Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Hein?kuu 16, 2019, 11:16:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: LeMans mkII kokemuksia/kysymyksiä  (Luettu 20858 kertaa)
TunturiTT

Viestejä: 10 465



« Vastaus #15 : Helmikuu 23, 2017, 11:14:47 »

Tuo on itse koettu useasti. Eivät käy edes ovella, vaan jättävät "ei tavoitettu"-lapun postilaatikkoon, josta on näköyhteys ovelle. Vaimo on lasten kanssa kotona ja silti ovella ei edes käydä.
Posti jos jakaa, niin vaikkei tarvitse edes nousta autosta, niin silti ajavat ovelle asti ja tuovat keskikokoiset paketit käteen asti. Muutoin joutuisivat viemään pakettikortin lähimpään asiamies Postiin ja siitä tulisi ylimääräistä lenkkiä.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 10 494


« Vastaus #16 : Helmikuu 23, 2017, 12:19:03 »

Vastaavanlaisia juttuja sattunut. Asun kerrostalossa. Tyypillistä on että väitetään käydyn oven takana. Olen varta vasten ollut kotona sovittuna päivänä. Tavaran on sitten myöhemmin saanut hakea muualta. Lähetyksessä on ollut osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Talon oven pielessä on ovipuhelin + kamera. Näillä edellytyksillä on väitetty että ei tavoitettu kotiosoitteesta.

Myöhemmin erään kuljetusliikkeen lähetti kertoi että jos on kerrostalo-osoite niin niihin ei mielellään viedä ollenkaan koska aikaa menee osoitteen hakemiseen ja turhaan pyörimiseen eikä siellä kuitenkaan ole kukaan kotona. Muutenkin, jos osoite on syrjäinen, niin mieluimmin lähetys jätetään noudettavaksi terminaalista tai jostain noutopaikasta. Asiasta tulee ilmoitus postitse mistä lähetyksen voi noutaa. Kun tiedustelee syytä toimittamattomuuteen kerrotaan kirkkain silmin että vastaanottajaa ei tavoitettu. Eipä kai kun ei ole käyty siellä päinkään.

Tampereen Matkahuollon noutoparkin pysäköintiaika oli aiemmin 15 min. Kertaalleen sain maksaa ajan ylittämisestä. Matkahuollon noudossa oli silloin jonoa. Laitoin aiheesta sähköpostia pysäköinninvalvontaan. Sieltä ei asiaa kommentoitu. Viimeksi käydessäni hakemassa pakettia Matkahuollosta oli pysäköintiaikaa jatkettu. Nyt 0,5 tuntia pitkä. Siinä ajassa ehtinee. Olisikohan tullut muiltakin palautetta ajan lyhyydestä.

Mutta mikä tärkeintä: kaikki toimitukset ovat saapuneet perille tavalla tai toisella vaikkakin myöhässä ja osin omin kustannuksin ja omalla ajalla. Toisinaan olen tehnyt sopimuksen tuttuun firmaan että ottavat siellä tilauksen vastaan. Silloin on tullut perille asianmukaisesti melkein aina. Pari kertaa on seonnut keskenään maksajan osoite ja toimitusosoite. Lähetystä on siis tarjottu maksajan osoitteeseen. Virhe on silloin ollut lähettäjän päässä.

Toisinaan seurantakoodi toimii, välillä ei. Kertaalleen oli yksi lähetys Tanskassa viikon paikoillaan seurannan mukaan. Sitten tulee tekstiviesti että noudettavissa lähipostista. Siinä oli pari toimijaa jäänyt kokonaan pois seurannan piiristä.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 465



« Vastaus #17 : Helmikuu 23, 2017, 12:52:07 »


Toisinaan seurantakoodi toimii, välillä ei. Kertaalleen oli yksi lähetys Tanskassa viikon paikoillaan seurannan mukaan. Sitten tulee tekstiviesti että noudettavissa lähipostista. Siinä oli pari toimijaa jäänyt kokonaan pois seurannan piiristä.

Tämä on ihan normaalia. Kirjautumisvirhe välillä, niin näyttää noin. Koska paketti ei ole lähtenyt järjestelmän mukaan, ei siihen voi tarttua välillä. Posti tms jakelu taasen skannaa tiedon suoraan paketista ja saa toimitusosoitteen.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Urpo ja Turpo

Viestejä: 887



« Vastaus #18 : Helmikuu 23, 2017, 14:08:30 »

Muodikasta "vaihtoehtoista totuutta"  käyttävät niin kuriirit kuin Postikin.
Kuriiri saattaa laittaa ruksin kohtaan "ei tavoitettu vastaanottajaa" esim. jos päivä
uhkaa venähtää pitkäksi. Yksi syy on kuulemma se, että kuriirit ovat tehneet
jakelusopimuksia, joissa lähettäjän ei tarvitse maksaa mitään, jos ei toimiteta
sovittuna päivänä.
Jotkut Postin jakelijat kirjoittavat melko rutiininomaisesti "ei tavoitettu" -lapun.
Joillakin on ilmeisesti oikeasti liian kiire, toisia ei vaan huvita.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 465



« Vastaus #19 : Helmikuu 23, 2017, 14:28:01 »

tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
LeCa

Viestejä: 685


« Vastaus #20 : Helmikuu 23, 2017, 14:54:40 »

Itsellä oli hiljakkoin pari pakettia lietsun päällä samaan aikaan ja perille tuli molemmat, joskin hieman eri tyylillä.

Guzzisälää tuli Liettuasta. Ostin eBayn kautta. Sähköpostiin tuli jonkun Ecoparcelin, tai jotain sinne päin mainos. Vasta päivien päästä hoksasin, että siitä sai videoclipin lisäksi naputeltua trakkausnumeron. Siitä näki, että myyjä oli toimittanut kamat kuljetukseen sinä ja sinä päivänä ja sinä kellonaikana. Pallukoita oli moneen vaiheeseen, mutta ikinä ei niihin ilmestynyt mitään infoa. Aloin jo suunnitella peräänkyselyä kun puhelimeen tuli tieto, että paketti on omassa postissani. Meniköhän tuossa kokonainen viikko.

Sitten tuli toinen paketti Trumppilasta. Donek Snowboardilta Denveristä. Siitä sai melkoisen reaaliaikaista dataa, että missä menee. Parhaimmillan minuutin välein. Varmaan vaihtoi välillä pöydän yli hemmolta toiselle se paketti. Muutama merkkaus oli USA:n puolelta ja täällä Euroopassa paketti kulki Ranska, Saksa, Tanska, Ruotsi ... viikon verran kesti koko hoito.
Sitten tuli tieto sähköpostiin, että homma hoidettu. Ja tosiaan. Kun palasin työreissuilta kotiin, niin siellähän paketti oli kuistilla. Hiton hyvä, että oli. En valita. Sain palikan käyttöön heti. Mutta mielestäni aika rohkea veto jättää se ovenpieleen. Jos joku olisi ollut mielellään ikään kuin varas, niin miten tuotakin olisi käräjöity? Kuriirihomman hoiti FedEx. Ei päätynyt paketti mihinkään Tyynenmeren saarelle Wilsonin koripallon tapaan.   Virnistää

Sovin muuten sähköpostilla, että FedEx hoitaa tullauksen. Viime viikolla oli tullut lasku tullauksesta ja provikasta. Eräpäiväksi oli merkitty "luovutettaessa".
Viitenumerokin oli tuntematon käsite. "Kirjoita laskun numero viestikenttään" oli ohje.
Eli FedExin seuranta oli tätä päivää, laskutus enempi eilistä. Mutta hyvin meni sekin.
tallennettu
Urpo ja Turpo

Viestejä: 887



« Vastaus #21 : Helmikuu 23, 2017, 15:20:44 »

Mutta mielestäni aika rohkea veto jättää se ovenpieleen. 

Tuo on kuriirikielellä: "Toimitettu autotalliin".
tallennettu
GuzGuz

Viestejä: 1 537



« Vastaus #22 : Helmikuu 23, 2017, 16:58:04 »

Tykkäsin toimituksesta kun tilasin renkaat saksasta.
Olivat ilmestyneet pihalla seisseen pyörän viereen muutamassa päivässä.
Pahvipakkaus oli tosin jätetty sateeseen, vaikka katostakin olisi vieressä ollut mutta eipä se kumeja haitannut.
Kotimainen logistiikka on jotenkin ihan solmussa varsinkin Postin osalta, Matkahuolto on sentään tajunnut laskea hintansa siedättäviksi ja on ripeä.
tallennettu
kvlm

Viestejä: 331


« Vastaus #23 : Helmikuu 23, 2017, 20:33:35 »

HMB:lle tilaus ja kirjautuminen asiakkaaksi ke 23 jotain -meni läpi ja heti s-postiin kiitos tilauksesta.... maanantaihin mennessä ei mitään ilmoitusta onko lähtenyt matkaan vai ei? Tiistaina koitin kirjautua -ei tunnistanut/onnistunut lainkaan , nyt jo hiukan alkoi huolestumaan.. Keskiviikkona laatikossa ilmoitus: paketti noudettavissa.

Tilaus siis luvatussa ajassa perille. En ole koittanut enään paketin jo tultua josko kirjaantuminen HMB:n sivuille onnistuisi...

-KG-
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #24 : Maaliskuu 15, 2017, 11:47:07 »

Huomasin etuvannetta irroitellessa, että vanha Battlax-BT45 eturengas on vuosikertaa -02.
Tuumasin että ei ehkä enää turvallista ja tilasin renkaat mp-rengasonlinen kautta, tulivat saksasta alta viikon. Paistoleimat edessä 1116 ja takana 0317, melko tuoretta siis Hymyilee.
Michelin-ukkona tilalle tulee Pilot activ, eteen 90/90 ja taakse 4.00". Aika monet suosittelevat kapeampia renkaita näihin, joten kokeillaan!
Tuo 4.00" on aika korkeaprofiilinen, mutta onhan se silti matalampi kuin vanha 120/90. Vaihtoehtona taakse oli vain 120 leveä, muutoin olisin ottanut 110.
Edessä oli aikaisemmin 110/80. Suhde etu/taka pysyy siis kutakuinkin samana.
tallennettu
Camn

Viestejä: 2 343



« Vastaus #25 : Maaliskuu 16, 2017, 11:23:36 »

Miten sitä sanotaankaan... By courtesy of Motomatti (MP lehti 5/1986):


* LM_Dr_J.jpg (256.41 kilotavua, 1224x1507 - tarkasteltu 206 kertaa.)
tallennettu

V11 - it defines you.
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2017, 09:04:23 »

Ihmettelin noita keulan FAC-patruunoita. Sisäänvaimennus on tosi löysän tuntuinen, ulosvaimennus taas jäykkä.
Koitin sitten kokeeksi pumpata painetta, josko se yhtään jäykistyisi. Mutta paine ei lisäänny, vaan kaikki puhisee tuosta kuvasta näkyvästä reiästä samantien pois.
Onkohan nuo nyt ehjiä ollenkaan..


* FAC-ylä.jpg (138.11 kilotavua, 657x408 - tarkasteltu 142 kertaa.)
tallennettu
FOT

Viestejä: 584



« Vastaus #27 : Maaliskuu 21, 2017, 10:57:25 »

Huomioi, ettei ole liikaa painetta max. 0,2 bar - Taitaa kuitenkin olla jo kilometrit täynnä.

Tuossa ohjeet "huoltoon": http://www.thisoldtractor.com/moto_guzzi_tonti_fac_damper_rebuild_information.html
tai tuolta uudet: http://hmb-guzzi.de/Fork-Damper-set-FAC-T3-LM-2-LM-3-etc

Edullinen vaihtoehto http://hmb-guzzi.de/Fork-Damper-LM-2-LM-3-etc

Itse laiton LM1:een männä kesänä uudet FAC-patruunat ja vaihdoin jouset progressiivisiin  - Hyvä tuli!
Vanhat jäivät hyllyyn odottamaan huoltoa.


T,
Jukka

Ps. Samat kamppeet löytyvät SD:ltä, Valpoliniltä... mikäli Iskee silmää
tallennettu
Samppa

Viestejä: 105


« Vastaus #28 : Maaliskuu 21, 2017, 11:53:55 »

Joo, ei se kerää yhtään painetta, samantien puhisee pois.
Kilometrejä dampereilla on alle 10k, mutta onhan nuo 17 vuotta tuolla olleet.
Jonkin foorumin mukaan niiden kyllä pitääkin toimia noin, eli paine on putkien sisällä. Ei kuulosta järin hyvältä, äkkiä se pääse ulos stefojen välistä.

Vaihtoehtona taitaa olla myös Bitubo.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 10 494


« Vastaus #29 : Maaliskuu 21, 2017, 11:59:03 »

Keuloja on monenlaisia. Osa melko huoltovapaita jossa vaimenninelementti vain vaihdetaan uuteen kun menee huonoksi. Osassa ilmanpaineen säädöllä toimiva progressio, osassa erikseen nupista säädettävä vaimennusteho ja rakenne melko monimutkainen mutta toimiva ja suht helposti kunnostettava.

Oma suosikkini: http://www.motomatti.fi/2016/03/california-iii-etuiskunvaimentimen.html
Valitettavasti näitä on menty sorkkimaan eikä tiedetty miten toimia niin hyvä keula saadaan heikkoon kuntoon Kuten tässä: http://www.motomatti.fi/2016/01/purkupyoran-keulan-kunnostusta.html

Mutta mennäkseni tähän keulaan niin kyseessä on mitä ilmeisimmin LM Kolmosen keularatkaisu. LM Kakkosessa kun tuota ilmaventtiiliä ei ole kirjojen mukaan. Räjäytyskuva liitteenä.
Siinä osa nro 67 on vaimennin ja osa 68 sen paineventtiili. Nyt en muista kuinka hyvin tai helposti se on purettavissa mutta on yksinkertaisempi mitä edellä esittämäni keulatyyppi. Epäilen että muitakin keulavaihtoehtoja voi esiintyä. Sellainenkin missä on kumipalje. Räjäytyskuvista vertaillen löytää oman keulatyypin.

Vanhoissa pyörissä kun voi olla mitä vaan mitä matkan aikana on vaihdettu. Tai jo tehtaalla asennettu. Jos olisi minun keulani niin korjaisin uusilla osilla nuo vaimentimet ja sitä myöden koko keulan. Jos päädyt laittamaan uudet niin minua kiinnostavat vanhat....



* Keula_LMIII.png (231.92 kilotavua, 815x523 - tarkasteltu 172 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!