kvlm:n systeemistä:



T,
Jukka
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #59 : Helmikuu 25, 2019, 22:39:17 »

Tuo on hyvä konsti kun kone on kasassa, mutta liian monimutkaista, kun se on levällään muutenkin  Hymyilee leveästi
Kuvan mukaisesti oon aina nämä tehnyt. Kun kiertää männän stoppariin molemmista suunnista, saa YKK:n siitä kätevästi. Ja välykset pois vaikuttamasta.


* YKK_1.jpg (220.97 kilotavua, 749x839 - tarkasteltu 54 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!