Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Elokuu 21, 2019, 09:56:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: http://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Elokuu 20, 2019, 18:33:41  
Aloittaja Camn - Uusin viesti kirjoittanut LeCa
https://ultimatemotorcycling.com/2019/08/14/moto-guzzi-and-aprilia-recalls-due-to-unexpected-braking-issues/

 2 
 : Elokuu 20, 2019, 18:31:39  
Aloittaja Junkers - Uusin viesti kirjoittanut Aapo
Koetapa kolauttaa sitä starttia releen ensimmäisen ja toisen naksauksen vlissä.

 3 
 : Elokuu 20, 2019, 14:43:10  
Aloittaja Pekka Karjalainen - Uusin viesti kirjoittanut Pekka Karjalainen
Gruppon perinteikäs syysajelu suuntaa tulevana syksynä (nythän on vielä kesä  Iskee silmää) lauantaina 21.9. klo 12.00 alkaen persoonalliseen Sastamalan Garage Café:seen!

Muista ilmoittaa tulostasi 18.9. mennessä, jotta isäntä osaa varata riittävästi purtavaa (keittolounas) ja kahvileipää kahveineen! Varaa käteistä mukaan!

Lisäinfo tuolla:
http://www.guzziclub.fi/hscms/news/165/161/2019-syysajelu.html


 4 
 : Elokuu 20, 2019, 14:39:34  
Aloittaja Breeze - Uusin viesti kirjoittanut klassikko
Mukavan positiivinen ongelma.. Iskee silmää kannattaa sijoittaa rahat motukkaan ennenkuin menee mihinkään turhuuteen!

Ainakin jos valintasi kohdistuu Deuvilleihin niin kehoitan ehdottomasti käydä ajamassa motarilla rekkojen seassa niin  näet miten käyttäytyy..
 Muutamaa käytettyä 650 stä ajaneena yllätyin kun molemmat olivat ihan hyviä ajaa normi ja jopa vauhdikkaassa ajossa mutta olivat  moottoritiellä rekkoja ohittaessa (sallituilla nopeuksilla!) sellaisia leijoja ja suoraansanoen hengenvaarallisia etten suosittele..
(toki nuo molemmat olivat käytettyjä n. 60t km ajettuja mutta huollettuja eikä havaittavissa mitään erityistä väljää tms..)

Tuo Rantasen Pentin Cali 2 on järkyttävän hienossa kunnossa, ajomäärä pieni ja olisi fiksu hankinta monia pyöriä omistavalle koska on helposti museokatsastettavissa.
("parempi kuin Guzzin tehdasmuseossa", ja voi olla ettei sen hinta enää laske.. katselin sitä kun käytiin ostamassa Pentiltä RGS 1000)

MR rek antaa ihan hyvin ajoaikaa. Itse ajoin museo Laverdalla tänä kesänä useita kokoontumisajoja sekä yli 6500 kilometrin euroopanreissun..
Pyörään on tullut kahdessa kaudessa melkein 30 000km, (museokilpiin pyörä meni ekavuoden lopussa joten ihan lain puitteissa.. )

Oikeasti hyvät ja kohtuullisen ajomäärän omaavat (tahi hyvin huolletut paljon ajetutkin) Calit ovat tosi luotettavia ja mukavia matkajuhtia.
kakkos ja kolmos Caleissani oli huonot ohjausiskarit ja sen kyllä huomasi hiemankin kovemmissa eli laittomissa vauhdeissa! Ne eivät onneksi ilman ohjausiskariakaan muuttuneet leijoiksi motarilla rekkojen seassa!!
Calit kun ovat aika mukavia ajaa niin itselläni nousi vauhdit niillä liian lujiksi mutkateillä suhteessa niiden painoon.. joten maltillinen meno hoidetaan nykyään todellakin lätkyttäen eli jokseenkin ajosuorituksesta nauttimatta eli Harleylla ja mutkat italialaisilla tai briteillä.

Tuosta pikkulohkosta en osaa sanoa mitään.

Mukavia pohdintoja. hankihan jotain hienoa kylille!







 5 
 : Elokuu 20, 2019, 13:28:47  
Aloittaja Junkers - Uusin viesti kirjoittanut egon
Jos rele napsahtaa, niin erittäin todennäköisesti siellä iskeytyy kärjet kiinni. ECU-vika on silloin todennäköisesti poissuljettu vaihtoehto. Kyllä seuraava askel on mielestäni tuo releen syöttölinjan sekä releen ja solenoidin välisen piuhan uusiminen. Vaikka se tuntuu hassunkuriselta, niin tekniikka vaan on joskus sillä tavalla oikullista. Jos startin lämpötilat nousee niin, ettei paljaalla kädellä viitsi sitä näpylöidä, niin kuumeneehan siellä solenoidin käämi kanssa ja käämin kautta menevä virta pienenee ja jos siellä on kierrosten lukumäärä nippa nappa riittävä, niin solenoidin vetäminen voi olla vähästä kiinni. Hiukan samaan oireeseen viittaa tuokin, että solenoidin puhdistaminen on tuonut avun joillekin.  Se, että hyppyjohdolla starttaa kuumanakin, kertoo siitä, että "normaalia" tietä pitkin tuleva tehoa syö välillä olevat resistanssit.  Kummallisinta tässä oikussa on se, että se vaivaa valkoidusti muutamaa pyörää ja muut toimii ihan hyvin.

 6 
 : Elokuu 20, 2019, 11:36:23  
Aloittaja Breeze - Uusin viesti kirjoittanut Breeze
On taas se aika vuodesta, että kuume pitäisi taltuttaa ostamalla moottoripyörä tai törsäämällä rahaa johonkin muuhun, että ei ole varaa ostaa moottoripyörää.
Tallista löytyy matkaenduro 900 kuutioinen Cagiva Gran Canyon, sitten siellä pienempiä katupyöriä ja enska.

Tarve olisi sellaiselle matkapyörälle, joka toimi "ykköspyöränä", eli pitkät matkat yms.
Kaiken lisäksi sellainen, että ei aina tarvitse korjata.
Cagiva Gran Canyon piti olla sellainen, mutta siinä tunteet ja halpa hinta sumensi järjen äänen...Ei ole viimeinen kerta... Virnistää
Yksi varteenotettava vaihtoehto on  Honda Deauville 700, Pan Europan pikkuveli, kardaani ja kunnon katteet.

Kuitenkin tunne puske aina pintaan ja Italialainen se pitäisi olla.
Ei Ducati, koska niitä on jo 1,5 kappaletta.
Moto Guzzi ja pieni custom-henkisyys kiinnostaisi.
Mutta onko se Jackal, Stone, Nevada ja näkyy Yksi Norgekin mahtuvan budjettiin.
Teho ei ole ratkaiseva tekijä, mutta laukut, kate, kardaani ja pienehkö kilometrimäärä on.
Budjetti yltää 6000€uroon saakka.
Siinä olisi lista Moto Guzzin osalta: https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/moottoripyora?pfrom=3000&pto=6000&show_search=1&mileageTo=70000

Pari henkilökohtaista poimintaa:
Moto Guzzi 750 Nevada Classic 2007 ajettu 2650km 6000€ ei laukkuja tai katetta, mutta kilometrilukema
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/750-nevada-classic/2429511

Moto Guzzi California EV 2003 39500km 4400€ kunnon katteen ja laukut
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2313659

Moto Guzzi California 2008 20605km 5700€, mutta ilmoituksessa 1200cm, joten pieni epäselvyys mallissa. Laukut, pleksi ja alhainen mittarilukema.
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2446792

Moto Guzzi California Stone 54477km 2004 3800€. Laukut ja hinta, mutta ei katteita.
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2444335?fbclid=IwAR0t8bDluNhHCYvAwjA-L9IiL9LIyDk3O3QMkPCYzMY9uxJnF0exQO9YmUk

Ja se Norge 2007 65000km 5300€ Laukut, katteet ja 1200cc moottori, mutta matkaenduro...
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/norge/2443590

EDIT:
Se kilpaileva ehdotus unohtui.
Honda NT 700V Deauville 2007 24500km 5950€
https://www.nettimoto.com/honda/nt/2397082

 7 
 : Elokuu 19, 2019, 22:55:45  
Aloittaja Junkers - Uusin viesti kirjoittanut Junkers
Tänään noin +20 asteen lämpötilassa tehdyn lenkin jälkeen pyörä seisoi noin 20 minuuttia eikä enää lähtenyt starttinappulasta tulille. Samalla tuli testattua tuo Jukan edellä pohtima startin suojalevyn vaikutus asiaan. Suojalevyn poissaolo ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Kun suojalevy oli poissa, oli starttimoottorin lämpötilaa helppo tunnustella. Turkasen kuumalta tuo vaikutti, lohkon lämpö tietysti johtuu hyvin vastakkain olevista metallipinnoista suoraan startin runkoon. Vain hetken sieti sormiaan startin pinnalla pidellä. Voisikohan startin lämpenemistä vähentää jollakin startin ja lohkon väliin laitettavalla lämpöä eristävällä tiivisteellä ?

Releen ääntäkin kuulostelin pihalla turhien käynnistysyritysten myötä moneen kertaan. Joka kerta starttia painettaessa kuului heti aivan pieni napsaus ja noin 5 sekunnin kuluttua toinen selvästi voimakkaampi napsahdus. Mitähän tuosta sitten voisi päätellä ?

Ei tämä homma vatvomisesta sen selkeämmäksi tule. Talven aikana täytyy tuo pakkokäynnistysnappula tällätä sellaiseen paikkaan, että satulaa ei tarvitse irroittaa nappulaa käyttääkseen.

 8 
 : Elokuu 19, 2019, 20:09:52  
Aloittaja Elias R - Uusin viesti kirjoittanut Elias R
Tuommoinen olisi myynnissä! Kaikinpuolin toimiva ja upea peli.

Kuvia löytyy nettimoton puolelta:

https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2444335

 9 
 : Elokuu 19, 2019, 17:56:05  
Aloittaja eeromaa - Uusin viesti kirjoittanut motomatti
750 NTX oli minullakin ja maastossa ajaen ei tullut edes mieleen käyttää kytkintä. Samoin 650 TT:n kanssa. Jälkimmäinen oli parempi maastossa ja soralla mutta jousitus ei ollut ihan sillä tasolla mitä kilpailijoilla. Myös seisaaltaan ajaminen NTX:llä oli hankalampaa kuin TT:llä.

Mainituissa pyörissä kytkin alkoi kantaa jos sitä joutui luistattelemaan pitkään. Samoin aikanaan 850GT:ssä. Onneksi oli tuo pikasäätö vaijerin yläpäässä. Se on vain varoiksi. Siitä ei sovi säätää kuin tarpeen tullen. Oikea säätökohde on siellä vaihteiston takana kytkinvivussa oleva ruuvi ja sen lukitusmutteri. Pieni tyhjä liike pitää olla kytkinkahvan liikkeen alussa. Jos kytkin kantaa pidempään niin painelaakeri on pian sökönä. Sen ei kuulu pyöriä kuin silloin kun kytkin on vedettynä auki. Jos joutuu pidempään odottamaan, esimerkiksi ruuhkassa, kannattaa vaihtaa vapaalle.

Oikein suoritettu vaihtaminen ilman kytkintä ei riko mitään. Vaihtamisen ilman kytkinta oppii harjoittelemalla.
Kun kiihdytetään ja vaihdetaan vaihdetta on moottorin kierroksia pudotettava pikkuisen, sen verran että takapyörä ei vedä eikä jarruta. Silloin on vaihdon hetki. Kaasun voi avata heti kytkeytymisen tapahduttua.

Pienemmälle vaihtaessa käytetään yleensä hieman kytkintä pehmentämään vaihtoa ja estämään takapyörän pidon katoamista mutta senkin oppii tekemään kytkinkahvaan kajoamatta. Väärin suoritettuna vaihde voi jäädä "väliin" ja se voi pitää pahaa ääntä ja se merkitsee että on rautaa rautaa vasten ja siksi kova ääni.

Itse ajoin 750 NTX:llä noin 150.000 km. Sitä ennen olin laakeroinut vaihteiston kertaalleen uusiksi, uusinut vitosen ratasparin ja moottoriin oli vaihdettu venttiilit ja nostimet. Luopuessani pyörästä se savutti, ei ollut oikein vetoa, vaihteisto vonkui enemmän kuin yhdellä vaihteella, jousitus loppu edessä ja takana sekä ulkonäkö hyvin käytetty vaikka pyörä kerran maalattiin uudelleen. Sain kuitenkin kauppiaalta hyvä hyvityksen vaihdossa kesän ajettuun Ducati 906 Pason hankintaan. Ilmeisesti se oli hankala myydä sillä vaihto tapahtui vasta aivan syyskylmillä vaikka pyörä oli jo edellisen talvenkin ollut vaihtopyörärivissä tarjolla.

NTX:stä kuulin sen verran jälkeenpäin että sen oli joku taperelainen nuori mies ostanut ensipyöräkseen. Oli, kuulemma, ollut paljon vikoja. Mutta se olikin jo ollut tiedossani. Niin paljon vikoja että uuden ostaminen olisi tullut edullisemmaksi.

 10 
 : Elokuu 19, 2019, 17:01:45  
Aloittaja eeromaa - Uusin viesti kirjoittanut Pekka
En tiedä minkälaista oli NTX:n vaihteiston toiminta uutena, aloitin sillä ajamisen reilun 40kkm jälkeen. Kymppitonni myöhemmin oli
moottori sekä vaihteisto kypsät peruskorjaukseen.
Kytkintä en yleensä käytä pehmeällä pinnalla ajaessa, kumpaankaan suuntaan vaihtaessa. Voi siinä joskus jotain "takapotkuja" tulla tuolle pyörittimen
haarukalle saakka.
Jos joskus kurkkaatte sinne pikkulohkon laatikon sisään, huomaatte kuinka se pyörittimen haarukka tekee työtään aivan niillä haarukan kärkiosilla.
Ja kuluuhan pyöritin muualtakin, se haarukka keinuu siinä tappien välissä jousen tukemana edestakaisin vaihteita vaihdettaessa.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!