Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Lokakuu 20, 2018, 11:06:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 10:59:43 
Aloittaja Miku 36 - Uusin viesti kirjoittanut Miku 36
Heippa
Kiinnostaako museorekisteröity Guzzi.
Kone ja laatikko Wikstömin Guyn tekemät.

Hintaa olin ajatellut 14,000 euroa
T. Miku
040 836 80 63

 2 
 : Lokakuu 19, 2018, 22:09:15  
Aloittaja GuzGuz - Uusin viesti kirjoittanut Jouko S
Jeeeee! Kohta tulee kesä!  Hymyilee leveästi
Timolla on ollut aina tähän oiva vastaus Virnistää.

Hienosta kaudesta: Vuosi vuodelta ajelut vähenee...mutta reissut näköjään vaan paranee! Kauden varsinaisena avauksena käytiin Jaanan kanssa SMOTON perinteisellä Hymyilevän Motoristin Kevätpäivillä Oulussa. Mukava tapahtuma! Sen jälkeen Artic Circkle Guzzi Rallissa Himmerkissä Posiolla oikeinkin viileissä keleissä. Kauden varsinainen kesäreissu ajeltiin Balkanin maisemissa. Hieno reissu! Guzziralli Haapasaareen pitikin sitten harmillisesti käydä Calin pienen ongelman takia autolla...Mutta ruskaretki Mobiliaan syysajelun merkeissä kruunasi kauden. Se olikin hienojen kausien jännittävin päätös ehkä koskaan! Kuuraisten ja paikka paikoin jäistenkin siltojen ylityksineen se jäi mieleen hienona pakkasaamuna jossain Ähtärin ja Oriveden välillä...Silloin tuli oikeasti ajeltua niin sanotusti kieli keskellä suuta ja hyvinkin tarkkaan tasakaasulla...

Mutta: Hieno kausi 2018, Guzzilla tietenkin, kaikkineen!

Jouko

 3 
 : Lokakuu 19, 2018, 22:08:10  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
En tiedä kuin yhden turbopyörän, joka olisi pysynyt käyttöpyöränä turbotuksen jälkeen.

 4 
 : Lokakuu 19, 2018, 21:27:11  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Jotain uretaanin tapaista se entinen. Paha tosin sanoa ilman kemiallisia testejä. Murentunut kumminkin. Nytten on silikonia.

Laiho-boksi saa virtaa ja käyttäisi ulompia suuttimia jos olisi pyyntiä. Suuttimet ovat Boschilta ja yksi pari, kuulemma, kykenee noin 105 - 115 hv tehoon riippuen moottorin hyötysuhteesta. Laiho hoitaa toisen suutinparin ko tehon yläpuolella. Normiajolla ei sitä ilmene että Laiho heräisi mutta jos kaasukahvan alfakulmanopeus (kulman muutos asteissa vs millisekuntia) ylittää tietyn rajan niin toinenkin suutinpari herää. Se on vielä kokeilematta mutta jää ensi suveksi. Paikallaan käydessä ei kyseinen ilmiö toteudu kun ei ole kuormaa. Ei edes ahtopaine nousen kuin miinus 0,5 baariin. Tähän vaikuttaa eniten takaisinkiertoventtiilin aukeamispaine suhteessa massavirtaan. Nyt on varsin maltillinen venttiili. Siksi että silloin kun tein kokeiluita niin pehmeä tehontuotto oli tärkeää koska ajoin työmatkoja ja reissuja yleensä. Mulla meni hermot kun tapahtui paljon liian lyhyessä ajassa. Hermostuttavaa oli se. Mutta kun kunnolla kääntää ja venttiili on kiinni niin alkaa tapahtua.

Tuttavilla on turbopyöriä ja muhkeat lukemat penkissä mutta ei niillä näy ajettavan normireissuja liikenteessä. Kylillä toisinaan.

Saatan vielä testata vaihtamalla suuttimien liittimet keskenään. Tuplasuutinläppärungot ovat peräisin Ducati SPS:tä. Sopii ns "heittämällä" Guzziin. Suuttimet muutenkin pysyvät kunnossa kunhan niitä vain käyttää.

 5 
 : Lokakuu 19, 2018, 19:56:44  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Lienee nyt alkuperäiseen verrattuna ikuinen tiivistys. Happaneehan nuo ajan mittaan.

 6 
 : Lokakuu 19, 2018, 18:50:32  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Oliko kosteus edes muuten mennyt tiivisteestä? Tuossahan on helpompikin väylä tuo kumitutti..
Tarviiko noita viisareita nähdä ensinkään, kierrosmittaria ei ehdi tähyämään ja nopeuden voi passata muuhun liikenteeseen  Virnistää

Kumitutti on varmistettu alumiinitarralla. Se vaikuttaa ehyeltä ja kumi sen alla kimmoisalta. Kannen tiivistemassa oli murentunut haperoksi. Siitä on aikaa kun ajoin sateessa. Muuta reittiä en sille tiedä mistä vesi voisi sisälle päästä kuin kannen massatiivistys. Veden vaikutukset näki koska alumiininen kotelo oli syöpynyt sisäpuolelta erityisesti siltä sivulta mikä on sivuseisontatuen puolelta. Eli tässä tapauksessa oikella.

Havahduin asiaan siksi kun irrotin ECUn ja kääntelin sitä niin kansi putosi lattialle. Eli löysässä oli. Vettä ei silloin enää ollut sisällä. Piirilevy ei ollut hapattunut kuin hiukan reunastaan ja enemmän oikeasta kulmastaa. Onneksi piirilevy ei ole laatikon pohjalla vaan melko korkealla siitä. Se on ilmeisesti pelastanut piirilevyn isommilta syöpymiltä.

En irrottanut piirilevyä enkä sen mukana riviliitintä. Tuntui olevan tiukassa. Mutta nyt seuraan tarkemmin laitteen hyvinvointia.
Kaverini, joka tietää elektroniikasta normia enemmän, kertoi, vilkaisun jälkeen, että hyvin tehty laite ja kotelo iso jossa jäähdytys on riittävää. Mulle uusi asia että pitää olla jäähdytystäkin. Se ymmärrän että lataussäätimet kuumenevat kun niiden kautta kulkee paljon sähköä mutta niin kuulemma nämäkin lämpiävät.

Eipä tule katseltua kierroslukumittaria aktiivisen ajon aikana. Kyllä sen kuulee kun kone käy että millaisilla tehoilla ollaan liikkeellä. Mutta noin niikuin alkuperäisyyden ja ulkonäön kannalta on mukava jos mittari näyttävät siisteiltä. Liikenteessa joskus pitää tarkistaa mittarista nopeus.

Se on mukavaa että teho ei ala loppua ennen kuin rajoitin tulee mukaan. Pitää vain opiskella korvalla että millaisella ulvonalla pitää vaihdetta suurentaa tai pienentää.

Seuraava juttu, ehkä jo ensi viikolla, on vaihteiston huolto. Siellä on muutaman tuhannen km matkan, jälleen kerran, Red Line Heavy-vaihteistopuuro tasoittanut käyntiä. Laitan kuitenkin lisäksi RVS:n sekaan.  Sitten on perän vuoro ja viimeksi keulankin. Ahtimen öljyt on jo vaihdettu.

 7 
 : Lokakuu 19, 2018, 18:15:47  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Oliko kosteus edes muuten mennyt tiivisteestä? Tuossahan on helpompikin väylä tuo kumitutti..
Tarviiko noita viisareita nähdä ensinkään, kierrosmittaria ei ehdi tähyämään ja nopeuden voi passata muuhun liikenteeseen  Virnistää

 8 
 : Lokakuu 19, 2018, 17:57:17  
Aloittaja GuzGuz - Uusin viesti kirjoittanut Hajakenttä
Aika maltilliset 7097 km kertyi tälle kaudelle. Tänään ajoin ajokauden päätösajon, yhtä päivää enemmän kuin viime syksynä. Ilman tapaturmia sujui tämä kausi, Anni toimi aivan loistavasti. Pelkästään kotimaassa oli kaikki ajot ja pääosin yhden päivän reissuja, pari muutaman päivän kyläilyä. Kuumimman ajan jätin väliin, vaikka ei lämpö luita riko. Pelkästään päivänpaisteella ajelin ja enimmäkseen farkuilla, sellaisilla luodinkestävillä kevlareilla, aika viileää. Saappaat taisivat kulua loppuun, kestivät 8 ajokautta. Ompeleet rapsahtelee auki, lienee kura ja vesi kuluttanut langat. Sääli hyviä saappaita, jotka suutarilla customoitiin, kantalaput laitettiin heti uutena. Laitoin tankkiin sälöntäaineen ja täytin täyteen. Renkaisiin laitoin 4 bar ilmaa, että riittää talven yli. Täytyy vielä pestä ja tarpeelliset paikat vahata.

Jeeeee! Kohta tulee kesä!  Hymyilee leveästi

 9 
 : Lokakuu 19, 2018, 17:46:57  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Kunnostus onnistui ja osien asennuskin koska pääsin testaamaan. En tielle asti mutta teollisuusalueella salaa hieman raottelin. Ei edes kakkosta saa päälle kun on jo jarrutettava tosissaan. Eli ahdasta.
Tässä tämänpäiväinen kuvio: http://www.motomatti.fi/2018/10/v10-centauro-korjatun-ecun-asennus-ja.html

 10 
 : Lokakuu 19, 2018, 13:16:58  
Aloittaja GuzGuz - Uusin viesti kirjoittanut GuzGuz
Parts toimi lopulta ihan ok.
Tänään tuli kotiovelle ketju ja vinyyliksi vaihdettu kiristin.
Palauttivat kiristimen euro eroituksen heti tilille ja lähetys osista oli koko ajan seurattavissa.
Britti firma, mitenkähän käy breksitin jälkeen?

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!