Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Toukokuu 29, 2020, 18:29:23 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: https://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 17:04:43 
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?products_id=20899
Tämän hanan jumiintuminen on hyvin yleistä.
Se johtuu siitä että käyttönupin sisäpuolinen hienokierre on hapettunut ja/tai likaantunut pyörimättömäksi.
Sitä voi yrittää saada liikkeelle liottamalla crc:llä ja puhaltelemalla paineilmaa. Väkisin pihdeliilä kääntämällä saa kierteen leikkautumaan totaalijumiin tai nupin pyörimään paikoillaan kierteitten kadottua.

Jos saa nupin kiertymään sormivoimin kiinni niin sen alapuolella olevan lukituslevyn voi irrottaa ka kiertää nupin irti hanarungosta. Silloin saa siivottua kohteen sisä- ja ulkopuolelta. Voitelu ja paikalleen sekä lukkolevy kiinni. Taas toimii.
Jos hana on pysyvästi auki tai kiinni pitkään voi karakin jumiutua. Silloinkin nuppi pitää irrottaa ja hanan kara tulee pidemmällä matkalta näkyviin. Siitä voi varovasti pihtien ja liuottimen kanssa herkistellä karan liikkeelle.
Pikku puuhastelua normikaluilla.

Jumivan hanan nuppia väkisin pihdellä kiertämällä saa vain kierteet sileäksi.

 2 
 : tänään kello 15:59:19 
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Tonnisessa Quotassa on vain mekaanisia hanoja. Ovat teknisesti varsin ikäviä käyttää. Pyrkivät jumiutumaan.
Tuossa Kurtsin laittamassa kuvassa se toinen kapine, johon myös letku menee, on polttoaineen paineensäädin.
Ja ennen kuin kukaan kysyy niin se pikkuputki paineensäätimessä tarvitaan tosissaan vasta silloin kun moottorissa on ahdin. Vaikuttaa silloinkin kun mennään korkealle vuoristoon. Alentaa silloin polttoaineen painetta.

Jos olisi selkä kunnossa niin katselisin vielä jostain tonnisen Quotan harrastuspyöräksi. Nykyisin vain customoin itseäni paikasta toiseen.

 3 
 : tänään kello 15:25:27 
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi
lisäyksenä vielä. Yksi sähköinen hana on siis hyllyssä ehjänä, jos joku harvoista Quotan omistajista joskus sellaista kaipaa

 4 
 : tänään kello 15:15:18 
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi
Tuollaiset (Quota 1000 ?) mekaaniset laitoin molemmille puolin ES:ään kun tuli ongelmia toisen sähköisen kanssa. Tuosta takertelusta sen verran, että toinen takerteli (ruuvattava auki-kiinni asento) jo pussista otettaessa. Toinen on pyöritettävissä herkemmin.

 5 
 : tänään kello 11:48:41 
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Camn
Lainaus
tankin laskeminen pöydälle
Kun on tullut vastaan näitä Quota -juttuja nyt tässä, on jotenkin alkanut kiinnostaa koko peli.  Ja vaikuttaa mukavan "kinkkiseltä" imupuolen säädöiltään, vielä jos olisi 15M eculla varustettu versio...  No, ei pidä innostua liikoja.  Mutta kuva sattui vastaan missä tehdään synkronointia... näkyy hyvin että toinen hana on korvattu mekaanisella.

 6 
 : Toukokuu 28, 2020, 22:41:50  
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Camn
Lainaus
kolmelle ensimmäiselle  sulakkeelle 1. fuel pump etc. 2. electronic box 3. electrical cocks ei tulee virtaa. Mitä seuraavaksi ?

Pitää selvittää miksi virtaa ei tule...

Ymmärrän sähkökuvan näin:
Sulakkeelle 1 ja 2 tulee virta suoraan akun plus navalta.
Sulakkeelle 3 tulee virta reittiä: plus (startilta) – virtalukko – tappokytin – sulake 3

Workshop Manual: https://guzzitek.org/atelier/gb/1100/1100Quota_102002_Atel(I_D_GB).pdf


 7 
 : Toukokuu 28, 2020, 17:38:04  
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi
Näyttäisi siltä että kolmelle ensimmäiselle  sulakkeelle 1. fuel pump etc. 2. electronic box 3. electrical cocks ei tulee virtaa (jännitettä) eikä kahdelle takimmaiselle releellekään. Pumppu kyllä pyörii jos sille suoraan antaa virtaa. En ole tuota Camnin lähettämää kaaviota nyt tämän havainnon jälkeen tutkinut.

Mitä seuraavaksi ?


 8 
 : Toukokuu 28, 2020, 16:37:55  
Aloittaja Kimmo Saarelainen - Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Saarelainen
Tervehdys!

Korona-rajoitusten purkutyöt aloitetaan 1.6. 2020 myös ravintoloiden osalta, joten nyt on virallinen mahdollisuus aloittaa Etelä-Suomen viikkokokoontumiset.
Tiistaina 2.6. 2020 klo 18 alkaen aloitamme guzzien ystävien tapaamiset Syökerin Tuvalla Vihtijärvellä.

Tarkempi osoite: Karkkilantie 8, 03790 Vihtijärvi.
Tapaamiset jatkuvat syyskuun loppuun, jokaisena tiistai-iltana.

Kokoontumisessa on kuiten tärkeää huomioida turvaetäisyydet ja vältetään halaamisia vaikka meillä onkin ollut kovin ikävä toisiamme!

Tervetuloa mukaan!
t. Kimmo



 

 9 
 : Toukokuu 28, 2020, 14:19:34  
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Piippu
Mulla 2007 vaihdettu BOSCH startti V11 LE"MAN:siin, Mandello reissulla Valeo kaput, sen jälkeen ajeltu 70000 km:ää ja 12 vuotta.
Pelittänyt erinomaisesti.

 10 
 : Toukokuu 28, 2020, 13:56:34  
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Ei se hana ole kuin siltä varalta että pitää tankki irrottaa huoltotöiden yhteydessä. Sähköinen hana on lisäksi kätevä eikä unohdu, toimiessaan, auki. Onhan mahdollista että letkut tai pumppu vuotavat.
Niissä joissa on tankin sisäinen pumppu ja suodatin on hana (Käytännössä yleensä liitin joka sulkee polttaaineen kulun kun se avataan.) vain huoltoasioita ja pidempää säilytystä ajatellen.

Sähköisestä polttoainehanasta, jos se ei toimi enää sähköllä, riittää kun irrottaa sen karan yläpäästä o-renkaan niin hana päästää polttoainetta lävitseen riittävästi. Hanaa ei sen takia tarvitse irrottaa tankista vaan irrottaa vain hanan solenoidin, poistaa o-renkaan ja laittaa solenoidin takaisin.

Usein sähköisesti vioittuneen hanan saa korjatuksi. Olen niitä useita korjannut. Kunhan se o-rengaskin on vain tallella.

Ulkoisessa pa-järjestelmässä pumppu jaksaa vetää sähköisen hanan osittain auki. Pumppu pitää silloin kovaa meteliä eli kavitoi. Hiljalleen ajellen pääsee paikkaan jossa voi tehdä jatkotoimenpiteitä.

Yleisin syy hanan vioittumiseen on johdinten kovettuminen ja katkeaminen. Myös tankin laskeminen pöydälle tai lattialle vaurioittaa hanan johtoja.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!