Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Helmikuu 16, 2019, 21:07:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 10:56:22 
Aloittaja jyrki - Uusin viesti kirjoittanut jyrki
Aito ELM327 bluetooth sovitin Guzzin adapteriliittimellä. Tällä toimii ScanM5X jolla saa Android kännykällä luettua vikakoodit ja käyttöön puhelinmittariston / ajotietokoneen. Sovitin aito joten hinta suurempi mutta tämä toimii ja mukana Gussin adapteri. Ollut käytössä pari kertaa reisussa. Hinta 95€ toimituskuluineen. P. Nolla neljä neljä 9727278. Jyrki

 2 
 : Helmikuu 15, 2019, 21:11:47  
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Kurtsi
Yritin tuossa poistaa ilmoituksen, mutta en saanut pois kuin omat tuosta välillä. Ei siksi, että en edelleen olisi ostamassa Q:taa, mutta markkinat on nyt tullut täällä kartoitettua

 3 
 : Helmikuu 15, 2019, 20:22:48  
Aloittaja Jari83 - Uusin viesti kirjoittanut Ikkala
Kyllä pyöräni Oulusta ostin Eskolta.
Vuosimalli on 2002.
Tuttu pyörä todennäköisesti täältäkin foorumilta.
Olen aikaisemmin testaillut vanhempaa californiaa ja se ainakin minua miellytti.
Tuskinpa tuo uudempi malli ainakaan huonompi on.
Uskoisin että Ev taittuu mutkapätkiin ihan yhtä hyvin kuin vanha vs 1400, jos ei paremminkin.Huh?

Vai niin se Esko malttoi luopua vanhasta "uskollisesta". Pitkä oli yhteinen taival. Jännä nähdä mikä on seuraava Iskee silmää




 4 
 : Helmikuu 15, 2019, 18:13:38  
Aloittaja Jari83 - Uusin viesti kirjoittanut Ripa
Muutaman kerran olen koeistunut California 1400 sarjan eri malleja ja kaikissa on ainakin pitkälle ja pitkäjalkaiselle kuljettajalle kovin ahdas istuma-asento. Sääri / polvi osuu helposti etenkin vasemman sylinterin kanteen eikä astinlaudalla oikein pysty jalkaa siirtelemällä korjaamaan asentoa riittävästi. Jalkatapillisissa malleissa tilanne on vielä hankalampi. Ajoasennon ahtaus on yleistä myös muun merkkisissä isokokoisissakin custom tyyppisissä pyörissä. Voimakkaasti porrastettu satula tekee myös ajoasennon vaihtelemisen mahdottomaksi. Kyykkymalleissa ongelmaksi tulee kuskin kankeus ja tiiviin ajoasennon takia jyrkät polvi- ja nilkkakulmat.

Toistaiseksi omiin mittoihini parhaiten sopivaksi pyöräksi on osoittautunut Stelvio NTX satula nostettuna max. korkeuteen ja vielä n. 10 mm lisäpalat tehtaan korotuspalojen alla. Tämä lisäkorotus onnistuu ilman mitään muutoksia satulaan tai satulan kiinnityspisteisiin ja satula lukittuu normaaliin tapaan.

Tietenkin melkein 2m pitkä kuljettaja on marginaaliryhmää mille tahansa moottoripyörän tai auton valmistajalle. Luulisi kuitenkin, että kokonaismitoiltaan isoihin pyöriin pystyttäisiin tekemään myös isokokoisille kuljettajille paremmin riittävät tilat.

Kuten moni jo on edellä todennut mikään pyörämalli ei sovi kaikille.




 5 
 : Helmikuu 15, 2019, 15:44:26  
Aloittaja Zacobane - Uusin viesti kirjoittanut Hajakenttä
Pudottamista iridiumit ei sitten kestä..

Huomasin, että eivät kestä sitäkään tulppa-avainta, jossa on pitelymagneetti. Täytyy ainakin sormilla pitää tukevasti vastaan, että ei magneetti naksahda täydellä voimalla kiinni. Voi olla, että oli vain yksittäistapaus, mutta ovat ne kalliita tulppia rikottavaksi.

 6 
 : Helmikuu 15, 2019, 15:23:50  
Aloittaja alekk - Uusin viesti kirjoittanut Hajakenttä
Lainaus
Lainaus
Viisi niitä on. Kaksi on samalla keinuvipuakseleiden kiinnityksenä. Eli on läpiputit niiden keinuakseleiden ja hatun läpi.

Niinpä näkyy olevankin. Piti oikein avata venttiilikopat ja tutkia. Sitten vasta avautui tuo rakennepiirros, jossa onkin näköjään kahta pituutta M10 kannenpultteja, 182mm ja pitemmät 214mm, jotka ylettävät siten keinuvipuakselien läpi.

Kiitos tukiopetuksesta.  Hymyilee

 7 
 : Helmikuu 15, 2019, 15:15:34  
Aloittaja Kurtsi - Uusin viesti kirjoittanut Ikkala
Karlsruhessa Etelä- Saksassa se on. Mobile.de kautta löysin

Pääsiäisen hujakoilla menen autolla siihen naapuriin Stuttgarttiin, hyppää kyyttiin ja aja guota kotia.

 8 
 : Helmikuu 15, 2019, 15:02:11  
Aloittaja Jari83 - Uusin viesti kirjoittanut Pulmu
Selkä pystyssä, jalat edessä ja ohjaustanko takana, lähes sylissä. Nyt jaksaa ajaa pitkiäkin päivätaipaleita.
Juuri tuolla ajoasennolla meinasi harrastus hiipua, selän kipeytymisen ja jalkojen väsymisen vuoksi, kunnes lopulta vaihdoin neljäntoista harrikkavuoden jälkeen naku-Guzziin. Tie maistuu aivan eri malliin. Mutta meitä ja ajoasentoja on tosiaan moneksi.

 9 
 : Helmikuu 15, 2019, 14:57:17  
Aloittaja Jari83 - Uusin viesti kirjoittanut Jari83
Omalle kropalleni ainoa vaihtoehto on kustom-tyyppinen vekotin.
Nuorena sukurasitteena saatu reuma ja parikymmentä vuotta jakelu-auton ajamista on rajoittanut pahimmat kyykyt pois.

 10 
 : Helmikuu 15, 2019, 13:53:59  
Aloittaja Jari83 - Uusin viesti kirjoittanut LeCa
Joo, tuo rungon pituus antaa pelivaraa. Akseliväli taitaa olla yli kymmen senttiä pidempi, 1400 vs. Cali.

Yksin ajellessa tuli vedeltyä välillä takatapeilta (Vintage) ja laitoinpa lopussa eturautoihin sellaiset harrikkamaiset lepuutustapit. Kyllä niillä pärjäsi. Pelkkä jalan siirtely astinlaudalla ei ihan riittänyt.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!