Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Marraskuu 20, 2019, 06:57:04 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Bensaletkuongelma Nevada ja California  (Luettu 14496 kertaa)
jed

Viestejä: 20



« Vastaus #45 : Kes?kuu 17, 2019, 15:17:15 »

Toki konstruktio on toimiessaan hyvä, mutta minulla on siis alle 2000 km ajettu suodatin ja bensaletku on irronnut bensapumpusta. Lisäsin sen viestiini, kun ei alunperin tullut riittävän selkeästi esille. Suodattimen vaihtaisin mielihyvin tankin sisäänkin, jos paketti vain pysyisi varmuudella kasassa.
tallennettu

Bellagio -07
ALi

Viestejä: 916



« Vastaus #46 : Kes?kuu 17, 2019, 16:05:38 »

Neljä kesää on ollut tuo Motonetin SAE30R10 letku E85 käytössä Nevadan tankissa ongelmitta. Tankin sisäinen systeemi on ajateltu niin, ettei suodattimen vastuksen kasvaminen vaikuta suuttimille tulevaan paineeseen. Heikko lenkki systeemissä on bensapumpun ulostuloputken lähes olematon kaulus, josta letku pääsee (yleensä helteellä, kun tankki lämpenee) luistamaan irti. Paine letkussa myös kasvaa suodattimen likaantuessa.
Vaihtoehtoja kumiletkulle ->  LINKKI ja LINKKI.
PU putken (kuten on jo tehtaalta suodattimen ja paineensäätimen välissä, jos on liitekuvan mukainen paketti) asennukseen vinkki: Kasta putken päätä hetkeksi tulikuumaan veteen, jolloin se pehmenee ja on helppo sujauttaa paikoilleen.


* MG_benzinpumpe_887424.jpg (37.17 kilotavua, 572x480 - tarkasteltu 59 kertaa.)
tallennettu

GuzGuz

Viestejä: 1 555



« Vastaus #47 : Kes?kuu 18, 2019, 13:19:00 »

Letkujen irtoamisia on tosiaan esiintynyt ja kun tankin sisällä, niin matka taatusti katkeaa siihen toviksi.
Kunnon rosterikiristimillä ei ongelmaa pitäisi jatkossa olla, kunhan letku on myös laadultaan käyttötarkoitukseen sopiva.
Tehtaalta taisivat olla sitä pihtipuristettavaa mallia kiristimet ja kun letkut rupesi hapertumaan alkoholista, niin pullahtelivat.
Ja Alin mainitsemista.
tallennettu
Jouko S
Administrator
***
Viestejä: 565



« Vastaus #48 : Kes?kuu 18, 2019, 14:44:46 »

Vaihtoehtoja kumiletkulle ->  LINKKI ja LINKKI.
PU putken (kuten on jo tehtaalta suodattimen ja paineensäätimen välissä, jos on liitekuvan mukainen paketti) asennukseen vinkki: Kasta putken päätä hetkeksi tulikuumaan veteen, jolloin se pehmenee ja on helppo sujauttaa paikoilleen.
Noissa Alin linkeissä ensimmäisessä on PA 12-materiaalista valmistettua nailon letkua ja se on nimenomaan sitä alkuperäistä Guzzin pumpuissa käytettyä haitariletkua. Se kestää ja kestää. Alkuperäinen Vintagen tankissa oleva haitariletku on ollut siellä yli 13 vuotta, eikä ole mennyt miksikään. Toisessa linkissä puhutaan PU-letkusta ja sen kestosta ei ole kokemusta. Kaiketi näiden valmistusmateriaalissa jokin ero on. Ainakin yhden kirjaimen ero Hymyilee leveästi.

Jouko
tallennettu
ALi

Viestejä: 916



« Vastaus #49 : Kes?kuu 18, 2019, 16:04:30 »

Totta turiset. PA ja PU kirjaimet ovat tainneet sekoittua. PU (polyuretaani) olisi sitä lötköä kumiletkua.
Taipuisa muoviputki Suomesta -> LINKKI
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!