Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Lokakuu 23, 2019, 06:19:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nevadan rakentelu  (Luettu 21594 kertaa)
Hajakenttä

Viestejä: 535



« Vastaus #105 : Huhtikuu 29, 2017, 11:34:09 »

Jos Nevada on vielä työn alla niin tarkista samalla, että sytytyspuolat eivät pääse resonanssissa vipattamaan. Ne on kiinnitetty runkoputkeen hitsattuun ulokkeeseen vain toisesta reunastaan. Joillakin kierrosluvuilla syntyy resonanssi ja puolan ulkosyrjä alkaa naputtaa bensatankin sisäsivuun ja siitä tulee ilkeä naputtava ääni, jota sitten kissojen ja koirien kanssa saa paikantaa. Etsin äänen syytä pitkään, kunnes sattumalta huomasin kulumajäljen tankin maalissa sen sisäsivulla runkotunnelissa ja, "lamppu syttyi sen, päässä viisaan eläimen." Pieni lisätuenta sytytyspuolille vapaaseen alareunaan hoiti asian. Tein sellaisen ohuen yhdystangon, joka sitoo puolien aluslevyt toisiinsa runkoputken alta. Minulla on kyllä Anniversario, jossa puolat ovat rinnakkain runkoputken oikealla ja vasemmalla puolella. Classicissa taitaa olla peräkkäin oikealla puolella ja lisätuenta on suunniteltava sen mukaan.
tallennettu

Sentire la forza!
Terv: Timo
Kosse

Viestejä: 137


« Vastaus #106 : Toukokuu 01, 2017, 18:55:05 »

Tuota ongelmaa ei vielä ole ollut, mutta kiitos vinkistä. Tällä viikolla on tarkoitus kasata pyörä vanhoin osin rahan puutteen vuoksi, mutta sellaisen tuen tekeminen ei paljoa maksa.
tallennettu
Kosse

Viestejä: 137


« Vastaus #107 : Toukokuu 26, 2017, 20:20:20 »

Rahan puutteessa jäi suuret suunnitelmat tulevaisuuteen. Samasta syystä jouduin vaihtamaan iloisen kuttuurityön takaisin rakennustöihin. Ensimmäisestä isommasta tilistä kävin lunastamassa takarenkaan rengasliikkeestä.

Paikalleen laittaessa ihmettelin tiukkaa sovitusta ja mittaus tuottikin yllättävän tuloksen. Nimellismitaltaan 130 mm leveä rengas on todellisuudessa 139 mm. Kardaanitunneliin jää väliä noin kaksi milliä, joka toki riittää. Edellinen, samoilla lukemilla ollut rengas oli muistaakseni 129 mm leveä. Jännä juttu.

Sen verran tein muutoksia, että raksin ns. ylimääräisiä merkki- ja varoitusvaloja pois, koska se ei maksanut mitään. Mittari- ja merkkivalotelinekin valmistunee parissa päivässä. Nekin materiaalit olivat ilmaisia, lukuunottamatta 3,90 € maksanutta spraymaalia.

Mutta pääasia, että pääsen ajamaan. Tosin kesälomaa ei ole, joten pidemmät reissut jää ensi kesään. Paskamaista tämä elo. Nyt kun olisi rahaa, ei ole aikaa, silloin kun oli aikaa, ei ollut rahaa. Questa e' la vita.
tallennettu
Kosse

Viestejä: 137


« Vastaus #108 : Kes?kuu 10, 2017, 19:09:08 »

Päivän ajolenkillä hajosi nopeusmittarin vaijerin pyöritin lopullisesti. Neljä kertaa oikaisin lipareen, sitten en enää viitsinyt.
Nyt sitten arvon, yritänkö oikaista ja vahvistaa vanhaa, vai tilaanko uuden. Maksaa vaan aika lailla saksassakin.
Joka tapauksessa eturengas on menossa vaihtoon, niin samalla sen laittaa tavalla tai toisella kuntoon.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 10 630


« Vastaus #109 : Kes?kuu 11, 2017, 12:18:49 »

Mittarinvaijerin pyöritin ei ole huollossa huoltokohde. Siitä pitää huolehtia itse. Pari kertaa vuoteen kun laittaa nipasta voidetta sisään ja eturenkaan vaihdon yhteydessä irrottaa ja ottaa sisäsivulta lukkorenkaan irti niin saa putsattua hieman syvemmältä. Huollettuna pyöritin kestää pyörän iän. Harva vain viitsii nähdä vaivaa. Siitä voimme päätellä että uusi ei ole liian kallis......
tallennettu
Kosse

Viestejä: 137


« Vastaus #110 : Kes?kuu 11, 2017, 14:13:43 »

Tuohan piruili jo silloin, kun ostin pyörän. Sain elvytettyä viime kesäksi, mutta en hoksannut talvella irroittaa ja puhdistaa.
tallennettu
motomatti

Viestejä: 10 630


« Vastaus #111 : Kes?kuu 11, 2017, 16:20:35 »

Pyöritinvivun oikeaminen tai vääntyminen on useimmille ensi oire että pyöritin ei toimi. Lipareen taipuminen merkitsee että pyörittimen hammaspyöräpari (matopyöräperiaate) on liian kankea pyöriäkseen. Ei välttämättä mikään ole rikki. Melko kuluneenkin saa puhdistamalla pelaamaan. Hammaspyöräparin kotelo on prässäämällä kasattu joten sitä ei voi purkaa mutta rakoja on sen verran että brälkleenin tai muun voimakkaan liuottimen avulla saa lian pois melko hyvin hammaspyöristäkin. Pyöritellä voi pienellä rautanaulalla vaijerin liitoskohdasta. Paineilmasta on myös apua.
Pellistä prässätty pyöritinvipu on irrotettava joten sen voi oikoa irrallaan tai jopa hitsata jos se on katkennut. Ensi oire huoltamattomassa pyörittimessä on juuri tuo vivun pettäminen. Silloin pyöritin voi olla vielä pelastettavissa.

California 3:sessa jouduin asentamaan pikkulohkoisen pyörittimen etupyörään koska muutoin olisin trikemuutoksen johdosta tettämään virallisella tutkimuslaitoksella nopeusmittarin näytön mittarivirheen ja teettämään sen mukaan mittaritaulun joka näyttää standardinmukaisesti oikeata nopeutta. Hinta on noin 500€ + alv sekä mittarimuutoksen.

Kyseisellä pyörittimellä sain oikean nopeusarvon 18 tuuman renkaalta sensijaan että se olisi tullut vaihdelaatikosta. Pyörittimiä on eri välityksillä rengaskoon mukaan. Pikkulohkossa lienee 16, 17 ja 18 tuumaisia etupyöriä.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 572



« Vastaus #112 : Kes?kuu 11, 2017, 21:36:57 »

On näköjään konttorikohtaista tuo mittariasia. Keskisessä Suomessa on kelvannut useallakin jokin digitaalinen mittari. Sen kummemmin ihmettelmättä.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 10 630


« Vastaus #113 : Kes?kuu 11, 2017, 22:03:33 »

Tää inssi oli toista maata. Alkuperäistä olisi pitänyt olla. Sitä hän sai. Naurattihan se kun tärkeilevää miestä viedään kuin litran mittaa.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 572



« Vastaus #114 : Kes?kuu 11, 2017, 22:55:27 »

En edes kehtaa kertoa, miten hyvää palvelua paikallisesta konttorista sain vaimon auton kanssa. Mutta sanotaan niin, että insinööri käytti omaa harkintaansa..
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Kosse

Viestejä: 137


« Vastaus #115 : Huhtikuu 05, 2018, 10:33:27 »

Pidemmän tauon jälkeen,  kevään innoittamana Temmisorvin kimpussa. Irroitin etupyörän kuminvaihtoa varten. Tutkailin vannetta ja näyttäisi olevan symmetrinen. Pitääkö paikkansa? Olisi nimittäin hyvä, jos sen voisi kääntää, koska vaijerinpyöritin on hinkannut toisen puolen ripoihin melkoiset urat. Kääntämällä varmistuisi uuden pyörittimen toiminta.

Pyörittimen aion purkaa, jos siitä saisi vielä kalua, sekä ihan mielenkiinnosta.
tallennettu
Kosse

Viestejä: 137


« Vastaus #116 : Huhtikuu 09, 2018, 15:18:16 »

No niin. Vaijerinpyöritin on sen verran jumissa, että uuden hankinta on edessä. Stein Dinseltä näkyy olevan loppu..
tallennettu
Kosse

Viestejä: 137


« Vastaus #117 : Toukokuu 30, 2019, 20:15:57 »

Hiljaiseloa on ollut tällä rintamalla. Kuitenkin viime kesänä tilasin uuden pyörittimen ja mielenkiinnosta purin vanhan. Matopyörä oli kuulunut jumimisen vuoksi ja jumitti aina uudelleen samaan kohtaan. Uusi pyöritin meinasi jumia myös, kunnes tajusin rasvata mittarin. Murheet loppui siihen.
Nyt on uusia murheita. Talven säilytys kylmässä on aiheuttanut käyntiongelmia. Lienee bensa suuttunut kylmästä. Toivottavasti tuoreella bensalla helpottaa, kun ei huvittaisi ruveta kaasuttimia putsaamaan. Lisäksi perä vuotaa öljyä, vaikka huollosta ei ole montaa vuotta, eikä montaa tuhatta kilometriä. Siihen on pakko perehtyä.
Taas tein halpoja uudistuksia. Modasin parikymppiä maksaneen navigaattorin mittarin alapuolelle ja viritin USB-porttiparin akun viereen sivukopan taakse. Sinne täytyy vielä keksiä jotain, mihin laittaa puhelin tai navi latauksen ajaksi.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!