Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Huhtikuu 21, 2019, 15:04:33 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 13:44:01 
Aloittaja Breeze - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Liekö ihan samanlainen paineensäädin, kuin Jackalissa ja muissa ulkoisella pumpuilla varustetuissa Caleissa. Se on kyllä asennettuna vajaan näköinen, kun letku puuttuu. Tai siis ei puutu  Virnistää

 2 
 : tänään kello 13:40:37 
Aloittaja Sami - Uusin viesti kirjoittanut TunturiTT
Moro,

ihan vaan tiedoksi, että tuossa pääsiäisen alla lisättiin ensimmäinen V85 TT jäsenrekisteriin.

Terv. jäsensihteeri

Ja taisi olla vielä se paras väritys.

 3 
 : tänään kello 11:32:45 
Aloittaja Sami - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Mielenkiintoista nähdä kuinka V85 TT:n markkinat alkavat vetää. Pyörätyyppihän sopii erinomaisesti huonoille teillemme. Varsin kilpailtu ajoneuvoluokka. Monella valmistajalla on tarjolla aivan vastaavaan tarkoitukseen. Guzzin ostamalla voi erottua porukasta. Toisille se on huono asia mutta joillekin jopa tarkoitus.
Itse olin aikoinaan tämän tyyppisten pyörien suurkuluttaja: 2kpl 750NTX, V65TT ja Quota 1000.

 4 
 : tänään kello 11:26:00 
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Jospa muistaisin ensi torstaina ottaa säätökaluston matkaan Kerholle.
Olisi hyvä jos pääsisi heti ajon jälkeen säätämään kuumaa konetta. Ei tarvitsisi poruuttaa konetta kuumaksi Co-arvon säätöä varten.

Uusi läppärunkojen välivivustokin on tainnut tulla sisäänajetuksi? Vielä voisi vilkaista painemittareilla näyttääkö edelleen samaa vai olisiko hienosäädön aika.

 5 
 : tänään kello 11:18:22 
Aloittaja Breeze - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Lainaus
Sen verran huomasin, että suuttimien jälkeen on se paineensäädin, niin siinä oli pieni (4mm) letkulähtö ulkoilmaan, mutta siinä ollut letkua ja se oli aika likainen, joten siinä ei ole ollut letkua pitkään aikaan.
Pitäisikö siinä olla letku?

Tästä kysytään usein. Se pieni putki ja mahdollinen letku ovat paineensäätimen vertailupaineen kanava. Normaalisti se on avoinna ulkoilmaan. Näin lähellä merenpinnan tasoa se saa yhden atmosfäärin verran painetta ja ruiskutuspaine on noin 3 baaria. Kun mennään vuoristoon on atmosfääri ohentunut eli vertailupaine alentunut jolloin myös ruiskutuspaine alenee saman verran mutta paine-ero on edelleen vakio.

Jos on ahdettu moottori niin silloin paineensäätimen vertailupainekanava on yhdistetty letkulla imukanavaan. Sieltä paineensäädin saa painesignaalin jonka mukaan ruiskutuspainetta nostetaan vastaamaan ahtopainetta. Paine-ero pysyy edelleen samana imukanavassa ruiskutuspaineen ja imukanavan paineen suhteen.

Siis hyvin analoginen säätömenetelmä.

Jos vapaastihengittävässä moottorissa kyseisen letkun kytkee imukanavaan niin tapahtuu seuraavaa: moottorijarrutuksessa seos menee laihalle mutta myös silloin kun kaasuläppä on kokonaan auki. Syynä se että vapaastihengittävä moottori käydessään tuottaa aina ympäröivää atmosfääriä alemman imupaineen. Sammuksissa tasana vallitsevan atmosfääripaineen, muulloin aina "alipaineen". Lainausmerkeissä siksi että fysikkaa ei tunne kansanomaista ilmausta "alipaine" vaan painetta joko on tai ei ole. Yleensä on, jopa tyhjiössä.

 6 
 : tänään kello 11:13:03 
Aloittaja Sami - Uusin viesti kirjoittanut Kaijus
Moro,

ihan vaan tiedoksi, että tuossa pääsiäisen alla lisättiin ensimmäinen V85 TT jäsenrekisteriin.

Terv. jäsensihteeri

 7 
 : Huhtikuu 20, 2019, 22:09:18  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut Henko
Kyllä tää hyvin tuntuis toimivan. Joissain tilanteissa pintakaasulla matalilla kierroksilla saattaa joskus yskäistä, mutta saattaa selittyä sillä että on vielä aavistuksen laihalla, lambda-arvo 1,05 toisesta ja 1,1 toisesta putkesta mitattuna. Tosin en tiedä voiko tuosta mitään johtopäätöksiä tehdä kun on tasausputki mutta kuitenkin. Ehkä vois vielä tarkastella kaasuläppien synkronointia jos hifistellä haluaisi. Hyvin kulkee ja kulutus on normaali. Mittaustapani eli tankki melkein täyteen ja myöhemmin uudestaan ja siitä laksutoimitus ei oo kauheen tarkka kun en laita ihan piripintaan, ja kelikin on vielä viileä. Ei reagoi starttipilottiin kummallakaan kaasuläpällä, eli ei pitäisi vuotojakaan olla.
Edit: Kävin siis kaverin autokorjaamolla vähän mittaamassa mitä putkista tulee. Nyt ois hyvä tilaisuus katsoa minkä verran CO:n muuttaminen Guzzidiagilla muuttaisi seosta, tai TPS:n kääntö esim. 10mV isommalle.

 8 
 : Huhtikuu 20, 2019, 19:13:00  
Aloittaja Breeze - Uusin viesti kirjoittanut Breeze
Vasemmassa tankissa, siis siinä, mistä lähtee bensa pumpulle, oli reilusti irtotavaraa, kun taas oikean puolen tankki oli melkein puhdas.
Polttoainesuodatin pitää myös vaihtaa, vaikka sillä on vasta 6000km ajettu.

Nyt on kaikki liittimet ja nipukat puhdisteltu.
Tiistaina O-rengas- ja tiivistekauppaan.

Sen verran huomasin, että suuttimien jälkeen on se paineensäädin, niin siinä oli pieni (4mm) letkulähtö ulkoilmaan, mutta siinä ollut letkua ja se oli aika likainen, joten siinä ei ole ollut letkua pitkään aikaan.
Pitäisikö siinä olla letku?


Karkea sihti löytyi ainoastaan tankien tasausletkun liittimestä, vaikka varaosakuvan mukaan pitäisi olla siinä PA-pumpulle lähtevässä liittimessä Huh
Sen verran katselin osia käsissä ja muutenkin tankkihässäkkää, että pieni epäilys on, että ei olla tehtaan jäljiltä.
Tai sitten tehtaalla suojateippaavat tankin aika huonosti maalauksen ajaksi...
Pitää ynnäillä ne osat oikeille paikoille varaosafilmin ja korjausoppaan avulla.

 9 
 : Huhtikuu 20, 2019, 19:04:44  
Aloittaja motomatti - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Sellainen tipahti postiluukusta. Kiva katsella missä on mitäkin ja milloin.
Mahtuu pers- tai povitaskuun ja kustannus oli 2,5€. Helppoa.

 10 
 : Huhtikuu 20, 2019, 18:14:34  
Aloittaja Breeze - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
Tankit oli irrallaan kuivana kuukauden verran, joten olisiko käynyt niin, että tavara oli päässyt kovettumaan ja ei sen takia lähtenyt virtauksen mukana.
Taas on tankit irti, joten syväputsaus on edessä.

Hyvä idea. Puhaltele letkutkin auki. Samalla selviää niitä taivutellessa onko murtumia. Joissakin pumpuissa on imupuolella karkeasuodatin. Kannattaa katsoa.

Toinen mielenkiintoinen käyntihäiriöiden aiheuttaja on huohotussysteemi. Sielläkin on muutama letku jotka menevät mustaan muovisäiliöön. Joskus parikymmentä vuotta sitten askaroin kyseisen pyörämallin kanssa kun se ei käynyt kunnolla ollenkaan. Mutta nykyinen muisti ei kanna sinne asti. Ehkä J-P Laine Jämsästä muistaisi paremmin.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!